Rotels nye 15 serie - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 91 av 91
    Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er jeg også blitt Rotel eier, akkurat kjøpt RB-1572, skal inntil videre drive Yamaha Ns-777 men det blir Klipsch bare lommeboka får mer mat.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Da er jeg også blitt Rotel eier, akkurat kjøpt RB-1572, skal inntil videre drive Yamaha Ns-777 men det blir Klipsch bare lommeboka får mer mat.
    2x250w er ikke dumt nei.. :-D

hvordan låter Rotels nye 15-serie kontral 10-serien ?
    (det var forsåvidt et spørsmål til alle, og ikke bare Don Corleone..)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1572 blir nok bra ja.

15xx skal visstnok være forsiktigere i toppen enn 10xx uten at jeg har hørt 10xx.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg såvidt fått prøvd 1572`n og den leverer så til de grader, brukte før en Lyngdorf SDA 2175 men Rotel`n var mange hakk bedre, en utrolig kontroll i bassen var det første jeg la merke til men også i toppen ble alt mer behagelig. Denne kan jeg bare anbefale på det varmeste, blir nok enda mer moro når jeg får Klipsch på den.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke Klipsch skal du ha på den? Har lyst til å prøve Klipsch når SVS'ene skal byttes ut. Det blir nok ikke på noen år enda, men planlegging er halve gleden.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok RF 82 nå, passer lommeboka best, men denne saken sparket nytt liv i de jeg har fra før så det blir nok ikke før etter nyttår.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Blir nok RF 82 nå, passer lommeboka best, men denne saken sparket nytt liv i de jeg har fra før så det blir nok ikke før etter nyttår.
    Forventer rapport.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer selv på hva jeg skal velge til mitt Rotel sett.
    B&W CM9 eller kanskje Klipsch RF-63

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en mening om hvordan Rotel funker sammen med Focal høytallere?

Har en kompis som vurderer RB-1572 mot sine Focal. Husker ikke hva de heter, men koster rundt 39 tusen nye. Er ett par store beist som hans nåværende Sony receiver ikke greier å dra bra nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk fornøyd med Rotel 1582 ?

Får blant annet klipsch rf63 etc imorgen tenker jeg, og skal etterhvert ha effektforsterker til dem.

Virker som det er mye positivt om Rotel 1582 til klipsch. Også får man mye rå kraft til film for en god penge...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Gratulerer med nytt oppsett Har samme forforsterker selv, men eg har RB-1582 som effekt. Veldig fornøyd med lyden i forforsterkeren og effektforsterkeren sammen med B&W CM1 stativ høgtalerne

Men det er noe eg merket meg i dag og det er att det er enkelte ganger viss eg trykker kjapt på volumknappen når eg skall heve eller senke volumet att volumhjulet på forforsterkeren ikke reagerer på enkelte trykk. Det er mulig det har vært slik hele tiden siden eg aldri har sett på volumhjulet når eg skrur volumet opp eller ned med fjernkontrollen før i dag. Pleier å trykke flere kjappe trykk på fjernkontrollen for att eg skall heve volumet forsiktig gradvis for å unngå att volumet skall øke for mye og for fort.

Det er som sagt mulig det har vært slik hele tiden og eg ikke har tenkt over det siden eg trykker mange kjappe trykk for å få en jevn volum stigning.

Eg ser ikke på det som ett problem att den kanskje ikke reagerer på hver gang eg trykker kjappe trykk på volum knappen siden eg som sagt trykker mange kjappe trykk for å ikke få for store utslag når eg øker volumet, men lurer på om det er slik på din RC-1580 også.

Viss det er slik på din RC-1580 også så vet eg i allefall om det er helt normalt eller om det kunn er på mim RC-1580 volumhjulet reagerer litt tregt På ved kjappe (korte) trykk med fjernkontrollen

Merket det helt tilfeldig i dag når eg såg på volumhjulet samtidig som eg trykket kjappe trykk på volumet på fjernkontrollen att den ikke reagerte på enkelte kjappe trykk.

Men eg føler ikke att det er noe annerledes nå enn fra den var ny og har ikke merket meg dette før i dag som sagt før eg tilfeldigvis såg på volumhjulet samtidig som eg trykket på volum knappene på fjernkontrollen. Så det er ikke ett problem siden eg alltid trykker kjappe trykk på volumet på fjernkontrollen for å få en forsiktig økning av volumet. Når eg skall skru volumet ned mye holder eg volumknappen nede selvfølgelig siden det går raskere.

Kunne vært greit å vite om forforsterkeren din også ikke reagerer på alle kjappe trykk på volumet med fjernkontrollen for å utelukke om det er noe galt med min RC-1580 i allefall selv om eg ikke opplever det som ett problem

Takker for svar

Edit: skriveleif

Har den samme tregheten jeg også, noe jeg forøvrig også hadde på en pre amp jeg hadde fra Rotel for noen år siden også, er nok noe med den styre typen de har valgt som gjør det.
    Itte noe farlig men en liten Rotel sjarm hehe

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •