Pioneer SC-LX81 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 25 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 494
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er ganske normalt ja. Får selv ikke særlig lyd får ca 50, bruker -40 når vi ser på tv og -20 på film. Slik har det vært på alle reciveren jeg har hatt. Du kan evt justere opp nivået via menyen hvis du vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gode erfaringer med Rotel.

Sitat Opprinnelig postet av sterha
    Noen tips til hvilken effektforsterker man bør velge?

Det kommer jo veldig anpå om du skal ha effektrinn på senter og front i en og samme forsterker eller om du skal dele det opp. De nye digitale effekt trinnene til Rotel er en meget god kombinasjon som heller ikke koster all verden Welcome to L-Sound! og hvor du kan kombinere stereo eller mono effekt trinn. Eller så har jeg god erfaring med Parasound men da koster det fort litt mer. Har hørt fra flere inne på forumet at Jungson og CAD sine effekt trinn er mye trøkk for pengene og spiller overraskende bra. Ikke ille prismessig heller.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Fant ut av nettverket. Var en smal sak etter man orket laste ned siste update av Windows MP

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Dette er ganske normalt ja. Får selv ikke særlig lyd får ca 50, bruker -40 når vi ser på tv og -20 på film. Slik har det vært på alle reciveren jeg har hatt. Du kan evt justere opp nivået via menyen hvis du vil.
    Hvor på menyen øker jeg volumet da ? Synes det er alt for lavt nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du går inn på manuall MCACC og justerer opp nivå til f.eks +5 på venstre høytaler fram og justerer de andre deretter-bruk lydtryksmåler! Du kan justere opp til +10 tror jeg.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan gjøres ja,men skjønner ikke helt vitsen da?? Man kan vel ikke spille noe høyere av den grunn vel?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Dette kan gjøres ja,men skjønner ikke helt vitsen da?? Man kan vel ikke spille noe høyere av den grunn vel?
    Skjønner godt at jeg ikke kan spille høyere. Men sånn som volumkontrollen er nå er det som om hvis du sammenligner den med et vanlig potmeter der du har som regel max ut klokka 12 så får jeg ikke noe serlig lyd ut avhøytalerne før det er på klokka10. Hvis jeg ser tv og skal ha et normalt volum må jeg helt opp på(-30). Hvis jeg skrur volum helt ned og skrur opp igjen så hører jeg ikke noe før(-58 ) og da er det knapt hørbart. Er dette vanlig?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Watershed
    Skjønner godt at jeg ikke kan spille høyere. Men sånn som volumkontrollen er nå er det som om hvis du sammenligner den med et vanlig potmeter der du har som regel max ut klokka 12 så får jeg ikke noe serlig lyd ut avhøytalerne før det er på klokka10. Hvis jeg ser tv og skal ha et normalt volum må jeg helt opp på(-30). Hvis jeg skrur volum helt ned og skrur opp igjen så hører jeg ikke noe før(-58 ) og da er det knapt hørbart. Er dette vanlig?
    Jepp,det er vanlig! Min lx 51 er også sånn! Spurte om det samme her inne,når jeg fikk min,og fikk til svar at "sånn er alle nye recivere"! Er noe med den THX standaren tror jeg! Er jo en db skala dette! Så lenge du er fornøyd med lyden,så spiller det vel ingen rolle hvor volum kontrollen står?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Jepp,det er vanlig! Min lx 51 er også sånn! Spurte om det samme her inne,når jeg fikk min,og fikk til svar at "sånn er alle nye recivere"! Er noe med den THX standaren tror jeg! Er jo en db skala dette! Så lenge du er fornøyd med lyden,så spiller det vel ingen rolle hvor volum kontrollen står?
    Den er grei. Takk for tilbakemelding. Var litt usikker på om jeg hadde gjort noe feil når jeg satte opp recieveren. Intrykket så langt er meget bra:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå målt litt på LX71 på -20 i volum å har da ca 75 dB A i lytte posisjon med fronter stilt på 0 dB i nivå så en må skru opp en del ja... og høytalerne mine trenger tydeligvis litt power.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har nå målt litt på LX71 på -20 i volum å har da ca 75 dB A i lytte posisjon med fronter stilt på 0 dB i nivå så en må skru opp en del ja... og høytalerne mine trenger tydeligvis litt power.
    Hva bruker du til å måle lydnivået med?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker RadioShack Digital lydtrykksmåler-et meget bra verktøy!

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste pris på Pioneer SC-LX81?

Hvor kan man skaffe denne for minst mulig kr?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Hvor kan man skaffe denne for minst mulig kr?
    Prisdiskusjon må nesten startes i egen tråd i riktig katogori. Denne katogorien er kun for teknisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som tidligere nevnt, bestilt en 81. Pioneer Norge roter imidlertid mye med leveringer for tiden, så i verste fall kan det bli både mai og juni før jeg evnt kan få forsterkeren i hus. -Det er selvsagt uaktuelt. Derfor tenkte jeg å planlegge på noen erstatninger hvis det verste skjer.
    Hvordan er det da med de forskjellige prosessorene til surround ift hva som er "up to date" og hva som er er "gårsdagens nytt"? Er feks Rotel RSP-1098/1069 fortsatt gode? Jeg tenkte da på en kombo med feks 1098 og en RMB-1095 effekt istedenfor 81-en.
    -Noen andre forslag innenfor denne prisklassen? Høyttalere er Kef XQ-40 og 50 (senter).

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en SC-LX71? Er jo ikke sååå stor forskjell.

Så de hadde tre stykker på Stereofil i forrige uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Hva med en SC-LX71? Er jo ikke sååå stor forskjell.

Så de hadde tre stykker på Stereofil i forrige uke.
    Jeg har leverandør der jeg får god pris, saken er bare at Pioneer ikke ser ut til å kunne levere det de selger. -Da gidder jeg ikke kjøpe en annen Pioneer fra en annen leverandør heller. -Altså; jeg lurer på andre alternativer enn Pioneer.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sideburn
    Jeg har leverandør der jeg får god pris, saken er bare at Pioneer ikke ser ut til å kunne levere det de selger. -Da gidder jeg ikke kjøpe en annen Pioneer fra en annen leverandør heller. -Altså; jeg lurer på andre alternativer enn Pioneer.
    Yamaha får jo mye skryt her på forumet, rx-v3900 og z7 er vel dem som er nærmest i pris, yamaha er vel noe varmere enn pioneer. Onkyo 876 og 906 er vel og recivere jeg har lest mye bra om.
    Jeg er på jakt etter reciver sjølv og fikk litt nedur jeg også når jeg skulle bestille lx51 og ikke fikk levering før juni... Jeg heller mot yamaha pga mye skryt spesielt på film siden!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt denne jeg også, kansje er den kommet til jeg er hjemme fra vinterferie:-D
    Er spent om jeg vil merke stor forskjell på mine Dali Evidence 470 SE med denne i forhold til med min Denon AVR 3805 ? Noen som har noen tanker om dette?
    Men kansje er det bare å begynne å kikke etter noe litt grovere saker hehe.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha rx-v3900 er vel et godt valgt ja. Den fikk bedre score enn LX81 i siste hjemmekino. Billigere er den også.

Side 7 av 25 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •