Pioneer SC-LX81 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 494
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En ting. Så ikke noe som hadde noe med ohm stille å gjøre i manualen. Nå er mine høyttalere 8 ohm på papiret. Er det ikke nødvendig å stille noe på lx71 relatert til ohm?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyden forrandrer seg mye når en tar av a.aat eller på, pure audio, vanlig stereo og et hav av instillinger på forskjellige verdier inne på macc. har jo også en god equalizer der inne. har ikke hatt samme problem som deg magnusavr med at lyden plir anstrengt ved høy lyd, jeg bruker dali ikon8, skulle selvfølgelig hatt mer krefter men foreløpig bruker jeg kun sc lx81 å synes den gjør en virkelig god jobb. (tror ikke det kan ver så stor forskjell på 71 og 81, test litt med instillinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke å forvente at lx71 skal klare å dra mine høyttalere fult ut.
    Før når jeg brukte rx-v1700 for et par år siden syns jeg det manglet litt. Da kjøpte jeg en rotel 1070 effekt amp. Så solgte jeg rx-v1700 + rotelen og kjøpte onkyo 805. Merka ikke forskjell. Onkyo er ekstremt sterk.

Fra hometheatermag:

This graph shows that the TX-SR805 left channel, from CD input to speaker output with two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1 percent distortion at 181.8 watts and 1 percent distortion at 212.3 watts. Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distortion at 327.6 watts and 1 percent distortion at 369.0 watts.

This graph shows that the SC-07 (lx81) left channel, from CD input to speaker output with two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1 percent distortion at 148.5 watts and 1 percent distortion at 182.2 watts. Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distortion at 236.4 watts and 1 percent distortion at 301.6 watts.

Forrige karen som hadde mine fronter brukte jo en 2x200 watt hegel forsterker på dem. Så det er vel et tegn.

Uansett kan nok fint leve med det lx71 klarer. Sjelden jeg spiller så høyt.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Takker for tipset . Har vel bare blitt vant til Onkyoen sine enorme krefter.

Ellers fikk jeg sett sett litt film. Nå har jeg riktignok ikke sett samme film på 805en. Dro i gang "The Broken" på bluray med dts hd master. Wow. Tror nok lx71 er betraktelig bedre på film enn 805. Jeg har også skrudd av den plus saken i menyen som skal fremheve stemmer bare så det er sagt.
    Regner med at du har kjørt romkorreksjonen. har du hatt denne på når du har testet musikk? Eller har du kjørt med pure direct?
    --
    Thorbjørn

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    En ting. Så ikke noe som hadde noe med ohm stille å gjøre i manualen. Nå er mine høyttalere 8 ohm på papiret. Er det ikke nødvendig å stille noe på lx71 relatert til ohm?
    Nei.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Regner med at du har kjørt romkorreksjonen. har du hatt denne på når du har testet musikk? Eller har du kjørt med pure direct?
    Ja har kjørt rom korreksjon. Men syns musikk høres best ut med pure direct

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har idag hentet lx81 hjå soundgarden

Har koblet den opp med bi-amp i frontene...

Har ikkje fått testet so mye enda.Men klarte selvfølgelig å glemme å stille inn at eg kjørte bi-amp og da fikk eg sjokk på lyd i stereo.... Er det verste eg har hørt... Skrekk og gru..... Ble nervøs,helt til eg kom på at det måtte stilles inn på bi-amp.Da ble det andre boller.Hehe :-D

Har som sagt ikkje testet so mye,men etter å ha stillt inn rom kalibreringen og byttet litt mellom film og musikk so kom både ein kompis av meg,og meg fram til at hos meg låt det best når romkalibreringen mcaa var off både på film og musikk.Ble altfor tamt og flatt med den på....Men med den off ble det plutselig varmt og trøkk igjen... Men bor i murhus som er ganske so lyt og ekko aktig.Så det ble for lyst/krast.Så hos meg hjelper det nok med rom kalibreringen av og ha på pure direct.... Uanstett film eller musikk.. Men dette er foreløbige inntrykk....

Er til nå meget fornøyd i forhold til denon 2807.... Er bedre hd lyd,varmere lyd,bedre kontroll på bassen ( denonen hadde litt brumle bass tedenser)....Og eg kan faktiskt spille lavt og synest det er bra lyd og bass.Er skikkelig behageligt.Med denonen måtte eg spille høyt.Var ikkje so bra på lavt volum....

Men savner litt power når man skal skru opp volumet ein del.Da er nok effektforsterker i tillegg hjelpen... Så det blir nok rep av vincenten og prøv denne med.Har kravstore fronter....

skal teste mer i helgen,men er so langt kjempefornøyd.....Vart eit løft i lyden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må berre nok ein gong kommentere kor deilig det er å spille på lavt/normalt volum,og fortsatt få med seg alt Han på soundgarden sa at bi-a,pingen gjorde at lyden blei bedre ved lavt volum....

Hvor høyt stiller dere andre volumknappen på film/musikk????? Eg kan ha den heilt ned i 45 og fortsatt høre både bass og alt... men blir vel som med denonen at eg ligger på 20-30

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Må berre nok ein gong kommentere kor deilig det er å spille på lavt/normalt volum,og fortsatt få med seg alt Han på soundgarden sa at bi-a,pingen gjorde at lyden blei bedre ved lavt volum....

Hvor høyt stiller dere andre volumknappen på film/musikk????? Eg kan ha den heilt ned i 45 og fortsatt høre både bass og alt... men blir vel som med denonen at eg ligger på 20-30
    Jeg også syns lyden er mye bedre med lx71 enn onkyo 805 på lavere/middels volum Selv om jeg har skrudd av den thx loundness plus greia. Den thx plus greia er vel bedre å skru på som en late night funksjon kanskje når det skal være litt stille?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ikkje fått testet so mye enda.Men klarte selvfølgelig å glemme å stille inn at eg kjørte bi-amp og da fikk eg sjokk på lyd i stereo.... Er det verste eg har hørt... Skrekk og gru..... Ble nervøs,helt til eg kom på at det måtte stilles inn på bi-amp.Da ble det andre boller.Hehe :-D

Gratulerer! Jeg også biampet med engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har som sagt ikkje testet so mye,men etter å ha stillt inn rom kalibreringen og byttet litt mellom film og musikk so kom både ein kompis av meg,og meg fram til at hos meg låt det best når romkalibreringen mcaa var off både på film og musikk.Ble altfor tamt og flatt med den på....Men med den off ble det plutselig varmt og trøkk igjen... Men bor i murhus som er ganske so lyt og ekko aktig.Så det ble for lyst/krast.Så hos meg hjelper det nok med rom kalibreringen av og ha på pure direct.... Uanstett film eller musikk.. Men dette er foreløbige inntrykk....

Er til nå meget fornøyd i forhold til denon 2807.... Er bedre hd lyd,varmere lyd,bedre kontroll på bassen ( denonen hadde litt brumle bass tedenser)....Og eg kan faktiskt spille lavt og synest det er bra lyd og bass.Er skikkelig behageligt.Med denonen måtte eg spille høyt.Var ikkje so bra på lavt volum....

Men savner litt power når man skal skru opp volumet ein del.Da er nok effektforsterker i tillegg hjelpen... Så det blir nok rep av vincenten og prøv denne med.Har kravstore fronter....

skal teste mer i helgen,men er so langt kjempefornøyd.....Vart eit løft i lyden
    godt du er fornøyd. .
    prøv i mcaa og kopier memory1 til memory2.så går du inn på manult mcaa og justerer litt på eq. visst auto mcaa har senket feks.63kz til - 2 db så kan du øke den til f.eks +1db og kansje senke diskant litt visst det er skarpt i toppen. da hørest det kansje bedre ut. og da kan du veksle mellom mem.1 som sikkert skal være politisk korekt og mem.2 (du kan lagre 6 forskjellige) som hørest bedre ut i dine ører.se om det blir like bra eller bedre enn pure.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    irriterer meg litt at når jeg kjører auto macc så setter den volum ned til -10db under levelkontroll. er det pga. at jeg har veldig følsome høytalere(100db/1w) kansje, og at den går ut i fra et referanse volum? jeg fikk -10 på fronter,-9 på center,-10 på suround,-6 på sur.b. og 0 på sw.jeg har øket de 10db igjenn så det spiller høyere ved ett visst volum.
    men det jeg stusser litt på er denne justeringskalaen går bare i fra -10 til +10db. og forsterkeren justerer frontene til -10db og bruker de som referanse for resten av høytalerene så klarer den ikke å justere suround kanalene som er mye nærmere lytteposisjon lengre ned enn til -10 db heller.er det da mulig at volumet på de blir for høyt i forhold til resten? :-?
    det er en trim skala i eq.+-db. har denne noe med finjutering av volum i tillegg?
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vitsen med å justere alle kanalene manuelt opp når du heller bare kan øke master volum?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Hva er vitsen med å justere alle kanalene manuelt opp når du heller bare kan øke master volum?
    tja, vitsen er at det da spiller like høyt på 0 db som det ellers hadde gjort på +10db.er kansje bare meg, men jeg ser for meg 0 som en øverste grense når jeg skrur opp, istedenfor å gå i fra -db og over på +. ellers så stopper vel volumen på +12db, det er nå ytterst skjelden,men visst det er et lydspor med veldig lav volum, går det ann å øke volum enda litt for korte øyeblikk.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    irriterer meg litt at når jeg kjører auto macc så setter den volum ned til -10db under levelkontroll. er det pga. at jeg har veldig følsome høytalere(100db/1w) kansje, og at den går ut i fra et referanse volum? jeg fikk -10 på fronter,-9 på center,-10 på suround,-6 på sur.b. og 0 på sw.jeg har øket de 10db igjenn så det spiller høyere ved ett visst volum.
    men det jeg stusser litt på er denne justeringskalaen går bare i fra -10 til +10db. og forsterkeren justerer frontene til -10db og bruker de som referanse for resten av høytalerene så klarer den ikke å justere suround kanalene som er mye nærmere lytteposisjon lengre ned enn til -10 db heller.er det da mulig at volumet på de blir for høyt i forhold til resten? :-?
    det er en trim skala i eq.+-db. har denne noe med finjutering av volum i tillegg?
    Litt rart at den ikke kjører suben litt opp. Når den justerer helt til grensen, er det ikke sikkert den får justert nok. Forsøk å skru opp suben (på subens volumkontroll) og kjør autoopsett igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

musikk i stereo

Noen som har noen gode innstillinger for musikk i stereo fra cd???? Som eg kan prøve???

Har prøvd stereo,mcaac off,pure direct,og mcacc on,men alt låter ræva... Altfor tamt og flatt og for lite power Er virkelig skuffa over musikk kvaliteten på denne recieveren :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stort sett alle tester blir jo disse trukket frem som veldig musikalske.
    Det er klart at man har ulike oppfatninger om hva som spiller bra, og mange liker ikke den " hifi korrekte" måten å formidler musikk på.

På min Ax10 har jeg tre forskjellige direct moduser. jeg kjører stream direct med mcacc på. Ikke stående bølgekontroll.

Jeg spiller med subben også i stereo, men stiller den VELDIG lavt da frontene har bra punch.

Nå har jeg et ok lyttehjørne med akustiske tiltak, så jeg har ikke gjort allverdens. Justert litt opp på bassen rundt 63 hz, opp litt på 250 og dempet 2 db rundt 4 khz og 8 khz. står stort sett på null resten.

Ellers er det mulig at forsterkeren blir spilt inn de nærmeste dagene. Jeg kjøpte min forrige reciever, pioneer 1016 helt ny og den låt ikke bra rett fra eska!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen gode innstillinger for musikk i stereo fra cd???? Som eg kan prøve???

Har prøvd stereo,mcaac off,pure direct,og mcacc on,men alt låter ræva... Altfor tamt og flatt og for lite power Er virkelig skuffa over musikk kvaliteten på denne recieveren :cry:
    I går var du kjempefornøyd,og idag låter det "dritt"?
    Sikker på det ikke er dagsformen som spiller inn?
    Er litt sånn med meg av og til - noen dager sitter jeg å koser meg,og syns det låter fett,mens andre dager syns jeg det er tamt og kjedelig!
    Som det sies her,så skal da disse levere veldig bra i stereo da!
    Men alt er jo relativt da - to hår på hodet er relativt lite,mens to hår i suppen er relativt mye
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    I går var du kjempefornøyd,og idag låter det "dritt"?
    Sikker på det ikke er dagsformen som spiller inn?
    Er litt sånn med meg av og til - noen dager sitter jeg å koser meg,og syns det låter fett,mens andre dager syns jeg det er tamt og kjedelig!
    Som det sies her,så skal da disse levere veldig bra i stereo da!
    Men alt er jo relativt da - to hår på hodet er relativt lite,mens to hår i suppen er relativt mye

hehe... Det er sant...... :-D

Mulig det er dagsform,men har fått testet litt meira i stereo idag,og er ikkje overbevist..... Savner selvsagt litt mer "power",men kommer nok til å ordne med eget effekt trinn senere.... Men håper og tror det er innstillingene som må justeres for å bedre stereo delen

Er knall fornøyd med film og musikk bluray... Spesielt det med at eg kan spille lavere og spare siste rest av ørene mine :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile bedre med hår i suppen enn suppe i håret

Ellers er det mulig at forsterkeren blir spilt inn de nærmeste dagene. Jeg kjøpte min forrige reciever, pioneer 1016 helt ny og den låt ikke bra rett fra eska![/QUOTE]

Er det så stor forskjell på ny og innspillt reciever? Trodde dette var forbeholdt høytallere????

Må nesten nevnes at bd bildet mitt ble bedre.Trur nok det at eg kjøre pioneer bd,tv og forsterker har noen viktige egenskaper og justeringer/moduser som er samkjørte/tilpasset til hverandre her

Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •