Pioneer SC-LX81 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 25 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 494
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Ellers er det mulig at forsterkeren blir spilt inn de nærmeste dagene. Jeg kjøpte min forrige reciever, pioneer 1016 helt ny og den låt ikke bra rett fra eska!

Er det så stor forskjell på ny og innspillt reciever? Trodde dette var forbeholdt høytallere????

Må nesten nevnes at bd bildet mitt ble bedre.Trur nok det at eg kjøre pioneer bd,tv og forsterker har noen viktige egenskaper og justeringer/moduser som er samkjørte/tilpasset til hverandre her [/QUOTE]

Vel - såå stor forskjell på innspillt forsterker er det vel ikke,men jeg også syns faktisk at min ble litt bedre etterhvert,men jeg har en LX51,og det er jo ikke icepower forsterker da! Vet ikke om det har noe betydning men...
    Når det er sagt så hadde jeg en Rotel 1562 icepower 2x100w 8 ohm("ordntlige watt") en stund,men jeg solgte den,for min lx51 spiller vel så godt hvis ikke bedre alene! Så jeg er fornøyd med stereoprestasjonene på min - men som sagt... alt er relativt,og det spørs jo hvor godt vant man er også!! Og jeg har heller ikke så vanskelige høytalere (monitor audio RS6),så det har jo en god del og bety! Men må si jeg syns det er en knallkombo etter min smak! Jeg spiller stort sett i stereo,med macc aktivert,og sub delt på 50hz! Men skal jeg spille høyt,og uten sub,blir det i pure direkt!
    Hva som låter best,syns jeg faktisk kommer ganske mye an på hva man hører på,og gode eller dårlige innspillinger!
    Men som du sier - det er MASSE innstillingsmuligheter på disse,så du får prøve deg frem litt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pioneer svart klosse med blått lys

Ja,eg får ta og lure meg til litt tid til "min nye halvdel" i helga og trykke litt på knappene hennes.... Hehe.... Se hvordan hun låter etterhvert 8)

Må nok tweaking til ja... Men eg har nok ekstremt krevne høytallere.Bowers & wilkins dm604s3.Uansett kva eg mater dei med,so blir dei ikkje 100% fornøyd.Litt av noen utakknemlige beist :neutral:

Denne recieveren trur eg jaggu eg eg må åpne bruksanvisningen og studere litt.... Virker avansert med dog komplisert :?

Pset skal st på bi-amp front når ein biamper fronter til surround back?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm! du er først fornøyd og så missfornøyd?
    har koblet en emotiva 2x250w effektforsterker på frontene (klipsch rf83)nå. det gir litt mer kontroll i bassen,og kan spille høyere. (ser macc dempet 63hz med -2,5 db).men var ikke noe voldsom forandring i lyden.
    det er mye større forskjell på en cd med dårlig og god innspilling .
    prøv en cd med god lyd.juster litt i eq.
    ellers visst du syntes det er for lilte bass, så kan du koble den til nettet og prøve internettradio.radio1 bergen f.eks. er alt for mye bass på en del sanger syntes jeg.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får gjøre det - får håpe dere kommer overens etterhvert
    Den skal stå på "front bi-amp ja!
    Du har biampet frontene dine?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av axl
    hmm! du er først fornøyd og så missfornøyd?
    har koblet en emotiva 2x250w effektforsterker på frontene (klipsch rf83)nå. det gir litt mer kontroll i bassen,og kan spille høyere. (ser macc dempet 63hz med -2,5 db).men var ikke noe voldsom forandring i lyden.
    det er mye større forskjell på en cd med dårlig og god innspilling .
    prøv en cd med god lyd.juster litt i eq.
    ellers visst du syntes det er for lilte bass, så kan du koble den til nettet og prøve internettradio.radio1 bergen f.eks. er alt for mye bass på en del sanger syntes jeg.
    er nok blitt for kravstor.hehe..... Fikk ikkje testa so mye på torsdag,men synest det var bra da.... Men igår testa eg enda meira..... Men eg trur nok at det er berre å stille litt og bruke øra.... synest det var bra på denonen (men så klart litt lite kraft uten vincenten) så pioneeren skal nok klare stereo og... Har jo selv lest på ulike tester at den scorer bra på tester... men kjøre den kun 192khz???? på musikk??? bassen nåe eg spiller bluray musikk og film er konge.her var det jaggu løft ifra denonen.Denonen var brumlete.Pioen har mye mer behagelig og stram bass.Skikkelik kontroll over dette....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stereo

hehe meinte : har jo selv lest på ulike tester at den scorer bra på stereo.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bi amp

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du får gjøre det - får håpe dere kommer overens etterhvert
    Den skal stå på "front bi-amp ja!
    Du har biampet frontene dine?

Ja har biampet.Fire ledninger i høytaller og 4 stykk i forsterker... Satser på at eg kobla rett.... front left right og surround back right left... Hadde først glemt å stille på forsterkeren,og da var all bass borte... hehe :-o

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe meinte : har jo selv lest på ulike tester at den scorer bra på stereo.....
    at den scorer bra på musikk i tester betyr ikke nødvendigvis at du liker lyden . den gjenngir nok musikken ganske politisk korekt uten å farge lyden på noen måte.en dårig innspilling låter dårlig, og en god låter bra.det er ofte bakdelen med bra utstyr. høytalere og rom spiller selfølgelig inn også.
    men som du sier på blu-ray er det bra bass, så det er nok ikke forsterkerens evne til å levere bass det står på.har du prøvd hvordan det låter på blu-ray uten subb?
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at den scorer bra på musikk i tester betyr ikke nødvendigvis at du liker lyden . den gjenngir nok musikken ganske politisk korekt uten å farge lyden på noen måte.en dårig innspilling låter dårlig, og en god låter bra.det er ofte bakdelen med bra utstyr. høytalere og rom spiller selfølgelig inn også.
    men som du sier på blu-ray er det bra bass, så det er nok ikke forsterkerens evne til å levere bass det står på.har du prøvd hvordan det låter på blu-ray uten subb?
    Nei,det har eg ikkje prøvd.Skal ta og prøve det

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen gode innstillinger for musikk i stereo fra cd???? Som eg kan prøve???

Har prøvd stereo,mcaac off,pure direct,og mcacc on,men alt låter ræva... Altfor tamt og flatt og for lite power Er virkelig skuffa over musikk kvaliteten på denne recieveren :cry:
    Prøv stream direct med standing wave control og phase correction på men mcaac av.

Hva synes du om lyden da? Hva er eventuelt galt?
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig tenkt å bytte blu-ray spillern min til en Pioneer neste gang for å få brukt pqls.

Men dette er jo helt på trynet. For jeg må skru av "hdmi control" siden jeg ikke har pioneer tv. Hvis jeg har hdmi kontrol on og switcher til hdmi porten pcen henger på så ender jeg ofte opp med å måtte restarte pc for å få bilde. Med "hdmi control off" har jeg ikke dette problemet.

Å med hdmi control off kan jeg ikke bruke pqls... Vel ikke poeng med pioneer blu-ray da...

Newcomer Stianuno sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lx-71

Har hatt min lx-71 i 4 dager nå, jeg er mektigt imponert over denne receiveren.
    Den slår min gamle Marantz SR6200 på alle måter.

Rom kalibreringen er helt fantastisk, til film vertfall.

Hadde egentlig tenkt og kjøpe effektblokker til frontene mine, men det trenger jeg ikke lengere

Ser fram til mørke høst kvelder med god film

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx81

Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Prøv stream direct med standing wave control og phase correction på men mcaac av.

Hva synes du om lyden da? Hva er eventuelt galt?
    Hvordan velger eg stream direct med standing wawe control og phase correction på? Prøvde også å finne ut hvordan eg har subben med på stereo/pure direct,men fant ikkje innstillinger for dette i menyen

Ein kompis av meg var innom soundgarden (han lurte på ein pioneerforsterker selv.. Den nye 52en som hadde nyere prossesorer osv..... ) Han fortalte om problemet mitt angående stereo.Og dei kunne ikkje skjønne at resultatet skulle bli so dårligt.So dei kom fram til at det måtte vere elendig akkustik hjå meg.Og da er da jo.Snakket også med ein på BMH,og han sa at pioneer forsterkere lått lit hardt og klinisk,men at ein effektforsterker ville hjlepe på lyden so dein blei varm/mjukere....

Noen som har gått til anskafalese av 82en? Når eg snakkte med soundgarden før eg henta lx81,so sa dei at da var lydmessig ingen forskjell,kun ekstra finesser,og at forskjellen på 5000 var det ikkje verdt,og at lx81 var et bedre kjøp med tanke på pris.Håper eg gjorde det riktige :-? Såg lx82 scoret bra i da nya hjemmekino bladet.... :-D

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Hadde egentlig tenkt å bytte blu-ray spillern min til en Pioneer neste gang for å få brukt pqls.

Men dette er jo helt på trynet. For jeg må skru av "hdmi control" siden jeg ikke har pioneer tv. Hvis jeg har hdmi kontrol on og switcher til hdmi porten pcen henger på så ender jeg ofte opp med å måtte restarte pc for å få bilde. Med "hdmi control off" har jeg ikke dette problemet.

Å med hdmi control off kan jeg ikke bruke pqls... Vel ikke poeng med pioneer blu-ray da...
    Er kanskje derfor jeg også har problemer med dette da. At jeg ikke har Pioneer tv? Men hvilken funksjon mister man egentlig ved å slå hdmi control off? Har ikke prøvd dette, kanskje det funker..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Er kanskje derfor jeg også har problemer med dette da. At jeg ikke har Pioneer tv? Men hvilken funksjon mister man egentlig ved å slå hdmi control off? Har ikke prøvd dette, kanskje det funker..

Ikke helt sikker? Lurer på om det ikke har noe med at den videresender bilde og lyd når receiver er av, direkte til tv fra hdmi kilder.

Pcen får vel sjokk når den plutselig finner en tv, så en forsterker når den skrus på... Både lyd og bilde enhet endres jo da.

Men alikevel kan ikke forstå at ikke pqls kan brukes med hdmi control off. Merkelig. Når har jeg ikke invistert i en Pioneer blu-ray enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke si helt sikkert, men mener da pqls skal virke selv om hdmi-controll er av.skal vel gå samme lyd signal gjennom hdmi uansett.controll er vel helst til å styre andre apparater. jeg har hdmi på, og noen av fordelene jeg ser med det er visst man ser på tv med lyd i tv og slår så reciver så forsvinner lyden i tv-høytaleren og lyden kommer automatisk i stereoanlegget.tv fjernkontroll styrer da også volum på reciver.setter jeg en film i blu-ray, veksler reciver, og tv ingang til blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lx81 x.v. colour????

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lx81 x.v. colour????
    Den sender vel all hdmi signal igjennom som bypass. Så da støtter den vel bypass av alt du ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gertost. du har prøvd pure direct og ikke direkt går jeg ut i fra?
    kan være et trikks å prøve å flytte litt på høytalerene også.
    sjekk i macc settupp at fronter står i large og prøv manuel mcacc og juster litt på eq.
    sub i stereo tror jeg det må settes i pluss en plass. har ikke prøvd det. men sett senter og suroud til smal visst de ikke er det, og prøv advansed suround(knappen nede til venstre).trykk til du kommer til ext.stereo. da spiller alle høytalere og sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sub på stereo......

gertost. du har prøvd pure direct og ikke direkt går jeg ut i fra?
    kan være et trikks å prøve å flytte litt på høytalerene også.
    sjekk i macc settupp at fronter står i large og prøv manuel mcacc og juster litt på eq.
    sub i stereo tror jeg det må settes i pluss en plass. har ikke prøvd det. men sett senter og suroud til smal visst de ikke er det, og prøv advansed suround(knappen nede til venstre).trykk til du kommer til ext.stereo. da spiller alle høytalere og sub.
    Har høytallerene ganske nærmt vegg,men kanskje eg skal flytte dei enda nærmere.... Er berre ca 3,65 fra vegg til vegg (fra veggen bak meg og mot bakvegg høytallere).... Liten stue

Har prøvd pure direct.Er veldig detaljert lyd,men litt hard og mangler trøkk.... :-?

Prøvde ext stereo,men tenkte å prøve 2 kannals stereo med sub (har ikkje vært glad i å bruke sub på stereo før,men pioen klarer kanskje dette bra? ) 8)

Ps:Måe ein kjøre romkalibrering noen ganger for å få det optimalt? Synest eg leste dette ein plass?????

Side 17 av 25 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •