Denon AVR-3803

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-3803

Er det noen som har hørt denne i aksjon.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk siste post på "trenger eksperthjelp,!!

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon AVR-3803

Sitat Opprinnelig postet av tors
    Er det noen som har hørt denne i aksjon.
    Du kan lese en test på denne linken:

http://www.audiophile.no/omtaler/denonavr3803.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest denne omtalen nå.Og flere andre amerikanske tester.Virker som den får god omtale over hele fjøla.Eneste er at enkelte synes forsterkerene ikke yter helt topp.Men en får vel ikke alt til 10000 kr heller.
    Det som var interessant med denne reciveren,er at den har en såkaldt audio synck delay.Noe som kompanserer for tidsforsinkelsen en får på bildet når en kjører bildesignalet gjennom en bildeprosessor.
    Tenkte å bruke denne som en forforsterker da prossesordelen på denne har fått veldig bra omtale.Har en H/K avr 7000 fra før der jeg bruker de fem kanalene den har til forsterkning av frontkanalene og sidekanalen.Kan evetuelt kjøpe med ekstra bakhøytalere å bruke de innebygde forsterkerene i Denonen til å drive disse.Kanskje et par med B&W Dm 600 S3.Kommer da på totalt 13000 kr.Har ikke funnet andre forsterkere til denne prisen med audio delay på.Da må en opp i et ganske annet prisnivå.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppnår du så mye ved å bruke avr7000 som effektforsterker?
    Ytelsesmessig er jo avr7000 og avr-3803 ganske identiske. Jeg har hørt begge og synes ikke det er noe særlig mer "pulver" i HK, det eneste er vel at du avlaster Denon ved å drive noen kanaler med HK. Men det blir jo ikke lett å holde lyd nivået på de forskjellige kanalene korrekt da de to forsterkerene ikke jobber identisk. Du kan risikere at når du justerer opp volumet så øker lydtrykket fra den ene forsterkeren mer enn den andre, og lydoppsettet blir feil. Det er selvsagt ikke noe problem å justere opp hvis du alltid lytter med samme lydnivå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyden som regel på referansenivå.Stilt inn etter testsignal på Essentials.Så jeg tror ikke lydnivåforskjellen skulle bli noe problem.
    Er forsterkerene i Denon like bra som i avr 7000,så er jo det bare kjempebra.Har ikke hørt den selv.Men nå er jo H/K kjent for å levere bra med effekt og kontroll.Skal en gå etter vekta så er jo H/K 6kg tyngre enn Denon.Behøver jo ikke ha noe å si.Skal prøve å komme meg på Hifiklubben,så jeg får hørt litt på Denonen.Er forsterkeren bra trøkk i,så blir nok avr7000 solgt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at du leser innlegget mitt, "trenger eksperthjelp".
    Hvis film er det viktigste, vinner H/K denne duellen.

her er også utklipp fra en mail fra Oslohificenter:
    €Når det gjelder Denon AVR-3803, kan man egentlige ikke sammenligne den med
    AVR 7500. Denon er en 7-kanaler med vekt på 16,5 kg, mens H/K er en
    5-kanaler med en vekt på 22,5 kg. Det burde vært motsatt.€

Og finner man ut at man senere trenger 7 kanaler, går det an å kjøpe en PA2000 fra H/K, som har samme egenskapene som receiveren.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Burre, men uansett må du ikke finne på å gjøre noe usett/uhørt. H/K får alltid god kritikk på kraft, kontroll og slik, men blir ofte forbigått på andre egenskaper som kanskje Denon har, og som til slutt er de som er viktigst for deg.

Du kan jo nemlig f.eks være gift, og da hjelper ikke alverdens kraft og kontroll hvis du er nestkommanderende... :lol: :lol: :lol:

Eller at du bor i blokk-leilighet med borettslagsformannen som nabo !

Da kan det hende at Denons spillestil er bedre for deg.

Det samme skjedde meg da jeg valgte JMLab Electra 926 (kr 29.000) foran Monitor Audio Gold Reference 60 (kr 35.000) fordi de spillte sinnsykt flott i MITT rom på MITT utstyr....

Hilsen Bjørn-Willy

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og finner man ut at man senere trenger 7 kanaler, går det an å kjøpe en PA2000 fra H/K, som har samme egenskapene som receiveren.
    Hva med det jeg skrev tidligere.
    Tenkte å bruke denne som en forforsterker da prossesordelen på denne har fått veldig bra omtale.Har en H/K avr 7000 fra før der jeg bruker de fem kanalene den har til forsterkning av frontkanalene og sidekanalen.Kan evetuelt kjøpe med ekstra bakhøytalere å bruke de innebygde forsterkerene i Denonen til å drive disse.Kanskje et par med B&W Dm 600 S3.Kommer da på totalt 13000
    Er ikke det like greit når jeg har avr 7000 fra før.Det som betyr noe for meg er prossesordelen i Denon.Og den tror jeg overgår 7500 sin prossesor også Den har ikke denne audio delayen som jeg er på jakt etter.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skjønner..
    men hvis jeg har forstått deg riktig, så skal du drive forskjellige kanaler med forskjellige forsterkere?
    selv om du har samme lydnivå på begge, vil du få forskjellig lyd fra de forskjellige forsterkerne.(eks, god panorering på denon, kraftig dynamikk fra H/K)
    anbefaler deg å prøve å vurdere andre løsninger, før du går og kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det blir så stort problem når jeg bruker et fast lydnivå,Og justerer alt inn med Radio Shack dbmåler på det nivået.Blir uansett bare to høytalere som blir drevet av Denon.Audiophile.no konkluderte slik.
    Men det stopper ikke der. Det området hvor AVR-3803 virkelig gjør seg bemerket i forhold til konkurrentene er på prosessorsiden. Her har den egenskaper som er såpass avanserte at den begynner å spise kirsebær med selv kostbare separate prosessorer. Jeg vet at det er mange som ønsker seg separate løsninger, med kraftige separate effektforsterkere. Likevel må disse gjerne innse at løse surroundprosessorer ofte ligger på et prisnivå der man må ut med helt andre beløp enn det en komplett surroundreceiver koster, og fremdeles kan den i en del tilfeller mangle egenskaper som enkelte surroundreceivere har. Med AVR-3803 har Denon en interessant kandidat også for den som har separate effektforsterkere, og vil bruke 3803 som en ren prosessor. Eller som en mellomløsning der de innebygde forsterkerne benyttes for f. eks. surroundkanalene, og eksterne effektforsterkere betjener frontkanalene.
    Tror Hifiklubben har 14dagers angrefrist.Så jeg får vel bare kjøpe den.Eneste måten å finne ut hva som er bra eller ikke for meg i min hjemmekino.
    Er jo morro å prøve nye ting også :lol:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve en effektforsterker til Denon AVR-3803 kan bli bra det!ja det er moro å prøve nye ting

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Burre.
    Hva er det som får deg til å si at HK er så mye der dynamisk enn Denon, er det testene du leser? Stol ikke blindt på disse testene, se for eksempel hvor mye reklamekroner HK legger igjen i bladene i forhold til Denon. Tror du ikke dette farger testene, det tror jeg. Jeg har selv hatt to HK forsterkere AVR 80 oh AVR 85. Byttet ut AVR 85 mot Denon 3800, for så å ende opp med en Denon AVC A1d. Jeg har også hørt alle de HK og Denon forsterkerene som er kommet ut i senere tid, og må si at det etter min erfaring ikke skiller i nevneverdig grad på dynamikken. Dette med at HK er så mye kraftigere er en gammel myte.
    Jeg tråkker kanskje i et vepsebol, men jeg står for det jeg sier her.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke enig med deg der, men sånn er det bare... Innen alt av både lyd og bilde vil det alltid være forskjellige meninger om det meste.
    og nei, jeg stoler ikke blindt på tester i blader, jeg har såpass vett at jeg hører før jeg kjøper og lar min egen mening, ikke andres, avgjøre.
    har litt vanskelig for å forstå at du ikke hører forskjell i dynamikk på H/K og Denon, kanskje du burde prøvelytte på høyere volum, det er der H/K kommer til sin rett.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    kanskje du burde prøvelytte på høyere volum, det er der H/K kommer til sin rett.
    Jeg har jo ikke bygget hjemmekinoen min for å spille på lavt volum akkurat.... :shock:
    Må vel bare konstantere at vi er uenige. Men en ting kan vi kansje være enige om og det er at det vil være veldig lite å vinne på å bruke en avr7000 som effektforsterker på en avr3803. Jeg hadde i hvert fall brøvd å kjøre bare Denon først. Det blir også et signaltap her (en ekstra enhet i signalveien) med mindre det kobles digitalt, men da brukes jo prosessoren i HK forsterkeren. Tror heller jeg ville solgt HK'en og kjøpt en ren effektforsterker (mye gromt og billig å få kjøpt brukt) til frontsystemet hvis mer effekt er ønskelig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg si meg enig i. Da finnes det mange andre løsninger der man får mer, og bedre lyd for pengene, f.eks, som du sier en 3803 med effektforsterker av noe slag.

Du som har hatt mange H/K, hvilke høyttalere ville du anbefalt til AVR7500?

[/quote]

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der vil jeg si meg enig.
    løsningen du foreslår, med 3803+ effekt er mye bedre.

du som har hatt mange H/K, hvilke høyttalere ville du anbefale?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til AVR7500...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg som du ser av hjemmesiden AR og B&W. Dette har fungert veldig bra. Som svar på spørsmålet må jeg si at jeg har hørt mange vellykede oppsett med B&W høyttalere. Hadde jeg kunnet velge fritt, hadde jeg endt opp med B&W 803 hele veien rundt med matchende senter og sub. Men det er jo ikke akkurat gratis.
    Jeg synes B&W høytalerne generelt spiller med bra dynamikk og god lyd.
    Det må nesten være ens egne ører og lommeboka som styrer valget her, men som sagt holder jeg en knapp på B&W.
    Kanskje DM604 S3 i front, DM603 S3 bak,
    DM LCR60 senter og sub etter eget ønske.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve Denonen i heimen i løpet av den nærmeste fremtid.Må vel vente på feriepenger først.Uansett så er vel signaltap til stede med separate effektforsterkere også.Når en bruker direkt inngangene på avr 7000 så fungerer vel den i praksis som en ren effektforsterker.Men som sagt så må vel det prøving og testing til.Det beste hadde vært om Denonen var kraftig nok selv.Time will show

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •