Pioneer SC-LX81 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 25 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 494
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zell
    Prøver å finne ut hvilke høytalere som passer best til receiveren lx82 vet at det finnes mange men tenker mere på spekket så jeg vet hva jeg skal gå ut å høre.:?:
    De aller fleste høyttalere vil nok fungere fint. Du får høre på litt forskjellig og se om du finner et høyttalermerke eller en serie som du liker, så vil nok Pioneeren fungere fint med de
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy LipSync problem...

Koblet opp min nye Samsung LCD-TV (755) og oppdager LipSync problemer på flere av kanalene gjennom Canal Digital sin HD-tuner. Har koblet med HDMI fra HD-tuneren til SC-LX81 og videre med HDMI til LCD-TVen...

Er det noen måte å stille LipSync på denne forsterkeren?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Du har noe som heter A.delay som skal synke over HDMI automatisk, men spørs litt på kilden din. Du har også manuell delay under audio parameters menyen. (samme meny hvor du velger MCCAC-memory, EQ, loudness, blabla)
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking LipSync problem

Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Ja. Du har noe som heter A.delay som skal synke over HDMI automatisk, men spørs litt på kilden din. Du har også manuell delay under audio parameters menyen. (samme meny hvor du velger MCCAC-memory, EQ, loudness, blabla)

Det gjorde susen Hybris!!!

Takk for hjelpen!!! :-D

Newcomer tomstra3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MCAAC og Sub

Hei. Jeg har endelig fått i hus en Velodyne SPL-1000R som har en innebygd EQ
    Burde jeg kjøre EQ på sub før eller etter MCAAC? Noen som har noen erfaringer med dette?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomstra3
    Hei. Jeg har endelig fått i hus en Velodyne SPL-1000R som har en innebygd EQ
    Burde jeg kjøre EQ på sub før eller etter MCAAC? Noen som har noen erfaringer med dette?
    Du skal kjøre EQ på subben din først, så "ser" MCCAC en bedre sub.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Pioneer SC-LX71. Regner med at denne vil bli ubrukelig hvis en skal ha seg ny 3D TV og ny 3D blue-ray spiller?

Begynner å bli lei av disse receiver oppgraderingene når jeg bare skal ha pass through av video uanset...

Nå blir det vel snart stereo løsning. Lyd og bilde bør holdes på seperate kabler. Da slipper vi slikt tull.

Det burde jo ikke være noe teknisk i veien for at en SC-LX71 skal klare å bypasse et bilde singal med 3D? Men de vil vel heller selge ny model enn å firmware oppgradere eksisterende.

Eneste info jeg fant om dette i farten er: Blu-ray: Will A/V Receivers Need to Be 3D Compatible?, by Grant Clauser - Electronic House Product News

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr

Det burde jo ikke være noe teknisk i veien for at en SC-LX71 skal klare å bypasse et bilde singal med 3D? Men de vil vel heller selge ny model enn å firmware oppgradere eksisterende.
    Vil tro 720p og 1080i vil gå greit men ikke 1080p / 1080 24
    men
    de fleste 3D bd spillere kommer med 2 HDMI utganger
    (1 stk HDMI 1.3 + 1 stk HDMI 1.4)
    så problem med HDMI 1.3 reciver bør det ikke bli

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem er forhandler av pioneer inorge egentlig?

edit : Fant det jeg letet etter på soundgarden

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er forskjellen på SC-LX81 og SC-LX82 egentlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nullstille eq

Hvordan reseter/nullstiller man alle EQ-innstillinger i pioneer lx81 (some den har gjort etter MCAAC kalibrering) ??? 8)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hvordan reseter/nullstiller man alle EQ-innstillinger i pioneer lx81 (some den har gjort etter MCAAC kalibrering) ??? 8)
    Er vel bare å gå inn i menyen (data managment) å ta den memoryen det gjelder,å velge "memory-clear"!
    Så kan du kopiere f.eks kun nivå og avstand som er gjort av MCACC over til den memoryen du nettopp har resatt!
    Eller du kan gå inn i manuell EQ,og sette alt til null der på den aktuelle memory!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

center

er det andre her som har problem med at centeren gir lavt volum fra seg på lx81? Eg har økt volumet på centeren 4 hakk opp.Fra -7,5 til -3,5....

Selv om eg har volumet på -20 så låter den lavt.Spesielt dialog.Biamper centeren på ein vincent sp-331 2x150 watt.... 8)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det andre her som har problem med at centeren gir lavt volum fra seg på lx81? Eg har økt volumet på centeren 4 hakk opp.Fra -7,5 til -3,5....

Selv om eg har volumet på -20 så låter den lavt.Spesielt dialog.Biamper centeren på ein vincent sp-331 2x150 watt.... 8)
    Ha LX82 jeg da,men merker ikke noe til dette!
    Krefter burde du hvertfall ha nok av så.....
    Har du målt nivået med db-måler?
    Ellers så kan du vel bare heve det til du er fornøyd - du har da masse å gå på ennå
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

center

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ha LX82 jeg da,men merker ikke noe til dette!
    Krefter burde du hvertfall ha nok av så.....
    Har du målt nivået med db-måler?
    Ellers så kan du vel bare heve det til du er fornøyd - du har da masse å gå på ennå
    Har målt med radio shacken,slikat alle høyttalere holder samme volum.Sitter bare 2,2 meter ifra center,og alikavel høres den lav ut.Men har stilt den opp eit par hakk ekstra i forhold til det andre,og det sur ut til at det funker greit,uten at det roter til lydbildet.Hehe,ja -20 er kanskje ikkje so høyt?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en egen funksjon på denne forsterkeren som heter DIALOGUE for å fremheve dialog, og du har også mulighet til å begrense dynamikken, noe som også vil bidra til at tale og senter kommer mer frem. Vanligvis fungerer det ganske bra hvis man lar dynamic compression stå på auto.
    --
    Thorbjørn

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må vel ta hensyn til hva du avspiller og dine innstilinger til dette også
    Er de DVD eller BD påvirker
    Dialoque Normalizing (dilanorm)
    Dynamic Range Control (DRC)

Noen recivere har dialnorm innstillinger
    Alle recivere har DRC innstillinger

Dette er lydmuligheter som kan redusere/øke lyd som er encodet inn i codec til lyden da platen ble laget
    Man vil ved sine innstillinger til decoding da kunne velge hvordan lyden skal avspiller
    Har du i reciver valgt reduksjonsinnstillinger i decoder vil også dette påvirke center

decoder du lyd i eksternt (i dvd , bd spiller) må du sette/minimere innstillinger for lydredusjoner der

Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

itunes

Er det mulig å få spillt av itunes biblioteket via denne forsterkeren? Finnes det f.eks plugins å laste ned sånn at wmp kan tolke itunes? itunes filene kommer opp på forsterkeren men det går ikke ann å spille de av,går utifra at dette har en sammenheng med at wmp ikke kan tolke itunes filene.
    Har lastet ned en plugins for å tolke flac filer i wmp og dette fungerer utmerket, tenkte kansje det finnes noe lignende muligheit for itunes?

Newcomer tomstra3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple har et program som heter Playback. Dette er gratis og gjør at du kan dele itunes innhold med alle upnp enheter i hjemmenettverket ditt. Apple - Downloads - Internet Utilities - Playback. Alternativt så har du også Jamcast. Dette programmet har en funksjon som heter virtual soundcard og sender all lyd du spiller av på pc over nettverket. Jamcast - Home Page Programmet gjør det også mulig å spille av musikk fra spotify/wimp på forsterkeren, samt det er veldig bra med tanke på avspilling av flac

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har Pioneer SC-LX71 og er strålende fornøyd. Grunnet flytting blir jeg nå nødt til å enten skifte høytalere, eller motvillig selge forsterkeren. Er det noen som vet av noen små (gjerne ikke så dyre) som passer bra til denne forsterkeren? Om det blir salg av forsterkeren, hvor mye vil den være verdt?

Side 22 av 25 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •