Forsterker til B&W DM683 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hmmm

Jeg har en kammerat som har denne høyttaleren og han bruker en Vincent sv-236.. Det låter meget fett...
    Her har du en fin brukt for ca 7000 kroner : http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/38573/cat/18

lykke til

Newcomer dj-numark sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Untouchable85
    Hadde nok vert ein god kombinasjon ja, tviler ikkje på det! MEN det sprenger budsjettet mitt til himmels. Hadde og vert fint om du linker til desse forsterkerene, finner dei ikkje på hifiklubben eller soundgarden..veit ikkje om så mange nettbutikker ser du...

http://www.dynabel.no/ her selger de rotel

såg at den som heter rb 1070 koster 6000 kr og den drar nok DM683 uten problemer da kommer du mer ned mot budsjettet ditt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hvis de sier den er best må du iallefall kjøpe forsterkeren. Herregud. Lyd er en smak sak. At noen sier at det er det beste de har hørt, kan det være at det er det værste du har hørt. Enig der?
    Er mer uenig enn enig med deg, selvsagt er lyd en smaksak (bare en liten del) men når man bedømmer en forsterker i for eksempel Lyd & Bilde eller Hjemmekino så legger de subjektivitet til side og ser etter kriterier som ikke kan diskuteres.

La oss ta for oss en forsterker i High End klassen, for eksempel fra øverste hylle fra Electrokompaniet, Hegel, eller lignende. En forsterker som klarer å skille hvert eneste instrument i ett orkester, der diskant og mellomtone er så oppløst at man hører hver eneste lille detalj i musikken og en bass som er så presis og kontrollert som man får det.

Man trenger ikke like lyden men kan heller ikke nekte for at det er lydkvalitet i ypperste klasse, uansett er skikkelig kvalitetsly vanskelig å hate.

Etter man har vurdert selve lydkvaliteten til en komponent kan man begynne å å vurdere de subjektive sidene men de er tross alt ikke like store som de objektive punktene.

Så når man sier at Xindaken er en veldig bra forsterker så sier vi at den innehar meget bra kvaliteter, ikke at hver enkelt av dere vil like lyden, det er to forskjellige ting.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de sier den er best må du iallefall kjøpe forsterkeren. Herregud. Lyd er en smak sak. At noen sier at det er det beste de har hørt, kan det være at det er det værste du har hørt. Enig der?
    du motsier jo deg selv her, nad er sikkert vel og bra det når det matches med riktige høyttalere men vist du har god erfaring med nad kan en annen ha dårlig. det liker du tydligvis ikke har jeg latt merke til i flere tråder

men for det første så har plassering av høyttalere og selve akustikken i rommet mer å si en selve forsterkeren.Jeg regner med at de i fidelety har mye bedre akustikk i testerommmene sine en det det er i de fleste butikk lokaler. De vil da kunne bedømme bedre om forsterkeren er bra eller dårlig en det du sansynligvis kan.

ikke frekt ment, men jeg føler at du skryter dine egne produkter opp i skyne, mens du trekker andre produkter ned i søla uten skikkelig grunnlag

Newcomer the sprit sound sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:d

jeg vil tro at NAD lyngdorf rotel vill høres greit ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av dj-numark
    http://www.dynabel.no/ her selger de rotel

såg at den som heter rb 1070 koster 6000 kr og den drar nok DM683 uten problemer da kommer du mer ned mot budsjettet ditt
    1070 er nok i knappeste laget den også. Liker seg ikke særlig under 4 ohm. 683 har en impedansekurve som går helt ned til 3 ohm. Tipper en Vincent SP 331 hadde gjort en bedre jobb lydmessig. Rotel på nye 6 serien til B&W kan bli noe masete. Passet bedre til S3 serien.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    du motsier jo deg selv her, nad er sikkert vel og bra det når det matches med riktige høyttalere men vist du har god erfaring med nad kan en annen ha dårlig. det liker du tydligvis ikke har jeg latt merke til i flere tråder

men for det første så har plassering av høyttalere og selve akustikken i rommet mer å si en selve forsterkeren.Jeg regner med at de i fidelety har mye bedre akustikk i testerommmene sine en det det er i de fleste butikk lokaler. De vil da kunne bedømme bedre om forsterkeren er bra eller dårlig en det du sansynligvis kan.

ikke frekt ment, men jeg føler at du skryter dine egne produkter opp i skyne, mens du trekker andre produkter ned i søla uten skikkelig grunnlag
    Du syns det du ja?

Det jeg ikke liker er folk som sier et produkt er dårlig, uten å ha hørt det. Nå har jo jeg understreket tidligere at jeg ikke har hørt nevnt Xindak produkt, og heller ikke sagt den er drit. Jeg har sagt at de Xindak modellene jeg har hørt er kjedelige, og udynamiske. Og det er de dyrere modellene jeg har hørt.

Nå har vel bare jeg sagt hva jeg mener om Xindak, og understreket det at det er min mening om saken. Ikke meningen å trekke noen produkter ned i søla. Men jeg regner med personen som spør vil høre meninger fra begge sider?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du syns det du ja?

Det jeg ikke liker er folk som sier et produkt er dårlig, uten å ha hørt det. Nå har jo jeg understreket tidligere at jeg ikke har hørt nevnt Xindak produkt, og heller ikke sagt den er drit. Jeg har sagt at de Xindak modellene jeg har hørt er kjedelige, og udynamiske. Og det er de dyrere modellene jeg har hørt.

Nå har vel bare jeg sagt hva jeg mener om Xindak, og understreket det at det er min mening om saken. Ikke meningen å trekke noen produkter ned i søla. Men jeg regner med personen som spør vil høre meninger fra begge sider?
    At du ikke like lyden er en subjektiv sak som vi må respektere, at du sier det er på grunn av at Xindakene ikke er dynamisk er noe jeg vil si er tull siden det er noe de er veldig gode på, og dynamikk er ikke en subjekt del men en objektiv del og fullt målbar.

Det jeg stusser litt på er at hvis du synes de dyrere modellene til Xindak høres udynamisk ut burde du kastet ditt eget utstyr ut for lenge siden.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fritidsproblem
    At du ikke like lyden er en subjektiv sak som vi må respektere, at du sier det er på grunn av at Xindakene ikke er dynamisk er noe jeg vil si er tull siden det er noe de er veldig gode på, og dynamikk er ikke en subjekt del men en objektiv del og fullt målbar.

Det jeg stusser litt på er at hvis du synes de dyrere modellene til Xindak høres udynamisk ut burde du kastet ditt eget utstyr ut for lenge siden.
    Hvis du synes de er dynamiske og fantastiske er det helt greit for meg Det er flere som jeg vet om som synes Xindak er udynamisk.

Så du synes at jeg skal hive alt ut? Tror du ikke jeg har vært å lyttet før jeg bestemte meg for utstyr?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du synes de er dynamiske og fantastiske er det helt greit for meg Det er flere som jeg vet om som synes Xindak er udynamisk.

Så du synes at jeg skal hive alt ut? Tror du ikke jeg har vært å lyttet før jeg bestemte meg for utstyr?
    Synes det bare er litt rart at du synes utstyr som rett og slett parkerer det du har selv høres udynamisk ut, da må det jo være nedtur å komme hjem til sitt eget anlegg.

Har ett spørsmål, hvilke høyttalere var det Xindakene spilte på?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har disse høyttalerne med Denon AVR4308 bi-ampet.
    Jeg syns dette låter veldig bra.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fritidsproblem
    Synes det bare er litt rart at du synes utstyr som rett og slett parkerer det du har selv høres udynamisk ut, da må det jo være nedtur å komme hjem til sitt eget anlegg.

Har ett spørsmål, hvilke høyttalere var det Xindakene spilte på?
    Klipsch RF-82.

Dette blir for dumt. Trådstarter ville kun ha innspill på hvilken forsterker han skulle velge. Det stod mellom Xindaken og Naden. Da må vi alle tåle at folk har forskjellig smak.

Newcomer Gizmoon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mr. trådstarter?

Har du motatt Xindaken ennå? Hva synes du?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-82.

Dette blir for dumt. Trådstarter ville kun ha innspill på hvilken forsterker han skulle velge. Det stod mellom Xindaken og Naden. Da må vi alle tåle at folk har forskjellig smak.
    Enig, blir litt OT.

Joda, jeg tåler at folk har forskjellig smak men synes at den blir brukt litt for ofte, så mye at det blir nesten en klisje.

Som sagt i ett av mine forrige innlegg så er lydkvalitet udiskutabelt og kvaliteten på lyden vil jeg påstå er over 90% av det vi bedømmer den etter mens den subjektive delen består av under 10%, altså om man liker mest mulig nøytral lyd eller om man liker at lyden "farges" av utstyret i en eller annen retning.

Til trådstarter, sorry vi spammer tråden din med OT saker.

Har fått tak i sporingsnummer på pakken din, sender deg det på PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje motatt forsterkeren enda nei, den kommer tirsdag eller onsdag i følge sporingsnummeret, men blir nok ikkje hentet på posten før torsdag (lønning)

Må berre diskutere det dere orker, litt diskusjon er bare sunt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden eg ikkje har kjøpt meg høyttalara endo, og ikkje har bestemt meg 110% for DM683 til B&W, kan dere jo komme med innspill om andre høyttalere som passer godt til denne forsterkaren?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden eg ikkje har kjøpt meg høyttalara endo, og ikkje har bestemt meg 110% for DM683 til B&W, kan dere jo komme med innspill om andre høyttalere som passer godt til denne forsterkaren?
    Hei, ser du har hentet ut forsterkeren din i dag.

Jeg vil anbefale å se på XTZ 99.36 som har fått topp karakter i Fidelity i Sverige, høyttaleren finner du her.. XTZ 99.36

Anbefaler deg også å ta med forsterkeren til HiFiklubben å prøve den på ett par DM683 siden demoene sannsynligvis er innspilt. Burde også prøve på Dali Lektor 8.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var plutselig penger på kontoen
    Forsterkeren var fra ein annen verden, iforhold til den eg hadde var det som natt og dag! Spiller høyere å mykje finere. spesielt diskanten blei mykje klarere og bedre. Kan tenke meg denne blir bra på eit par skikkelige høyttalere :-)

Har sett litt på XTZ 99.36 høyttalerene, og synes dem ser MEGET bra ut.
    Korleis er Lektor 8 høyttalerene? Ser ikkje så verst ut dei heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var plutselig penger på kontoen
    Forsterkeren var fra ein annen verden, iforhold til den eg hadde var det som natt og dag! Spiller høyere å mykje finere. spesielt diskanten blei mykje klarere og bedre. Kan tenke meg denne blir bra på eit par skikkelige høyttalere :-)

Har sett litt på XTZ 99.36 høyttalerene, og synes dem ser MEGET bra ut.
    Korleis er Lektor 8 høyttalerene? Ser ikkje så verst ut dei heller.
    Det ligger ofte mer godlyd i en høyttaler enn man tror, lyd som kun kompetente forsterkere får ut. Med kombinasjonen som du nå har får du nok presset det som er ut av høyttalerne du har akkurat nå.

Har ikke tester Dali Lektor grundig men hørte Lektor 6 spille når de demonstrerte for en annen kunde og jeg må si jeg var meget imponert på den ene sangen jeg hørte. Vil tro at Lektor 8 er like god + at den klarer å gå lenger ned i frekvens.

Hvis musikk er favoritten, da mener jeg "trdisjonell" musikk og ikke hardrock og slikt så ville jeg også prøvd B&W CM7.

Hvis du prøver flere høyttalere på samme butikk så sørg for at de er plassert på samme sted i butikken selv om det kan gi litt ekstra arbeid for personalet, de er tross alt der for å hjelpe kundene.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •