Pioneer SC-LX81 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 494
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Har høytallerene ganske nærmt vegg,men kanskje eg skal flytte dei enda nærmere.... Er berre ca 3,65 fra vegg til vegg (fra veggen bak meg og mot bakvegg høytallere).... Liten stue

Har prøvd pure direct.Er veldig detaljert lyd,men litt hard og mangler trøkk.... :-?

Prøvde ext stereo,men tenkte å prøve 2 kannals stereo med sub (har ikkje vært glad i å bruke sub på stereo før,men pioen klarer kanskje dette bra? ) 8)

Ps:Måe ein kjøre romkalibrering noen ganger for å få det optimalt? Synest eg leste dette ein plass?????
    Har også hadt "foam puter" i høytallerene.Så ikkje det skulle bli for mye buldrebass før,da eg har liten stue og høytallerene nærme vegg.... 8) Eg får prøve med dei ute...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gertost. Jeg har Pioneer 1018 og synest ihvertfall romkorreksjonen gjør en god jobb på mine ht(sbs-01), det er vanskelig å få det bedre manuelt synest jeg(utenom basstrykk). Men skal det bli mer trykk i stereo uten sub må du nok inn å stille opp bassen etter romkorreksjon og da er bassjusteringen gjerne bedre enn å gå inn i equalizer? Hvis det er basstrykket du er missfornøyd med? For å få bra nivå/trykk med subben gikk jeg inn etter romkorreksjon å justerte manuelt opp på sub-level. Pleier kjøre level på 0 og gain på ca halv tolv(pb12-nsd). Kjører alltid med sub, så har bass på 0 eller -2, vil tro det blir mindre dynamikk hvis man skrur opp bass på bassjusteringen eller equalizer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

romkalibrering....

Sitat Opprinnelig postet av John2100
    gertost. Jeg har Pioneer 1018 og synest ihvertfall romkorreksjonen gjør en god jobb på mine ht(sbs-01), det er vanskelig å få det bedre manuelt synest jeg(utenom basstrykk). Men skal det bli mer trykk i stereo uten sub må du nok inn å stille opp bassen etter romkorreksjon og da er bassjusteringen gjerne bedre enn å gå inn i equalizer? Hvis det er basstrykket du er missfornøyd med? For å få bra nivå/trykk med subben gikk jeg inn etter romkorreksjon å justerte manuelt opp på sub-level. Pleier kjøre level på 0 og gain på ca halv tolv(pb12-nsd). Kjører alltid med sub, så har bass på 0 eller -2, vil tro det blir mindre dynamikk hvis man skrur opp bass på bassjusteringen eller equalizer.
    Takker for svar.du kjører suben med på stereo? Og det funker fint?

tror eg kanskje har gjort ein STOR feil angående romkorreksjon.Leste litt i bruksanvisningen,og det eg tror eg har gjort feil,er at eg har jo bi-ampet høytallerene da eg kun har 5.1 oppsett.MEN eg e ganske sikker på at dette glemte eg å stille inn på forsterkeren FØR eg romkalibrerte.ifølge manualen,so skal ein stille in forsterker på biamp front før ein kjører automatisk romkalibrering. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror eg kanskje har gjort ein STOR feil angående romkorreksjon.Leste litt i bruksanvisningen,og det eg tror eg har gjort feil,er at eg har jo bi-ampet høytallerene da eg kun har 5.1 oppsett.MEN eg e ganske sikker på at dette glemte eg å stille inn på forsterkeren FØR eg romkalibrerte.ifølge manualen,so skal ein stille in forsterker på biamp front før ein kjører automatisk romkalibrering. :?
    Jeg stilte inn på biamp front før jeg kjørte rom korreksjon!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub i stero funker fint det,hvis det riktig kalibrert!
    Du vet at du da må sette sub til plus,og ikke yes?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Sub i stero funker fint det,hvis det riktig kalibrert!
    Du vet at du da må sette sub til plus,og ikke yes?

Nei,men skal prøve å sette i plus

Er det vist i å bruke thx cinema på film og thx music på musikk bluray,når man ikkje har thx godkjente høytallere? Er vel kanskje ingen fordeler med å bruke thx funksjonene?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei,men skal prøve å sette i plus

Er det vist i å bruke thx cinema på film og thx music på musikk bluray,når man ikkje har thx godkjente høytallere? Er vel kanskje ingen fordeler med å bruke thx funksjonene?
    Jeg bruker ikke thx funksjonene- bruker alltid direct på film, og stereo eller ekst.stereo på musikk!
    Dette med "plus" på sub gjelder bare hvis du har frontene til large!
    Har du de som small er det "yes" som gjelder!
    Du får prøve deg frem med forskjellige x-over også!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kjører suben i stereo også ja, det blir et enormt løft i lyden. Men jeg bruker da bokhyllehøyttalere til fronter så de klarer ikke spille nedover i bassen selv. Men jeg må stille alle høyttalerne til small etter romkorreksjonen for at suben skal spille med. Spiller musikk i stereo eller ext stereo.
    Du kan jo prøve å koble opp vanlig 5.1 system først så du vet hvordan lyden skal være før du prøver på bi-amp, og sette suben på 9-10 og ta romkorreksjon. Etter romkorreksjon kan du stille sub-level til kanskje 0 og sette gain opp til kanskje 11-12(etter smak). Du kan jo prøve å veksle høyttalerinnstillingene mellom small og large, og høre hva du liker(forstår det slik at med lx81 kan man få sub til å spille også med ht stilt til large). Så er det plasseringen av høyttalerne, spesielt viktig for suben. Jeg fikk en stor forbedring når jeg satt ht ut til sideveggene istedenfor siden av tven. Suben står i det ene hjørnet, som jeg tror i 99% er det beste. Jeg satt en mindre sub i sweetspot og lyttet rundt i rommet før den store ble plassert. Enorm forskjell på hvor suben plasseres/hvor man sitter mhp til bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stereo

Har no prøvd med suben i plus,slik at ein får den med i stereo.Synst faktiskt lyden blei fyldigere. Er kanskje litt brummlebass av og til,men da var bedre enn forventet.Tidligere so har eg ikkje likt suben med i stereo.Da var med denon reciever.Men synest det funker bra her.Har prøvd litt stereo fra pc/spotify,harman kardon hd970 cd spiller og pioneer pdb 320en..... Har x-fi lydkort på pcen.merker at lyden fra spotify ble nesten for klar/crispy,so måtte justere litt på x-fien.Når da gjeldt bd spillerern kontra cd spiller må eg teste litt meir.Men virker som bd spilleren gjer ein bra jobb på cd,så mulig cd spilleren forsvinner fra hylla.Det eg merker med lx81 kontra gamle oppsettet mitt,er at den er veldig crispy og detaljert.nesten litt i overkant av og til.Så ein oppdager raskt dårlige opptak/dårlig kvalitet.Det er både positivt og negativt.Men er jo slik med gode hifianlegg at dei oppdager fort feil og slikt Må sikkert venne meg litt til lyden fra pioen.Skal prøve med vincenten og når den blir fikset,men ein i lyd og bilde redaksjonen meinte lx81 skulle klare seg fint uten effektforsterkere.

Prøvde litt pure direct og,men synest stereo var best.

Har også utført romkalibrering på nytt,men detr låter fortsatt for flat og tamt her i stua.Så denne må eg fortsatt ha på "off".... Såg litt på king kong,og med romkalibreringen på,så merket eg at alt vart litt tilbaketrukkent,lavere volum og lite bass... Med denne "off" ble det andre boller.Da vart det kinolyd med fyldig bass

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har no prøvd med suben i plus,slik at ein får den med i stereo.Synst faktiskt lyden blei fyldigere. Er kanskje litt brummlebass av og til,men da var bedre enn forventet.Tidligere so har eg ikkje likt suben med i stereo.Da var med denon reciever.Men synest det funker bra her.Har prøvd litt stereo fra pc/spotify,harman kardon hd970 cd spiller og pioneer pdb 320en..... Har x-fi lydkort på pcen.merker at lyden fra spotify ble nesten for klar/crispy,so måtte justere litt på x-fien.Når da gjeldt bd spillerern kontra cd spiller må eg teste litt meir.Men virker som bd spilleren gjer ein bra jobb på cd,så mulig cd spilleren forsvinner fra hylla.Det eg merker med lx81 kontra gamle oppsettet mitt,er at den er veldig crispy og detaljert.nesten litt i overkant av og til.Så ein oppdager raskt dårlige opptak/dårlig kvalitet.Det er både positivt og negativt.Men er jo slik med gode hifianlegg at dei oppdager fort feil og slikt Må sikkert venne meg litt til lyden fra pioen.Skal prøve med vincenten og når den blir fikset,men ein i lyd og bilde redaksjonen meinte lx81 skulle klare seg fint uten effektforsterkere.

Prøvde litt pure direct og,men synest stereo var best.

Har også utført romkalibrering på nytt,men detr låter fortsatt for flat og tamt her i stua.Så denne må eg fortsatt ha på "off".... Såg litt på king kong,og med romkalibreringen på,så merket eg at alt vart litt tilbaketrukkent,lavere volum og lite bass... Med denne "off" ble det andre boller.Da vart det kinolyd med fyldig bass
    Du har vel prøvd ulike delefrekvenser går jeg ut ifra.
    På min pioneer er det slik at bass/diskant-innstillinger(ikke eq) bare virker i stereo, ikke i surround. Enda en grunn til å la bass/diskant være mest mulig urørt?
    Merkelig at romkorreksjonen gjorde lyden dårligere, kanskje det blir slik i din stue. Men du har sikkert beholdt allt annet enn eq-innstillingene som romkorreksjonen gjorde, slik som avstand, nivåer etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel prøvd ulike delefrekvenser går jeg ut ifra.
    På min pioneer er det slik at bass/diskant-innstillinger(ikke eq) bare virker i stereo, ikke i surround. Enda en grunn til å la bass/diskant være mest mulig urørt?
    Merkelig at romkorreksjonen gjorde lyden dårligere, kanskje det blir slik i din stue. Men du har sikkert beholdt allt annet enn eq-innstillingene som romkorreksjonen gjorde, slik som avstand, nivåer etc.

Rekner med at avstand og nivåer og slikt er fortsatt inntakt selv om ein ikkje har på MCACC en....Er nok stua ja.Er ganske lytt/ekko her... Murvegger/fattigmannspanel og gammalt hus....... Er STOR forskjell på lyden ved on og off.... Er helt ræva med den on..... Har ikkje prøvd ulike delefrekvenser eller bass/diskant innstillinger... Selve suben står på 80hz.....

Men når dere andre har MCACC en på ON,må dere da skru volumet ekstra høyere enn ved OFF?

Synest det er rart det blir så dårlig,men pioen er vel kresen eller veeeeeldig nøyaktig... på den gamle denon 2807 so funket romkorreksjonen (audessyen) veldigt bra til film.Men måtte selvsagt av ved musikk stereo og musikk bluray i surround..... :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    visst du skrur mcacc off tror jeg nok ikke avstander og nivåer er riktige. som du sier aå må du skru volumet høyere med mcacc on. tipper visst du går inn på mcacc data mag og sjekker på level, så er det på -db ett eller annet.visst du justerer det til 0 skal det ikke være forskjell i nivå med/uten mcacc.prøv litt med eq også.ellers har du prøvd i stereo å sette midnight/loadnes til on?kansje det gjør lyden mer som du liker?
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rekner med at avstand og nivåer og slikt er fortsatt inntakt selv om ein ikkje har på MCACC en....Er nok stua ja.Er ganske lytt/ekko her... Murvegger/fattigmannspanel og gammalt hus....... Er STOR forskjell på lyden ved on og off.... Er helt ræva med den on..... Har ikkje prøvd ulike delefrekvenser eller bass/diskant innstillinger... Selve suben står på 80hz.....

Men når dere andre har MCACC en på ON,må dere da skru volumet ekstra høyere enn ved OFF?

Synest det er rart det blir så dårlig,men pioen er vel kresen eller veeeeeldig nøyaktig... på den gamle denon 2807 so funket romkorreksjonen (audessyen) veldigt bra til film.Men måtte selvsagt av ved musikk stereo og musikk bluray i surround..... :-P
    På min billige vsx-1018 er det ihvertfall mulig å gå inn i meny(receiver>audio parameter>en ned>eq on/off), for å BARE slå av eq som romkorreksjonen har stillt. Hvis du skrur av hele MCACC er det nok ikke bare eq du skrur av men også det andre som er så viktig på film. Du kan jo stille avstander og nivåer manuelt med radio shack og målebånd men.. Jeg prøvde å se film uten MCACC kontra med MCACC. MCACC ON: senteren ble dempet og allt smeltet sammen, ikke tammere eller betydelig lavere totalt volum i forhold til med MCACC OFF.. Håper noen med sc81 kan svare hvordan ting er og kan justeres med denne receiveren.

Edit: I stereo(musikk) bruker jeg OGSÅ eq-innstillingene til MCACC(MCACC ON) og loudness ON. Det blir mye mer behagelig lyd på mine ht ihvertfall, selv om noen sverger til pure direct. Pure direct blir også betydelig tammere lyd hos meg, men det er gjerne pga at loudness slåes av.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min billige vsx-1018 er det ihvertfall mulig å gå inn i meny(receiver>audio parameter>en ned>eq on/off), for å BARE slå av eq som romkorreksjonen har stillt. Hvis du skrur av hele MCACC er det nok ikke bare eq du skrur av men også det andre som er så viktig på film. Du kan jo stille avstander og nivåer manuelt med radio shack og målebånd men.. Jeg prøvde å se film uten MCACC kontra med MCACC. MCACC ON: senteren ble dempet og allt smeltet sammen, ikke tammere eller betydelig lavere totalt volum i forhold til med MCACC OFF.. Håper noen med sc81 kan svare hvordan ting er og kan justeres med denne receiveren.

Edit: I stereo(musikk) bruker jeg OGSÅ eq-innstillingene til MCACC(MCACC ON) og loudness ON. Det blir mye mer behagelig lyd på mine ht ihvertfall, selv om noen sverger til pure direct. Pure direct blir også betydelig tammere lyd hos meg..

Først av alt: Takk for all hjelpen her inne

Hadde ein denon 3802 før uten romkalibrering.Der brukte eg målebånd og radioshack.Fungerte noenlunde fint,men så klart ikkje so bra som på romkalibreringen på denon 2807.Føler også pure direct gjør lyden litt tammere.Skal prøve et du sier og slå av kun eq,og ikkje hele MCACC :grin: Merker når eg har MCACC på on,så blir også centeren her dempet.Men synest det totalt sett er meira "trøkk" når eg har hele MCACC en på off.Men skal teste tipsene dine :grin: Er lavere volum her med MCACC på on,men mulig eg må kompensere med høyere volum når denne er på....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv mye uten EQ men MED MCACC på resten med avstand++. Dette gjøres enkelt ved å trykke på audio parameter så kan en slå av/på EQ m.m. Kjører CD og Pure Direct på CD. Har ikke Loudnes på da det er nok litt for mye bass selv uten den.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Gertost og andre som kjører uten EQ/MCACC på SC-LX81 - det høres helt merkelig ut at dere ikke skal få bedre lyd med dette på når dere ser på film.

Ta eventuelt en titt på denne tråden, her er det en step by step guide til hvordan dere får mest ut av pioneers romkorreksjon og laaaaang tilhørende tråd med masse spørsmål og svar:

"OFFICIAL" Pioneer MCACC thread - AVS Forum
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrere kalibrere kalibrere

Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Til Gertost og andre som kjører uten EQ/MCACC på SC-LX81 - det høres helt merkelig ut at dere ikke skal få bedre lyd med dette på når dere ser på film.

Ta eventuelt en titt på denne tråden, her er det en step by step guide til hvordan dere får mest ut av pioneers romkorreksjon og laaaaang tilhørende tråd med masse spørsmål og svar:

"OFFICIAL" Pioneer MCACC thread - AVS Forum
    Work Flow:

1) Set Reciever to MCAAC preset 1 (M1). Now Run Auto MCAAC with mic in you listening position (I taped the mic to the top of a two foot long shoe horn, and stuck the shoe horn inbetween the couch cushions, so the mic is right where my ears are during listening).

2) Go into Manual Sp Setup and change the SP settings if neccessary(crossover to 100hz for me and speakers to small)

3) Now re-run Auto MCAAC but select custom, and then select Keep SP settings. You will also be given the options to have MCAAC calibrate for symmetry, all ch adjust and front align. You may save each calibration to seperate presets or run just one of them, or run two of them. You will see these options after you select Keep Sp settings.

4) Now you have an Auto MCAAC calibration(s) saved to M1 (or to multiple presets if you chose more than one EQ calibration type in previous step: symmetry, front align, and all ch adjust) (....note: you must select which preset you want Auto MCAAC to save calibration data to before you enter the audio setup menu.) Now go into Data Management--------> Data Copy and copy M1's data to as many other free presets as you like.

5) Now go into Manual MCAAC--->EQ Professional------>Reverb Measurement and get a reading on the the frequency response characteristics of your room. Be sure to select EQ OFF(standing waves not controlled for via MCAAC fliters) in the Reverb Measurement menu because you don't want the standing wave adjustements (EQ on) to be factored in to the room reverb measurments. Also make sure you haven't moved the mic.

6) After test tones are done, go into Manual MCAAC--->EQ Professional------>Reverb View , and you can analyze the frequency response of individual channels at various frequencies. Based upon that data, you would select the appropriate capture delay time for MCAAC to capture data during for the upcoming EQ calibration.

Change that time frame under Manual MCAAC--->EQ Professional------>Advanced EQ Setup to whatever you decide is the appropriate capture delay time ....(Pioneer recommends 30-50 ms, but they encourage you to analyze the data under reverb view first and refer to the advanced MCAAc software manual for analysis purposes). Note: the default capture delay time is than 80-160 ms.

7) Change to the appropriate MCAAC preset before you run the new advanced EQ calibration with the new capture time. You choose which preset, but I would recommend a preset that is a carbon copy of an auto MCAAC calibration so that you can do an A-B comparison between auto EQ and advanced EQ. Go under Manual MCAAC--->EQ Professional------>Advanced EQ Setup to start the advanced EQ calibration, and MCAAC should make a more accurate calibration since it will now capture sonic information sooner after the speakers output sound, and get a read on what the frequency response is of the speakers themselves, and not the speakers and all the reverb which accumulates as time passes. (Default capture time is 80-160 ms and thus collects more reverb and less true speaker reading)

Now you should have an accurate calibration. Also, now you can easily compare the Auto MCAAC EQ effects that are stored in a preset with the advanced EQ effects in other presets while listening to content with a simple button press on the remote. You could also juice the base a few db in a preset, and also compare running the base a bit hot to a flat calibration that you have in other presets.

Har gjort dette nå.Men er fortsatt ikkje fornøyd.I forhold til MCAAC off,så blir det for passivt med den on..... Spesielt ved bluray musikk,men også på filmer. Når den står på off blir td stemmer mye mer fylde/bass i,og ved on så blir dei meir tilbaketrukne/lavere volum/tame... Men dersom MCAAC står på off,så får ein ikkje med lengde,volum,delay time,osv??? Og kvifor skal høytallerene stilles på SMALL når ein har store fronter og center????

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke 81, men 70 og min erfaring er at korreksjonen gjør vokalen skarpere og lyden noe slankere. Til film synes jeg dette er bra, men jeg slår det helt av i stereo og er fornøyd med det.

Nå skal det sies at jeg kun bruker Pioneeren til stereo fra PC, ikke når jeg spiller CD. Sub er kun på når native signal har LFE.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt har dere volumknappen på ved td film? Ved MCAAC off so kan eg ha den på rundt 30 pluss minus.... Men ved on so må eg under 20,kanskje heilt ned i 10.....

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt har dere volumknappen på ved td film? Ved MCAAC off so kan eg ha den på rundt 30 pluss minus.... Men ved on so må eg under 20,kanskje heilt ned i 10.....
    Dette har da lite å si. Hva gjør den med de enkelte kanalene? +/-?

Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •