Pioneer SC-LX81 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 494
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ellers er det vel en del PCer som ikke kjører lyd via HDMI....?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Ellers er det vel en del PCer som ikke kjører lyd via HDMI....?
    Jeg har KRP-500M og ingen høytaler. Men PCen er helt ny så da jeg skulle teste om den hadde både lyd og bilde via HDMI koblet jeg den til Sony 40W4000 til mine foreldre. Da sendete PCen lyd og bilde til TVen.

Når jeg kom hjem og koblet det til LX81, får jeg bilde på TVen men ikke lyd i høytalerene. Får prøve om jeg finner noe om AMP i menyen..

PCen er helt ny, de andre PCene jeg har med HDMI sender bare bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stor test

Pioneer Elite SC-07 A/V Receiver Review — Reviews and News from Audioholics

Her er en seriøs test, største ankepunktet er svakheten den viser i forhold til drift av 4 ohms last, Audioholics anbefaler eventuelt 4 ohms høyttalere med høy effektivitet eller helst 8 ohms last.
    Preamp delen er bra og slutt trinn drives godt.

Den er ikke best i klassen ifølge testen.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det lyd på TV? I så fall står antakelig HDMI på "through". Den skal stå på "amp". Dette er i audio-manyen.
    Jeg finner ikke noen innstilling om through og amp? Hvor finner jeg det? Kjører Windows Vista

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Jeg finner ikke noen innstilling om through og amp? Hvor finner jeg det? Kjører Windows Vista
    På SC-LX71 ligger den under Audio Parameter (på fjernkontrollen) - HDMI - AMP/Through.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke vant til å ha resiver jeg, jeg leita på PCen sine innstillinger.. Får se om jeg finner Audio Parmeter på fjernkontrollen.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det sjekket opp og det er ikke det som er problemet. For den sto på AMP..

Jeg er ny til dette med resiver men skjønner ikke hvorfor man får lyd om man kobler opp mot en tv men ikke via en resiver...

Hadde satt stor pris på hjelp..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det sjekket opp og det er ikke det som er problemet. For den sto på AMP..

Jeg er ny til dette med resiver men skjønner ikke hvorfor man får lyd om man kobler opp mot en tv men ikke via en resiver...

Hadde satt stor pris på hjelp..
    Prøv dette, hvis du høyreklikker på høyttalersymbolet nederst til høyre og trykker på avspillingsenheter. Sett denne til SPDIF Interface og trykk bruk standard. Det funka hos meg ihvertfall, har også vista.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Pioneer Elite SC-07 A/V Receiver Review — Reviews and News from Audioholics

Her er en seriøs test, største ankepunktet er svakheten den viser i forhold til drift av 4 ohms last, Audioholics anbefaler eventuelt 4 ohms høyttalere med høy effektivitet eller helst 8 ohms last.
    Preamp delen er bra og slutt trinn drives godt.

Den er ikke best i klassen ifølge testen.

virker som en veldig lite nøytral test. skribenten har selv en yamaha reciever som han elsker og setter lydene opp mot hverandre, han liker best sin egen dette gjentar han selv flere ganger. tipper han har stillt inn lyden til sitt øre på yamahaen og derfor liker lyden bedre en pioneeren(listening test)

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barebjorn
    Prøv dette, hvis du høyreklikker på høyttalersymbolet nederst til høyre og trykker på avspillingsenheter. Sett denne til SPDIF Interface og trykk bruk standard. Det funka hos meg ihvertfall, har også vista.
    Skal prøve dette når jeg kommer hjem.
    Jeg har fire valg her "Digital Output Device (HDMI)", "Speakers and Dual Headphones", Independent Dual Headphones" og "SPDIF (Digital Out via HP Dock)

Det er "Speakers and Dual Headphones" som står som standard, men alle står som "Fungerer". På siden er det en søyle som "viser" når musikken spiller. Når jeg setter inn HDMI kabelen slutter søylen bak "Speakers and Dual Headphones" og lyse og søylen bak "Digital Output Device (HDMI)" begynner å gå.

Men når PCen gir lyd ut av HDMI når det er koblet en kabel mellom TV-en og PCen men at det ikke kommer lyd når den går via resiveren er det ikke da resiveren som er problemet?

Jeg skjønner meg bare ikke på dette..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve dette når jeg kommer hjem.
    Jeg har fire valg her "Digital Output Device (HDMI)", "Speakers and Dual Headphones", Independent Dual Headphones" og "SPDIF (Digital Out via HP Dock)

Det er "Speakers and Dual Headphones" som står som standard, men alle står som "Fungerer". På siden er det en søyle som "viser" når musikken spiller. Når jeg setter inn HDMI kabelen slutter søylen bak "Speakers and Dual Headphones" og lyse og søylen bak "Digital Output Device (HDMI)" begynner å gå.

Men når PCen gir lyd ut av HDMI når det er koblet en kabel mellom TV-en og PCen men at det ikke kommer lyd når den går via resiveren er det ikke da resiveren som er problemet?

Jeg skjønner meg bare ikke på dette..
    Hvilken hdmi inngang bruker du? jeg bruker hdmi 2. men du får bilde på tv'n når du kobler hdmi fra pc gjennom receiver?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken hdmi inngang bruker du? jeg bruker hdmi 2. men du får bilde på tv'n når du kobler hdmi fra pc gjennom receiver?
    Jeg bruker HDMI inngang 2 på resiveren. BD og HDMI 1 er alt i bruk. Bilde får jeg både når jeg kobler Pcen direkte til en tv og når jeg kobler til gjennom resiveren.

Men når jeg kobler direkte til en tv kommer det også lyd ut av tvhøytalerene (prøvd med 2 stk tver).

Når jeg kobler til PCen gjennom resiveren får jeg ikke lyd i høytalerene som er koblet til resiveren, tven som er koblet til resiveren har ingne høytaler.

Er uansett i høytalerene til resiveren jeg ønsker lyden og dette får jeg ikke.

UTROLIG irriterende.. Fatter ikke hva jeg gjør galt..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å trykke på "signal sel" - knappen på fjernkontrollen?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å trykke på "signal sel" - knappen på fjernkontrollen?
    Nei, er helt ny til dette, så har i grunn ikke trykket noen ting. Jeg bare satt inn kabelen og trodde det skulle fungere slik som de andre tinga jeg kobla til via HDMI

Så dersom det er noen ting jeg helt klart burde gjort som er en selvfølge så setter jeg pris på å bli fortalt det...

Er helt blå..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, er helt ny til dette, så har i grunn ikke trykket noen ting. Jeg bare satt inn kabelen og trodde det skulle fungere slik som de andre tinga jeg kobla til via HDMI

Så dersom det er noen ting jeg helt klart burde gjort som er en selvfølge så setter jeg pris på å bli fortalt det...

Er helt blå..
    Det var et tips, ikke bare et spørsmål... TRYKK PÅ DEN DA ;-) ;-)

Er verdt et forsøk, du vil se innstillingene i displayet forandre seg når du trykker på denne, analog, HDMI, auto...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett subwoofer til plus i menyen så er den på da også
    okei,er det inni mcacc menyen du mener da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpiderPig
    okei,er det inni mcacc menyen du mener da?
    jepp

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    virker som en veldig lite nøytral test. skribenten har selv en yamaha reciever som han elsker og setter lydene opp mot hverandre, han liker best sin egen dette gjentar han selv flere ganger. tipper han har stillt inn lyden til sitt øre på yamahaen og derfor liker lyden bedre en pioneeren(listening test)
    Alle har sine preferanser, det interessante var ikke den delen av testen,men labtesten av forsterkerdelen.Tydeligvis liten interesse for denslags informasjon, de fleste bruker vel effektforsterkere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Alle har sine preferanser, det interessante var ikke den delen av testen,men labtesten av forsterkerdelen.Tydeligvis liten interesse for denslags informasjon, de fleste bruker vel effektforsterkere.
    Det interessante med labtesten for effektforsterkerenes del var vel at det er stor forskjell på labmåling(kontinuerlig testtone) og resultat ved musikk/film. Dvs. ører fungerer fortsatt bra:-D ...om en da ikke fortrekker konstante pipelyder...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Det interessante med labtesten for effektforsterkerenes del var vel at det er stor forskjell på labmåling(kontinuerlig testtone) og resultat ved musikk/film. Dvs. ører fungerer fortsatt bra:-D ...om en da ikke fortrekker konstante pipelyder...
    Hvis forsterkeren klipper lett på 4 ohm hører ørene dessverre det....sinustoner eller musikk.....
    Sikkert ikke noe stort problem i praksis som testen også sier, men greit å vite om.

Side 3 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •