Denon PMA 1560

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon PMA 1560

Har en Denon PMA 1560 som er ca 15 år gammel som trenger reperasjon for kr 1.100. Jeg lurer på om dette er verdt det eller om jeg heller skal investere i ny forsterker. Anlegget mitt er av den beskjedne sorten med to Dynavoice Magic F6 og jeg har kanskje ikke bruk for en slik kraftig forsterker. Da jeg planlegger å koble anlegget til min nye flatskjerm (Samsung 6 serien) samt en subwoofer lurer jeg også på om den gamle forsterkeren er utstyrt for slikt (tilkobling osv)

Anyone

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lkp022
    Har en Denon PMA 1560 som er ca 15 år gammel som trenger reperasjon for kr 1.100. Jeg lurer på om dette er verdt det eller om jeg heller skal investere i ny forsterker. Anlegget mitt er av den beskjedne sorten med to Dynavoice Magic F6 og jeg har kanskje ikke bruk for en slik kraftig forsterker. Da jeg planlegger å koble anlegget til min nye flatskjerm (Samsung 6 serien) samt en subwoofer lurer jeg også på om den gamle forsterkeren er utstyrt for slikt (tilkobling osv)

Anyone
    Hvis jeg husker rett har vel denne utganger som heter Pre out? Se på baksiden om dette stemmer, i såfall har du mulighet til å koble til en aktiv sub på den. Tven kan du koble inn på f.eks AUX.

Om den er verdt å koste på 1100.-? Vel du får ingen ny forsterker som matcher denne for den prisen, ikke når det kommer til effekt og strømreserver.
    På den annen side er den gammel, og den kan ha slitte velgere/brytere/potmetre som kan skape skurring og irritasjon. Kondensatorene kan også begynne å tørke ut, noe som vil degradere lyden. Men sånt er nærmest umulig å vite når skjer. Jeg selv har 4 stk gamle Denon forsterkere på denne alderen uten at de har fått problemer enda (tror jeg )

Newcomer Reiny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1100,- for å få den på bena igjen? Ikke noe å lure på en gang, send den inn på rep!!
    Dette er en klassiker fra Denon, den er stor, den er vakker, den har krefter!! At det låter pent i tilegg er jo ikke så dumt.
    Om du skulle skifte mening så er jeg villig til å kjøpe en deleforsterker jeg 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rådene!! Jeg har nå gitt klarsignal for reperasjonen som innebærer bytting av 2 relèer, forforsterker og 3 inngangsterminaler (phono, cd, aux), samt å rense og smøre de fleste bryterne, ifølge reperatør. Forhåpentligvis vil dette løse problemene i god tid fremover

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Sitat Opprinnelig postet av lkp022
    Takk for rådene!! Jeg har nå gitt klarsignal for reperasjonen som innebærer bytting av 2 relèer, forforsterker og 3 inngangsterminaler (phono, cd, aux), samt å rense og smøre de fleste bryterne, ifølge reperatør. Forhåpentligvis vil dette løse problemene i god tid fremover

hadde helt klart fikset den

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •