Masende tråd om råd til kjøp av forsterker, hvert minste råd blir sat pris på :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Masende tråd om råd til kjøp av forsterker, hvert minste råd blir sat pris på :)

Har en Denon PMA-980r forsterker som har vært i familien i 100år, for noen dager siden døde den en ikke fullt så stille død.
    Har 2 klipsch KG5.5 høytarere på denne forsterkeren å har vært veldig fornøyd.

Trenger da ny stereoforsterker som igjen får gulvet til å riste.

Hvilke forsterkere ville dere ha annbefalt til rundt 5000-6000kr +-

Er ganske så grønn på navn å merker, men har gjort en del research, har vært hoss alle forhandlere i Haugesund å spurt å masa

Hår fått tilbud på disse:

Xindak XA6950 til 7500kr,
    Herman\Kardon HK3490 til 5000kr,
    Herman\Kardon HK980 til 5000kr,
    Herman\Kardon HK970 (forjengeren til HK980) med radio,dabradio å cdspiller til 7000kr,
    Parasound Halo A23 til 10 000kr (for dyr?),
    Primare I21 til 9000kr (for dyr?),
    Vincent SV-226MK II til 6000kr

Hvilken H\K forsterker er den "beste" ?

Hvilken forsterker hadde dere anbefalt, enten ut i fra disse, eller en annen.
    Hvilke går godt sammen me mine høytalere? billi er bra når man har lite penger, hehe.

Spiller rock, om d skulle ha noe å si. (Guns N' Roses, Aerosmith, Deep Purple, Zeppelin, Metallica osv.)

PS: Anbefalte Webshops?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Markus89
    Har en Denon PMA-980r forsterker som har vært i familien i 100år, for noen dager siden døde den en ikke fullt så stille død.
    Har 2 klipsch KG5.5 høytarere på denne forsterkeren å har vært veldig fornøyd.

Trenger da ny stereoforsterker som igjen får gulvet til å riste.

Hvilke forsterkere ville dere ha annbefalt til rundt 5000-6000kr +-

Er ganske så grønn på navn å merker, men har gjort en del research, har vært hoss alle forhandlere i Haugesund å spurt å masa

Hår fått tilbud på disse:

Xindak XA6950 til 7500kr,
    Herman\Kardon HK980 til 5000kr,
    Herman\Kardon HK970 (forjengeren til HK980) med radio,dabradio å cdspiller til 7000kr,
    Parasound Halo A23 til 10 000kr (for dyr?),
    Primare I21 til 9000kr (for dyr?),
    Vincent SV-226MK II til 6000kr

Hvilken forsterker hadde dere anbefalt, enten ut i fra disse, eller en annen.
    Hvilke går godt sammen me mine høytalere? billi er bra når man har lite penger, hehe.

Spiller rock, om d skulle ha noe å si. (Guns N' Roses, Aerosmith, Deep Purple, Zeppelin, Metallica osv.)

PS: Anbefalte Webshops?
    Personlig ville jeg gått for en Parasound forsterker, HK 980 er ganske kraftig den og.
    .
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Personlig ville jeg gått for en Parasound forsterker, HK 980 er ganske kraftig den og.
    .
    Joda, men dobbelt så dyr. Heller bare gå for HK980 da?
    Regner med alle disse er bedre en min gammle denon? noen som vet noe om det?

Raskt spørsmål.
    Bruker en gammel nad forsterker nå å lurer på om den kanskje også kan være sprengt, eller om det er høytalerene mine som er dårlige.
    Når jeg skruer lyden opp å ned raskt uten att musikk er på skurrer å knittrer det i høytalerene, er det forsterkeren's skyld ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda, men dobbelt så dyr. Heller bare gå for HK980 da?
    Regner med alle disse er bedre en min gammle denon? noen som vet noe om det?

Raskt spørsmål.
    Bruker en gammel nad forsterker nå å lurer på om den kanskje også kan være sprengt, eller om det er høytalerene mine som er dårlige.
    Når jeg skruer lyden opp å ned raskt uten att musikk er på skurrer å knittrer det i høytalerene, er det forsterkeren's skyld ?
    Etter det jeg har hørt så kommer HK til å spille TAMT på klipsch, den er ganske greit diskantmessig siden HK leverer fin lyd fra før av.
    vi testet en HK 3380 på klipsch RF63, fin diskant men veldig tamm bass, dette kan jo sef ha noe med att det bare er 120w x2, hk980 er nokk ganske mye kraftigere enn dette uans om den bare er oppgidd i 2x80w. du kunne jo spurt om du ikke fikk låne den med deg hjem, å la igjenn pengene der sånn att du fikk testet litt før du bestemte deg, di har vell garrantert en demo amp stående?!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skal nokk lete lenge etter en pakke som gir deg så mye for pengene som h/K 970 pakken. cd-spilleren er meget bra, har hatt selv.

ellers er kanskej xtz sin forsterkeren noe å satse på.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    du skal nokk lete lenge etter en pakke som gir deg så mye for pengene som h/K 970 pakken. cd-spilleren er meget bra, har hatt selv.

ellers er kanskej xtz sin forsterkeren noe å satse på.

mvh
    stian
    Hva er forskjellen på 970 og 980 ?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på 970 og 980 ?
    Prisen??
    ..og ikke minst at den slektes mere på Parasound og Krell mtp. strømforsyning?
    Er på mange måter lik den gamle 890 som ble kallt "Budsjett-Krell"

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak XA6950 er meget bra.

Du skal lete lenge etter en forsterker som spiller bedre til den prisen. Vet ikke hvordan de fungere på dine høytalere men kjøper du den fra den norske importøren har du minst 14 dager åpent kjøp. Den fungere i alle fall utrolig bra på mine B&W 703, meget oppløst - men kanskje litt fet i lyden slik at den bør matches med høytalere som kanskje er litt lyse i lyden for at det ikke skal bli for fett :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med yamaha???

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    .
    Parasound A23 er et effekttrinn å krever egen pre-amp.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Prisen??
    ..og ikke minst at den slektes mere på Parasound og Krell mtp. strømforsyning?
    Er på mange måter lik den gamle 890 som ble kallt "Budsjett-Krell"
    Hvorfor oppgir ikke H/K størrelsen på trafoen tro?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hvorfor oppgir ikke H/K størrelsen på trafoen tro?

Humm, ettersom jeg har forstått av d som er oppgit i HK sine SPECS, så blir det oppgit i AMPER, avr745 er 80 amper å trekker 1,3kw, HK 980 er også 80 amper, så tipper disse da er like store? eneste forskjellen er att avr745 er en surround reciever som har masse annet å drive enn bare REN POWER, da må jo HK980 og 970 være kraftigere i W?

ser att HK980 er oppgit i 2*80W(ftc)

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •