Forslag til receiver med JBL ES høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Tenfjord sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til receiver med JBL ES høytalere?

Jeg skal flytte inn i ny leilighet i morgen, så da blir det også innkjøp av nye høytalere. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å gå for JBL ES90 høytalerpakken på Soundgarden. Spørsmålet er hvilken forsterker jeg skal gå for.

Det har jo blitt sagt at Harman/Kardon (AVR355) er en god kombinasjon med JBL, men jeg har sett på litt andre alternativ òg. Deriblandt Pioneer VSX-LX60 og Onkyo TX-SR806 / TX-SR875.

Er det noen som har noen formening om hvilke av disse receiverene som passer best sammen med JBL høytalerene?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tenfjord
    Jeg skal flytte inn i ny leilighet i morgen, så da blir det også innkjøp av nye høytalere. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å gå for JBL ES90 høytalerpakken på Soundgarden. Spørsmålet er hvilken forsterker jeg skal gå for.

Det har jo blitt sagt at Harman/Kardon (AVR355) er en god kombinasjon med JBL, men jeg har sett på litt andre alternativ òg. Deriblandt Pioneer VSX-LX60 og Onkyo TX-SR806 / TX-SR875.

Er det noen som har noen formening om hvilke av disse receiverene som passer best sammen med JBL høytalerene?
    Jeg ville valgt Harman Kardon eller NAD...
    Harman Kardon får den beste stemmen fra meg fordi de har mest funksjoner og er framtidsrettede.
    Disse er etter min mening en bra match for JBL... er ikke dessuten Harman eier av JBL og Infinity.. skulle vel matche greit da?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror en kraftig Pioneer også ville fungert bra, Onkyo ville jeg ikke tatt fordi den rett og slett i mine øyne er for lite pen....

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk også pris på LX70. Den var lenge på omtrent samme pris som 60. Altså et bedre kjøp.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter å ha hatt en rekke harman/kardon receivere siste årene, gikk jeg np nylig over til onkyo 875, når jeg tok valget, var også nyeste H/K oppe til vurdering... etter prøving falt valget på Onkyo, og til stereo kan rett og slett ikke H/K nærme seg, ( dette er min vurdering) og på hjemmekino er onkyo i en annen divisjon når det kommer til dialoger og kanal seperasjon! H/K har derimot kraft som det holder, og til enkelte musikk genre og film trykker det veldig godt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •