Yamaha RX-V595RDS, NAD 216 THX, LAB 1000, PAS 200... hvilke til hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V595RDS, NAD 216 THX, LAB 1000, PAS 200... hvilke til hva?

Jeg trenger litt hjelp med å finne ut av hvordan jeg vil ha oppsettet mitt.
    Jeg driver å bygger hjemme kino i kjelleren. (Mur kjeller, har lagt gips plater i taket med isolasjon, skal ha laminat på gulv og malte vegger foreløpig).

Jeg skal bruke en HP ep7122 projektor - trenger noen tips til hvilken maling jeg skal bruke som "lerret".

Ved lyd skal jeg ha en Yamaha RX-V595RDS 300watt 5.1 dolby digital reciever. (til jeg får råd til ny). Bruker optiske kabler mellom spillere og reciever.

Jeg har også en NAD 216 THX forsterker, samt 2 PA forsterkere (må sjekke opp spesifikasjonene på disse, men det er effekt forsterkere med håndtak på hver side og fester for rack montering, tidligere brukt som utleie forsterkere, den ene er LAB, den andre husker jeg ikke).

- Har fått sjekket de opp. Det er en LAB 1000 ( http://www.labgruppen.com/downloads/...ures+specs.pdf ) 2x550w RMS i 4 ohm.

og en PAS model 200 forsterker som jeg ikke finner noe specs. på når jeg søker på nettet, men det er den jeg har brukt tidligere på 2x15" sub og det har brumlet bra =)

Av høytalere er det Black Vector v.2 som center, black diamond v.2 som front og denon bak høytalere.
    Har en passiv sub kasse med 2x12" elementer med god punch.

Hoved spørsmålet mitt er:
    Hvordan burde jeg fordele høytalerene på de forskjellige forsterkerene?
    Er Yamaha forsterkeren min kraftig nok til å dra alle 5 høytalerene, så jeg kan bruke NAD forsterkeren til Sub? eller burde jeg koble front høytalerene (black diamond) på NAD forsterkeren, og heller bruke en av PA forsterkerene til sub?

(det er egentlig ønskelig å kun bruke yamaha forsterkeren og NAD forsterkeren pga. at de ser penest ut og jeg kan ha de stående på rekke ved siden av hverandre på ett veeldig lavt bord under "lerretet"), men jeg er i tvil om yamahaen er kraftig nok til å dra front settet bra...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at Black Diamond lister at:
    Amplifier requirement: 25-150W.
    De har 4 ohm... mao. så har yamaha'en ca. 100w å mate med...?!
    Mot NAD sin "125 watts RMS per channel into 8 ohms - whose power soars to 400 watts RMS in bridged mono mode into 8 ohms" , så rundt 200-250w i 4 ohm per kanal (eller har jeg missforstått watt i forskjellig ohm totalt?)

Det er vel egentlig ikke så mye å lure på.... yamaha på center og rear, nad på fronter og LAB på bass/sub....?!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •