Yamaha rxv-663 og tilkoblinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha rxv-663 og tilkoblinger

Har nå Panasonic th46pz80, HD-PVR-decoder fra CD, sony blu-ray S-350 og Yamaha Reciver RXV-663. Hvordan bør disse kobles for å få best bilde og lyd?
    Har nå HDMI fra dekoderen og til TV og HDMI fra blu-ray til TV. Ble anbefalt optisk lydkabel fra dekoderen og ned til forsterkeren... Hva bør jeg koble mellom blu-ray og forsterker - HDMI eller optisk?
    Vil jeg tape noe på å koble HDMI fra dekoder til forsterker, for så å strekke HDMI fra forsterker til TV?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av casu
    Har nå Panasonic th46pz80, HD-PVR-decoder fra CD, sony blu-ray S-350 og Yamaha Reciver RXV-663. Hvordan bør disse kobles for å få best bilde og lyd?
    Har nå HDMI fra dekoderen og til TV og HDMI fra blu-ray til TV. Ble anbefalt optisk lydkabel fra dekoderen og ned til forsterkeren... Hva bør jeg koble mellom blu-ray og forsterker - HDMI eller optisk?
    Vil jeg tape noe på å koble HDMI fra dekoder til forsterker, for så å strekke HDMI fra forsterker til TV?
    koble dekoderen til hdmi på recieveren og koble blu-tay spilleren til hdmi recieveren og en hdmi kabel fra recievern og opp til tvn

Får du deg flere koponenter med hdmi i fremtiden kobler du bare en hdmi til tvn og en en optisk eller coaxial digital-kabel til forsterkeren.

En ting til, sett blu-ray spilleren din til og sende som bitstream, den støtter alle hd-formatene som bitstream, og recieveren din har dekoding for hd-lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raskt svar, men bitstream? Litt vell fersk med dette utstyret. Hvordan setter jeg opp den innstillingen og hva er det? Kun sett valg om auto, 576,720 og 1080 i/p...
    Du mener altså at jeg må ha tre HDMI og at det da blir bedre signaler mellom de ulike enhetene? Hvilken fordel(er) har den siste HDMI-kabelen i forhold til optisk kabling av lyden fra dekoder til forsterker?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raskt svar, men bitstream? Litt vell fersk med dette utstyret. Hvordan setter jeg opp den innstillingen og hva er det? Kun sett valg om auto, 576,720 og 1080 i/p...
    Du mener altså at jeg må ha tre HDMI og at det da blir bedre signaler mellom de ulike enhetene? Hvilken fordel(er) har den siste HDMI-kabelen i forhold til optisk kabling av lyden fra dekoder til forsterker?
    Recieveren din fungerer som en hdmi-switch, med to innganger og en utgang som kobles til tvn din

Fordelen med hdmi er at de er både digitalt lyd og bilde i den same kabelen, Fordelen med og bruke hdmi som lyd-kabel kontra optisk eller coaxial digital kabel er at hdmi kabelen har større overføringskapasitet. Blu-ray filmer har nemelig ukomprimert lyd i 5.1 eller 7.1, dette krever større overføringskapasitet for og overføre en det coaxial eller optisk digital-kabel klarer, så du blir nødt til å bruke hdmi for og kunne overføre signalene til recieveren uten og komprimere signalene i blu-ray spilleren.

siden jeg er igang kan jeg like godt ta med bilde i samme slengen

fordelen med og bruke hdmi som bildekabel kontra en analog bilde-kabel, er pågrunn av at flatskjermene gir bilde ved hjelp av digitale signal. Brukere du en analog kabel blir det digitale signalet fra dvdn konvertert til analogt i dvd-spilleren for og så gjøre om til digitalt i tvn igjen. Bruker du hdmi slipper du denne prossesen og bør i teorien få bedre bilde.

hdmi klarer også og overføre høyere oppløsning en de analoge bilde-kablene

Det jeg mener med bitstream er hvordan lyd-fomatene skal overføres. dolby-digital og dts lydfomater er innpaket formater som må pakkes ut(dekodes) før de kan spilles av. Velger du og sette spilleren til bitstream betyr de at blu-ray spilleren vil overføre lyd-formatene til recieveren som da vil dekode de, du vil da typisk få frem dolby-digital frksmpl i displayet. Velger du og sette recievern som lpcm(mpcm) vil blu-ray spilleren selv dekode lyd-fomatene før den sender de videre til recieveren, du vil då få opp mpcm eller lpcm i displayet

Grunnen til at du skal sette blu-ray spilleren din til bitstream er at den støtter og sende over alle de nye hd lyd-formatene(dts master hd, dolby digital hd osv) fra blu-ray som bitstream mens den kun støtter dekoding av noen få

De gamle lyd-formatene dekoder alle receiever og dvd-spillere idag. Du bør kun se på hvilken dekoding blu-ray spilleren din kan gjøre av de nye hd-formatene og om recievern din kan dekode formatene eller ikke, rx-v663 støtter dekoding av alle lyd-formater

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, nok en gang. Men vet noen hvordan jeg stiller inn bluray-spilleren til å sende bitstream?

Edit: Tror jeg har fått det til.... Står ikke bitstream- men sender direkte.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påen igjen.... Har nå koblet sony s-350 bluray og CD HD-dekoder til Yamaha rxv-663 med hver sin HDMI kabel, for så igjen å ha en HDMI fra forsterker til Panasonic 46pz80. Problemet er nå at jeg ikke kan se på tv uten å slå på anlegget og ha lyden igjennom anlegget. Skal det være slik?
    Synes også at tv-signalet ble litt svakere enn før, da jeg hadde direkte fra dekoder til tv. (Vet ikke om jeg har satt opp de rette innstillingene). Noen som har hatt (og fikset) noen av disse problemene???

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Påen igjen.... Har nå koblet sony s-350 bluray og CD HD-dekoder til Yamaha rxv-663 med hver sin HDMI kabel, for så igjen å ha en HDMI fra forsterker til Panasonic 46pz80. Problemet er nå at jeg ikke kan se på tv uten å slå på anlegget og ha lyden igjennom anlegget. Skal det være slik?
    Synes også at tv-signalet ble litt svakere enn før, da jeg hadde direkte fra dekoder til tv. (Vet ikke om jeg har satt opp de rette innstillingene). Noen som har hatt (og fikset) noen av disse problemene???
    Det er riktig at når reciver er av, blir det ingen bilde på skjermen. Er ikke kjent med reciveren din, men mange AV recivere har noe som heter pass trought slik at reciveren ikke behandler signalet. Kun switching av HDMI klidene. Mulig det kan hjelpe om det er dårligere bildekvalitet når du kjører signalet gjennom forsterkeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •