Pioneer SC-LX81 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 25 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 494
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Du kan vel enkelt slå av og på eq, phase og standing waves i menyen?
    Det kan du enkelt gjøre med å latt fjernkontrollen stå på receiver og trykke på play knotten. Da slår du at romkorreksjonen eller phase eller standing waves.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye kan jeg forvente å få for en strøken SCLX71 på dagens bruktmarked?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Hvor mye kan jeg forvente å få for en strøken SCLX71 på dagens bruktmarked?
    7000 hvis den er pent brukt kanskje? Betalte 9500 for min ny for under 1 mnd siden på elkjøp (ble litt pruting pga komplett hadde den for 9500 også). Kanskje 8000 hvis du venter til at det er klin umulig å få tak i den nye lenger.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd denne receiveren (eller LX 71) sammen med B&W DM683?
    Vurderer å kjøpe disse høyttalerne, men er usikker på hvor bra de passer til hverandre.

Edit: Var på Hfiklubben og hørte på B&W CM9 i dag. De låt himmelsk - og i følge selgeren var de lettere å drive enn DM683, som vissnok har en vanskelig impedanskurve.

Noen som tror denne høyttaleren blir problemfylt i forhold til Pio LX 71?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Noen som har prøvd denne receiveren (eller LX 71) sammen med B&W DM683?
    Vurderer å kjøpe disse høyttalerne, men er usikker på hvor bra de passer til hverandre.

Edit: Var på Hfiklubben og hørte på B&W CM9 i dag. De låt himmelsk - og i følge selgeren var de lettere å drive enn DM683, som vissnok har en vanskelig impedanskurve.

Noen som tror denne høyttaleren blir problemfylt i forhold til Pio LX 71?
    Tror nok det skal gå bra. Eneste at hvis du skal dra de helt ut må du kanskje ha en effekt forsterker i tillegg. Kan du ikke ta med det cm9 hjem på prøve? Eller ta med receivern til hifi klubben og teste den med cm9 der?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy pioneer sc lx 81 fått venstre blinklys

Hei!

Fikk idag problem med at ps3 låste seg heilt.Da måtte eg bøye meg ned og slå den av manuelt.Da la eg merke til på displayet på pioneeren at det blinker svakt på venstre side Er heilt på venstre side,hvor det står hdmi,auto,thx,osv..... Når eg stiller dimmeren heilt ned,slik at displayet skal bli mørkt,så blinker det fortsatt svakt på venstre side.Er nok ein skjønnhetsfeil som ein ikkje legger merke til når ein ser film,men alikavel.Når det er heilt mørkt i rommet og eg ser bort på recieveren,så ser eg det svakt.Er utrolig irriterende når forsterkeren er ganske ny og kostet 17 000 spenn.

Merker og når eg slår på blurayen og stiller forsterker på BD,så går den automatisk over til tv/sat,men BD filmen laster inn.Irriterende? JA.... Men her er det kasnkje noen innstillinger som må justeres? (auto,eller noe)

Burde eg levere inn recieveren til soundgarden kanskje pga feil i displayet? Kanskje det er starten på flere problemer? ( Må sant seie at eg veit ikkje om det har vært slik hele tiden,siden eg kjøpte den for noen uker siden)

:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en relativt vanlig skjønnhetsfeil på disse receiverne, i alle fall var det slik både på en VSX-LX71 og en SC-LX81 jeg har hatt i eie. Den svake blinkingen i området oppe til venstre kunne sees fra dag 1 på de jeg hadde og antakelig også på din.

I grunnen ikke noe å bry seg om, selv om det er en smule irriterende og noe Pioneer burde adressere med tanke på fremtidige modeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har min også. Ser det kun når jeg har det mørkt i rommet å er nær displayet. Ellers har den fungert perfekt og er imponert hvor lite varme den produserer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjipt

Kjipt at det er flere som har dette da,og på forskjellige modeller.Dårlig av pioneer at ikkje dei har retta opp i denne "skjønnhetsfeilen".Siden det er flere som har dette.Eg har hadt forsterkeren noen uker nå,og har ikkje lagt merke til det før ps3 låste seg.Så da kan vel ikkje seiast å vere så godt merkbart.Men irriterande når ein veit om da.Men får vel leve med da.Er vel kanskje ikkje god nok grunn til å få byttet i ny eller få reparert på garantien :|

Noen som har noen formening om kvifor recieveren bytter ifra BD til tv/sat (riks tven) når BD discen laster inn/loader??? Er ein liten bagatell,men irriterende når ein har valgt BD og så etter noen sekunder skifter den over til tv.Går greit når filmen er lastet inn.Da holder den seg på BD.....

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Noen som har noen formening om kvifor recieveren bytter ifra BD til tv/sat (riks tven) når BD discen laster inn/loader??? Er ein liten bagatell,men irriterende når ein har valgt BD og så etter noen sekunder skifter den over til tv.Går greit når filmen er lastet inn.Da holder den seg på BD.....
    Har samme problemet, men ikke funnet ut hvorfor. Har ikke fått meg bluray ennå riktignok, men får samme problemet når jeg setter på dvd da, så skrifter den over til tv. Har også riktignok LX51 receiveren, men antar det går på det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Har samme problemet, men ikke funnet ut hvorfor. Har ikke fått meg bluray ennå riktignok, men får samme problemet når jeg setter på dvd da, så skrifter den over til tv. Har også riktignok LX51 receiveren, men antar det går på det samme.
    Er det i forbindelse med når dere slår på BD/DVD-spiller med dens fjernkontroll dette skjer eller skjer det uavhengig av fjernkontrollen?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min sc-lx81 har også denne "feilen". Men nå står jeg ikke med hue nedi stereobenken min så ofte, så ser det ikke som et spesielt stort problem
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Er det i forbindelse med når dere slår på BD/DVD-spiller med dens fjernkontroll dette skjer eller skjer det uavhengig av fjernkontrollen?
    Det er vel riktig. Bruker vanligvis å skje når jeg trykker dvd spiller on fra fjernkontrollen dens ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å spørre litt dumt.Ved cd eller annen musikk i stereo,slår dere da av MCAAC en ved pure direct,eller har dere på MCAACen dere har laget og så pure direct?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel riktig. Bruker vanligvis å skje når jeg trykker dvd spiller on fra fjernkontrollen dens ja.
    Er gjerne signalene fra den fjernkontrollen som virker inn på receiveren også.
    Du kan sikkert programmere receiver-fjernkontrollen til å styre dvd-spilleren også(kode i receiver-manualen), så slipper du gjerne de forstyrrelsene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Bare for å spørre litt dumt.Ved cd eller annen musikk i stereo,slår dere da av MCAAC en ved pure direct,eller har dere på MCAACen dere har laget og så pure direct?
    Ved pure direct er MCAAC av uansett. Så spiller ingen rolle om du har MCAAC av eller på når pure direct.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Er gjerne signalene fra den fjernkontrollen som virker inn på receiveren også.
    Du kan sikkert programmere receiver-fjernkontrollen til å styre dvd-spilleren også(kode i receiver-manualen), så slipper du gjerne de forstyrrelsene.
    Det har jeg faktisk gjort. Men kommer ikke inn på menyen ved å gjøre det sånn. Får bare brukt "on" og "play" knappen omtrent. Virker ikke veldig praktisk så langt hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg faktisk gjort. Men kommer ikke inn på menyen ved å gjøre det sånn. Får bare brukt "on" og "play" knappen omtrent. Virker ikke veldig praktisk så langt hvertfall.
    Jeg synest dette er gull verdt og pleier ikke bruke dvd-fjernkontrollen. Jeg kommer inn i dvd-menyene med min pioneer receiver-fjernkontroll ihvertfall..er jo de samme knappene. Funker ikke det hos deg? Må trykke dvd på receiver-fjernkontrollen først for å få fjernkontrollen til å vite at det er dvden som skal styres med de knappene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx82

Prøver å finne ut hvilke høytalere som passer best til receiveren lx82 vet at det finnes mange men tenker mere på spekket så jeg vet hva jeg skal gå ut å høre.:?:

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zell
    Prøver å finne ut hvilke høytalere som passer best til receiveren lx82 vet at det finnes mange men tenker mere på spekket så jeg vet hva jeg skal gå ut å høre.:?:
    Jo flere høyttalere du hører på, jo mindre spekk får du. Forutsatt at du går mellom butikkene;-)

Side 21 av 25 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •