HJELP: Effektforsterker til Klipch rf 82!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP: Effektforsterker til Klipch rf 82!

Hei.

Skal kjøpe ein effektforsterker til mine Klipch rf 82 snart for å få dei til å spille bedre og få fram det beste i dei.
    Desse blir brukt som front i eit surround anlegg.

Surround receiveren effektforsterkeren skal kobles på er: Rotel RSX-1056.
    CD spilleren er ein Onkyo. DVD spilleren er eit billeg ukjent merke som eg skal byte ut med ein blu-ray spiller etter nyttår Eg veit att sjølv om rf 82 er lette å drive liker dei kraftigere og meir strømsterke forsterkere enn det dei fleste receiverene i denne prisklassen klarer å gi. Spiller ca. 50 % musikk og 50 % tv/film. Hører på variert musikk: Tecno/trance, black metal og mykje gammel rock (gammel rock helst på LP )

Har lest litt her på forumet og har funnet ut att Rotel rb 1080, og
    Parasound NC 2250 og rør forsterkere anbefales.

Rørforsterkere vil eg ikkje ha, så ver snill å ikkje prøv å overtal meg:-D

Lurer litt på Rotel og Parasound. Veit at rb 1080 yter 2 x 200 watt og NC 2250 yter 2 x 250 watt, men kven av dei som er mest strømsterke lurer eg veldig på. Lurer også på lydsignaturen på desse to effektforsterkerne. Kven låter best sammen med rf 82 og Rotel receiveren som forforsterker?

Må bli ein effektforsterker med varm lyd og som har stålkontroll på bassen, ikkje for lys i toppen (p.g.a. horndiskanten som med feil forsterker kann bli for kvass i toppen) og med god trøkk:-D
    Kann noken hjelpe meg med tips og forslag angående valg av effektforsterker? Er open for andre forslag enn dei to nevnte effektforsterkerne også, men må vere ca. samme prisklasse
    På forhond takk for svar på det eg lurer på angående rb 1080 og Parasound NC 2250 Andre tips på effektforsterkere mottas med stor takknemligheit

Er ny på dette forumet og beklager viss innlegget vart litt langt. Er ikkje så flink til å skrive heller

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å søke etter lignende tråder,hvilken effektforsterker til RF82 er ett av de mest stillte spørsmål i nyere tid.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folket på forumet som har rf82 har falt for 2250.

Men er du fornød med Rotel lyden så er det jo et veldig sikkert kjøp også :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Eg har søkt litt her på forumet og det er mange som skriver om Rotel og Parasound til rf82. Det var noken her på forumet som hadde ein link til ein test om NC 2250. Der stod det noke om att denn hadde ein brummelyd på ca. 60 hz og att denn ikke passet til høgtalere som for eksempel Klipch p.g.a da vart det for hardt i toppen. (finner desverre ikke igjenn linken.). Andre meiner NC 2250 er en glimrende effektforsterker til klipch. Eg trur det har veldig mykje å seie kva forforsterker, cd spiller og kabler ein bruker sammen med effektforsterkeren. Hadde håpet noen hadde samme receiver og cd spiller som meg og kunne komme med erfaringer. Har desverre ikkje mulegheiten til å få prøvelånt NC 2250 og rb 1080 med meg heim fra butikk siden eg ikkje bur i nerheiten av noen hifi butikker rb 1080 er kansje det beste for meg siden eg liker lydsignaturen til Rotel ganske godt, men hadde vore kjekt å prøve nc 2250 siden den er anbefalt av så mange som har Klipch. Dumt å kjøppe rb 1080 viss eg kansje hadde likt NC 2250 bedre. Håper noen som har den same forforsterker som meg kunne komme med anbefalinger og litt informasjon om lydsignaturen på NC 2250 cd spilleren kann byttes seinere i tilfelle den ikke skulle passe inn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst å gå for NC 2250 siden det virker som den er VELDIG godt likt av dei som har rf82:-D Vanskeleg valg for meg siden eg liker godt lyden i Rotel, men det er artig å prøve noe nytt også I vert fall viss NC 2250 er ein effektforsterker eg kansje liker enda bedre enn Rotel:-D Uff, eg har vanskeleg for å bestemme meg. Dumt eg ikkje får prøvd dei. Eg må berre høyre på dere og bestemme meg for ein av dei. Takker for svar

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound er kjent for å være ganske mørke i klangen, og da også mørkere enn Rotel. Så vil tro det er mindre kjangs for å få skrikete diskant med en parasound enn en rotel. Hehe. Jeg tror at Parasound forsterkeren er rimelig strømsterk, men rotelen har da også sine kvaliteter.

Parasound NC2250
    - 250 watts RMS x 2 @ 8 Ω
    - 400 watts RMS x 2 @ 4 Ω
    - 385 watts RMS x 2 @ 2 Ω

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Parasound er kjent for å være ganske mørke i klangen, og da også mørkere enn Rotel. Så vil tro det er mindre kjangs for å få skrikete diskant med en parasound enn en rotel. Hehe. Jeg tror at Parasound forsterkeren er rimelig strømsterk, men rotelen har da også sine kvaliteter.

Parasound NC2250
    - 250 watts RMS x 2 @ 8 Ω
    - 400 watts RMS x 2 @ 4 Ω
    - 385 watts RMS x 2 @ 2 Ω

Har hatt rb 1070 før og var veldig fornøyd med den 1070'n var kraftig med varm lyd etter min smak. Følte på ingen måte att det var skrikende diskant med den, men det er alltid gøy med noe nytt:-D Har ønsker om å kjøpe meg ein kraftigere og mer strømsterk effektforsterker enn 1070'n eg hadde da eg veit att rf 82 liker strømsterke forsterkere. Vil prøve å få ut det beste i rf 82 Er det noen som veit konkret kor strømsterk rb 1080 er og kor strømsterk NC2250 er? Greit å vite att NC2250 er mørk i klangen siden det er det eg er ute etter Trur eg vil bli fornøyd med begge desse effektforsterkerne i mitt oppsett, men eg har selvfølgelig lyst å velge den beste når eg først skall oppgradere Hva er den største forskjellen på NC2250 og rb 1080 for eksempel? Takker for alle svar:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er fornøyd med lyden Rotel'en din gir, hvorfor kjøper du da ikke en 1070 til og brokobler disse så de blir monotrinn? Da vil du jo få 2x360 watt, og mer trenger du ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvis du er fornøyd med lyden Rotel'en din gir, hvorfor kjøper du da ikke en 1070 til og brokobler disse så de blir monotrinn? Da vil du jo få 2x360 watt, og mer trenger du ikke

Har hatt 1070 før. Eg har solgt den fordi eg vil oppgradere Er nysjerrig på NC2250. rb 1080 trur eg er eit bra kjøp med tanke på att eg likte 1070'n, men det hadde vore gøy å prøvd NC2250 også Eg lider vel litt av byttesyken:-D he he...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer fortsatt på om det er noen som veit konkret kor strømsterk rb 1080 er og kor strømsterk NC2250 er? Lurer også fortsatt på hva som er den største forskjellen på NC2250 og rb 1080? Noen der ute med kunnskap eller erfaringer som kann hjelpe på valget mellom rb 1080 eller NC2250? Takker for alle svar

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg til Rotel 1070 og Parasound 2250, så mitt sanne ord er at du burde smelle til på Parasound for å få et bra resultat. Dette er kjempe forstekerker til prisen å dømme, så her vil du får mere av alt samt den er sterkere enn Rotel'n. Du får jo 50W mere når du går for Parasound, så dette er noe du kan leve lenge med.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Ikke brokoble, men bi-ampe er bedre. Rotel`n liker seg ikke under 4 ohm brokoblet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel RB1070

Jeg kjører en brokopla 1070 på hver av mine RF82, gjør susen det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Djspritus
    Jeg kjører en brokopla 1070 på hver av mine RF82, gjør susen det
    Belaster forsterkeren mindre når du bi-amper.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amp'er mine RF-82 med en Yamaha RX-v861.
    Har ikke testet andre forsterkere men dersom de skulle yte enda mer med noe
    annet ville jeg blitt veldig imponert Låter iallefall knall og uanstrengt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nå kjenner jeg til Rotel 1070 og Parasound 2250, så mitt sanne ord er at du burde smelle til på Parasound for å få et bra resultat. Dette er kjempe forstekerker til prisen å dømme, så her vil du får mere av alt samt den er sterkere enn Rotel'n. Du får jo 50W mere når du går for Parasound, så dette er noe du kan leve lenge med.

1070 er 2 x 130 watt. Kjenner du til rb 1080'n? Eg regner med det er den du mener Er NC2250 meir strømsterk enn 1080'n? Betyr ein del det også Ellers takk for svar Har litt lyst å gå for NC2250 nå. Gøy med noe nytt også:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    1070 er 2 x 130 watt. Kjenner du til rb 1080'n? Eg regner med det er den du mener Er NC2250 meir strømsterk enn 1080'n? Betyr ein del det også Ellers takk for svar Har litt lyst å gå for NC2250 nå. Gøy med noe nytt også:-D
    RB 1080 er ganske så lik NC 2250 effektmessig. Lydmessig passer nok Parasound`n bedre til Klipsch. Synes Rotel på klipsch kan bli noe lyst i toppen. Selvsagt avgjør kilde og pre-amp åssen lyden blir til slutt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mann skal ikke kymse av rb-1070... til prisen er den kraftig pga sin overdimensjonerte trafo :-D

Har ikke teste den på annen måte en brokoblet på center men håper og prøve den litt på stereo :-D

Kansje også NC-2125 driver 82 uten problemer oxo ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    RB 1080 er ganske så lik NC 2250 effektmessig. Lydmessig passer nok Parasound`n bedre til Klipsch. Synes Rotel på klipsch kan bli noe lyst i toppen. Selvsagt avgjør kilde og pre-amp åssen lyden blir til slutt.

Rom og demping har sjølvsagt ein del å sei også Viss NC2250 er bedre på Klipch enn rb 1080'n er, så må det jo bli bra etter min mening:-D Sjølv om eg liker lyden av Rotel kann det vere eg liker NC2250 bedre, men eg lurer på om bassen er like bra eller bedre på NC2250 enn på rb 1080? Då meiner eg om NC2250 spiller med stålkontroll og er like presis i bassen og like djupt som 1080'n på rf82? Liker også att det spiller med trøkk når det er behov for det:-D Er NC2250 bedre på det området også? Takker for svar

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Rom og demping har sjølvsagt ein del å sei også Viss NC2250 er bedre på Klipch enn rb 1080'n er, så må det jo bli bra etter min mening:-D Sjølv om eg liker lyden av Rotel kann det vere eg liker NC2250 bedre, men eg lurer på om bassen er like bra eller bedre på NC2250 enn på rb 1080? Då meiner eg om NC2250 spiller med stålkontroll og er like presis i bassen og like djupt som 1080'n på rf82? Liker også att det spiller med trøkk når det er behov for det:-D Er NC2250 bedre på det området også? Takker for svar
    Parasound er kjent for å ha litt fart i bassområdet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •