Pioneer SC-LX81 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 494
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    du kan kansje prøve å dele ved 50hz i steden for 80hz og se hvordan det høres ut. da spiller høytalerene litt dypere, og sub går ikke så høyt. ikke sikkert det blir bedre, men verd et forsøk kansje?
    jeg kjører fronter på large, men de går ned til 30hz. resten kjører jeg på smal, men syntes centeren fikk litt mer fylde når jeg senet deling til 50hz.

Heisann! Takk for tipset... Prøvde dette idag,men det funket dårlig hos meg.Virket som bassen ble dårligere (mindre dypbass).... Og lyden på centeren ble mer angstrengende ved høyt volum (litt skjærenes i stemmene).... Men hadde x-curve off da.... Nå har eg den på og -0,5db..... Det hadde nok hjelpt med tipset ditt.... Har stillt tilbake til alle på small og deling på 80 hz.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Gertost - flott at du har fått litt bedre lyd.

Small på frontene er fint, jeg kjører det selvom jeg har 804s.

Ser noen anbefaler deg lavere deling på subben, det kan alltids prøve, men 80hz er ikke standard uten grunn - i allefall til hjemmekino anbefales det sterkt å la den stå på det. Det fungerer sannsynligvis best for musikk også.

Det er viktig å huske at delefrekvensen ikke er et bratt veggfilter, så høyttaleren din spiller lavere enn 80hz og subben spiller høyere enn 80hz, men det dempes gradvis i begge retninger fra 80hz.

Måtte nom tilbake til small på frontene..... Funket dårlig med å ha dei på LARGE..... Og crossover på 80hz... Har også på x-curve og -0,5 db..... Synest det ble litt bedre på diskanten (ikkje for lys/skjærenes).....

Men nå trur at neste steg ( blir aldri 100% fornøyd.Hehe) blir å bytte til ny sub.Den eg har er fra 2003 ( Bowers & wilkins ASW600 150 watt 10 tommer )....Trur eg kanskje går for ein av svs sine modeller.Selv om eg har dårlig akustikk i leiligheten,så trur eg nok det blir eit lite løft.Blei jo bedre når eg flytta den eg har no.Men kunne tenkt meg enda litt mere trøkk

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kvalifiserer egentlig som dypbass? 0-40Hz? Blir midbass alt over 40Hz da?

Hvor lavt går normal musikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Berre får å spørre.Er lx81 classe d DIGITAL og lx82 classe d ANALOG??? Eller er dei heilt like???? Ifølge selger på soundgarden var det inmgen forskjell i lyden på desse 2 og lx81 var eitr bedre kjøp med tanke på 5000 i forskjell..... Berre lurer og lurer.... Hehe.....8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal være like med samme ICE moduler fra B&O på LX81 og LX82. Er ikke overrasket om de er bassert på denne modulen

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Berre får å spørre.Er lx81 classe d DIGITAL og lx82 classe d ANALOG??? Eller er dei heilt like???? Ifølge selger på soundgarden var det inmgen forskjell i lyden på desse 2 og lx81 var eitr bedre kjøp med tanke på 5000 i forskjell..... Berre lurer og lurer.... Hehe.....8)
    Klasse D-forsterkere er i utgangspunktet ikke digitale.

De inneholder begge en custom-variant av modulen som RS_banditt sikter til som er laget spesifikt for pioneer. den har blant annet høyere effekt. Om det er forskjellige varianter av modulen i lx81 og lx82 er ikke godt å si, men sannsynligvis er det nok samme.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Hva kvalifiserer egentlig som dypbass? 0-40Hz? Blir midbass alt over 40Hz da?

Hvor lavt går normal musikk?
    40 Hz og under føles langt mere enn det høres

40 Hz er nok derfor ikke langt unna den grenseverdien du etterspør...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile siste finpuss

Huff,blir aldri ferdig å spørre om ting.... hehe

Har ein radioshack analog lydmåler som eg brukte før på ein denon 3802 som eg ikkje hadde mikrofon til... Prøvde idag radioshacken på lx81 og se hvilke verdier på lydnivå eg fikk på dei ulike høytallerene (ikkje på suben)....

Fikk helt andre verdien enn MCAACen mikrofonen....

MCAACen viser/stiller inn: front left -3,0

center -3,5

front right -3,5

surround back right -3,0

surround back left -3,0 ( denne er ca 60-70 cm
    lenger vekk fra lytte-
    posisjon enn surround
    right.Skulle tro den
    måtte spille "litt" høyere? )

Sub -6,5

Ved måling selv med radioshacken fikk eg front left -3,0

center -2,5

front right 2,0

surround back right -2,5

surround back left -1,0 (dette virker jo mer korrekt med tanke på ulik avstand fra lytteposisjon)

Er det beste å kjøre Auto MCAAC først,proffesional eq,og alt det der,og så forandre det obligatoriske (Høytallere small og 80 hz,osv),og deretter som siste "finpuss" måle selv lydnivået på hver kanal,og legge det inn????

Har også merket at centeren er litt dempet med tanke på stemmer.Opplever dere andre det også og justerer dere den mere opp? Laget til ein egen MCAAC der eg har økt centeren ein 5 db (kanskje litt mye)....

Har også lest at det er ganske vanlig og øke suben etter kalibrering med ein 2-5 db????

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal x-curve og loudness vere på off ved kalibrering for å få nytte av dei dersom behov etterpå kali? Ellers blir vel dei tatt med og mister poenget?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal x-curve og loudness vere på off ved kalibrering for å få nytte av dei dersom behov etterpå kali? Ellers blir vel dei tatt med og mister poenget?

ser ogsåat DRC off er anbefalt når ein spiller ved normalt volum... Andre ting ein kan slå på/av også?

Prøvde DIALOG (mere lyd til centeren)for å få bedre frem stemmene,men det vart berre elendig :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ang kalibrering av forsterkere....

det er helt umulig å sammenligne om stereo låter best i pure direkt,stereo eller med kalibrering , det samme når det kommer til dolbydigital og film lyd...

Du kan ta en lx81 og plasere den i din stue , her vil det kanskje låte best når musikk spilles i pure direct og film låter best uten for mye kalibrering og prosessering....

Så kan du ta med samme forsterker og hytalere til kameraten din sin stue....her merker du at de innstillingene du brukte hjemme hos deg låter grusomt og du må bruke alt du har av kalibrering og prossesering for å få opp lyden slik at det høres bra ut.

Dette forteller at du har et bra lytterom hjemme og kameraten din har et dårlig lytterom.

Så man kan i utgangspungtet ikke sammenligne innstillinger på hjemmekinoforsterkere grunnet at vi har et helt ulikt utg punkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    det er helt umulig å sammenligne om stereo låter best i pure direkt,stereo eller med kalibrering , det samme når det kommer til dolbydigital og film lyd...

Du kan ta en lx81 og plasere den i din stue , her vil det kanskje låte best når musikk spilles i pure direct og film låter best uten for mye kalibrering og prosessering....

Så kan du ta med samme forsterker og hytalere til kameraten din sin stue....her merker du at de innstillingene du brukte hjemme hos deg låter grusomt og du må bruke alt du har av kalibrering og prossesering for å få opp lyden slik at det høres bra ut.

Dette forteller at du har et bra lytterom hjemme og kameraten din har et dårlig lytterom.

Så man kan i utgangspungtet ikke sammenligne innstillinger på hjemmekinoforsterkere grunnet at vi har et helt ulikt utg punkt.

Du har helt rett.Men dersom andre har tips på ting man kan forandre eller prøve ut og se om det funker hos en selv,så er det jo konge.... Er selv amatør og dei fleste her er nok bedre på kalibrering enn meg... Så litt tweaking hjelp er ikkje å forakte

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gertost - forsterkeren din slår nok av alt av xcurve og whatever når den kjører kalibrering, det behøver du ikke bekymre deg om.

Når det gjelder volum på sub og senter så er det litt opp til deg selv, spesielt hva gjelder senter så er det jo bare å skru opp hvis du føler du trenger det. Et tips til senter generelt er å vinkle den litt opp/ned mot lytteposisjon.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Et tips til senter generelt er å vinkle den litt opp/ned mot lytteposisjon.
    Sikkert lurt i noen oppsett, men jeg mener at det ikke er alltid man skal gjøre det. Hvis man har skarp lyd, så kan det lønne seg å IKKE vinkle høyttalerne direkte mot lytteposisjon. Dette gjelder både for senter- front- og surround-høyttalere. Men er jo bare å prøve hva som låter best.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nullstille

Hei!

Hva gjør eg visst eg vil nullstille/resete alt prossesoren har gjort ved romkalibreringen (bortsett fra avstand,volum,eq) ????

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hva gjør eg visst eg vil nullstille/resete alt prossesoren har gjort ved romkalibreringen (bortsett fra avstand,volum,eq) ????
    Du kan vel enkelt slå av og på eq, phase og standing waves i menyen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Du kan vel enkelt slå av og på eq, phase og standing waves i menyen?
    Ok.... Skal sjekke ut menyen

Da rekner eg med at det å slå dei over på "off" er det samme som om eg hadde hadt dei på "on",men nullstillt/resetet dei....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.... Skal sjekke ut menyen

Da rekner eg med at det å slå dei over på "off" er det samme som om eg hadde hadt dei på "on",men nullstillt/resetet dei....
    Ja, skulle mene det.

Alternativ 2: Menu>Data Management>MCACC Memory Copy>velg "LEVEL&DISTANCE" og den Memory du vil kopiere fra/til..da får du en ny/ekstra Memory der det ikke er jutert noe i EQ, mens LEVEL&DISTANCE fortsatt er slik MCACC satt det i den andre Memory..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Ja, skulle mene det.

Alternativ 2: Menu>Data Management>MCACC Memory Copy>velg "LEVEL&DISTANCE" og den Memory du vil kopiere fra/til..da får du en ny/ekstra Memory der det ikke er jutert noe i EQ, mens LEVEL&DISTANCE fortsatt er slik MCACC satt det i den andre Memory..

Det høres jo veldig greit ut Grunnen til at eg vil kun ha level/distance,osv og nullstille det prossesoren gjør ved romkalibrering,er at eg har fått tips fra ein ekspert på området at dette fungerer best ( ivertfall ifølge hans erfaring med pioneer recievere.... Han synest pioneer sin romkorreksjon låter litt spisst når man setter den
    til å kalibrere all lyd og at disse korrigeringene gjør bare at
    bassen aldri sparker fra slik den burde).... Så tenkte å teste dette... :-D

Andre her som synest pioen gjør ein dårlig jobb med å få likt lydnivå i alle kanaler? Eg måtte finjustere med lydmåler :-?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo veldig greit ut Grunnen til at eg vil kun ha level/distance,osv og nullstille det prossesoren gjør ved romkalibrering,er at eg har fått tips fra ein ekspert på området at dette fungerer best ( ivertfall ifølge hans erfaring med pioneer recievere.... Han synest pioneer sin romkorreksjon låter litt spisst når man setter den
    til å kalibrere all lyd og at disse korrigeringene gjør bare at
    bassen aldri sparker fra slik den burde).... Så tenkte å teste dette... :-D

Andre her som synest pioen gjør ein dårlig jobb med å få likt lydnivå i alle kanaler? Eg måtte finjustere med lydmåler :-?
    Personlig synes jeg den gjorde jobben på film. Fikk skarpere tale og en slags loudnesseffekt. Tynnere stemmer kanskje, men skarpere. Lettere å oppfatte. Men på musikk ble det tynt og kjedelig her. Hvis du detter eq, phase, waves til off står du vel kun igjen med nivåer, avstander og delinger.

Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •