HJELP: Effektforsterker til Klipch rf 82! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Parasound er kjent for å ha litt fart i bassområdet.

Det høres bra ut Får mer og mer lyst på NC2250:-D Eg søkte litt på nettet og fann eit bilde av korleis NC2250 såg ut på baksiden. Må si eg vart litt svett Sååå mangen innstillinger har eg aldri sett på ein effekt forsterker før:roll: Det var vanskeleg å se hva alt var, men eg såg det var level innstilling på venstre og høgre kanal. Kvifor er det level innstilling? Hva bør denne stå på?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Det høres bra ut Får mer og mer lyst på NC2250:-D Eg søkte litt på nettet og fann eit bilde av korleis NC2250 såg ut på baksiden. Må si eg vart litt svett Sååå mangen innstillinger har eg aldri sett på ein effekt forsterker før:roll: Det var vanskeleg å se hva alt var, men eg såg det var level innstilling på venstre og høgre kanal. Kvifor er det level innstilling? Hva bør denne stå på?
    Den sette på maks. Det er også delefilter innebygd i denne forsterkeren. Masser av muligheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Den sette på maks. Det er også delefilter innebygd i denne forsterkeren. Masser av muligheter.

Takker for svar så langt Eg må si det frister veldig med NC2250 Må i tenkeboksen nå og diskutere litt med lommeboka;-) he he...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ikkje bestemt meg heilt enda, men det blir rb 1080 eller NC2250. Den sistnevnte er den som frister aller mest etter det eg har hørt her på forumet:smile: Kom gjerne med mer informasjon, erfaringer og tips Det hadde eg sett VELDIG stor pris på siden eg ikkje har bestemt meg 100% enda:???:

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ikkje bestemt meg heilt enda, men det blir rb 1080 eller NC2250. Den sistnevnte er den som frister aller mest etter det eg har hørt her på forumet:smile: Kom gjerne med mer informasjon, erfaringer og tips Det hadde eg sett VELDIG stor pris på siden eg ikkje har bestemt meg 100% enda:???:
    New Classic

Test av Parasound 2250 (STAND BY der jeg altså)

Stereophile: Rotel RB 1080 power amplifier

Test av Rotel, les igjennom og gjør deg opp en mening

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert Vincent sp-331 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    New Classic

Test av Parasound 2250 (STAND BY der jeg altså)

Stereophile: Rotel RB 1080 power amplifier

Test av Rotel, les igjennom og gjør deg opp en mening

Dette var interessant lesning. NC2250 testen var bra synes eg. Det at den spiller med trøkk og djup bass med stålkontroll var bra å få en bekreftelse på. Den spiller også uanstrengt samtidig som den trøkker på når det trengs Det at den låt litt hart i øvre mellomtone var ikkje så bra, men dette kom seg med litt innspilling og det var betryggende lesning. Toppen var ikke NC2250'n sterkeste side. Samtidig stod det at den spilte fint i toppen, men oppløsningen var ikke heilt i toppklasse. Dette kunne også bli bedre med ytterligere innspilling. Eg føler at til denne prisen kann det nesten ikke bli bedre. Skulle toppen ha bedre detaljer og mer luft i denne prisklassen ville det gå utover kreftene denne forsterkeren har og eg liker å ha ekstra med krefter då eg veit at rf82 liker strømsterke og kraftige forsterkere:-D Så denne effektforsterkeren virker som den har det eg er ute etter:-D Testen på rb 1080 var litt vanskeleg for meg å lese siden eg ikke kann engelsk så godt Det var så mange utrykk som eg ikkje forstod, men det lille eg fekk med meg var vel att den var kjempebra til den prisen Det som eg ikke får svar på er selvfølgelig hvordan Effektforsterkerne vil spille sammen med rf82 og Rotel receiveren som forforsterker. Akkurat nå har eg mest tro på NC2250 etter det som stod i den testen Det er også mange her på dette forumet som har Parasound og rf82 og som er veldig fornøyd Eg lurer litt på hva som var negativt og positivt med rb1080 i den testen siden engelske utrykk er gresk for meg Takker for svar. sette VELDIG stor pris på link til testene på forsterkerne Roger:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var interessant lesning. NC2250 testen var bra synes eg. Det at den spiller med trøkk og djup bass med stålkontroll var bra å få en bekreftelse på. Den spiller også uanstrengt samtidig som den trøkker på når det trengs Det at den låt litt hart i øvre mellomtone var ikkje så bra, men dette kom seg med litt innspilling og det var betryggende lesning. Toppen var ikke NC2250'n sterkeste side. Samtidig stod det at den spilte fint i toppen, men oppløsningen var ikke heilt i toppklasse. Dette kunne også bli bedre med ytterligere innspilling. Eg føler at til denne prisen kann det nesten ikke bli bedre. Skulle toppen ha bedre detaljer og mer luft i denne prisklassen ville det gå utover kreftene denne forsterkeren har og eg liker å ha ekstra med krefter då eg veit at rf82 liker strømsterke og kraftige forsterkere:-D Så denne effektforsterkeren virker som den har det eg er ute etter:-D Testen på rb 1080 var litt vanskeleg for meg å lese siden eg ikke kann engelsk så godt Det var så mange utrykk som eg ikkje forstod, men det lille eg fekk med meg var vel att den var kjempebra til den prisen Det som eg ikke får svar på er selvfølgelig hvordan Effektforsterkerne vil spille sammen med rf82 og Rotel receiveren som forforsterker. Akkurat nå har eg mest tro på NC2250 etter det som stod i den testen Det er også mange her på dette forumet som har Parasound og rf82 og som er veldig fornøyd Eg lurer litt på hva som var negativt og positivt med rb1080 i den testen siden engelske utrykk er gresk for meg Takker for svar. sette VELDIG stor pris på link til testene på forsterkerne Roger:-D
    Bare hyggelig det vet du, er jo her for å bidra med litt hjelp for de som trenger det. Jeg har jo dette forsterkersettet selv og synes det spiller veldig bra til prisen, får jo trøkk og dynamikk i massevis t.o.m på lavt nivå. Det er jo ikke bedre enn det, tviler du finner en forsterker i samme prisklasse som kan yte mer "service" enn andre kandidater i denne klassen.

Jeg vil si at du vil bli veldig fornøyd med en slik fortsterker, den spiller helt rått her i heimen så det har flere her erfart. Finn et sted du kan låne den med deg hjem så går resten på skinner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vincent sp331

har jeg tilgode å høre.. men jeg vurderte den selv en stund. Jeg hadde først en Thule pa150b som jeg kjørte balansert. Den synes jeg ikke var noe særlig match etter en stund, så jeg byttet til en NC2125 og det ble mye bedre!

Sånn effektmessig trenger du ikke allverdens watt.. og med nc2125 spilte det høyere enn jeg orket og jeg gav meg lenge før høyttalerne.. :wink:

det ligger to vincent monoblokker på Finn til en fin pris!

MVH Johan

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne jo sett litt rundt på brukten og sett om du kom over en Nakamichi PA7 eller PA7 MKII.

Vet ikke hvordan disse er sammen med Klipsch, men de skal være noe djevelsk strømsterke...

Hifisentralen - NAKAMICHI PA7 + *pre Her står det litt om dem.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Bare hyggelig det vet du, er jo her for å bidra med litt hjelp for de som trenger det. Jeg har jo dette forsterkersettet selv og synes det spiller veldig bra til prisen, får jo trøkk og dynamikk i massevis t.o.m på lavt nivå. Det er jo ikke bedre enn det, tviler du finner en forsterker i samme prisklasse som kan yte mer "service" enn andre kandidater i denne klassen.

Jeg vil si at du vil bli veldig fornøyd med en slik fortsterker, den spiller helt rått her i heimen så det har flere her erfart. Finn et sted du kan låne den med deg hjem så går resten på skinner.

Det er desverre ingen hifi butikk i området som har inne denne forsterkeren, men eg får ta meg en tur til nermeste butikk som har den inne og som kansje har rf82. Då får eg høre på den der. Det blir selvfølgelig ikke det samme som heime, men får kansje litt inntrykk av hvordan den spiller i forhold til Rotel. Kann hende eg berre bestiller den til jul også Føler meg ganske trygg på NC2250 ettersom det er så mange her på forumet som har rf82 og denne effektforsterkeren som er veldig fornøyd. Parasound blir ofte anbefalt til Klipch har eg merket meg her på forumet. Etter eg leste den testen du linket til fekk eg også bekreftet at dette er en meget god effektforsterker og en forsterker med dei egenskapene eg er ute etter. Det att den spiller med trøkk og dynamikk t.o.m når ein spiller på lavt volum synes eg er veldig viktig. Takker for svar Føler meg mye tryggere på hva eg skall velge av effektforsterker nå. NC 2250 er den eg har mest tro på nå

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Du har ikke vurdert Vincent sp-331 ?

Nei denne har eg ikke vurdert. Har ikke lyst på forsterker med rør heilt enkelt.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nei denne har eg ikke vurdert. Har ikke lyst på forsterker med rør heilt enkelt.
    Den er absolutt verdt en test. Den har kun rør på inngangstrinnet. På utgangen er det transistor.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    har jeg tilgode å høre.. men jeg vurderte den selv en stund. Jeg hadde først en Thule pa150b som jeg kjørte balansert. Den synes jeg ikke var noe særlig match etter en stund, så jeg byttet til en NC2125 og det ble mye bedre!

Sånn effektmessig trenger du ikke allverdens watt.. og med nc2125 spilte det høyere enn jeg orket og jeg gav meg lenge før høyttalerne.. :wink:

det ligger to vincent monoblokker på Finn til en fin pris!

MVH Johan

Det er lett å spille høyt, men det er måten høgtalerene spiller på som teller Mere krefter og mere strømsterke forsterkere spiller som regel med bedre kontroll. NC2125 er heilt sikkert en glimrende forsterker til rf82 Hadde en rb 1070 før og den spilte bra, men ein kan aldri få for stor forsterker Har lyst å oppgradere og då frister NC2250 mest. Eg spiller for det meste på normalt til lavt volum, men ønsker å kunne skru opp av og til selvfølgelig:-D Ein kraftig og god effektforsterker spiller som regel bedre på normalt til lavt volum også. Då meiner eg att det spilles med bra dynamikk og att ingenting forsvinner fra lydbildet som for eksempel djup og god bass på lavt volum. Dette har eg fått inntrykk av at NC2250 gjør bra. Takk for svar og tips. Setter pris på alle som prøver å hjelpe

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og blir Para'en for hvass på Klipsch så kan du jo alltid "tone den ned" med en rør-pre

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok bra med en Parasound tenker jeg, funker ikke det på dynamikk bombene hans så veit ikke jeg altså. Da ble jeg ble mitt innlegg nr 1000 her og nå ble jeg plutselig ekspert. Det er langt igjen til Guru......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg går mest sansynlig for NC2250 etter det eg har lest her på forumet, men eg vil høre den i en hifi butikk før eg bestemmer meg 100%. Føler meg mye tryggere på valget av effektforsterker nå etter alle svar eg har fått av dere

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •