Denon AVR-2809 og Dali Blue series i 4ohm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-2809 og Dali Blue series i 4ohm

Heisann!

Nå har jeg strenet tråd opp og tråd ned og forsøkt å finne et ca klart svar på spørsmålene mine, men uten hell. Så får jeg heller unnskylde om det finnes 1000 tråder på dette fra før.

Har kjøpt meg et sett pent brukte Dali Blue 6006, 5005 og C1000 for surroundoppsett. Har ingen forsterker enda, men har mer eller mindre bestemt meg for at Denon AVR-2809 er et godt kjøp. Så er jo da spørsmålet om den er noe særlig i combo med mine 4ohms høyttalere? Kan jeg trygt vralte bort på klubben og handle en etter jobb så jeg har litt å pusle med i helga?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon 2809 som er koblet til et par Dali 8008 med matchende center og surround høyttalere, husker ikke modellnumrene på disse i farte. Dette fungerer helt fint uten noen problemer

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja! Midt i blinken! :-D Takk for svar!

Ingen problemer med temperatur, overloadsikring eller noe? Den går ikke i koma av at man drar til når man ser film og sånt?

EDIT:
    Der kom jeg gjennom til HiFi Klubben. De vil faktisk gå så langt som å anbefale den forsterkeren til de høyttalerne på lik linje med NAD T755. NADen har ikke overføring av lyd via HDMI, så da var valget klart; Det blir Denon 2809 i kveld!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 2809 bestilt. Har brukt kveldene på å legge kabler og plassere høyttalere. Receiveren dukker opp kommende fredag, altfor lenge til spør dere meg, men dog. Når den nå kommer, seint men godt, er det ihvertfall bare plug&play! Stor stas, stor stas! Takk for hjelpen Astorli!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Ingen problemer med temperatur, overloadsikring eller noe? Den går ikke i koma av at man drar til når man ser film og sånt?
    Ingen problemer med temperatur og overlast. Har sett film med volumet skrudd godt opp uten at det har skjedd noe uønsket

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte 2807 på akkurat likt oppsett og det fungerer helt topp! :-D Mye lyd for penga!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren er ankommet! "Desverre" skal jeg på curling og lønningspils med jobben, så det blir ikke noe oppkobling før utpå kvelden/natta. Men det blir oppkobling før frokost i morgen, uansett tidspunkt. Gleder meg fælt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •