Pioneer SC-LX81 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 25 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 494
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Natt og dag :D

Har fått nye høytallere i oppsettet og har difor justert/kalibrert/tweaka litt i forsterkeren.Har altid hadt problem med at centeren låter lavt.Trudde det skulle komme seg med cmc2 som har fst som skal vere veldig bra for dialog/stemmer.Men den gang ei.

Fekk tips av ultima at han hadde satt frontene sine til -1,5 og center til -0.Når eg har kalibrert tidligere,so har pioen altid satt frontene til rundt -6 og centeren til rundt -7,5.Altso veldig lavt.Eg trudde det berre var å skru høyere opp på volumet.Men center låt fortsatt lavt.Selv ved -16.

MEN,so gjorde eg som ultima og stillte front left til -1,5 og finjusterte resten deretter.Da endte eg opp med Front Left: -1,5 Front right -1,5 Center -3 (men den satt eg til 0) SR: +4 SL +3. Og resultatet ble som natt og dag.Var som å ta bort ein lydemper fra centeren.Nå kan eg til og med spille cder ved direct og M1 ( Når eg har kalibrert so har eg etter tips fra lyd og bildes geir nordby,reset alt av standing wawes,eq,phase,osv og kun beholdt avstand,osv,da det skal vere bedre trøkk da).

Spilte av noen scener av king kong isted,og for ein trøkk i centeren.Hjemmekinoen er som ny

Men noen som vet kvifor mcaacen/pioen ved kalibrering setter volumet på hver enkelt kanal lavt? I bruksanvisningen so står det at volum -0 er referansenivå.Skulle tro den gikk utifra det.Ikkje rart eg har altid synest mcaac off har vært best ved cd og bluray musikk,da stemmer kommer mye mere frem og mere trøkk.Da er jo alle kanaler på -o referansenivå.

Når man stiller td center til -0.Betyr det at visst man spiller på volum -20,so er det volum -20 og visst center td hadde vært på -7,5 so ved volum -20 so er center på -27,5? Virker jo egentlig ikkje sånn,når center har vært dempet selv ved høye volum.Når eg spilte king kong isted so spilte eg på -30 og center spillte høyt og bra

Ved cd no så synest eg direct og M1 fungerer bra.Ganske likt lydnivå som mccac off,men vokalen er bedre sentrert

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps: Det går fint ann å ha bakhøytallere på + siden volum? Det var der det lått likt som frontkanalene.... Suben er på -10 og på kl 2 på selve suben...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Ps: Det går fint ann å ha bakhøytallere på + siden volum? Det var der det lått likt som fronkanalene.... Suben er på -10 og på kl 2 på selve suben...

Det einaste er at ved musikk so må eg stille ned suben,på selve suben.Ved film so låter det heilt konge. 8)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Ps: Det går fint ann å ha bakhøytallere på + siden volum? Det var der det lått likt som frontkanalene.... Suben er på -10 og på kl 2 på selve suben...
    Det er vel gjerne bedre og skru ned gain på suben,og heller øke nivået noe på subkanalen i reciver - til f.eks -5 el noe! Da får suben en noe kraftigere og renere signal!
    Så kan du jo kopiere kalibreringen fra mem 1,og til mem 2,og bruke et oppsett til musikk,og et til film! Da kan du jo justere opp sub nivå 2-3 db til film!

Ellers så kan jeg ikke skjønne at det skal ha så mye å si for lyden hvorvidt kanalnivået for sub og fronter står på f.eks -5 i forhold til -1.5 så lenge nivået fra hver kanal gir samme antal db i lyttepisosjon!
    Men som du skriver,så må du selvsagt høyere på volumskalaen for å få samme lydtrykk totalt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kor mykje er ein lx-81 verdt i dag mon tru?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Kor mykje er ein lx-81 verdt i dag mon tru?
    Mener å sett LX-82 for 9-10k så ikke mer enn det hvertfall :P

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Mener å sett LX-82 for 9-10k så ikke mer enn det hvertfall :P
    Virkelig? Dreiv og kika på ein lx81 på bruktmarkedet, stod i 12k, men skulle få han til 11k ved rask avgjersle. IKkje så bra tilbud det da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En får jo NY LX82 paralell import hos netshop til 13k på tilbud har jeg sett så 12k for LX81 fort litt dyrt da hvis en kun ser på pris. Litt surt for oss som har kjøpt "Norsk" modell å betalt betydlig mere... Anbefalt veil er ver 22k....

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    En får jo NY LX82 paralell import hos netshop til 13k på tilbud har jeg sett så 12k for LX81 fort litt dyrt da hvis en kun ser på pris. Litt surt for oss som har kjøpt "Norsk" modell å betalt betydlig mere... Anbefalt veil er ver 22k....
    Dette er jo meget sant det du sier, men jeg personlig kjøper der det er billigst. Om dem tar inn dette via den opprinlige importøren eller ikke bryr ikke jeg meg som kunde over. Dette grunnet di strenge lover vi har her i Norge.

Sitter og virderer LX-82 selv, men synes det er litt dyrt...

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her med lx81, som fikk med mikrofon til mcaac/romkalibrering?
    Jeg fikk ikke!

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja e fikk med

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Er det noen her med lx81, som fikk med mikrofon til mcaac/romkalibrering?
    Jeg fikk ikke!
    Det skal følge med.
    --
    Thorbjørn

Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mangler lys i display

Får ikke lys i displayet der det skal vise hvilke HT som er aktive når jeg spiller av i surround. Er det en innstillingsfeil eller display feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å trykke på auto surround. Du skal ha et lite symbol i venstre hjørne som viser 5/7.1 høytalere. Kan være innstilling hos kilden din.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hippo
    Får ikke lys i displayet der det skal vise hvilke HT som er aktive når jeg spiller av i surround. Er det en innstillingsfeil eller display feil?

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere!

Jeg blåser litt liv i tråden. Jeg har en LX71.

Er det slik at Pioneer har for vane og komme med software-oppdateringer til sine receivere? Eller er man prisgitt å alltid kjøpe ny modell, som forøvrig kommer ut nesten irriterende ofte?

Jeg har ikke funnet noen softwareoppdateringer for LX71 på Pioneer sine hjemmesider.

iMars

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spm ang full band phase på lx modellene.

Hva gjør en slik prosessor med lyden , bruker folk den eller ikke?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den på, synes lydbildet blir ryddigere - og spesielt til film blir det en tightere og mer "sammenhengende" surroundopplevelse.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,nå har vel dei fleste her som har lx81 hadt den ein stund og funne seg til ro med innstillingene dei har kommet fram til

Lurer på hvilke innstillinger dere andre bruker til film og musikk???

Selv so bruker eg pure direct og mcaac off ved stereo/cd,og direct og mcaac på ved musikk i surround.

Ved film har eg mccac på,men har reset/slått av full band phase,standing waves,eq ( dette har eg også gjort ved musikk i surround ) etter tips fra geir nordby i lyd og bilde.Han meine desse funksjonene berre gjør at bassen aldri sparker skikkelig fra seg slik som det skal .

(dette skrev lyd og bilde om lx82: Pioneers autokalibrering fungerer bedre enn tidligere versjoner. Endelig slipper vi å gå inn i menyen og kansellere EQ-innstillinger, stående lydbølgekorreksjon og fasejustering. For dette låter virkelig bra! )

Dette skrev mr.nordby til meg når eg spurte on lx81 og innstillinger:

Jeg har også hatt et lite problem med Pioneers MCACC kontra Denons
    Audyssey, Pioneers romkorreksjon låter litt spisst når man setter den
    til å kalibrere all lyd.

Har du stativhøyttalere, er det nok en fordel å dele på 80 Hz, ja.
    Litt overrasket over at Pioneers romkorreksjon ikke klarte å sette
    likt lydnivå på alle kanaler, selv har jeg bare hatt problemer med at
    den setter feil delefrekvens og EQ.

Det som har pleid å funke for meg, er å nullstille alt prosessoren har
    gjort, bortsett fra avstander og EQ. Reset også kompensesjon for
    stående lydbølger, fasefeil o.l. Disse korrigeringene gjør bare at
    bassen aldri sparker fra slik den burde.

Skjønnte ikkje heilt at ein skulle kansellere/nullstille alt prossesoren har gjort,og så sier han at han har beholdt avstander og eq???

Men har gått utifra dette tipset når eg fant fram til mine innstillinger.

Måtte også stille inn lydnivå selv,da pione satte det alt for lavt.Nede i -7,osv.Stillte opp til -1,0 til + 4 på dei forskjellige høytallerene.Måtte også finjustere med radioshack da denne var meir korrekt enn mikrofonen til lx81....

Er det andre her som har slått av/reset eq,osv,eller kanskje synest det fungere bra med desse påslått? :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører med full band phase på ved både musikk og film. Synes den gir et ryddigere og tightere lydbilde.

Jeg har kjørt pioneers romkorreksjon og har denne aktivert til både musikk og film, MEN både EQ og standing wave control har jeg resatt og justert helt manuelt ved hjelp av REW og målemikrofon, resultatet til Pioneer var jeg ikke fornøyd med.
    --
    Thorbjørn

Side 23 av 25 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •