Pioneer SC-LX81 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 25 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 494
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har bestilt SC LX-81 og BDP LX-71 (Blu-ray). Siden mine gamle Snell CIV sannsynligvis har nådd pensjonsalderen og min Mirage senterhøyttaler aldri har vært spesielt god, ser jeg etter passende høyttalere til denne kombinasjonen.

Har vært innom "den store XTZ-tråden" og ser at XTZ får svært gode kritikker.

Vurderer nå enten kun 99.26 på stativ med tilhørende senter, ELLER 99.36 med 99.26 senter og sub-amp, ELLER 99.26 med 99 W10.17 subber + sub-amp og 99.26 senter, ELLER 99.38 med sub-amp og 99.26 senter.

Noen som har testet noen av disse kombinasjonene med 81?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SC-LX71 kontra SC-LX81

For de som tror de kommer til å velge effektforsterkere i kombinasjon vil jeg anbefale å gå for 71 og bruke de 3-4000,- man sparer til å legge i effektforsterkeren i stedet. Hovedsakelig en ekstra HDMI ut for de som trenger det på 81 kontra 71. Har hørt begge to nå over en stund og heller personlig over på 71 for nettopp å kombinere det med effektforsterkere.

To fantastisk flotte forsterkere med god dynamikk både på film og musikk.
    Har i dag AX4i som byttes ut. Men må teste litt til før jeg føler meg 100% sikker :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kongenavdrammen
    For de som tror de kommer til å velge effektforsterkere i kombinasjon vil jeg anbefale å gå for 71 og bruke de 3-4000,- man sparer til å legge i effektforsterkeren i stedet. Hovedsakelig en ekstra HDMI ut for de som trenger det på 81 kontra 71. Har hørt begge to nå over en stund og heller personlig over på 71 for nettopp å kombinere det med effektforsterkere.

To fantastisk flotte forsterkere med god dynamikk både på film og musikk.
    Har i dag AX4i som byttes ut. Men må teste litt til før jeg føler meg 100% sikker :-D
    Noen tips til hvilken effektforsterker man bør velge?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mcacc

Noen som har lastet ned Advanced MCACC PC Display Application Software?

Trenger en RS-232C-kabel fra PC til receiver.

Har søkt litt men finner ingen slik kabel.

Noen som vet?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt meg Pioneer vsx-lx71. Sprengte budjsettet for denne, så lx81 var dermed ikke aktuell. Men de er vel såpass like, at jeg sikkert kommer med et par spørsmål her inne etterhvert. Ser ikke noe egen tråd for lx-71. Folk er fornøyd med sine receivere sålangt? Denne ICE-teknologien som nevnes. Hvordan fungerer det i praksis?

Edit: Et lite tilleggsspørsmål. Leste den testen som det var linket til i denne tråden. Leser at receiveren ikke fungerer så bra med 4 ohms høytalere? Nå har det seg slik at jeg har dali 8008, og et lite søk viser at disse er på 4 ohm. Hvilken betydning vil dette ha? Burde jeg bytte til en annen receiver? Ble litt skeptisk her nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effektforbruk

Ser at 81 kun bruker 330watt fra strømnettet.
    Synes det virker temmelig lite.
    Selv min yngre modell vsx-lx60 trekker 460 watt.

Mulig dette har noe med ICE teknologien?
    Som jeg forøvrig ikke helt har oversikten på enno, hva forskjellen på ICE og "vanlige" transistor forsterkere er?

Mvh Arve

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt forklart : En ICE forsterker har langt høyere effektivitetsgrad. Ergo lavere strømtrekk ved samme effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgitt forbruk..

Sitat Opprinnelig postet av iceguy
    Ser at 81 kun bruker 330watt fra strømnettet.
    Synes det virker temmelig lite.
    Selv min yngre modell vsx-lx60 trekker 460 watt.

Mulig dette har noe med ICE teknologien?
    Som jeg forøvrig ikke helt har oversikten på enno, hva forskjellen på ICE og "vanlige" transistor forsterkere er?

Mvh Arve
    Og Pioneer oppgir gjennomsnittsforbuket, ikke maks antall watt fra strømnettet... Se på de seriøse testene f. eks ultimate avmag. de senere Pioneer receiverne holder hva de lover!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer trykker et lavt snitt forbruk bak på sine reciver som mange andre. LX71(SC-05) er målt til 7*135 i 0.1% THD som vist i denne: UltimateAVmag.com: Pioneer Elite SC-05 A/V Receiver

Kan nevnes at LX90 susano er "stemplet" med 550W i effekt forbruk men kan dra 2,5 kW fra strømnettet....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit og enkelt forklart folkens
    Bare jeg blir kvitt LX60'n og NAD'ene mine, så blir det vell 81 på meg å

Forresten, soundgarden har den til 19 lapper, får tak i den igjennom kompis som forhandler eltek/dynabel til 18, flere gode tilbud? 8)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var receiveren i hus. Har fått koblet alt sammen etter bruksanvisningen. Deretter hadde jeg håpt på at neste kapittel skulle omhandle "setup", noe det ikke gjorde. Dermed står jeg litt fast. HD-PVR er koblet til hdmi 1 på receiver. Jeg har viderer HDMI fra HDMI out på receiver on inn i min Pioneer TV. Håpte dermed at jeg skulle få bilde på tv'n, noe jeg ikke får. Hva er neste steg etter å ha koblet alt rett sammen? Hvordan får jeg frem bilde på tv'n? Skal jeg få menyene fra receiver til TV gjennom HDMI, eller skal jeg koble til med annen kabel?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Da var receiveren i hus. Har fått koblet alt sammen etter bruksanvisningen. Deretter hadde jeg håpt på at neste kapittel skulle omhandle "setup", noe det ikke gjorde. Dermed står jeg litt fast. HD-PVR er koblet til hdmi 1 på receiver. Jeg har viderer HDMI fra HDMI out på receiver on inn i min Pioneer TV. Håpte dermed at jeg skulle få bilde på tv'n, noe jeg ikke får. Hva er neste steg etter å ha koblet alt rett sammen? Hvordan får jeg frem bilde på tv'n? Skal jeg få menyene fra receiver til TV gjennom HDMI, eller skal jeg koble til med annen kabel?
    Menyen skal du få opp på tv via hdmi ja! Har selv en lx 51,og den fikk jeg da bilde på med en gang via forsterker! Prøvd andre hdmi innganger? Får du lyd da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Bilde og lyd oppe og går gjennom HDMI

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På receiver står det jeg skal bruke HDMI 1 på receiveren, noe jeg har gjort. På tv'n har jeg sjekket alle "inputs" uten tegn til noe. Kan evt teste ut andre HDMI-innganger på tv'n for å sjekke ut dette. Når jeg skal sjekke på tv'n står det TV/sat på receiver. Har også prøvd å trykke så det står "Hdmi 1" PÅ receiver.
    Har du vert inne i input setup-menyen å sjekket da?
    på tv-sat må du velge vilke hdmi input du bruker! Tror kansje den står til off fra fabrikk!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bilde ved HDMI 1. Ved å trykke TV på fjernkontrollen kommer det ikke opp noe. Inne på menyen prøvde jeg endre TV/SAT til HDMI 1, men der får jeg ikke opp HDMI som alternativ. Ikke det at det gjør så mye foreløpig da

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bilde ved HDMI 1. Ved å trykke TV på fjernkontrollen kommer det ikke opp noe. Inne på menyen prøvde jeg endre TV/SAT til HDMI 1, men der får jeg ikke opp HDMI som alternativ. Ikke det at det gjør så mye foreløpig da
    Begynner å hjelpe da ja! Men gå inn på 7.other setup, punkt d. og sett hdmi kontroll til "off". Da får du opp hdmi input som alternativ på tv-sat! Da tror jeg det skal vere i orden

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, der var det i orden

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, der var det i orden
    Bare hyggelig

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig kommet meg gjennom manualen nå, og jeg tror jeg har kontroll på det meste. Er meget fornøyd

En ting sliter jeg likevel litt med. Dette går på kobling til nettverket. Jeg har koblet til internettledningen, og interenettradio fungerer utmerket
    Når det kommer til å sette opp nettverket er jeg litt usikker. Manualen beskriver punkt for punkt, men det hjelper lite når jeg sliter med hva proxy server er og hvor jeg finner den. Det samme gjelder for port number of your proxy server. Hvor finner jeg disse? Routeren min skal ha DHCP ut fra hva jeg kan se. Må jeg foreta noen innstilninger i routeren først? Etter å faktisk å ha lest manualen fra perm til perm, føler jeg at jeg med god samvittighet kan stille spørsmål nå Ville satt utrolig stor pris på litt hjelp her

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-LX71

Fikk min SC-LX71 i dag. Men sliter litt med innstillingene.
    Nåværende problem er at jeg synes at volumnivået er for lavt. Hvis jeg skrur Master Volum helt ned(-80db) og skrur lyden forsiktig opp så får jeg ikke lyd i høytalerne før jeg er opp i (-50db). Er dette normalt?

Klipsch Rf 83,Rc64,Rc62

Side 6 av 25 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •