Onkyo TX-NR906 eller Pioneer SC-LX81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR906 eller Pioneer SC-LX81

Er det noen som har hatt muligheten til å høre/teste begge?

Jeg er ute etter en receiver som er knall på lyd (5.2 oppsett per i dag, 7.2 oppsett senere), spilleglede og kraft nok til å drive Klipsch RF 83, RC 64, RS 62 og 2 X SVS oppsett, helst uten effektforsterker. Lyd signaturen må matche RF`ene (unngå plagsom diskant)

Romkorreksjon og oppskalering skal visstnok være ekstremt bra på Onkyoen, men noen tester skriver at Pioneeren er rå på kraft og formidling.

Noen som har synspunkter?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo har hvertfall masser av kraft, har selv den noe mindre 875 på mitt anlegg, og den driver dette rimelig greit, for hadde jeg vært deg hadde jeg gått en liten klasse ned på receiver, og heller kjøpt en effekt til front for det du sparer..
    resultatet vil nok bli en del bedre på den måten, skulle du likevel heller dra på med en større receiver synes jeg onkyo til klipsch er kanon bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også onkyo.. 875. Men skal innrømme at jeg sikler på den pioneeren. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg nok byttet...

Skal du ha oppskalering i recievren er nok onkyo bedre. Hvis ikke er det nok pioneeren som står på topppen av tronen her. Den kom hvertfall bedre ut enn 906 i test i "what hifi?"
    Tenk også på at onkyoen mangler 12v trigger hvis du bruker effektsterker.

Men uansett hva du kjøper av disse to kan jeg vel garantere deg at du blir grisefornøyd:-D

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke store forskjellen i efekt på 906`en og 876`en til onkyo. Men samtidig er det stor forskjell. 906`en har separate strømforsyninger til efektdel, pre-del og prosessordel.
    dvs den virker mye mere avslappet og tilpasset musikk en det mange andre recivere er. den har en meget bra dac og stereo egenskaper, til reciver og være. Den er behagelig osv i diskanten i forhold til, f.eks min egen Onkyo Sr-705. At den har separate stømforsyninger gjør at den har mere støm og gi til efektdelen også, så den har mye og gi ut. Ikke hørt Pioneer`en du nevner, men jeg hadde ikke vært i tvil jeg, ONKYO`en:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger

Jeg hopper litt frem og tilbake mellom ustyr her og klarer ikke helt å bestemme meg.

Rom korreksjon og oppskalering er visst eksepsonelt bra i 906`en, mens Pioneeren får mye skryt for å være rask og ikke tilbakeholden når det gjelder dynamikk og krevende lydbilder.

Kunne de ikke slått alt sammen i en og samme receiver heller istedet for å gjøre det så vanskelig??

Det er som nevnt store høytalere som skal drives, men at den er "på hugget" og har kraft er vel så viktig som rom korreksjon og oppskaleringen.

Valgets kvaler...

Ingen her på forumet som har Pioneer`en?

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den snart :-D :-D Er bestilt:-)

Å er sykt spent, på koss den vil oppføre seg på Stereo...

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager. Men du vil nok ikke få full kontroll og maksimere potensialet i kinoen med 906 eller 81. Det må skarpere skyts til. Du kommer nok til å kjøpe effekt senere for å veie opp for feilen av å kjøpe liten forsterker. Hvorfor ikke kjøpe separat pre - effekt? Mye bedre på så store høyttalere..

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har sc-lx81 men ikke testet den enda. den skal være kraftig nok til å bi-ampe dine fronter uten problem til 5.2 oppsette ditt(selvfølgelig får du mer kontroll med en kraftig effekt del). om du skal bygge ut til 7.2 senere er det bare å kjøpe inn ett effekt trinn, ligger mangen brukte effekt trinn på bruktbørsen i disse dager. klipsch'ene dine trenger jo ikke allværdens får å spille bra med en følsomhet på 100db... ikke så tung drevne så tipper dette funker greit uansett om du tar onkyo eller pioneer. men som sagt skal de 3x8" tommerene flytte mye luft må det sikkert mer krefter til.

(pioneeren ser mye sleipere ut...)

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette er noe?Til den Prisen får man veldig mye der om man har så mye da.men 26.000 i avslag er ikke verst på et sett til 43k

Rotel RSP-1098

Rotel RMB-1075

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha stor kino med store høyttalere krever det effekt for å spille dynamisk og bra, samt ikke bli spisst og ubehagelig. Selv om er lettdrevne har en receiver meget begrenset dempefaktor til alle de elementene. Som en bil uten bremser f.eks. Merker jeg blir veldig revet med her. Hvor har du det fra at en kombo slik foreslått ville fungere bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg selv onkyo (fikk best tester tidligere i år). Men de nye Pioneer og Yamaha forsterkerne ser ut til å slå ut de nye xx6 modelene til onkyo.

Den Pioneer 81 ser meget lovende ut: Home-cinema Home-cinema-amplifiers Home cinema reviews, hi-fi reviews and TV reviews - from the experts at whathifi.com

Holder en knapp på Pioneer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •