Rotels nye 15 serie - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 91
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei:-D

Ingen som har noen erfaring med RC-1580 eller iallefall har noen tanker om hvordan det kann bli ut fra det eg skriver i innlegget over?

Alle svar er til stor hjelp siden eg ikke har mulighet for å prøve forforsterkeren:-D

Blir takknemlig for alle svar eg kann få:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å google den. Rotel pleier å få bra skussmål for musikk-kvaliteten, selv på surroundutstyret sitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Prøv å google den. Rotel pleier å få bra skussmål for musikk-kvaliteten, selv på surroundutstyret sitt.

Har prøvd å google den. Gjør alltid det før eg stiller spørsmål her

Det står som sagt på noen plasser att en kann kombinere en receiver med denne forforsterkeren. Slik att når en ser film eller tv med receiver kann en kjøre signalet rett gjennom RC-1580 og får da brukt effektforsterkeren med receiveren også, men hadde vært greit å vite helt sikkert. Ofte feil informasjon om nye komponenter på nettet synes eg og stoler ikke 100% på alt som står der. Står ingenting om erfaringer andre har med denne forforsterkeren som eg kann finne iallefall. Den er sikkert for ny til det. Finner heller ikke infirmasjon om den har prosessor inngang på siden til Rotel: Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS

Er det ingen her som har RC-1580 da?

Den MÅ ha prosessorinngang eller så blir det uaktuelt med denne forforsterkeren.

Men det viktigeste er lyden

Er det noen som mener det er ett trygt kjøp å bare kjøre på med bestilling?

Har hatt Rotel produkter før og de har alltid levert god lyd til prisen synes eg så.....

Men håper den vil gi meg bedre lyd i stereo enn 1900'n som pre og lurer litt på hvordan det kann bli i forhold til 1900'n i stereo og hvor stor forskjell en kann forvente:???:

Litt vanskelig avgørelse å ta når en ikke får mulighet til å prøve den før bestilling:???:

Derfor eg prøver å få litt råd og tips her, men mulig ingen kjenner nokk til RC-1580 så da får eg heller utsette det litt:???:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående specs så kan du sende epost hit og spørre:
    knygaard@bwgroup.com

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående specs så kan du sende epost hit og spørre:
    knygaard@bwgroup.com

Ok.

Takk

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som forsterkeren du snakker om er såpass ny at Rotel ikke har fått ut all info på sine nettsider enda her i Europa enda:

På USA sine sider så står dette i beskrivelsen:

"For those who want the best of both audio and video worlds a unity gain stage has been included to enable a surround processor to feed straight through to the power amplifier thereby bypassing the volume control"

Altså så har den det du leter etter.

Link: Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ok.

Takk
    Han er forresten norsk. Det er han jeg har pratet med angående Rotel. Bl.a. så anbefalte han RMB-1565 framfor RMB-1077 hvis jeg ikke trengte 7 kanaler og det var han som fortalte at RB-1572'en jeg hadde bestilt er forsinket til ihvertfall oktober.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det virker som forsterkeren du snakker om er såpass ny at Rotel ikke har fått ut all info på sine nettsider enda her i Europa enda:

På USA sine sider så står dette i beskrivelsen:

"For those who want the best of both audio and video worlds a unity gain stage has been included to enable a surround processor to feed straight through to the power amplifier thereby bypassing the volume control"

Altså så har den det du leter etter.

Link: Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS

He he.... Jepp

Da er jo den saken grei

Er den like god som eg mener RB-1582 er på lyd så frister den veeeeldig

Tusen takk for svar og link Ble litt lettet nå

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er forresten norsk. Det er han jeg har pratet med angående Rotel. Bl.a. så anbefalte han RMB-1565 framfor RMB-1077 hvis jeg ikke trengte 7 kanaler og det var han som fortalte at RB-1572'en jeg hadde bestilt er forsinket til ihvertfall oktober.

Stemmer det ja. Hugser du har gitt meg mail-adressa før og att du skrev han var norsk

Men nå har eg jo fått svar på dette med att den kann brukes sammen med suround anlegget KANONBRA!

Den frister veldig og er vel laget for å passe sammen med RB-1582 så... Og eg synes utseendet er lekkert og det er jo en bonus att de da matcher hverandre utseendemessig også Ikke sikkert alle liker utseendet, men det er jo en smaksak selvfølgelig. Utseendet betyr jo ikke allverden og det er jo lyden som teller selvfølgelig, men eg synes de ser veldig bra ut i sølv og det gjør jo ikke noe om att de i tillegg ser lekre og solide ut heller

Takk for tipset Mulig eg sender en mail viss det er noe eg lurer på-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skall komme med tilbakemelding viss eg bestiller RC-1580 og får prøvd den litt, men vi får se hva det blir til:-D Må tenke litt på det og ikke forhaste meg heller. Fort å bli litt ivrig når det gjelder lyd

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker det nye utseendet til Rotel. Må innrømme at jeg syntes at sluttrinnene så litt tamme ut i forhold til 10xx-serien når jeg bare hadde sett de på internett, men nå når den står i TV-banken så er den bare FET!!! Mye mer diskré og passer godt til receiver og BD-spiller. Bare CD-tuneren skiller seg ut. Tror jeg har en boks svart Quick-lakk et sted... Hmmm....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har en Rotel RB-1092 (den på 2x500, klasse D). Har fått med meg at Rotel har lansert en ny serie nå, og jeg må innrømme at den nye 1572 (2x250, klasse D) ser veldig lekker ut.

Noen som har lest noe info om den er en lydmessig oppgradering fra de første klasse D forsterkerne til Rotel?

Vurderer isåfall å selge min 1092 og heller anskaffe en 1572 da den litt mindre effekten ikke vil ha noe å si for de høyttalerene jeg bruker.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte B&W Group om anbefaling på 1565 vs 1077. Fikk til svar at 15-serien var forbedret på lyden med nyere teknologi og ble anbefalt 1565 med mindre jeg trengte 7-kanaler.

I tilfellet du ikke har lest alle innleggene så er 1572 kraftig forsinket.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovte å komme med en liten tilbakemelding viss eg bestilte RC-1580 og nå har eg fått hørt litt på RC-1580 sammen med RB-1582 og CM1 høgtalerne.

Att det kunne bli SÅÅÅ mye bedre enn med 1900'n som pre hadde eg aldri trodd. Men att det nunne bli bedre hadde eg selvfølgelig en forventning om siden det er en stereo forforsterker til ca. samme pris som Yamaha 1900 receiver.

Det første eg la merke til med en gang var den åpne og detaljerte lyden som var så tydelig STOR forskjell i forhold til receiveren som forforsterker i stereo. Så nå forstår eg hva noen mener med det berømte "sløret" receivere kann ha på musikk i stereo.

Har alltid vært fornøyd med 1900'n siden eg ikke merket noe til dette "sløret" når eg brukte receiveren i Pure Direct. Men nå etter å ha hørt hvor åpent, luftig og detaljert lyd det ble med RC-1580 forstår eg att 1900'n også har dette sløret, selv om eg har lest att 1900'n "skjuler" dette ganske bra. Men det er vel slik att en ikke legger så godt merke til slikt før en får prøvd en stereo forforsterker eller stereo forsterker som er bedre enn en receiver på musikk i stereo:-D

Det som også hørtes med en gang var stereoperspektivet og tredimensjonaliteten som var mye bedre i forhold til 1900'n. La merke til att instrumenter, andre lyder, effekter, kor o.s.v var så mye enklere å plasere på "scenen" fremfor meg. Det var bare å sitte og nyte og høre på musikken:-D Syntes dette var bra før også, men det er så mye lettere å høre å plasere instrumenter og lyder i lydbildet nå.

Diskanten er fortsatt veldig behagelig på CM1 og aldri anstrengende uansett volum. Men CM1 er jo kjend for en silkemyk diskant også. Bassen er også strammere og det er fortsatt like mye bass som før. I forhold til størrelsen på høgtalerne er det bare imponerende bass og høgtalerne spiller med mye bedre dynamikk enn med 1900'n som pre. Det er liksom mer liv i musikken også nå enn før.

Dette med strammere bass og mer dynamikk er selvfølgelig en kombinasjon av forforsterkeren og effektforsterkeren, men forforsterkeren får frem det beste i effektforsterkeren på en måte slik att den nå spiller med mer dynamikk og strammere og renere bass.

Det er helt klart att RC-1580 som forforsterker og RB-1582 effektforsterker er en killer kombo sammen med CM1 etter min smak selvfølgelig:-D (Vi har jo ikke alle lik smak selvfølgelig)

Ja vet dette høres helt vilt ut. Men det er en så stor forandring på alle punkter til det bedre att eg fikk helt hakeslipp over hvor stor forskjell det kunne bli fra 1900'n som forforsterker på RB-1582 på CM1 høgtalerne i forhold til stereo forforsterkeren RC-1580 på RB-1582 på CM1 høgtalerne:-D

Kann aldri gå tilbake til receiver som forforsterker på musikk etter denne opplevelsen:-D

Det eneste som plager meg nå er att når eg skall velge prosessorinngang (Tape 2 inn) smeller det i høgtalerne. Det gjør det ikke når eg bytter fra cd til tuner, tape 1, AUX 1,2 og 3 heldigvis.

Så når eg skall velge prosessorinngang (Tape 2 inn) må eg mute forforsterkeren først og da smeller det ikke i høgtalerne. Så er det bare å skru av mute igjenn og bruke receiveren som normalt på film og tv.

Dette skall selvfølgelig ikke være slik så eg kommer til å få ny på garantien rekner eg med. Men litt dumt er det jo siden eg er så VEEELDIG fornøyd med den ellers selv om det bare er å bruke mute funksjonen når eg skall bruke prosessorinngangen.

Dette er selvfølgelig min opplevelse av lyden med RC-1580 sammen med RB-1582 på CM1 høgtalerne i mitt rom og har ikke hørt RC-1580 og RB-1582 på andre høgtalere:-D

Men att RC-1580 knuser 1900'n som forforsterker på musikk i stereo er det ikke tvil om etter min mening og det skulle vel bare mangle RC-1580 og RB-1582 er vel laget for å brukes sammen så det er vel ikke så rart att det er en god forforsterker/effektforsterker match heller:-D

Det er selvfølgelig viktig å ha høgtalere som matcher, men slik er det jo med alle oppsett:-D Etter min mening og smak er CM1 en perfekt match iallefall i mitt rom:-D

Dette er som sagt bare mine erlige meninger og med mitt oppsett i mitt rom og vi har jo ikke alle lik smak heller så respekterer selvfølgelig om andre har andre meninger:-D

Er iallefall VELDIG fornøyd nå

Edit: skriveleif

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Merker jeg fikk lyst på noe annt til pre enn Yamaha 663'en min nå. Har jo slettes ikke råd til det så jeg må grave opp den gode gamle Denon PRA-1500'en og se hvordan det blir med den.

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utgangene på RB-1572

Driver å ser på Rotels nye RB 1572. Ser på muligheten for bi-wiring.

Hvorfor er terminalene satt opp slik; RR LL | RR LL om noen forstår "problemet".. På 1562 er de satt opp slik: RR RR | LL LL noe som "forenkler" kablingen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikker på grunn av den interne oppbygningen, at det var bedre da at de ble forskjellig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom den nye forforsterkeren siden det var en feil på den første med tanke på prosessorinngangen som eg har skrevet om i innlegget mitt litt over her.

Tror det kann ha vært en jordingsfeil på forforsterkeren som gjorde dette siden det også var jordingstøy på høgtalerne og hodetelefonutgangen uten noen kilder koblet til. Men uansett hva som var galt med den første spiller det ingen rolle nå når eg har fått en ny som er helt i orden:-D

Ingen smell i høgtalerne når eg velger prosessorinngang (Tape 2 inn) nå og det er ikke jordingstøy i høgtalerne lenger heller. Så har nokk bare vært litt uheldig med att det var en feil på den første:-D

Nå er det bare å lene seg tilbake i godstolen og nyte musikken og godlyden som denne forforsterkeren bidrar til sammen med mitt oppsett (RB-1582 og CM1) i mitt rom:-D

Edit: Litt dårlig til å forklare så la til ett par ord

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det ordnet seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det ordnet seg.
    Ja det er eg veldig glad for også Er glad for den gode servicen fra butikk og fra importøren slik att eg fikk ny forforsterker med en gang Det er nokk fordi eg ga besked til butikken om feilen med en gang og de tok kontakt med importøren like fort. Hadde vært kjedelig å vente på reperasjon av den som var feil på også.

Så eg er VELDIG glad nå

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •