Rotels nye 15 serie - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 91
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut til at det ikke er mulig og brokoble de nye xx15

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er det ikke bedre å biampe da,enn å brokoble?
    Hvis høytalerne har doble sett da vel å merke?
    Bare spør,da jeg mener å ha lest dette her inne
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Er det ikke bedre å biampe da,enn å brokoble?
    Hvis høytalerne har doble sett da vel å merke?
    Bare spør,da jeg mener å ha lest dette her inne
    Det er ikke alle centere som har bi-wire eller tri-wire nei...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke alltid brokobling gir så bra lyd. Er det ikke bedre med en forsterker som allerede har effekten som trengs uten brokobling?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ihvertfall fått bestilt en RB-1572 så får jeg se hvordan det blir.

Newcomer Hobbiten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker RMB-1575 som driver frontene med 4 kanaler biampet og den siste kanalen på centern.
    Funker greit for meg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobbiten
    Bruker RMB-1575 som driver frontene med 4 kanaler biampet og den siste kanalen på centern.
    Funker greit for meg.
    Skulle hatt 1575 jeg óg, men jeg kjøpte nye fronter og en sub til samtidig så det ble dyrt nok som det ble.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg beskjed om at RB-1572'en jeg har bestilt er forsinket til august. Kjedelig.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    I dag fikk jeg beskjed om at RB-1572'en jeg har bestilt er forsinket til august. Kjedelig.
    Uffda - du har min dypeste medfølelese:cry:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    ICEPOWER er allerede brokoblet pr kanal....

RB1582 kan kanskje?! siden den er en AB forsterker . Ingen av dem har XLR heller.. hmm...

EDIT: Det jeg egnetlig mener er, hvor er det igjen "toppmodellen" til Rotel denne gangen?! er 1582 god nok til å forsvare Rotels sin ære liksom .

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Uffda - du har min dypeste medfølelese:cry:
    Takk.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    ICEPOWER er allerede brokoblet pr kanal....

RB1582 kan kanskje?! siden den er en AB forsterker . Ingen av dem har XLR heller.. hmm...

EDIT: Det jeg egnetlig mener er, hvor er det igjen "toppmodellen" til Rotel denne gangen?! er 1582 god nok til å forsvare Rotels sin ære liksom .
    De skulle ha kommet noe arvtagere til RB-1090 og 1091/92 ja.

Dette med XLR. Er det så stor vits så lenge utstyret ikke er helbalansert? og det er vel helst på lange strekk at de har sin styrke. Rotel er vel egentlig litt under det værste av utstyr og da er det kanskje bedre å spare på utgiftene så det ikke blir så dyrt kontra å innkorporere XLR som målgruppen kanskje ikke bruker uansett?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere i sommer så bestilte jeg en Rotel RB-1572. Idag fikk jeg beskjed fra B&W Group om at den er forsinket. Kanskje oktober, men ikke 100% sikkert. Så nå er rådyra gode. Vurderer å avbestille og bestille 1575 istedet, men den er jo grisedyr. Får se om Lsound kommer med et tilbud.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB-1572'en er avbestilt og forhåpentligvis så kommer det en RMB-1575 over helga. Det ble "litt" dyrere, men nå slipper jeg styret med å finne forsterker til senter'en.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte en foretning hvordan RMB-1575 var opp mot de gamle 1095 osv med tanke på ICE teknologien, og han hadde ikke hørt den enda, men mente den ikke ville stå tilbake for 1095.

Men sitter å ser litt på spesifikasjonene.

1575 har 5x250watt med alle kanaler i drift, og trekker i følge Rotel 600w fra nettet. Mens 1095 har 5x200w med alle kanaler i drift, og trekker 1200 w fra nettet.

Er ICE teknologien så effektivt, og merker Rotel nett trekket i gjennomsnitt slik som Pioneer, eller jukser de med utgangs watten som mange andre?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ICE som gjør at oppgitt strømtrekk er så lavt. Men når det er sagt så drar den nok mer enn 600watt når den trenger det. Oppgitt strømforbruk er ikke på full pupp, men under gitte forhold. Yamaha oppgier 1/8 strømtrekk i 4ohm mener jeg å huske.

Rotel er seriøse på målingene. F.eks. så er RB-1092 oppgitt til 2x500watt, men er målt til 2x635watt. Så de oppgir konservative watt og ikke juksewatt.

En annen ting er at RMB-1095 som er oppgitt til 5x200watt, men måles til 5x163watt/minus nesten 20% pga varmetap. En klasse D mister knapt 5%.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har 1575'en stått i TV-bordet et par dager og det som er tøffest er at en unnselige lille svarte boksen er så utrolig fet. Den ser ut som en 30 år gammel 2x35 watter. Det var litt oppgradering fra Yamaha 663 ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De har jo mange klasse A/B-modeller til 2-kanal hifi, som denne:

RB-1552
    2 kanals sluttforsterker på 120 watt pr. kanal.

Full oversikt her (2-kanal power):
    Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCTS

Kan virke som om klasse D-modellene forekommer der man vil økonomisere.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har reagert på at klasse D er mye billigere enn tilsvarende klasse AB. Regner med at D er billigere å produsere. Jeg synes at det er greit med størrelsen. Hadde ikke fått en 1095 inn i TV-bordet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd stereo forforsterkeren RC-1580 og kann bekrefte om den har prosessorinngang? Står den har det noen steder på nettet, men finner ikke noen informasjon om det på Rotel sin side:-? Har RB-1582 på CM1 og RX-V1900 som pre nå og synes det er en god match.

Tror dere RC-1580 blir en god del bedre enn 1900'n som pre på musikk i stereo som eg prioriterer mest?

Her er en test: http://www.internationaldynamics.com...FC_Sept09b.pdf

Cd spilleren får 5/5 og RC-1580/RB-1582 får 4/5 på lyd og det er jo ikke så verst selv om det "bare" er en test

Det som står om att lydsignaturen på forsterkeroppsettet RC-1580/RB-1582 kann være litt frempå i diskanten og att det kann være ett minus på komponenter eller høgtalere som også er litt frempå i toppen er jo greit nokk og mulig det stemmer, men eg opplever ikke noe galt med lydsignaturen på mitt oppsett. Sier ikke att testen er "feil", men diskanten er behagelig og eg føler aldri att den er slitsom eller for mye frempå. ( god matching er vel viktig i de fleste oppsett for å få det til å låte bra ). Det står da også att den litt frempå lydsignaturen også kann være positiv på en del oppsett/høgtalere.

Sitat fra testen: "But the Rotel pre/power is still a good amplifier. Especially when driving speakers that are a little easier to cope with, our longterm Yamaha and Monitor Audio models proving the point. In most cases it is convincing, even the forward-sounding balance had a positive effect by helping the system sound punchy and dynamic." Mulig det er dette eg opplever med tanke på match av høgtalerne og komponenter siden eg ikke opplever noe galt med lydsignaturen eller toppen i det hele tatt med mitt oppsett i mitt rom.

Det står også: " The Rotel combo's main strengths are its forward, punchy sound, which help it to seem alive and agile. " (blir litt forvirret av pluss og minus sidene her, men men... er dårlig i engelsk også så...) Her er det vel uansett snakk om hele oppsettet inkludert cd spilleren. Men uansett er dette selvfølgelig veldig positivt. Iallefall etter min smak og med tanke på matching til høgtalerne. Cd spilleren kann en jo kjøpe senere og tenker da att det blir ett meget bra oppsett i forhold til pris.

CM1 har jo en etter min mening en behagelig diskant og det er veldig behagelig, fyldig og "ekte" lyd i CM1 i mitt rom og aldri anstrengende uansett volum. Det er også imponerende stram og god fyldig bass også med tanke på størrelsen på stativhøgtalerne i mitt rom synes eg.

Håper og tror viss eg bytter ut 1900'n som pre med RC-1580 att det fortsatt blir en god match til høgtalerne, men att eg vil få ett løft i lyden og en større musikk oplevelse i stereo (lydbilde, åpenhet, plassering av instrumenter, rom rundt musikerne o.s.v.) Mye av dette er bra med 1900'n i Pure Direct, men håper selvfølgelig det kann bli bedre med RC-1580 Noen som har noen meninger om dette? Blir det slik føler eg meg selvfølgelig mye tryggere med tanke på å gå for RC-1580:-D

Er det lydsignaturen til 1900'n som pre som gjør att eg er så fornøyd med lyden blir eg mer usikker selvfølgelig. Vet det er mye mer enn lydsignatur som er forskjell på stereo forforsterkere vs suround receivere og det er jo derfor eg har tenkt på RC-1580, men lydsignaturen må være en god match uansett.

Har ikke koblet til subwoofer på musik enda, men har kanskje planer om å gjøre det senere viss det er to sett med rca utganger på forforsterkeren. Mener eg leste att den hadde 2 linjeutganger en plass på nettet, men dette må eg sjekke ut litt grundigere viss eg finner ut att eg skall gå for denne. Noen som vet om den har 2 sett med linjeutganger kanskje?

Det er jo ikke tvil om att 1900'n som pre og høgtalerne er en god match sammen med RB-1582 i mitt rom etter min smak/mening, men håper som sagt att det blir en enda større musikkopplevelse/lydopplevelse i stereo med ett rent stereo oppsett (med prosessor inngang) enn med receiver som pre. Vi har jo ikke alle lik smak og meninger når det kommer til lyd så det er selvfølgelig en smaksak også dette med match av komponenter o.s.v og respekterer selvfølgelig om noen har andre meninger om det. Kjedelig viss alle hadde likt det samme

Kjenner meg ikke helt igjenn i det som blir beskrevet på minus siden i testen, men det har sikkert med att høgtalerne er en god match til oppsettet eg har nå med RB-1582 som effekt (som eg er veldig fornøyd med om noen skulle lure på det.)

Det står jo att den litt frempå lydsignaturen i toppen også kann være positivt og i de fleste oppsett med riktig match av høgtalere får enkelte oppsett til å låte med god punch og dynamikk. Det er her eg håper høgtalerne har mest å si for hvordan lyden blir med tanke på match til RC-1580 - RB-1582 - CM1 i forhold til 1900'n - RB-1582 - CM1.

En stereo forforsterker til ca. 11 lapper bør vel strengt tatt bli en del bedre på musikk i stereo enn 1900'n selv om den gjør det ganske bra i Pure Direct til å være en receiver. Håper som sagt att eg vil få ett løft i lyden og en større og bedre musikk opplevelse (lydbilde, åpenhet, plassering av instrumenter, rom rundt musikerne o.s.v.) i stereo med RC-1580 vs 1900'n som pre.

Noen som har noen tanker rundt dette eller tips om hva eg bør gjøre siden eg ikke har mulighet til å teste stereo forforsterkeren til Rotel før bestilling.

Vet en test bare er en test og att en ikke skall ta alt for god fisk, men har ikke mulighet for å prøve RC-1580 før eg eventuelt bestiller den og da prøver en jo å innhente mest mulig informasjon.

Derfor ønsker eg synspunkter og hjelp fra dere her på forumet og setter stor pris på råd, tips og svar.

Takker for svar.

Edit: beklager att innlegget ble litt langt, men er ikke så flink til å forklare hva eg mener og da blir det fort litt mange linjer:-) La til litt info også-D

Edit 2: skriveleif som kunne misforstås og la til noe som kanskje gjør det enklere å forstå hva eg mener med "større musikkopplevelse" Beklager att eg ikke er så flink til å formulere meg og forklare hva eg mener.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •