Yamaha vs. Onkyo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Yamaha vs. Onkyo

Hei! Går rundt med planer om å kjøpe ny Reciver! Har vert inne på Netshop,å det ser ut til at de har gode priser! Jeg bruker den vel ca 50/50 til film og musikk! Spiller litt alt mulig,men kansje mest country/rock og pop! Liker akustisk musikk,og er derfor opptatt av god og fyldig mellomtone/diskant! Har sub,så bassen får jeg vel nok av uansett? Håper på hjelp til velge mellom noen altenativ,da jeg ikke har noen erfaring med disse merkene,men har fostått de skal vere bra!

Alt 1. Onkyo TS-SR 606 til 4740,-
    Alt 2. Yamaha RV-v663 til 4365,-

Eller bør jeg legge på et par lapper til?

Alt 3. Onkyo TS-SR706 B til 6550,-
    Alt 4. Yamaha Rx-v863 til 6645,-

Er veldig takknemlig for råd og tips - gjerne andre merker også,hvis det er noen "best buy" produkter!
    PÅ forhånd takk!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er jeg ikke helt sikker på yamaha produktene, men mener på onkyoen du nevner ikke har Pre out,dvs mulighet til å oppgradere med effektforsterkere etterhvert hvis dette skulle bli aktuellt..

jeg prøvde både onkyo og yamaha for noen mnd siden når jeg skulle ha ny receiver, og jeg falt for onkyo!

til musikk synes jeg onkyoen hadde det lille ekstra, og ser du skal bruke mye til musikk!

jeg likte også utrolig godt lyden til onkyo til film, men her var det ikke så mye som avgjorde mellom de 2 merkene for min del, den ekstra musikk egenskapene ble avgjørende!

det er jo en smaksak hvilken man liker best, og selvsagt ting som høytalere man skal koble til bør spille inn, selv har jeg klipsch, og synes onkyo var midt i blinken!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tusen takk for tipset! Dette med Pre out legger jeg ikke noe vekt på! Har ganske lettdrevne høytalere (Quadral qlx185),så jeg kommer nok aldri til å koble på noe effektforsterker! Syns det låter godt nok i massevis til mitt bruk! Jeg er jo ikke alene i stua heller,hehe!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    ...Dette med Pre out legger jeg ikke noe vekt på! Har ganske lettdrevne høytalere (Quadral qlx185),så jeg kommer nok aldri til å koble på noe effektforsterker!...
    Vel, er det et ord mange må spise i seg her inne, så er det aldri
    Hvis du ikke syns prisforskjellen er avskrekkende, så er en receiver med pre-out absolutt å anbefale. Man vet jo aldri...

Feks Yamaha 663 er jo veldig rimelig, fått kjempegod omtale og klar for ekstra effekt om behovet skulle melde seg.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sin 1018-et-eller-annet har jo også scoret greit hos testere mener jeg å huske.
    EDIT: VSX-1018

Det er en test av denne i nov-08 utgaven av lyd & bilde (som sikkert befinner seg i bladhyllene as we speak). Har ikke lest testen, men mener at også Hjemmekino har testet den og skrytt den opp.

DrE

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les dette før du kjøper onkyo hos netshop

Velkommen til Mono AS

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er best vet jeg ikke, men jeg sjekket Onkyos websider og TX-SR706 har pre out.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm! Ja dette med å kjøpe Onkyo gjennom netshop så jo litt urovekkende ut ja! Takker ellers alle for innspill! Er neimen ikke så lett å bestemme seg i denne jungelen,hehe! Har også sett litt på Pioneer 1018 ja,å må jo si de ser veldig stilige ut da! Har også Pioneer-spiller i lastebilen jeg kjører,å syns den har veldig lun og fin lyd! Er de kjent for det i inneforsterkere også?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •