AVR2808, subwooferproblemer under avspilling av tokanalsmateriale

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVR2808, subwooferproblemer under avspilling av tokanalsmateriale

Har hatt en Denon AVR2808 en stund nå, og har reagert på hvor lite bassresponsen har variert fra -12 til +12 på innstillingen til subwooferen. Jeg har også lurt litt på hvorfor subwooferen har vert så himla bra intigrert i frontenes avspillingsfrekvens. Det jeg derimot oppdaget omtrent nå er at subwooferen ikke er på når musikk spilles.

Den faens forsterkeren leverer ikke noe signal til subwooferutgangen under avspilling av tokanalsmateriale! I displayet står det at både frontene og subwooferen skal være aktive, men selv om jeg stiller subwooferen opp på +12 så kommer det ikke ett drønn en gang. Den er dønn stille. Jeg har testet subwooferen på venstre front (pre ut), og der var det plenty med respons. Har jeg rotet til noen instillinger? Under filmtitting er alting som det skal.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Har hatt en Denon AVR2808 en stund nå, og har reagert på hvor lite bassresponsen har variert fra -12 til +12 på innstillingen til subwooferen. Jeg har også lurt litt på hvorfor subwooferen har vert så himla bra intigrert i frontenes avspillingsfrekvens. Det jeg derimot oppdaget omtrent nå er at subwooferen ikke er på når musikk spilles.

Den faens forsterkeren leverer ikke noe signal til subwooferutgangen under avspilling av tokanalsmateriale! I displayet står det at både frontene og subwooferen skal være aktive, men selv om jeg stiller subwooferen opp på +12 så kommer det ikke ett drønn en gang. Den er dønn stille. Jeg har testet subwooferen på venstre front (pre ut), og der var det plenty med respons. Har jeg rotet til noen instillinger? Under filmtitting er alting som det skal.
    Min gjorde da det. Se under Manuel setup, audio setup deretter 2ch stereo/direct setup. Der kan du sette parameter slik du vil i tokanals stereo.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt.. Der stod den bare på LFE. Ikke rart da nei.
    Så gjenstår det å se om den skal forbli i den modusen eller om subwooferen skal få spille musikk... Takker for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •