Sliten forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliten forsterker?

Har hatt forsterkeren Harmon Kardon AVR 80 i snart 1 år nå, som har blitt brukt bra(mye, høyt) hele tiden til musikk, film og tv. Det har aldri vært noen problemer før vi flyttet den ut fra rommet og ut i stua. Nå er det sånn at den helt plutselig skrur seg av enten til standby så vi bare kan skru den på igjen, men noen andre ganger skrur den seg helt av, at strømtilførselen på en måte blir kuttet helt. Den Er rett og slett helt død! Det kan den være i alt fra et halvt minutt til 10min, noe som er veldig plagsomt om man er midt i en film eller synger singstar for full hals..

Noen som vet hva som kan være galt? Evt hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Mvh Olav B, G

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du plassert forsterkeren slik at det er trangt eller lite luftsirkulasjon?
    Dersom forsterkeren går varm vil den slå seg av for å kjøles ned.

Dersom du har lavimpedante høyttalere du har flyttet til et nytt (og større) rom kan det være at du benytter mer effekt enn tidligere for å produsere samme lydtrykk.

En kombinasjon av overnevnte faktorer vil resultere i at forsterkeren slår seg av. Det kan også skyldes en kortslutning på utgangene ved at kablene kommer i kontakt med hverandre eller tilsvarende, men siden problemet er sporadisk tror jeg neppe det er tilfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står litt trangt bak ja, og har kjent på den, den er ikke spesielt varm. Og som jeg glemte å si så skjer dette uansett hva slags volum jeg har på, eller hvor lenge den har stått på.

det er ingen mulighet for at det er kortsluttninger nei

Mvh Olav B, G ;9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •