Pioneer SC-LX81 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 25 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 494
    Newcomer tomstra3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

Jeg driver å tester forskjellene standing wave og phase control har i min stue etter å ha lest de siste postene. Å slå av funksjonene klarer jeg fint, men hvordan skal en gå frem for å resette disse?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomstra3
    Hei.

Jeg driver å tester forskjellene standing wave og phase control har i min stue etter å ha lest de siste postene. Å slå av funksjonene klarer jeg fint, men hvordan skal en gå frem for å resette disse?
    Nå er jeg litt usikker på hvor du vil hen. Konkret hva ønsker du å oppnå? Standing wave control kan du "resette" ved å gå inn på advanced mcacc og manual og så standing wave control, og justere alt til null.

Standing phase control er vel ikke mulig å "resette" eller styre manuelt såvidt jeg vet.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan og ta ein kalibrering på td M1. Og så tar du og sletter/reseter M2,og så kopierer du over fra M1 til M2.Men da kun "distance and levels only" :-D

Newcomer tomstra3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Nå er jeg litt usikker på hvor du vil hen. Konkret hva ønsker du å oppnå? Standing wave control kan du "resette" ved å gå inn på advanced mcacc og manual og så standing wave control, og justere alt til null.

Standing phase control er vel ikke mulig å "resette" eller styre manuelt såvidt jeg vet.
    Ønsket bare å prøve ut litt forskjellig for å høre virkningen disse funksjonene har på lyden i mitt lytterom. Standing wave control fant jeg ut det bare var å slå av i Audio Parameter menyen

Og etter litt leting fant jeg ut at en kunne slå av standing phase control. Men er sikkert ikke mulig å justere manuelt utover dette nei

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomstra3
    Ønsket bare å prøve ut litt forskjellig for å høre virkningen disse funksjonene har på lyden i mitt lytterom. Standing wave control fant jeg ut det bare var å slå av i Audio Parameter menyen

Og etter litt leting fant jeg ut at en kunne slå av standing phase control. Men er sikkert ikke mulig å justere manuelt utover dette nei
    Ok, var litt uklart siden du sa at du fint klarte å slå av funksjonene.

Både phase control og standing wave control kan slås av og på fra fjernkontrollen ja.
    --
    Thorbjørn

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg får ikke velge lyd fra HDMI ut til multi-sone 2 eller 3. Er dette umulig?

Jeg har koblet til med rca (phono) og forsøkt både sone 2 og 3.

Mitt ønske er å sende lyd (ikke bilde) til ett sett høytalere med forsterker i et annet rom, f.eks. lyd fra Blu-Ray eller fra Canal Digital PVR, som begge er koblet til receiveren med HDMI. Er det slik at receiveren ikke dekoder lyden som sendes over HDMI-signalet? Med andre ord; jeg får ikke tappet ut et analogt linje-signal ut fra receiveren dersom kilden kommer fra HDMI?

Dersom det ikke går, er det alternativt andre måter å tappe ut et ordinært analogt linje signal fra receiveren? Slik at alt jeg spiller av i hovedrommet, også sendes til en analog linje utgang?

Takker for svar!

iMars

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMars
    Hei!

Jeg får ikke velge lyd fra HDMI ut til multi-sone 2 eller 3. Er dette umulig?

Jeg har koblet til med rca (phono) og forsøkt både sone 2 og 3.

Mitt ønske er å sende lyd (ikke bilde) til ett sett høytalere med forsterker i et annet rom, f.eks. lyd fra Blu-Ray eller fra Canal Digital PVR, som begge er koblet til receiveren med HDMI. Er det slik at receiveren ikke dekoder lyden som sendes over HDMI-signalet? Med andre ord; jeg får ikke tappet ut et analogt linje-signal ut fra receiveren dersom kilden kommer fra HDMI?

Dersom det ikke går, er det alternativt andre måter å tappe ut et ordinært analogt linje signal fra receiveren? Slik at alt jeg spiller av i hovedrommet, også sendes til en analog linje utgang?

Takker for svar!

iMars
    Nå er jeg ute på litt tynn is her,men jeg tror ikke det er mulig å sende lyd ut til Zone 2 annet enn via analoge innganssignal!
    Prøv å koble til en inngang med RCA,og prøv å sende det videre til Zone 2 da!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Nå er jeg ute på litt tynn is her,men jeg tror ikke det er mulig å sende lyd ut til Zone 2 annet enn via analoge innganssignal!
    Prøv å koble til en inngang med RCA,og prøv å sende det videre til Zone 2 da!
    OK! Er det andre måter å tappe ut et analogt linje-signal uten å bruke multi-zone? F.eks. via "CD-R/Tape ut"? Jeg ønsker at alt jeg spiller i hovedrommet slavisk skal sendes til en analog linje utgang

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iMars
    OK! Er det andre måter å tappe ut et analogt linje-signal uten å bruke multi-zone? F.eks. via "CD-R/Tape ut"? Jeg ønsker at alt jeg spiller i hovedrommet slavisk skal sendes til en analog linje utgang
    Hvis du skal spille det samme i den "andre sonen",så kan du jo bruke pre-out utgangen til front vel kanskje?
    Eneste da er jo at den er volumstyrt av MV på reciever da!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spm om lagring og endringer....

Når man tester ut ulike plasser for mic eller ulike pro kalibreringer er det da noen parametre som alltid vil følge den siste kalibreringa?

sett at man er fornøyd med preeset 1 men vil prøve noe nytt i preeset 2 , er det noe som da endres automatisk i preeset 1 også?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Når man tester ut ulike plasser for mic eller ulike pro kalibreringer er det da noen parametre som alltid vil følge den siste kalibreringa?

sett at man er fornøyd med preeset 1 men vil prøve noe nytt i preeset 2 , er det noe som da endres automatisk i preeset 1 også?
    Niks - preset 1 er som den har vert uansett hva du gjør med preset to!
    Eneste som er likt i alle preset,er delefrekvens,og høytaller large el small!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har bare lest første 13 sidene av tråden. Kom til delen der Hybris tipser om hva man kan gjøre for å få bedre lyd på musikk (da autokalibreringen gjør lyden til en horribel affære i to kanaler..).
    Beklager hvis noen har spurt om dette før, men hvordan kan Pure Direct være "rent signal" uten noen prosessering/forbedringer fra receiverens side? Jeg gikk nettopp inn på Pure Direct, stilte inn level, avstand, tilsynelatende kunne jeg bestemme korrigeringen av stående bølger, justerte på EQ og så videre og hørte stor forskjell fra memory 1 til 2 til 3 (lekt meg litt tidligere) o.s.v. Har SPDIF optisk fra PC til en ekstern DAC --> analogt til receiver.
    Har jeg rett og slett ikke skjønt hva Pure Direct er eller?
    Knall lyd i stereo nå. Masse deilig midbass som var noe fraværende tidligere. Direct suger lut fortsatt. Flatt og kjipt.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr ikke Pure Direct-modus bare at all romkorreksjon kobles ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Betyr ikke Pure Direct-modus bare at all romkorreksjon kobles ut?
    Trodde at all prosessering inkl. de tingene jeg nevnte ble koblet ut for ikke å forstyrre signalet. Nå skal det sies at jeg ikke har pugget manualen som enkelte andre her på forumet...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dac lx81

Hvor bra dac er det i lx81? Vil cambridge dac macig vere unødvendig til denne recieveren? Og hvordan kobler man opp td pcen til denne forsterkeren visst man vil bruke dacen i den og kjøre digitalt til analogt? Har spdif på pcen :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hvor bra dac er det i lx81? Vil cambridge dac macig vere unødvendig til denne recieveren? Og hvordan kobler man opp td pcen til denne forsterkeren visst man vil bruke dacen i den og kjøre digitalt til analogt? Har spdif på pcen :-D
    Jeg mener den er god, og at ekstern dac er unødvendig - men det er sikkert noen (gjerne uten å ha hørt LX-81) som er uenige.

Hvis du mener at du ønsker å bruke DACen i LX-81 så er det enkelt. Det finnes optisk/spdif inngang på LX-81, så da er det bare å kjøre optisk kabel fra PCen til LX81.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg mener den er god, og at ekstern dac er unødvendig - men det er sikkert noen (gjerne uten å ha hørt LX-81) som er uenige.

Hvis du mener at du ønsker å bruke DACen i LX-81 så er det enkelt. Det finnes optisk/spdif inngang på LX-81, så da er det bare å kjøre optisk kabel fra PCen til LX81.
    Nå har jeg ikke blindtestet eller noe, så dette blir høyst uvitenskapelig og subjektivt. Bruker optisk fra PC (bitperfect via Foobar) til Dac Magic til receiver (pure direct, i hvor liten grad signalet da er uberørt har jeg allerede stilt spørsmålstegn ved ovenfor, men kan være jeg misforstår noe). Har hatt en kompis på besøk som mener det samme som meg. DAC'en gir noe annerledes og "mykere" lyd. Ingen enorme forskjeller selvsagt, men jeg synes nå at de er tilstede. Testet ved å svitsje mellom direkte digitalt signal fra PC til receiver og signal via Dac. Har dog bare brukt ørene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Nå har jeg ikke blindtestet eller noe, så dette blir høyst uvitenskapelig og subjektivt. Bruker optisk fra PC (bitperfect via Foobar) til Dac Magic til receiver (pure direct, i hvor liten grad signalet da er uberørt har jeg allerede stilt spørsmålstegn ved ovenfor, men kan være jeg misforstår noe). Har hatt en kompis på besøk som mener det samme som meg. DAC'en gir noe annerledes og "mykere" lyd. Ingen enorme forskjeller selvsagt, men jeg synes nå at de er tilstede. Testet ved å svitsje mellom direkte digitalt signal fra PC til receiver og signal via Dac. Har dog bare brukt ørene.
    Ikke umulig at DACen gir en annen lydsignatur. Men hvem av de som er best og/eller hvorvidt forskjellen er så stor at det har noe for seg er jo noe hver enkelt må gjøre seg opp en mening om.

Jeg hadde ekstern DAC, men synes forskjellen var så marginal (og klarte ikke å avgjøre hvem som var best), så for meg ble valget enkelt.

Kjører digitalt fra Squeezebox og rett til forsterkeren, og er svært fornøyd med lyden fra Pioneer.
    --
    Thorbjørn

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør på vegne av en kompis her, og forsåvidt meg selv.

Vi sitter her med en UE55C9005 fra Samsung og SC-LX81 og spiller blackops i 3D. Det gjør vi via LX81 recieveren og har også prøvd å gå rett fra PS3 med hdmi til TV'n.

Forstår at direkte fra PS3 til TV så skal 3D fungere, men det fungerer jo på samme måte via reciever. Er det ikke slik at det ikke skal gå an da recieveren ikke er 3D ready? Eller hva overser vi her?

Bildet ser helt likt ut også, så tror ikke det er TV'n som konverterer til 3D når bildet kommer gjennom recieveren heller.

I såfall, hvorfor er det så mas med å bytte reciever til en 3D ready når de andre fungerer like bra??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hodetelefon forsterker...

Noen som vet hvor på lx81 eg kan koble til ein argon h1 hodetelefon forsterker????

Prøvde på cd-r/tape out,men fikk ikkje lyd i hodetelefonenne.

Side 24 av 25 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •