Pioneer SC-LX81 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 25 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 494
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    fronthøytalerene skal ikke stå til small. det var bare i eksempelet som var forklart. dine fronter skal stå til large.
    avansert mcacc har jeg ikke kommt så langt å prøvd enda, jeg har bare etterjusert litt manuelt etter auto mcaccog kjøreer med mcacc på.syntes det fungerer bra.hos meg gjorde ikke mcacc så store forandringer i eq på fronter. det låt litt tammt i bass først. så 63hz var satt til -2db, så den økte jeg til 0db, og ett par andre småjusteringer.det hjelpte godt på. vil annbefale deg å prøve å sjekke hva mcacc har gjort,justere og høre.
    visst det låter tammt justerer du opp litt på bass, og er det spisst senker du litt på de høye frekvensene, evt. prøver x-curve.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    fronthøytalerene skal ikke stå til small. det var bare i eksempelet som var forklart. dine fronter skal stå til large.
    avansert mcacc har jeg ikke kommt så langt å prøvd enda, jeg har bare etterjusert litt manuelt etter auto mcaccog kjøreer med mcacc på.syntes det fungerer bra.hos meg gjorde ikke mcacc så store forandringer i eq på fronter. det låt litt tammt i bass først. så 63hz var satt til -2db, så den økte jeg til 0db, og ett par andre småjusteringer.det hjelpte godt på. vil annbefale deg å prøve å sjekke hva mcacc har gjort,justere og høre.
    visst det låter tammt justerer du opp litt på bass, og er det spisst senker du litt på de høye frekvensene, evt. prøver x-curve.
    tja, hva slags fronter har han da? Du skal ha ganske store høyttalere før de bør stå på large. Hvis man har sub vel og merke.

Det er forøvrig normalt at man må skru opp mer når EQ og ting og tang er påslått da korrigerer i utgangspunktet blir gjort ved å justere ned peaker m.m, så dette må kompenseres ved at volumet må opp. Bare skru opp til det volumet man ønsker å lytte til å drit i hva det står på forsterkeren.

Personlig har jeg gått inn manuelt i MCAAC og nullstilt alle endringer som er gjort høyere enn 500hz-1khz. Romkorreksjon ved hjelp av EQ oppover i frekvensbildet har begrenset effekt utenfor sweetspot uansett, og vil gjerne oppfattes som "unaturlig" når man er vant til høyttalernes naturlige frekvensrespons.

Har man rom eller høyttalere som er overdrevne i diskanten kan en innstilling på f.eks -0.5dB med x-curve være gunstig ja.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sammenlignet med SC-LX72

Jeg slenger meg på her jeg. Har siklet på akkurat den samme reciever selv og lest litt på pioneer sine hjemmesider. Der står også nevnt SC-LX72 med oppgitt effekt på 180W pr kanal og en myyye hyggeligere pris. Noen som vet om det er noe annet som er slanket bort på 72? Ser av andre specs at de er dønn like...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ICE modulene er de samme LX82 har "markedføringswatt". Men LX82 har PQLS på alle kanaler og litt mere avansert MCACC men om det er verd prisen? Valgte selv LX71 isteden for LX81 ifjor pga ubetydlige forskjeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    ICE modulene er de samme LX82 har "markedføringswatt". Men LX82 har PQLS på alle kanaler og litt mere avansert MCACC men om det er verd prisen? Valgte selv LX71 isteden for LX81 ifjor pga ubetydlige forskjeller.
    LX72 og til og med LX52 har vel også PQLS på alle kanaler..?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    71/81 og 72/82 har noenlunde samme icemoduler og dermed mer eller mindre samme effekt. utover dette er det kun mindre forskjeller ja. Det har dog blitt rapportert bedre lyd fra 81 enn 71 fra enkelte hifiblekker, uten at man har kunnet forklare årsaken til dette. usikkert hvor mye hold det er i det.

LX52 og andre pioneer surroundreceivere har ikke icemoduler og er med andre ord helt andre forsterkere.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp gikk litt fort der. Er kun samplingskonverter og noe annet små stæsj som er forskjellen på LX72/LX82.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    LX52 og andre pioneer surroundreceivere har ikke icemoduler og er med andre ord helt andre forsterkere.
    Ja, LX52 har ikke ICE-moduler men den har PQLS(jitterfri overføring).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, LX52 har ikke ICE-moduler men den har PQLS(jitterfri overføring).
    Ja, det er jo praktisk for alle som fortsatt bruker steinalderteknologi (les: cdspillere)
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Ja, det er jo praktisk for alle som fortsatt bruker steinalderteknologi (les: cdspillere)
    hehe. visst du syntes cdspiller er steinalder hva syntes du om platespiller da?8)
    pqls er vel bare via hdmi.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. visst du syntes cdspiller er steinalder hva syntes du om platespiller da?8)
    Jeg bestile faktisk en bok for noen dager siden. Snakk om steinaldermenneske;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel omtrent på samme nivå. Fysisk medium er bare sååå forrige årtusen.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Fint med litt "alene" tid sammen med recieveren i ny og ne

Har nå gjort diverse justeringer i oppsettet.

1:Har tatt meg tid til å lese litt råd og tips angående hjemmekino oppsett og innstillinger da eg har fått alenetid til recieveren

2: Har flyttet frontene litt nærmere vegg.Ca 11 cm ifra.Har lest at det beste er ca 1 meter eller mere ifra vegg for optimalt lydbilde og dybde.Men har ikkje mulighet for dette i denne lille stuen.Men har heldigvis bassport foran.

3:Har flyttet subben... Satte den først i lytteposisjon og koblet fra alle andre høytallere,og gikk rundt til eg plassen der det var best bass.Og det ble IKKJE der den hadde stått før for å seie det sånn.Hehe... Fy meg for råttaplassering før.... Stillte inn delefrekvensen på 150 hz trur eg da reciever tar seg av den jobben (den deler ved 80hz)

4:Koblet inn vincent sp-996 monoblokk effektforsterker 125 watt power output consum 180w til centeren.Når centeren var koblet direkte til pioenn så ble lyden/stemmene litt forvrengt/skarpt/skjærenes ved høyt volum.Ved tilkobling av vincenten ble stemmene tydligere og lyden varmere...

5:Gjorde det som stod i "OFFICIAL" Pioneer MCACC thread - AVS Forum etter tips fra Hybris :-D Måtte inn og stille høytallerene til SMALL selv etter kalibrering da MCAAC satte dei til LARGE... Har forstått det slik at uansett om ein har storr fronter so er da best å sette dei til SMALL so suben tar på seg jobben med bassen.Så blir det lettere for reciveren å levere nok strøm til høyttalerene når den slipper bassen.Har store fronter og center ( bowers & wilkins dm 604s3 front 200watt,b&w dm lcr600 s3 center 150watt,b&w dm 601 s3 100 watt bakhøytallere og b&w asw 600 120watt 10 " subb)... Har forstått det slik at bowersene er ganske krevende og strømsugne høytallere da dei har kevlar membran som er ganske stivt... Så trur recieveren driver dei bedre med dei som SMALL i oppsettet....

Synest lyden nå er betraktlig bedre... Centeren har fått eit lite løft,men bassen er som natt og dag

Synest at nå er det MCAAC OFF som virker feil.For mye bass og rotete lydbilde.... Syns også MCAAC ON og EQ ON virker bra til livekonserter med hd surroundlyd på BD... :-D

Takker for alle råd og tips Og tar gjerne imot flere tips/råd.....

Er nok mye som kunne vært justert anderledes,men er ingen ekspert på dette området,så tar eit steg om gangen... Hehe 8) Men er ivertfall blitt mye bedre....

Neste steg er å få fikset vincent sp331 2x150 wattern og prøve den på frontene og se om lyden blir mjukere/varmere og enda mere trøkk i STEREO.... Sånn sett so kunne eg ha gått for lx71 dersom effektene hjelper mye.Men får berre tru at prossesoren/forforsterkeren i lx81 er "litt" bedre enn 71.Men det er den vel ikkje... Men slik går det når ein er utolmodig

Men viktigst av alt: Eg begynner å bli j..... fornøyd med pioeen.... Var ein stund redd for at den ikkje passte oppsettet kitt,og at eg burde ha gått for nok ein Denon... Men etter å ha tweaka idag,so angre eg ikkje eit sekund

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    asw 600 120watt 10 " subb

Skrev feil angående subb... Den er 150watt...... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synest lyden nå er betraktlig bedre... Centeren har fått eit lite løft,men bassen er som natt og dag

Og ikkje minst romkalibreringen/MCAACen funker veldig bra på filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det hjelper visst å tweake litt 8)

Bør nesten sende inn søknad oftere,om permisjon og alenetid sammen med anlegget....8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan kansje prøve å dele ved 50hz i steden for 80hz og se hvordan det høres ut. da spiller høytalerene litt dypere, og sub går ikke så høyt. ikke sikkert det blir bedre, men verd et forsøk kansje?
    jeg kjører fronter på large, men de går ned til 30hz. resten kjører jeg på smal, men syntes centeren fikk litt mer fylde når jeg senet deling til 50hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    eg har fått alenetid til recieveren

Jeg vet ikke men skal du ha effekttrinn på receiveren så er det gjerne ikke noe å hente med å ha en så dyr receiver, da hadde gjerne LX52 gjordt samme nytten og mye penger spart? Kanskje noen av ekspertene kan si noe om dette?
    Man bør være godt forfornøyd med et så dyrt produkt før man lar angrefristen gå ut, du har vel evt noen dager igjen på angrefristen. Men den er jo grise lekker..teller gjerne litt det og..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gertost - flott at du har fått litt bedre lyd.

Small på frontene er fint, jeg kjører det selvom jeg har 804s.

Ser noen anbefaler deg lavere deling på subben, det kan alltids prøve, men 80hz er ikke standard uten grunn - i allefall til hjemmekino anbefales det sterkt å la den stå på det. Det fungerer sannsynligvis best for musikk også.

Det er viktig å huske at delefrekvensen ikke er et bratt veggfilter, så høyttaleren din spiller lavere enn 80hz og subben spiller høyere enn 80hz, men det dempes gradvis i begge retninger fra 80hz.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vet ikke men skal du ha effekttrinn på receiveren så er det gjerne ikke noe å hente med å ha en så dyr receiver, da hadde gjerne LX52 gjordt samme nytten og mye penger spart? Kanskje noen av ekspertene kan si noe om dette?
    Man bør være godt forfornøyd med et så dyrt produkt før man lar angrefristen gå ut, du har vel evt noen dager igjen på angrefristen. Men den er jo grise lekker..teller gjerne litt det og..
    Du ender vel opp med dårligere dacer f eks hvis du går ned til lx52. I tilegg hvis du skal ha center og bak ht f eks på receiver og bare front på ekstra amp så er det fremdeles bedre med dyr receiver.

Side 19 av 25 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •