Pioneer SC-LX81 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 494
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av todibodi
    12500;- for SC-LX81
    Det var billig.. Får du kvittering også da??

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æ fikk den til 15000kr, å er STRÅLENDE fornøyd...syk opptur fra forrige pioneer... I LOVE IT :-)

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14.500 importør pris på sc-lx81? det kan ikke stemme? har iallefall stedet du kjøper den igjennom tatt sin del. importør prisen er jo under 14.500

mener importør pris på 71 er 12.061

ser også i en post at en som skriver om yamaha 3900 mot pio 81 , hjemmekino og lyd og bilde har motstridende argumenter og hjemmekino liker best pioneer og lyd og bilde liker best yamaha. men tror det som trekker ned på 81 er at den er 5000dyrere på papir, hadde 81 kostet 15.000 hadde den nok vært like god. siden pris trekker mye ned i slike tester

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    14.500 importør pris på sc-lx81? det kan ikke stemme? har iallefall stedet du kjøper den igjennom tatt sin del. importør prisen er jo under 14.500

mener importør pris på 71 er 12.061

ser også i en post at en som skriver om yamaha 3900 mot pio 81 , hjemmekino og lyd og bilde har motstridende argumenter og hjemmekino liker best pioneer og lyd og bilde liker best yamaha. men tror det som trekker ned på 81 er at den er 5000dyrere på papir, hadde 81 kostet 15.000 hadde den nok vært like god. siden pris trekker mye ned i slike tester
    Er vel hjemmekino som har en tendens til yamaha som sine vinnere?!

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var vel kansje motsatt, me at lyd å bilde trekker 81 ned pga at den koster 5000 mer enn 3900 er ivertfall sikkert. vil tro at dem hadde kommet likere ut av en test om begge kostet 15 eller 20 lapper.

dette er bare mitt syn

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen feil innstillinger her eller? Får ikke opp informasjonen som står i displayet(når man forandre volum, gjør forrandringer på høytallere osv) inn på tv skjermen. Skal det være slik? Vis dette skal gå, hvilke innstillinger må til?

Og
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    KURO LINK (+)[/URL] Ja [/B]
    Enkelt forklart, KURO Link betyr at du har muligheten til å kontrollere kompatible Pioneer Audio/Visual enheter (som f.eks. din Blu-ray spiller, receiver eller DVD opptaker), med din KURO flatskjerm-TV fjernkontroll.

En fjernkontroll til hele underholdningssystemet ditt.

KURO link er gjort mulig via HDMI-kabeltilkoblingen mellom din flatskjerm-TV og dine andre hjemmekino/stereoenheter.
    Vil dette fungere på andre merker og? Har Pioneer LX81, og mot Samsung TVen(som har og HDMI)?

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll "spiser" batteri...

Er det noen av dere andre som har SC-LX81 som har merket at fjernkontrollen bruker mye batteri? min har brukt opp to sett på tre uker (!).
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuro
    Er det noen av dere andre som har SC-LX81 som har merket at fjernkontrollen bruker mye batteri? min har brukt opp to sett på tre uker (!).
    Har merket det samme problemet på min LX71 ja.. Det samme har en kompis som har LX81. Har ikke sjekket men noen som vet om det går ann å slå av lyset?? Selv trenger jeg ikke det hele tiden. Ellers utrolig fornøyd med 71 lyden er utrolig bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    æ fikk den til 15000kr, å er STRÅLENDE fornøyd...syk opptur fra forrige pioneer... I LOVE IT :-)
    Da har jeg startet pruterunde på LX81en jeg også. Får jeg den til 15 laken så kjøper jeg! Sånn er det bare

Evt. hva er egentlig forskjellen mellom LX81 og LX71? I følge de tekniske spesifikasjonene på Pioneer sine hjemmesider så er forskjellen marginal. Litt mer effekt ut av LX81 er vel det eneste (190w kontra 180W) pluss at LX81 har THX Ultra...

Våger meg frampå med et newbiespørsmål... Jeg vil ha GOD lyd i stua, vi ser mye film og hører på variert musikk. Men har også en liten tass slik at jeg har ikke så mye tid til å prøve og feile meg fram med høyttalere.

Liker høyttalere som gir en åpen klar lyd med snert og respons. Er ikke så begeistret for den mørkeste og tyngste bassen. Men vil selvfølgelig ikke at det skal være for lett og spinkelt. Huff, vet ikke om en slik beskrivelse gir mening...

Er det noen som har erfaringer (vet at dette med høyttalere kanskje er romrelatert) med høytalere som kan passe for LX81, vårt bruksområde og vår smak?

Budsjettet er sprengt allerede... Men det beste hadde vært 10 laken for front, senter og surround inkludert. Er det nødvendig kan vi beholde våre Patos B400, B300 og B200 i senter og bak.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på LX71 og 81 er: 1/2 HDMI ut, 2/3 coax INN. samt THX select på papiret på LX71 og THX Ultra på LX81.
    Men skal vedde ræva mi på at det er samme forsterker moduler i begge.

Lyden er 100% lik så vidt jeg har hørdt har hørdt på en LX81 til en kompis før jeg kjøpte selv LX71.
    Jeg ikke trenger 2 HDMI ut å sparte dermed noen gryn Er KANON fornøyd med lyden i LX71!
    Har selv ganske "mørke" høytalere å det ble ihvertfall knall match. Men vil tro at hvis du parrer LX71/81 med f.eks klipsh, dali ikon+ noen flere høyalere som er litt lysere i toppen så kanskje det tipper over for enkelte men dette er veldig rom og person avhenig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Forskjellen på LX71 og 81 er: 1/2 HDMI ut, 2/3 coax INN. samt THX select på papiret på LX71 og THX Ultra på LX81.
    Men skal vedde ræva mi på at det er samme forsterker moduler i begge.

Lyden er 100% lik så vidt jeg har hørdt har hørdt på en LX81 til en kompis før jeg kjøpte selv LX71.
    Jeg ikke trenger 2 HDMI ut å sparte dermed noen gryn Er KANON fornøyd med lyden i LX71!
    Har selv ganske "mørke" høytalere å det ble ihvertfall knall match. Men vil tro at hvis du parrer LX71/81 med f.eks klipsh, dali ikon+ noen flere høyalere som er litt lysere i toppen så kanskje det tipper over for enkelte men dette er veldig rom og person avhenig.
    Jeg klarer heller ikke se noen grunn for å kjøpe LX81 kontra LX71. Så da blir det den minste og 4 lapper spart. Juhu! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått eit problem med min sc-lx81,får lyd,men ikkje bilde!!
    kjører hdmi i fra ps3 og tuner inn til forsterker,og i fra forsterker opp til tv sef..
    noen som har hatt samme problem?
    har prøvd og trykke på video parameter knappen,men får bare opp "cannot select"

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Er det noen feil innstillinger her eller? Får ikke opp informasjonen som står i displayet(når man forandre volum, gjør forrandringer på høytallere osv) inn på tv skjermen. Skal det være slik? Vis dette skal gå, hvilke innstillinger må til?

Og
    Vil dette fungere på andre merker og? Har Pioneer LX81, og mot Samsung TVen(som har og HDMI)?
    Er det noen som vet dette?
    Er det on screen info på skjermen når man skrur f.eks lyden opp eller ned?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Er det noen som vet dette?
    Er det on screen info på skjermen når man skrur f.eks lyden opp eller ned?
    Litt usikker når det gjelder Samsung TV.

Jeg har Pioneer TV og kan bruke en SR+ kabel for å få infoen opp på TV'en.

Sakset fra manualen til SC-LX81:

Using the SR+ mode with a Pioneer flat
    screen TV
    When connected using an SR+ cable, a number of
    features become available to make using this receiver
    with your Pioneer flat screen TV even easier. These
    features include:
    • On-screen displays when making receiver settings,
    such as speaker setup, MCACC setup, and so on.
    • On-screen volume display.
    • On-screen display of listening mode.
    • Automatic video input switching on the flat screen
    TV.
    • Automatic volume muting on the flat screen TV.

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har kjøpt SC-LX71: Hvordan låter det?! Vurderer å kjøpe samme selv! Hvordan er bass/fylde?! Har kjøpt SA 1750, som i utgangspunktet ikke har et veldig bunntrykk av en bass, så litt nysgjerrig på hvordan LX71 presterer her.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den låter fint jeg da. Har ikke hørdt på SA høytaleren du har. Men mine Veritas får en fin stram bass på lavt volum+bra på høyt selvsagt. Dette er noe jeg IKKE har hatt tidligere da måtte jeg dra på litt for å få kontroll på bassen. Phase kontrollen må stå på for best lyd. Nå liker jeg lyden best i Direct med Full phase på. Tidligere likte jeg best Pure direkt pga alt for svak bass på tidligere pioneer recivere jeg har hatt nå har de skjerpet seg.

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuro

Batterien som var med, viste "halv tomt" etter 3dager, men holdte seg i noen uker...byttet til nye igår... så spent på koss de vil holde seg...

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd og Bilde fra forskjellig sted.

Er ny på dette med resivere.

Er det mulig å få resiveren til å vise/spille bilde fra en inngang og lyd fra en annen inngang?

Greia er at jeg har en PC som bare støtter bilde over HDMI. Dette fungerer jo supert men lyden kommer jo nå ut av PC høytalerene.

Er det mulig og dra en ledning fra lydutgangen og inn på f.eks CD og få resiveren til å vise bilde på HDMI 2 samtidig som den spiller lyd fra CD?

Dette er en bærbar PC.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    Batterien som var med, viste "halv tomt" etter 3dager, men holdte seg i noen uker...byttet til nye igår... så spent på koss de vil holde seg...
    Samme her, gikk en snau uke så var det slutt. De nye jeg kjøpte har holdt en måned og virker fotsatt. Og bruken har vært rimelig aktiv.

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe SC-LX71, men ser at flere mener lyden er så usminket og naturtro at det kan bli litt overkill. Mulig litt tøft for de fleste, mener Hjemmekino. Er det grunn til å være bekymret?

Side 5 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •