Rotels nye 15 serie - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 91
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ja det er eg veldig glad for også Er glad for den gode servicen fra butikk og fra importøren slik att eg fikk ny forforsterker med en gang Det er nokk fordi eg ga besked til butikken om feilen med en gang og de tok kontakt med importøren like fort. Hadde vært kjedelig å vente på reperasjon av den som var feil på også.

Så eg er VELDIG glad nå
    Uansett så hadde du hatt krav på heving av kjøpet og kunne ha kjøpt en ny med en gang, men det er alltid godt å høre om butikker som tar kundene seriøst.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Uansett så hadde du hatt krav på heving av kjøpet og kunne ha kjøpt en ny med en gang, men det er alltid godt å høre om butikker som tar kundene seriøst.

Ok. Ja da hadde eg iallefall kjøpt en ny RC-1580 med en gang om eg hadde hevet kjøpet siden eg er veldig fornøyd med lyden

Nå hadde det jo ordnet seg om de hadde sendt den inn på reperasjon også da, men da hadde det sikkert fort tatt 14 dager å vente så er glad for att eg slapp det

Det er helt utrolig hvor mye denne forforsterkeren hadde å si for lydkvaliteten med mitt oppsett. Har jo beskrevet det i ett innlegg på side 3 i denne tråden så er vel ikke nødvendig å skrive mer om det i dette innlegget:-D

Ja det har du helt rett i Gurba. Butikker som yter god service og tar kunder seriøst betyr VELDIG mye:-D

Edit: Butikker har jo mye igjenn for god service på sikt også. Da kommer en jo tilbake neste gang også Ikke alle butikker som har fått med seg det desverre, men det er deres tap;-) Skriver av egen erfaring her, men selvfølgelig er det veldig mange butikker som er seriøse og yter god service også og det er jo bra

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Edit: Butikker har jo mye igjenn for god service på sikt også. Da kommer en jo tilbake neste gang også Ikke alle butikker som har fått med seg det desverre, men det er deres tap;-) Skriver av egen erfaring her, men selvfølgelig er det veldig mange butikker som er seriøse og yter god service også og det er jo bra
    Det er faktisk det viktigste av alt mener jeg. Får jeg en dårlig opplevelse i en butikk så går jeg ikke tilbake. Noen blir jo sure når det er mye kø og lang ventetid osv. Men det hender jo det er mye kunder, samt at enkelte kunder bruker utrolig lang tid. Men slikt skal man se bort i fra, samt hvis kundebehandleren er flink, så glemmer man det fort.

Spesielt syntes jeg det er viktig at man svarer relativt kjapt på mail, eller hvis det tok lang tid, påmerker selv i svaret. Har sendt mail til enkelte butikker, og aldri fått svar. Mens andre har svart på dumme spørsmål de egentlig ikke har noe med. Det kalles bra service.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen nettbutikker som fører rotel 1580?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Finnes det noen nettbutikker som fører rotel 1580?
    Hvis der er RSP-1580 du mener har ikke kommet ennå. Det er snakk om desember/januar, men...

Hvis du kjøper en sånn så må du endre nicket ditt siden den ikke blir priset for kunkursrammede studenter.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis der er RSP-1580 du mener har ikke kommet ennå. Det er snakk om desember/januar, men...

Hvis du kjøper en sånn så må du endre nicket ditt siden den ikke blir priset for kunkursrammede studenter.
    Ikke rart jeg ikke kan finne den da!

Studenter har ikke dårlig råd, er bare enkelte som velger det ved et absurd hifi-forbruk

Lenge leve lånekassen(til det skal betales tilbake hvertfall)!!!

Edit: hva vil utsalgsprisen ligge på?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke pris, men i USA så vil den koste $4500 noe som oversettes til 27.000kr.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke pris, men i USA så vil den koste $4500 noe som oversettes til 27.000kr.
    Oh...det blir nesten litt vel absurd:???:

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut. Lå ikke forgjengeren RSP-1098 rett over 30K da? Tar jeg ikke mye feil havner også RSP-1580 over 30K streken.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Høres fornuftig ut. Lå ikke forgjengeren RSP-1098 rett over 30K da? Tar jeg ikke mye feil havner også RSP-1580 over 30K streken.
    Det gjør den nok. Problemet er at den ikke blir mindre attråverdig av den grunn.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør den nok. Problemet er at den ikke blir mindre attråverdig av den grunn.
    Så absolutt ikke. Jeg tittet så vidt på RSP-1570 men var litt skuffet over at den ikke kom med autosetup/kalibrering i en eller annen form. Hva stiller RSP-1580 med på det området om noen vet?

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink tipper

Rsp 1580 vil koste ca 36995 jeg..............

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg RB-1572 og RC-1580 på mandag.
    Gleder meg til å endelig få de inn i hus.
    Farge sølv.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Farge sølv.
    Det blir nok bra jeg. Så 1572'en er endelig klar for levering nå da?

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    L-Sound har ihvertfall 1572`n inne på lager nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Farge sølv.

Gratulerer med nytt oppsett Har samme forforsterker selv, men eg har RB-1582 som effekt. Veldig fornøyd med lyden i forforsterkeren og effektforsterkeren sammen med B&W CM1 stativ høgtalerne

Men det er noe eg merket meg i dag og det er att det er enkelte ganger viss eg trykker kjapt på volumknappen når eg skall heve eller senke volumet att volumhjulet på forforsterkeren ikke reagerer på enkelte trykk. Det er mulig det har vært slik hele tiden siden eg aldri har sett på volumhjulet når eg skrur volumet opp eller ned med fjernkontrollen før i dag. Pleier å trykke flere kjappe trykk på fjernkontrollen for att eg skall heve volumet forsiktig gradvis for å unngå att volumet skall øke for mye og for fort.

Det er som sagt mulig det har vært slik hele tiden og eg ikke har tenkt over det siden eg trykker mange kjappe trykk for å få en jevn volum stigning.

Eg ser ikke på det som ett problem att den kanskje ikke reagerer på hver gang eg trykker kjappe trykk på volum knappen siden eg som sagt trykker mange kjappe trykk for å ikke få for store utslag når eg øker volumet, men lurer på om det er slik på din RC-1580 også.

Viss det er slik på din RC-1580 også så vet eg i allefall om det er helt normalt eller om det kunn er på mim RC-1580 volumhjulet reagerer litt tregt På ved kjappe (korte) trykk med fjernkontrollen

Merket det helt tilfeldig i dag når eg såg på volumhjulet samtidig som eg trykket kjappe trykk på volumet på fjernkontrollen att den ikke reagerte på enkelte kjappe trykk.

Men eg føler ikke att det er noe annerledes nå enn fra den var ny og har ikke merket meg dette før i dag som sagt før eg tilfeldigvis såg på volumhjulet samtidig som eg trykket på volum knappene på fjernkontrollen. Så det er ikke ett problem siden eg alltid trykker kjappe trykk på volumet på fjernkontrollen for å få en forsiktig økning av volumet. Når eg skall skru volumet ned mye holder eg volumknappen nede selvfølgelig siden det går raskere.

Kunne vært greit å vite om forforsterkeren din også ikke reagerer på alle kjappe trykk på volumet med fjernkontrollen for å utelukke om det er noe galt med min RC-1580 i allefall selv om eg ikke opplever det som ett problem

Takker for svar

Edit: skriveleif

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det kommer RB-159x etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk de inn i hus i går, men de står i esken enda da jeg ikke får min nye leilighet før 1 desember.
    Gjenstår å kjøpe høytallere og kabler til alt.
    Noen som har forslag på signalkabler som funker bra med de?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke start enda en kabeldebatt nå da!!!

Jeg bruker Profigold som sikkert kosta 300kr på Ideel for en mannsalder siden til front og 3-veis lakriskabel til senter og surround på min Yamaha 663 og Rotel RMB-1575. Fungerer fint det.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Det kommer

Lurer på om det kommer RB-159x etterhvert...
    Rsp 1580 i 2010 den er vist frem alt søk på nett så finner du noen bilder av den.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •