Denon AVR-3803 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper du kommer med en tilbakemelding når du får prøvd ut hva som fungerer best. Personlig tror jeg avr 3803 vil fungere bra alene, med mindre du har enormt tungdrevne høyttalere.
    Lykke til.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for trippel(!)postingen før, det ble litt rot..
    Gorm, Har du noen formening om høyttalere med horndiskant eller bånd-diskant, og hvordan de kan fungere med H/K?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Gorm, Har du noen formening om høyttalere med horndiskant eller bånd-diskant, og hvordan de kan fungere med H/K?
    Begge disse løsningene er veldig bra til å gjengi musikk, bånd-diskant finnes vel sort sett bare på HighEnd høyttalere. Må ærlig innrømme at jeg ikke har hørt hjemmekino oppsett med disse løsningene. Kan ikke tenke meg at det vil være noe problem å matche disse løsningene med HK. Tror heller du må finne ut om du liker lyden fra horn eller bånd-diskant. Begge løsningene er jo laget for å øke detaljgjengivelsen på diskanten og det burde jo være et pluss i front.
    Søren og, nå ble jeg nysgjerrig.
    Den nysgjerrigheten har ofte tidligere før til investeringer som igjen fører til at samboeren og jeg ikke snakker sammen på en stund. :shock:

Hmmm, denne tråden har vist sklidd vekk fra det opprinnelige temaet, og det med min hjelp. ops:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, prøver som regel å unngå å endre tema i poster.. vet selv hvor irriterende det er når det skjer med mine poster, og spørsmål aldri blir besvart..ble vel litt revet med.
    Men det ser jo ut til at "tors" er klar til å prøve ut planen sin ,og har fått de meninger han var ute etter, så da kan det vel ikke være så farlig lenger.
    Sorry Gorm, hvis jeg har forårsaket noen form for "domestic Disturbance"( :lol: ).
    tenkte bare på noen Klipsch høyttalere jeg har sett, med horn-diskant. Og etter min mening, kan H/K trenge litt "tweaking" hvis man kan kalle det det, i diskantområdet.

Og lykke til, Tors, spent på å høre om resultatet!!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja man lærer av å prøve noe nytt(Tweaking)

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har de siste ukene kjørt med en MI7 (2x100W, se siste Fidelity) effektforsterker til min Denon 3802, og det låter ganske bra kan jeg melde.

Nå er det en svært dyr forsterker (veil 22.000 kr) i forholde til 10k Denon, men jeg tenker framover og planlegger å skaffe elektronikk som vil holde mål når CD/DVD/surround-prosessor (e.l.) blir oppgradert.

De som er nysgjerrige, får komme å ta en titt/lytt.

Hilsen Bjørn-Willy

Newcomer pap sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har svært god erfaring med å bruke ekstra effektforsterkere sammen med min Denon 3802. Siste høst kjøpte jeg en brukt NAD C270 (2x125W) til å drive hovedhøytalerne. Nå har jeg kjøpt en til slik at jeg får testet ut både brokobling og bi-amping. Jeg bruker nå NAD forsterkerne til bi-amping av min B&W604-S2. Jeg synes det er en stor forbedring av lydkvaliteten og det fungerte bedre enn brokobling av 604. NAD forsterkeren fungerte også svært bra på senterhøytaleren.

Mvh.
    Per Anton

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått kobla opp Denon 3803 + 2 ekstra B&W dm600 bakhøytalere.
    Har bare sett to filmer på den enda.Men jeg syns faktisk den klasser ut avr 7000 bare etter desse.Tror den matcher B&W bedre enn det 7000 gjør.Avr 7000 har nok litt mer guff i forsterkerene sine.Men Denon klarer fint å spille på referansenivå uten å slite i det heletatt.Mens Avr 7000 er litt lys i lydbildet sitt(noe som jeg ikke liker så veldig til film.Kan bli litt slitsomt å høre på i lengden)er Denon mer varm og ser som sagt ut til å matche B&W bedre.Tror de har en litt lys tone i utgangspunktet.Var en veldig bra oppgradering med ekstra bakhøytalere:Skal se en del flere filmer å teste litt forskjellig oppsett.Får ta noen bilder å sette inn på hjemmesidene etterhvert.
    Kosar meg no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hvis folk hadde sett på hjemmesiden din at du kjører B&W hele veien rundt ville vel de fleste sagt Denon.

Jeg har to venner av meg som kjører med HK AVR5500/B&W og det er ingenting å klage på lyden, men skal du ha de to siste kanalene snakker du om en helt annen pris.

Selv har jeg et tilsvarende oppsett (med 3801, 605, LCR6, 602, 600). Skulle likt å fått tak i en sub lik din, men en kan ikke få alt her i verden.

Det var skikkelig fint rom du hadde. Hvor stort er det(LxB)?

Hvordan ble lyden med de to siste kanalene?

mvh
    Naist

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er 5.5L og 7.3B Det er altså bredere en det er langt.Men skråtaket stjeler såpass med plass at det virker omvendt.
    Bakhøytalerene ga et mye mer sammensatt lydbilde bak.Og lyden glir bedre fra fronten til baksystemet.Har vel noe med at en har høttalere mer på sida av lytteplassen i tillegg til bak.Suben er jeg veldig fornøyd med.Spiller kraftig,rent og dypt.Riktig innstilt så føler en den mer enn en hører den.Må ellers si at Denon + B&W er en ganske bra match.Har ikke angra et sekund på at jeg bytta ut avr7000.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •