Hvordan få Dali6006 til å spille dypbass sammen med sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få Dali6006 til å spille dypbass sammen med sub

God morgen (Har en uke av fra nattevakta på hotellet!

Jeg har en Denon AVR1803, Dali 6006 og Gale 3080W som sub. Jeg har prøvd å få Dali 6006 til å spille dypbass slik som Gale´en gjør, (ville bare prøve for å se), men får det ikke til! I "NORMAL" mode på reciever spiller Gale´en under 80 Hz som satt i reciever. Setter jeg på "+MAIN" skjer det nesten ingen forandring som jeg kan høre. I manualen skal "+MAIN" gjøre at fronten også spiller helt ned. Dette skjer KUN når jeg setter sub på "OFF". Jeg tar av fronthettene for å se hvor mye bevegelse elementene har. Vet at 0.1 lydsporet er egentlig kun til sub, men er det umulig å få Dali 6006 til å spille det samme som Gale ´en selv om det er under 80 Hz? Jeg ønsker å prøve dette da en 10" blir for puslete til å ta over dypbass. Foreløpig er lommeboka tom til større sub, så derfor ville jeg teste dette. Innspill? En annen ting, jeg har Dali 1001 bak og Dali C1000 som senter. Disse står som "LARGE" da de spiller under 80 Hz i følge HiFi klubben. Det står i manualen at de skal settes til LARGE om de går ned til under 80 Hz. Riktig at jeg har satt de på LARGE? Fronten er foresten satt på LARGE.

ProtoType

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I mitt oppsett som er ganske likt ditt:

8008 foran (large)
    3003 bak (small ->50hz)
    c1000 center (small ->70hz)

Jeg vet ikke om du har mulighetene for å stille inn nedre delefrekvens for høyttalerne som er satt som small, men uansett så bør de være satt på small hvis delefrekvensen er 80hz. c1000 og 1001 gir ikke akkurat ut så veldig mye info under 80hz allikevel.

Du har ikke prøvd og satt opp Lfe delefrekvensen på receiveren din da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •