yamaha rvx 1900 til klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

yamaha rvx 1900 til klipsch

hei hei gutter jeg sitter og vurderer ny forsterker til kinoen min og har tenkt en del på yamaha rxv1900.
    til front kjører jeg rf82
    center rc64
    bak rs62.
    sub svs 20-39
    men jeg føler ikke at denne forsterkeren holder for og drive dette skikkelig.(uten at jeg vet sikkert)
    er det andre forsterkere som klarer dette bedre til samme pris?
    eller holder dette i massevis???
    fra før kjører jeg denon 2107 pluss nad 272 til center og en til bakhøyttalerene og nad 218 til front, men det hadde vært greit med kun en forsterker i stereobenken min.
    kom gjerne med tips.
    på forhånd takk

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til RF 82 holder den i massevis, har hatt de selv , men litt usikker på resten.
    Men prøv :-D Blir det for tamt har du jo krefter nok på lager.........

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Yamahaen holder fint til å drive de høytalerene du nevner. Det er klart, jeg hadde kanskje vurdert en skikkelig effektforsterker til frontene etterhvert, ihvertfall hvis du hører mye på musikk. Ville da valgt en effektforsterker med varm lydsignatur. Yamahaen er veldig fin i lyden på Klipsch, så du skal ikke se bort ifra at denne alene holder for deg. Personlig synes jeg NAD er døden på Klispch, men vet det er endel her inne som er uenige. Har selv testet med lignende oppsett til det du har på en RX-V1900, og jeg synes det holdt lenge til film. Til musikk ble det litt i minste laget når man gnudde skikkelig på, så jeg valgte å kjøre en stereoblokk på frontene utenom.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha benytter Klipsch til tuning av sine forsterkere så de passer bra sammen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flott

jeg har jo tenkt og spille litt musikk men hos meg er det 90%film.
    men hvilken eff.trinn passer fint sammen med denne forsterkeren?
    men poenget blir jo liksom litt borte om jeg må ha eff.trinn utenom. kansje rxv3900 klarer jobben enda bedre??

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp + 3,5K

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

jaja 3500 betyr nada bare det blir bra.. men er den så inni h. mye kraftigere da? selvføgelig er en oppgitt til 140w mot 130w men strømforsyningen har jo også noe å si.. men er forskjellen verdt 3500?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg kjørte RX-V3800 på sine RF-82. Dette synes jeg låt veldig bra. Han har nå oppgradert til RF-83, å da merket man med en gang at Yamahaen ikke hadde nok krefter lengre. Han er nå på utkikk etter en effektforsterker til sitt oppsett. Ser ut som det blir en Rotel RB-1092 han kommer til å ende på.....
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorda er det med SVS sine MTS-01 da. Vurderer å kjøpe meg en Yamaha RX-V1900, eller en Onkyo 876. Kan få en bra pris på en Rotel 1070, vil den kunne gjøre noe foskjell på efekten her, eller blir den for liten?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Hvorda er det med SVS sine MTS-01 da. Vurderer å kjøpe meg en Yamaha RX-V1900, eller en Onkyo 876. Kan få en bra pris på en Rotel 1070, vil den kunne gjøre noe foskjell på efekten her, eller blir den for liten?
    Har faktisk testet RX-V1900 på MTS-01 også, å det funker helt knall. Kjører med effektforsterker selv, så vet ikke helt hvordan den vil drive de alene, men skal du først ha en effektforsterker ekstra, hadde jeg gått for noe med litt mer tak i enn en RB-1070.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 3900 skulle kunne gjøre en bra jobb, men om du i det heletatt tenker på å gå opp til 63 eller 83 så brude du går for 1900 og ha effekt til frontrekka den senteren er ganske hard og drive den også ville jeg tro.
    Funnet noen nøytale effekt trinn kanskje monoblokker.
    Liker Vincent og Midgard selv men det er jo ikke noen fasit.
    Begge de to er størrelses og utseende messig stiligere enn NADene du har i racket just nu.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har faktisk testet RX-V1900 på MTS-01 også, å det funker helt knall. Kjører med effektforsterker selv, så vet ikke helt hvordan den vil drive de alene, men skal du først ha en effektforsterker ekstra, hadde jeg gått for noe med litt mer tak i enn en RB-1070.
    Må kanskje gå for en RB-1080 eller hele veien til en RB-1092. Finnes jo mange andre bra også. Ligger jo en del brukte til salgs, kanskje det går og få ett godt kjøp på en bra en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

takk for alle svarene.. blir så glad når det er så mange som vil hjelpe meg
    men jeg har slått meg til ro med rf82 siden jeg nesten kun kjører film og spill.
    supplerer heller med flere basser. (selv om svs`en egentlig holder)
    grunnen til at jeg ville kvitte meg med mitt er jo pga jeg ikke orker å ha så inni h.
    med komponenter.. greit med en ryddig benk.. skal jo ha ps3 og pc itillegg til forsterkere.
    men synse kansje lyden i nad blir litt skarp, men det kan også skyldes rommet. er kun glatte vegger uten tepper og gardiner. blir nok bedre med litt demping.???

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmfilm
    takk for alle svarene.. blir så glad når det er så mange som vil hjelpe meg
    men jeg har slått meg til ro med rf82 siden jeg nesten kun kjører film og spill.
    supplerer heller med flere basser. (selv om svs`en egentlig holder)
    grunnen til at jeg ville kvitte meg med mitt er jo pga jeg ikke orker å ha så inni h.
    med komponenter.. greit med en ryddig benk.. skal jo ha ps3 og pc itillegg til forsterkere.
    men synse kansje lyden i nad blir litt skarp, men det kan også skyldes rommet. er kun glatte vegger uten tepper og gardiner. blir nok bedre med litt demping.???

prøv parasound effekt blokker konge kombo med klipsch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •