Pioneer SC-LX81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 25 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 494
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX81

Noen som har fått hørt på denne og dannet seg et inntrykk?

Resten av innlegget er klippet og limt fra Pioneer sin hjemmeside.

SC-LX81 Pioneer Forsterkere og AV receivere - Audio & video

Utgangseffekt pr kanal 190W
    Impedans ved utgangsnivå 6Ω
    Antall kanaler 7
    Signal / Støy forhold 92 dB / 65 dB
    Innganger 4 x HDMI (1080p transferring), 1 x USB (Type A), 1 x Ethernet, 1 x iPod Digital, 3 x Digital Coaxial, 5 x Digital Optical, 3 x Audio, 7 x S-Video, 3 x Component, 7 x Composite, Analogue Mult-channel (7.1ch), 1 x phono (MM)
    Utganger 2 x HDMI, 2 x Digital Optical, 1 x Audio, 2 x Composite, 2 x S-Video, Preamp (7.1 ch)
    Forhåndslagrede radiostasjoner 30
    DLNA Certified Ja
    THX Sertifisert (+) Ja, THX Ultra2Plus
    THX, the inspiration of George Lucas, was originally created for optimum performance in movie theatres.

THX Certified products guarantee superior performance and ensure accurate reproduction of the theatre experience in your home.

To be THX Certified requires adherence to rigorous guidelines for sound purity, power output and processing capabilities.

AIR Studio Sound Tuning (+) Ja
    The best sound engineers at one of the best recording studios in the world contributed an unquestionable amount of expertise to Pioneer's latest revolutionary multi-channel stereophonic amplifier/receivers. AIR Studios founder is Sir George Martin, legendary Beatles producer and Academy Award-nominated composer, one of music's most versatile and imaginative talents.

Established in 1969 in London, AIR Studios is now a state-of-the-art recording complex with matchless facilities for film scoring, rock, pop, classical and orchestral work, postproduction and live events. Many of the world's most popular and renowned musical talents have worked in this unique and inspirational recording environment.

HD Digital Film Direct 24 (+) Ja
    Put simply, HD Digital Film Direct means “Master Quality”: what you see and hear on your flat-screen is exactly as the film-makers intended. Absolutely true to the original.
    We’ve applied this standard as a label (see the logo on the right) to those of our products that accurately handle 24fps (frames per second) movie content; this will help you make the right product choice for the true HD movie experience.
    Films are typically shot, developed and encoded for cinema reproduction at 24fps.
    Regular PAL broadcasting and DVD have always played these images back at 25 fps (50Hz).
    This has the effect of speeding up images and raising the pitch of sounds and voices.
    But, the new high definition discs, like Blu-ray Disc, offer you access to a digitised ”true to the original” copy of the theatrical movie content.
    We offer a product range that is perfectly matched for bringing the real cinema experience into your home: switching amplifiers, Blu-ray Disc players and flat-screen TVs with our trademark screening of 24fps source input at 72Hz (3 images displayed per original frame).

MCACC (+) Avansert (9-band)
    MCACC stands for Multi-Channel Acoustic Calibration System.

It's an automatic sound field adjustment system that enables you to precision-tune your system to your living room, just like a sound professional, but with minimum effort.

A microphone monitors the sound environment and an equaliser (either 5 or 9-band, depending on which model of amplifier you have) optimally adjusts the sound parameters.

The result sounds like a professional recording engineer has fine-tuned your amplifier or home cinema system.

MCACC was created as a joint effort between ourselves and professional sound engineers at AIR Studios; it's unique to Pioneer, so you won't find it on any other products.

HD Audio Formats Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution
    KURO LINK (+) Ja
    Enkelt forklart, KURO Link betyr at du har muligheten til å kontrollere kompatible Pioneer Audio/Visual enheter (som f.eks. din Blu-ray spiller, receiver eller DVD opptaker), med din KURO flatskjerm-TV fjernkontroll.

En fjernkontroll til hele underholdningssystemet ditt.

KURO link er gjort mulig via HDMI-kabeltilkoblingen mellom din flatskjerm-TV og dine andre hjemmekino/stereoenheter.

Deep Colour (+) Ja
    Deep Colour garanterer at alle fargeoverganger og graderinger blir reprodusert med det høyeste nivået av presisjon.

Den tillater økt kontrastnivå, eliminerer fargeflyt (for glatte tonale overganger og fine graderinger mellom fargene) og kan representere mange ganger flere gråtoner mellom sort og hvitt.
    Dolby Digital (+) Ja
    Gjeldende standard for dekoding av vanlig surround lyd. Dolby Digital betyr gjengivelse av kinolyd i en hjemmekino eller ved filmremvisning i bilen. Lytteren blir omgitt av surround lyd ved hjelp av 5.1-kanalers lydkompresjon. Avhengig av høyttalerne kan venstre og høyre fronthøyttalere, senterhøyttaleren og venstre og høyre bakre kanaler, dekke frekvensområdet fra 20 Hz til 20 KHz. Videre er det en dedikert subwooferkanal for å legge til lavfrekvente lydeffekter. Ekstra finesser betyr ikke bare fremragende spor for lyd, men også for språk på en plate.

Dolby Digital EX (+) Ja
    THX Surround EX/Dolby Digital EX ble utviklet gjennom et samarbeid mellom Dolby Laboratories og THX Division of Lucasfilm Ltd. Denne fenomenale teknologien ble første gang kjent i filmen "Star Wars Episode 1 - The Phantom Menace". Nå er dette blitt en del av hjemmekinoen. EX lager en ekstra surround back kanal som kan være lagt inn når programmet ble mikset. Ved å dekode surround back kanalen fra venstre og høyre surround kanaler på 5.1 lydspor, gir denne surround back kanalen et mer detaljert lydbilde bak lytteren, samt mer dybde og bedre lokalisering av lyden enn noen gang før. Det skaper en følelse av 6.1 kanalers lyd.

THX Surround EX/Dolby Digital EX er kompatible med eksisterende Dolby Digital 5.1 slik at en vanlig Dolby Digital dekoder kan dekode signalene fra THX Surround EX/Dolby Digital EX som et vanlig 5.1-signal.

Dolby Digital Plus Ja
    Dolby Pro Logic II (+) Ja
    Dolby Pro Logic II gjengir multikanals surround lyd fra en rekke lydkilder og inkluderer 2-kanals kilder som videotaper og CD plater, så kundene kan fryde seg over spenningen fra 5.1 kanalers surround selv fra 2-kanals kilder. Pro Logic II bruker matrix dekoding for å legge surround back kanalene i stereo og dekke hele frekvensområdet når det spilles. Det er to spesielle modus for effekter, Dolby Pro Logic II Movie og Dolby Pro Logic II Music. Dolby Pro Logic II Music har tre ekstra parametere for tilleggsjusteringer: Centre Width Control, Dimension Control og Panorama Mode.

Dolby Pro Logic IIx (+) Ja
    Dolby Pro Logic IIx expands upon the popular Dolby Pro Logic II technology. With Dolby Pro Logic IIx, these receivers have the ability to process 2- or 5-channel sources into 5.1 or 6.1- or 7.1- channel output according to the model and speaker configuration. Dolby Pro Logic IIx creates a seamless, natural wraparound sound field that does not require specifically encoded programme content.
    Users can also enjoy the following enhancements: improved surround envelopment, enhanced spatial depth, improved directionality and a larger 'sweet spot'.
    Movie and Music modes can be used to match the sound experience even more closely to the source. Three additional Music parameters are also available: Dolby Center Width (focuses the vocal balance to the centre and front), Dolby Panorama (creates a seamless surround effect) and Dolby Dimension (creates a deeper or shallower surround field).

Dolby True HD Ja
    DTS (+)Ja
    DTS 5.1-kanalers dekoding har raskt oppnådd å bli populær, takket være sin dynamiske lydeffekt som flyr over lytteren fra venstre, høyre og senter surround høyttalere. Gjør klart for digital hjemmekino og super surround lyd med enhver Pioneer DVD-Video spiller og A/V forsterker/receiver som kan betjene DTS og DTS ES kodede digitale audio datasignaler.

DTS-ES Ja
    DTS Neo: 6 (+) Ja
    DTS NEO:6 modes legger standard 2-kanals signaler til en digital matrix med høy presisjon og oppnår 6.1-kanalers surround avspilling. Registrering av høypresisjons inngangssignal og matrix prosessering muliggjør gjengivelse av full båndbredde på alle 6.1 kanaler. Den forbedrer også separasjonen mellom de forskjellige kanalene til nesten samme nivå som på et digital diskret system. DTS NEO:6 Cinema modus legger hovedvekt på kanalseparasjon ved dekoding for å oppnå samme atmosfære med 2-kanals kilder tatt opp i vanlige surround formater, på samme måte som for 6.1 kanaler. Det originale 2-kanals signaler blir ført inn i 6 kanaler, takket være den sofistikerte finessen DTS matrix. Effekten fra utgangen på surroundsignalet fra senter og surround kanalene legger til et naturlig inntrykk av et utvidet lydområde. I DTS NEO:6 Music modus passerer signalene fra frontkanalen gjennom dekoderen og spilles direkte, slik at det ikke går ut over lydkvliteten.

DTS 96/24 (+) Ja
    Det nyeste lydformatet med DTS, multiplatform DTS 96/24, var det første komprimerte surround formatet som støttet 96 kHz og 24-bits lydoppløsning med mulighet for multikanals lyd - det beste multikanals lydformat for DVD-Video. Med sin superlave lydkompresjonsforhold og kompatibilitet, vil både DTS 96/24 og vanlige DTS-kodede plater lyde mer fyldig og sofistikert med en lydkvalitet på nesten samme nivå som 96 kHz, 24-bits mastertape i et lydstudio. Lytteren kan også spille DTS 96/24 plater på receivere som har en standard DTS dekoder, fordi de er bakoverkompatible med eksisterende DTS dekodere.

DTS-HD Master Audio Ja
    DTS-HD High Resolution Ja
    DTS-Express Ja
    WMA 9 Pro (+) Ja
    The first digital surround sound coding technology for the Web, developed by Microsoft. When connected to a multi-channel-equipped PC, you are able to enjoy high resolution stereo or 5.1-channel surround audio at 128 k - 768 Kbps compression rates. At any given bit rate, 5-channel WMA9 Pro will bring you higher fidelity than other sound compression algorithms thanks to the latest audio codec technology.

Neural-THX Surround Ja
    Surround Moduser (+) 13 + 1

RMS Effekt (1kHz, 10%THD, 8 Ohm/ch) 190W
    Condition 20Hz to 20 kHz, 0,09%, 8Ω
    Nominell utgangseffekt 140W + 140W
    Inngang (Følsomhet/Imp.): Line 335 mV/47 kΩ
    Frekvensområde: Line 5 Hz to 100 000 Hz dB (+0,-3)
    Signal / Støy forhold: Line (DIN) 92 dB/65 dB
    Effektkrav

Discrete Output (+) Ja
    One of the secrets to this amplifier is Pioneer 's exclusive Advanced Direct Energy MOSFET. This highly advanced piece of circuitry produces an amazingly efficient, high-end sound quality with an impressive 170 watts (DIN) of equally amplified power for each channel and improved linearity to ensure consistent sound quality for multi-channel applications. To achieve this, the internal sound stage must remain as smooth and stable as possible. That is why the MOSFET is designed with heat compensation circuitry in the power chip with an AC/DC isolated amplifier module to minimise power imbalances that can cause distortion in the sound stage.

Direct Energy HD amplifier Ja
    Front L & R Bi-Amplifier Function Ja
    Digital Signal Prossessor Freescale x 2
    D/A Konverter

AV Front Input Ja
    Bi-Amplifier Ja
    Component Video Input/Output 3 (assignable) / -
    Composite Input/Output 7/2
    Digital Optical Input/Output 5/2
    Digital Coaxial Input 3/-
    Ethernet 1
    HDMI Input/Output 4/2
    Headphone Input Ja
    iPod Digital Ja (fra 5. generasjon Nano, Classic, Touch)
    Multi-Channel Input (+) 7.1 ch
    These input terminals are ready for the superb quality sounds of multi-channel DVD-Audio. The multi-channel audio signal passes directly to the volume section. Since there is nothing between input and output except master volume, pre-amp and power amp, interference is minimised and the path maintains the utmost quality. Even trims (channel levels) are not available; but trim can be adjusted for all channels in the set-up mode.

Phono Input Ja
    Pre-amp Output Ja , alle (7.1 ch)
    Speaker A/B Ja
    S-Video Input/Output 7/2
    USB Host (

MCACC (+) Ja
    MCACC stands for Multi-Channel Acoustic Calibration System.

It's an automatic sound field adjustment system that enables you to precision-tune your system to your living room, just like a sound professional, but with minimum effort.

A microphone monitors the sound environment and an equaliser (either 5 or 9-band, depending on which model of amplifier you have) optimally adjusts the sound parameters.

The result sounds like a professional recording engineer has fine-tuned your amplifier or home cinema system.

MCACC was created as a joint effort between ourselves and professional sound engineers at AIR Studios; it's unique to Pioneer, so you won't find it on any other products.

Kontroll av stående bølger Ja
    Fasekontroll Ja
    Full Band Phase Control Ja
    Avansert Sound Retriever Ja
    Auto Level Control Ja
    Front Stage Surround Advance Ja
    Virtual Surround Back Ja
    X-Curve (+) Ja
    The X-Curve setting adjusts the tonal balance of your speaker system for film soundtracks.

Most soundtracks mixed for cinema sound too shrill or harsh when played back in your living room. The X-Curve setting acts as a re-equalization for home theatre listening, restoring proper tonal balance of movie soundtracks.

Symmetric EQ (+) Ja
    The Symmetric EQ (Equaliser) is a left and right symmetrical acoustic equaliser which delivers enhanced stereo accuracy.

The default Symmetry setting implements symmetric correction for each pair of speakers to flatten the frequency-amplitude characteristics.

THX Ultra Ja
    PQLS (for CD) (+) Ja
    A precision quartz controller eliminates distortion caused by timing errors (jitter), giving you the best possible digital-to-analogue conversion from audio CD sources when you use the HDMI interface. This is valid as an HDMI function for PQLS-compatible players.

Digital Noise Reduction (+) Ja
    New noise reduction technology keeps sound pristine as it comes from each source. Digital filtering analyses signal output from each separate frequency band, then attenuates noise in each band to an optimal level. In this way, only signal band noise that detracts from overall sound is suppressed, without degrading any dynamic characteristics of the original sound.

Stream Direct Ja
    Auto Surround Ja
    Bass/Treble Tone Controls Ja
    Loudness (+) Ja
    The LOUDNESS mode boosts the bass and treble in a signal. It is useful for listening to music at low volumes.

Sound Delay Ja
    Multizone Function Ja
    Dialogue Enhancement (+)

Så hva du ser er så naturlig og naturtro som mulig.

Fjernkontroll LCD Learning
    Effektforbruk (i bruk / standby) 330 W / 0.5 W
    Vekt 18,5 kg
    Størrelse (B x H x D) 420 x 200 x 459,5 mm
    Anbefalt utsalgspris Kr. 19.998,-

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmmm

syk , syk hjemmekino fra pio , denne må jo bare testes

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til jeg får denne

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi...denne virker digg.

Mulig den havner hos meg også.
    SKAL ha 2 HDMI utganger.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    oi...denne virker digg.

Mulig den havner hos meg også.
    SKAL ha 2 HDMI utganger.
    Ja den virker veldig digg, og jeg har alt bestemt meg for at jeg skal ha den, men jeg vet at det er folk på forumet som har denne alt, så hadde jo vært kjekt å høre litt fra dem

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt denne i ca. to uker men har ikke fått testet den ut skikkelig pga. mye jobbing. Foreløpige inntrykk har jeg da dannet meg, MCACC er blitt mye bedre enn på min tidligere VSX AX2 og OSD menyen ser jo ut som den er fra dette århundret og ikke DOS basert, fremskrit med andre ord. Krefter er det nokk av, har solgt mine oberon 6.1 da de ble overflødige til mitt bruk. Har jo fått ice moduler i recievern nå og de holder hva de lover så effekttrinn utenom blir det vel ikke på en stund.
    For den som bruker ipod tilkobling kan det bli et irritasjonsmoment at det er tilkobling i front (usb bak frontluke) så det blir ikke like diskre som ledning fra baksiden og inn i dokking. Det er også bare en pre out for sub men y-leddet er jo greit nok.
    Utseendet er jo nydelig i mine øyne da, at hjulene er flyttet opp synes jeg er en stor forbedring av utseendet. Kunne kanskje vært et par HDMI innganger til men allt i allt en meget kapabel krabat.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil noe slikt drive Klipsch RF-83 i et surround/stereo oppsett.
    Vil denne eliminere bruken av effektforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigscreen
    Har nå hatt denne i ca. to uker men har ikke fått testet den ut skikkelig pga. mye jobbing. Foreløpige inntrykk har jeg da dannet meg, MCACC er blitt mye bedre enn på min tidligere VSX AX2 og OSD menyen ser jo ut som den er fra dette århundret og ikke DOS basert, fremskrit med andre ord. Krefter er det nokk av, har solgt mine oberon 6.1 da de ble overflødige til mitt bruk. Har jo fått ice moduler i recievern nå og de holder hva de lover så effekttrinn utenom blir det vel ikke på en stund.
    For den som bruker ipod tilkobling kan det bli et irritasjonsmoment at det er tilkobling i front (usb bak frontluke) så det blir ikke like diskre som ledning fra baksiden og inn i dokking. Det er også bare en pre out for sub men y-leddet er jo greit nok.
    Utseendet er jo nydelig i mine øyne da, at hjulene er flyttet opp synes jeg er en stor forbedring av utseendet. Kunne kanskje vært et par HDMI innganger til men allt i allt en meget kapabel krabat.
    Hva slags høytalere har du? Har selv bestilt denne, og håper den kan drive et par B&W 604S3 bedre enn Pioneer VSX-AX4ASi-S som jeg har i dag. Selv kjører de som small i oppsettet, så mangler det i dag litt kraft syns jeg. Håper jeg slipper innkjøp av ekstra effekttrinn (noe som er vurdert lenge nå).

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alabama
    Hva slags høytalere har du? Har selv bestilt denne, og håper den kan drive et par B&W 604S3 bedre enn Pioneer VSX-AX4ASi-S som jeg har i dag. Selv kjører de som small i oppsettet, så mangler det i dag litt kraft syns jeg. Håper jeg slipper innkjøp av ekstra effekttrinn (noe som er vurdert lenge nå).
    Hvis det ikke er nok så tror jeg ikke du blir fornøyd uansett!!
    Den skal yte ca 190W pr kanal og det vil være nok for de fleste. Deler du ved 80hz så skal det nok gi liv i i "Rockefoten" din også!!

Hvis du ser på storebror Pioneer SC-LX90 så gir den ca samme effekt på 5kanaler som på 7 kanaler drevet samtidig i 8ohm,
    Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 199.4 watts
    1% distortion at 267.3 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 198.6 watts.

Ice modulene gir mye effekt uansett hvor mye de blir belastet, og siden AX4 gir nesten like mye effekt som Yamaha Z11, så vil jeg tro at LX81 vil gi enda mer effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hvis det ikke er nok så tror jeg ikke du blir fornøyd uansett!!
    Den skal yte ca 190W pr kanal og det vil være nok for de fleste. Deler du ved 80hz så skal det nok gi liv i i "Rockefoten" din også!!

Hvis du ser på storebror Pioneer SC-LX90 så gir den ca samme effekt på 5kanaler som på 7 kanaler drevet samtidig i 8ohm,
    Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 199.4 watts
    1% distortion at 267.3 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 198.6 watts.

Ice modulene gir mye effekt uansett hvor mye de blir belastet, og siden AX4 gir nesten like mye effekt som Yamaha Z11, så vil jeg tro at LX81 vil gi enda mer effekt.

Det jeg var ute etter var om SC-LX81 har en bedre "forsterker" del. Hva som er opplyst om effekt, er jo ymse fra produsent til produsent. Ellers er jo lyd og hva man bruker av utstyr som alt annet, kommer ann på hva man hører eller oppfatter selv. Utifra det som står skrevet her og andre steder så blir vel lytteopplevelsen bedre :-).

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ærlige Poneer!!!

Det jeg var ute etter var om SC-LX81 har en bedre "forsterker" del. Hva som er opplyst om effekt, er jo ymse fra produsent til produsent. Ellers er jo lyd og hva man bruker av utstyr som alt annet, kommer ann på hva man hører eller oppfatter selv. Utifra det som står skrevet her og andre steder så blir vel lytteopplevelsen bedre :-).
    Pioneer oppgir ikke for mye effekt, de får tom. skryt for å gi mer én de oppgir.
    Hvis du leste testen av storebror i Hjemmekino så får den svært mye skryt for musikk-formidling, og den er også en svært god film-formidler(manglet precense kanalene iforhold til Yamaha Z11) Forøvrig så har topplinja til pioneer fått mye skryt av all presse på AV-Receiverne og de utvikles vel gjevnt over ved generasjons-skifter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Pioneer oppgir ikke for mye effekt, de får tom. skryt for å gi mer én de oppgir.
    Hvis du leste testen av storebror i Hjemmekino så får den svært mye skryt for musikk-formidling, og den er også en svært god film-formidler(manglet precense kanalene iforhold til Yamaha Z11) Forøvrig så har topplinja til pioneer fått mye skryt av all presse på AV-Receiverne og de utvikles vel gjevnt over ved generasjons-skifter.
    Joda, jeg har fått med meg det. Det ikke uten grunn at jeg har en Pioneer i dag og fortsetter med det.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tørr nesten ikke si det men i dag står den oppkoblet med Yamaha NS 777 som en midlertidig løsning:lol: - funker bra de til sitt bruk (hjemmekino). Recieveren drar selvfølgelig disse uten problem, den er hinsides mye bedre en min gamle AX2 kjørt uten midgardblokkene.
    Nå er faktisk Pioneer S-3EX bestillt og disse skal først prøves med kun reciever men regner sterkt med at et effekttrin av et eller annet slag må kobles mellom for å få full utnyttelse av disse høyttalerne. Vet ikke hvordan ice er på B&O men en ting er sikkert, det er ikke juksewatt som er oppgitt, mye mer effekt en den gamle ax2.
    Nå har jeg bitt hardt i underleppa og i gresset for å kjøpe S-3EX pga. tilbudet på messa i helga, synes det var for jæ...lig å betale full pris når mange hadde kjøpt dem til halv pris. Skuffelsen ga seg, fikk et tilbud og jeg har fått kjøpt dem for en levelig pris (de måtte hentes fra utlandet) så det går vel noen uker før jeg får dem.
    Tenker det blir en Hegel H200 mellom LX81 og S-3EX (når kontantbeholdningen tar seg opp igjen) den har jo tilkoblingsmuligheter for å bli styrt fra reciever, da blir det nok futt både i stereo og kringlyd.
    Tror kanskje det er vanskelig å hente det lille ekstra trykket/pushet fra høyttaleren med bare recieveren?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje det er vanskelig å hente det lille ekstra trykket/pushet fra høyttaleren med bare recieveren?
    Ja, det er nettopp det jeg er spendt på. Har selv uansett ikke mulighet til å sette inn et effekttrinn nå pga for liten tilførsel av strøm til rommet (10A kurs :-( , skal uansett bli andre boller på dette til neste år da det elektriske anlegget skal oppgraderes). Får bare vente til jeg får forsterkeren.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tørr nesten ikke si det men i dag står den oppkoblet med Yamaha NS 777 som en midlertidig løsning:lol: - funker bra de til sitt bruk (hjemmekino). Recieveren drar selvfølgelig disse uten problem, den er hinsides mye bedre en min gamle AX2 kjørt uten midgardblokkene.
    Nå er faktisk Pioneer S-3EX bestillt og disse skal først prøves med kun reciever men regner sterkt med at et effekttrin av et eller annet slag må kobles mellom for å få full utnyttelse av disse høyttalerne. Vet ikke hvordan ice er på B&O men en ting er sikkert, det er ikke juksewatt som er oppgitt, mye mer effekt en den gamle ax2.
    Nå har jeg bitt hardt i underleppa og i gresset for å kjøpe S-3EX pga. tilbudet på messa i helga, synes det var for jæ...lig å betale full pris når mange hadde kjøpt dem til halv pris. Skuffelsen ga seg, fikk et tilbud og jeg har fått kjøpt dem for en levelig pris (de måtte hentes fra utlandet) så det går vel noen uker før jeg får dem.
    Tenker det blir en Hegel H200 mellom LX81 og S-3EX (når kontantbeholdningen tar seg opp igjen) den har jo tilkoblingsmuligheter for å bli styrt fra reciever, da blir det nok futt både i stereo og kringlyd.
    Jeg har samme planer/tanker som deg.. LX81 og S-3EX. Det som er surt er at jeg ikke har bestilt ennå. Hadde tenkt å bestille på mandag, men etter tilbudet som var i helga, måtte jeg sette meg ned og regne og forhandle på nytt.

Jeg har også tanker om å skaffe meg Hegel mellom 81 og S-3, det jeg lurer megst på er om dette holder, om LX81 greier og drive S-8EX-W og S-4EX-W. Noen som har lyst å synse om det? Det hadde vært kjekt å slippe med bare en Hegel

Jeg vurderer foresten Hegel H4SE mellom LX81 og S-3, men dette blir også litt senere..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

tillater meg å låne tråden her litt jeg også.
    Jeg skal koble denne opp mot BDP LX-71 (blu ray). Dette gjøres selvsagt med hdmi, men når jeg skal høre musikk i stereo, går dette også over hdmi? Eller er det andre måter å koble på for å få best lyd fra cd. Jeg skal ikke bruke effekttrinn. Regner med at det vil gi nok kraft når jeg bi-amper frontene. Har XTZ 99.26 og XTZ 12" sub.

Mvh
    Stig

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 3 effektforsterkere som skal kobles til min fremtidige hjemmekinoreceiver, så da blir denne kanskje litt smør på flesk..

Men jeg vil fortsatt ha 2 HDMI ut. :-D

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vurderen denne Pioneer SC-LX81 jeg også. med mulighet for bi-ampingen blir det jo da iallefall 260wi 8ohm men dette er da ice forsterkere og klarer ikke helt å drive tungdrevne høytalere på lik linje som en strømsterk trafo forsterker tror jeg, blir litt som å sammenligne en amcar med muskelkraft å bra med nm(dreiemoment) mot en trimma japse med masse hk på 9000o/min men med lav nm(dreiemoment).

men tipper nok det skal holde i massevis til mitt bruk. kan jo spare til effekttrinn til sommeren om det blir nødvendig!

men utentvil er Pioneer SC-LX81 en vanvittig rå reciever med tanke på muligheter, tilkoblinger og ikke minst utseende. pluss i boken er det også for bra fjernkontroll med lys å display

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt jeg skal ha på denne tingen har HDMI, bortsett fra wii (ennå ikke kjøpt)

Planen var å slippe unna med 1 HDMI kabel opp til KRP-500M (TV'n).

Siden jeg har fortstått det som at wii ikke har HDMI, funker det å plugge den i LX81 også sender den signalet gjennom HDMI?

Fryktelig klønete forklart dette.. Men dere skjønner vel hvor jeg vil..

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Alt jeg skal ha på denne tingen har HDMI, bortsett fra wii (ennå ikke kjøpt)

Planen var å slippe unna med 1 HDMI kabel opp til KRP-500M (TV'n).

Siden jeg har fortstått det som at wii ikke har HDMI, funker det å plugge den i LX81 også sender den signalet gjennom HDMI?

Fryktelig klønete forklart dette.. Men dere skjønner vel hvor jeg vil..
    Det går fint.

Side 1 av 25 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •