Pioneer SC-LX81 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 25 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25
Viser resultater 481 til 494 av 494
    Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Noen som vet hvor på lx81 eg kan koble til ein argon h1 hodetelefon forsterker????

Prøvde på cd-r/tape out,men fikk ikkje lyd i hodetelefonenne.
    Er kilden inn som du ønsker å lytte til digital? Da fungerer det nemlig ikke å tappe ut et analogt CD-R/Tape out-signal (digital copyright-sperre tror jeg!).

Jeg slet med det samme selv da jeg ønsket å koble til en FM-sender som distribuerte alt jeg hørte på til alle radioene i leiligheten. Min løsning ble å koble alle de digitale kildene (f.eks. min HD-PVR) med phono/rca parallelt i tillegg til HDMI. Litt tungvint, men det fungerer.

Jeg koblet da FM-senderen til Multizone out 2, slik at jeg kunne velge hvilken kilde jeg sender ut.

iMars

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funker 3d??

Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Spør på vegne av en kompis her, og forsåvidt meg selv.

Vi sitter her med en UE55C9005 fra Samsung og SC-LX81 og spiller blackops i 3D. Det gjør vi via LX81 recieveren og har også prøvd å gå rett fra PS3 med hdmi til TV'n.

Forstår at direkte fra PS3 til TV så skal 3D fungere, men det fungerer jo på samme måte via reciever. Er det ikke slik at det ikke skal gå an da recieveren ikke er 3D ready? Eller hva overser vi her?

Bildet ser helt likt ut også, så tror ikke det er TV'n som konverterer til 3D når bildet kommer gjennom recieveren heller.

I såfall, hvorfor er det så mas med å bytte reciever til en 3D ready når de andre fungerer like bra??
    hm, dette har jeg lenge prøvd å finne svar på selv. PS3 har kun hdmi 1.3 , men kan kjøre 720p 3d på spill og bluray, hvis jeg har forstått riktig. Har dere testet om 3d bluray også fungerer gjennom receiveren. Testa andre 3d spill?
    Hvis alt av ps3 3d signaler går smertefritt gjennom lx-81 blir jeg veldig glad

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd dette på lx-82 PS3 3d spill går fint igjennom reciever blue-ray 3d filmer gjør det ikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    er det mulig å velge lyd fra annen kilde ved bruk av hdmi på lx82?

vist man eks vil ha tv bilde men lyd fra eks pc samtidig?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av howarddude
    Hei.
    er det mulig å velge lyd fra annen kilde ved bruk av hdmi på lx82?

vist man eks vil ha tv bilde men lyd fra eks pc samtidig?
    Det kommer litt an på hvordan du kobler det!
    Hvis lydoverføringen fra pc er fra Hdmi,så må kan du ikke få bilde fra en hdmi inngang,og lyd fra en annen hdmi inngang!
    Men hvis du har koblet til lyden enten optisk/coax eller analogt,så kan du se på tv bildet,mens du hører en annen lyd!
    Da bruker du "signal select" knappen til å velge lyd inngang!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det kommer litt an på hvordan du kobler det!
    Hvis lydoverføringen fra pc er fra Hdmi,så må kan du ikke få bilde fra en hdmi inngang,og lyd fra en annen hdmi inngang!
    Men hvis du har koblet til lyden enten optisk/coax eller analogt,så kan du se på tv bildet,mens du hører en annen lyd!
    Da bruker du "signal select" knappen til å velge lyd inngang!

bilde kilde er koplet til via hdmi. lyd via coaxial.
    når jeg Fant signal select knappen under lokket ordnet det seg
    takk for hjelpen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av howarddude
    bilde kilde er koplet til via hdmi. lyd via coaxial.
    når jeg Fant signal select knappen under lokket ordnet det seg
    takk for hjelpen
    Bra du fant ut av det
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SC LX81 sammen med PC

Hei,

jeg har en PC med ASUS 470GTX skjermkort, som jeg ønsker å koble rett i recieveren via en enkel HDMI kabel (har en 15m lang billig kabel). Jeg har putlet med dette en stund nå, men får det ikke til å fungere. Det kommer ikke bilde på TVen (50" KURO). Jeg fikk det nesten til en gang, da koblet jeg i en vanlig skjerm i tillegg, og satte LX 81 som primary skjerm, da fikk jeg både lyd og bilde.

Men da jeg restarta PCen, var det helt svart igjen. Kobler jeg HDMI kabelen rett i TVen, får jeg bilde, men da er det ingen lyd...Fryktelig irriterende. Det virker jo til å være noe galt med forsterkeren???

Noen som har erfaring eller tanker rundt dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være kabeln som ikke holder mål også. Bruker du signal sel på LX81? Har du prøvd alle HDMI innganger og delt lyd og bilde via HDMI på f.eks BD?
    Har du slått av KURO link på både Reciver og TV? Hvilke formater kjører du ut fra PC? Står LX81 på Trough eller amp på HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen lyd ut før jeg slår på projektor

Hei

Når jeg slår på reciver for og lytte til musikk fra pc får jeg ingen lyd før jeg slår på projektor eller kobler ut hdmi kabel til projektor.

Når jeg først har gjort en av delene over kan jeg godt slå av projektor eller sett inn igjen hdmi kabelen uten att lyden forsvinner

Til info kommer signalet fra pc via hdmi.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at men ikke anbefaler HDMI over 8 meter da det lett kan oppstå slike problemer....Prøv å bytt til en kortere....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått lest igjennom hele posten, og sitter fortsatt igjen med noen spørsmål som jeg gjerne kunne tenkt meg svar på.

For det første, jeg kjører SA1750 som frontsett - og disse har en impedanse på 4-8 ohm. Elementene i denne høytaleren er 8" tommer og mindre, og kan derfor ansees å være rimelig lettkjørte (?). På en test av receiveren nevnt tidligere i denne tråden, blir det nevnt at receiveren leverer dårlig ved 4 ohm. I denne sammenhengen lurer jeg på hvilke instillinger som er best å benytte i min situasjon.

Har bestandig hatt inntrykk av at ohm på høytalerene beskriver hvor tungkjørte dem var, dermed 8ohm høytalere er mye tyngere å drive enn 4ohms. Hvis dette er riktig skulle man jo tro at man får mere ut av å stille receiveren inn på 4ohm, da den ved denne impedansen leverer mer watt. Er da slik at jeg burde stille receiveren min inn på lavest mulig ohm?

Noen som bekrefte dette, eventuelt korregere meg?

Edit: Ser nå at bakhøytaren min er på 8 ohm. Hvordan vil dette påvirke situasjonen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre lite teknisk info om ohm etc..
    .. men jeg har lillebroren lx 71 og den har ingen problemer med å drive relativt store gulvhøyttalere som fullrange i oppsettet. Mine fronter har en dip i bassen til ca 2,7 ohm. .

Tror ikke dine høyttalere er de verste å drive etter hva jeg leser, det er jo bare å prøve seg frem! Pioneerene er noen av de vasseste hva effekt angår!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr0nning
    Nå har jeg endelig fått lest igjennom hele posten, og sitter fortsatt igjen med noen spørsmål som jeg gjerne kunne tenkt meg svar på.

For det første, jeg kjører SA1750 som frontsett - og disse har en impedanse på 4-8 ohm. Elementene i denne høytaleren er 8" tommer og mindre, og kan derfor ansees å være rimelig lettkjørte (?). På en test av receiveren nevnt tidligere i denne tråden, blir det nevnt at receiveren leverer dårlig ved 4 ohm. I denne sammenhengen lurer jeg på hvilke instillinger som er best å benytte i min situasjon.

Har bestandig hatt inntrykk av at ohm på høytalerene beskriver hvor tungkjørte dem var, dermed 8ohm høytalere er mye tyngere å drive enn 4ohms. Hvis dette er riktig skulle man jo tro at man får mere ut av å stille receiveren inn på 4ohm, da den ved denne impedansen leverer mer watt. Er da slik at jeg burde stille receiveren min inn på lavest mulig ohm?

Noen som bekrefte dette, eventuelt korregere meg?

Edit: Ser nå at bakhøytaren min er på 8 ohm. Hvordan vil dette påvirke situasjonen?
    La den stå på 8 ohm - da leverer den mest strøm!

Ellers så er 8 ohm letter å drive enn 4 ohm!
    Jo lavere impedanse,jo mere strøm må til!

Side 25 av 25 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •