Pioneer SC-LX81 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 25 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 494
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Men eg får jo sendt ut HD lyd formatene som bitstream gjennom hdmi.Og det skal jo vere tapsfritt.Og så tar recieveren og dekoder,istedenfor spiller.Og det skal visst gi best hd lyd... Lyden på vanlig dvd er ikkje so nøye for min del,da det går mest i BD

Ps3 er nødt til å dekode selv og sende over som lpcm/mpcm,og det skal ikkje vere like bra,da ein kan tape litt signal.Og at lyden også påvirkes av hvor gode deler som er brukt i maskina.Rekner med komponentene i ps3 ikkje er av beste sort.... Lx81 kan vel ikkje motta multikanals pqls,eller?Og hva er egentilg dette og hva har det å si for lyden?
    Du vil få best mulig lyd kvalitet på blu-ray og dvd med de fleste spillere som kan bitstream til receiver. Fordelen med den spillern du nå kombinerer med lx81 er at du kan sende stereo lyd fra cd jitterfritt. Er slik jeg har forstått det.

Forstår heller ikke hva multi kanals pqls skal være godt for. Receiver decoder uansett for best mulig kvalitet. Er vel et salgs triks for noe vi ikke kan høre forskjell på skulle en tro.

Selv bytta jeg ut min gamle ps3 med standalone panasonic spiller i fjor for å få bitstreaming fra blu-ray.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps: Trenger lx81 mye lufting for ikkje å gå varm :-? Tv benken er litt liten og har behov for dei få hyllene som er for å få plass til alt.Har eit ikea benk.Hat tatt vekk glass skyve dørene foran og platen bak..... 8)
    LX81 har ice-forsterkere, så den trenger tvert i mot mindre lufting enn en tradisjonell forsterker.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du B&W804 på din lx81 uten hjelp av effektforsterker? Og hvodan synest du det fungerer???? :-D
    Jeg har 5.1 opplegg, så jeg bruker 4 av kanalene til lx81 til 804s (biamper). Dette funger kjempefint. Bra lyd og nok lyd.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at denon har kommet med nye modeller og spesielt 4310 skal vere meget bra til stereo....Noen som har erfaring angående denon kontra pioneer?
    Og passer pioneer til bowers & wilkins?
    Jeg byttet fra Denon 3805 til LX81. Pioneer spiller vel så bra på B&W som Denon i mine ører.

Denonen kom ut på markedet i mai 2006 meine eg og lx81 for eit år siden??? Så det er jo nesten 2,5 års forskjell.Så rekner med det er store forskjeller.Håper jo på "wow" faktor angående lyd..... Synest fortsatt at eg får fin og god lyd fra 2807 (spesielt hd og heilt "ok" på stereo)

Dere andre som har lx81,hvordan synest dere den er til stereo?
    Du kommer ikke til å få "wow" faktor på lyd, så stor forskjell er det ikke på forsterkere. Dvs, hvis du forventer wow-faktor så kanskje du får det da.

Angående stereolyd: Jeg synes det funker kjempebra, men kjører uten den innebygde EQen. Da blir det bra. Synes ikke romkorreksjonen til Pioneer gir god lyd i stereo. Men funker bra til film.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx

Du kommer ikke til å få "wow" faktor på lyd, så stor forskjell er det ikke på forsterkere. Dvs, hvis du forventer wow-faktor så kanskje du får det da.

Om ikkje det blir noen "wow! faktor,så forventer eg ivertfall stor merkbar forbedring i lyden en denonen da det er ca 2,5 års forskjell mellom desse og lxen kostet nesten 20 000 spenn da den kom ut..... Merker eg ingen forskjell i lyden,bortsett ifra meir trøkk,osv,so blir eg svært skuffa.Nå var jo grunnen til at eg ville ha ny reciever det at vincenten rauk,og eg ville prøve ein sterkere reciever på oppsettet mitt enn denonen.Og kanskje slippe bruk av effektforsterker.Men samtidig ville eg benytte anledningen til å få hd lyd over bitstream fra rein bluray spiller og ikkje ps3 som er ein spillemaskin

PS:På denonen må eg slå av romkorreksjonen/audessyen og ha på pure direct for at musikk skal låte noenlunde.Med romkorreksjonen på låter det altfor TAMT og FLATT

Er spent på og høre om lxen er bedre på stereo :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx81 vs lx71

Ser komplett .no har ein pris på 10.495 på lx71 og 17.995 på lx81.Så det bør vere ein del forskjell mellom desse 2....

Komplett.no - Forsterkere/receivere

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel hørt ordtaket: same shit, diffrent wrapping? Så lenge noen vil betale mer for den dyreste så er jo det et smart påfunn fra dem.

Noe småtteri er det. Ekstra hdmi plug. Thx ultra på lx81, dette betyr ikke at lx71 ikke hadde klart thx ultra sertifisering . Sikkert noe annet også. Men lyd messig neppe noen forskjell. De har samme dacer, samme ice forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt opp min nye SC-LX81 i går. Valgte denne fordi jeg trengte to HDMI ut.

Kikket litt på 72 og 82, men det ble for dyrt. VSX-LX52 er grei på pris, og er nok den som matcher mine små KEF 2005.2 egg best, men om et par år er planen å bytte ut høyttalerne og da har jeg ikke lyst å bytte receiveren samtidig.

Var litt nervøs for om det ville være greit med så små høyttalere, men sammenliknet med min gamle Onkyo TX-SR674 så opplevde jeg at høyttalerne spilte mye bedre med Pioneeren.

Men det kan jo også ha sammenheng med at lydkilden nå var et DTS HD spor fra en Pioneer BDP-LX52......

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt.

Var i posten i lunsjen å henta sc-lx71. Reiste hjem å løfta bort onkyo 805 og satte denne på plass. Første som slo meg. Den var veldig liten og lett i forhold til min gamle onkyo 805.

Så også på kassen at den ble sendt fra Pioneer 27.08.2009. Så da er det i alle fall ikke gammel elkjøp lager vare

Oppdaterer med mer inntrykk etterhvert. Har ikke kobla til strømmen enda, tar det når jeg kommer hjem.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Så langt.

Var i posten i lunsjen å henta sc-lx71. Reiste hjem å løfta bort onkyo 805 og satte denne på plass. Første som slo meg. Den var veldig liten og lett i forhold til min gamle onkyo 805.

Så også på kassen at den ble sendt fra Pioneer 27.08.2009. Så da er det i alle fall ikke gammel elkjøp lager vare

Oppdaterer med mer inntrykk etterhvert. Har ikke kobla til strømmen enda, tar det når jeg kommer hjem.
    Gratulerer så mye med ny reciver - blir vel mye trykking og forsking nå da tenker jeg:smile:
    Blir moro og høre tilbakemeldingerog lytteinntrykk!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt.

grattis med recieveren

eg må vente heilt til i morra.... :sad:

ser fram til å høyre "anmeldelse" fra deg

Newcomer Stianuno sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg har 5.1 opplegg, så jeg bruker 4 av kanalene til lx81 til 804s (biamper). Dette funger kjempefint. Bra lyd og nok lyd.

Setter du surround kanalene i front "modus" da?

Er det muligt og gjøre med lx71 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianuno
    Setter du surround kanalene i front "modus" da?

Er det muligt og gjøre med lx71 ?
    du setter suround bak kanalene til bi-amp. det er samme på lx-71 også ja.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok bare i pure direct ja. Men det er en god da-konverter i denne forsterkeren, så du kan jo vurdere å kjøre digitalt fra cdspilleren din. Ikke sikkert lyden blir noe dårligere. Og da blir du ikke på samme måte "tvunget" til å kjøre pure direct.
    hyrbis. vet du hviken dac som sitter i lx-81?er det samme som sitter i bdp-71? jeg bruker nå pioneer dv989a som cd spiller.den skal vel vere brukbar på cd også. bdp-51 har jeg nesten ikke brøvd til cd da jeg syntes den er for treig.men989 passer liksom ikke sammen med resten av de sorte komponentene så lurer på å kjøpe ny cdspiller,men visst dac'en i lx-81 er ganske bra er det jo mulig å kjøpe en forholdsvis rimelig cd/dvd som passer de andre komponentene.
    har stusset litt på pure vs. stereo. spillte en sang flere ganger og vekslet mellom pure analogt fra 989, og i stereo digitalt fra 989. virket som visst jeg kjører digitalt så demper det litt på enkelte fremhevede S'er.om det er dac'en, i lx-81 eller pga. at eq har dempet 16khz med 1 db i eq er kansje vanskelig å si. men størst forskjell mellom pure direct og stereo syntest jeg er at i pure så virker det som artisten blir plassert midt i mellom høytalerene.skulle nesten tro stemmen kom fra tv'en. mens i stereo blir det et breiere lydbilde, men litt vanskeligere å plasere artisten.blir liksom sittende å se litt fra midtten og ut mot høytalerene. på noen låter foretrekker jeg stereo, mens på noen pure direct.
    har dette noe med dac'ene å gjør, eller er det stereo-moden til lx-81 som skal være slik at den lager ett større men mindre fokusert lydbilde?:-?
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    hyrbis. vet du hviken dac som sitter i lx-81?er det samme som sitter i bdp-71? jeg bruker nå pioneer dv989a som cd spiller.den skal vel vere brukbar på cd også. bdp-51 har jeg nesten ikke brøvd til cd da jeg syntes den er for treig.men989 passer liksom ikke sammen med resten av de sorte komponentene så lurer på å kjøpe ny cdspiller,men visst dac'en i lx-81 er ganske bra er det jo mulig å kjøpe en forholdsvis rimelig cd/dvd som passer de andre komponentene.
    har stusset litt på pure vs. stereo. spillte en sang flere ganger og vekslet mellom pure analogt fra 989, og i stereo digitalt fra 989. virket som visst jeg kjører digitalt så demper det litt på enkelte fremhevede S'er.om det er dac'en, i lx-81 eller pga. at eq har dempet 16khz med 1 db i eq er kansje vanskelig å si. men størst forskjell mellom pure direct og stereo syntest jeg er at i pure så virker det som artisten blir plassert midt i mellom høytalerene.skulle nesten tro stemmen kom fra tv'en. mens i stereo blir det et breiere lydbilde, men litt vanskeligere å plasere artisten.blir liksom sittende å se litt fra midtten og ut mot høytalerene. på noen låter foretrekker jeg stereo, mens på noen pure direct.
    har dette noe med dac'ene å gjør, eller er det stereo-moden til lx-81 som skal være slik at den lager ett større men mindre fokusert lydbilde?:-?
    DAC: Wolfson 8740 sitter i lx81/lx71. Ikke sikker på bdp-71...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gratulasjonene med ny receiver.

Fikk testa litt musikk i går. Men ikke så mye da jeg måtte ha litt quality time med dama også...

Har ikke testa film enda.

Onkyo 805 vs Pioneer lx71

MACC virker mye mer profesjonell ut enn audyssey.
    MACC er også mindre bry for brukeren, og virker hurtigere ut en audyssey.
    Pioneer høres bedre ut på lavt/normalt nivå. Spesielt midbass.

På høyt nivå er onkyoen mer kontrollert (spesielt med tanke på bass). Pioneer blir veldig lys i toppen når en spiller høyt. Nesten på grense til mekanisk. Virker ut som Pioneer begynner å slite med andre ord / gå tom for krefter / mister litt kontroll når en spiller høyt, kontra onkyo som beholder kontrollen over høyttalerne og bare vil at du skrur opp mer.

Mitt vanlige bruk ligger jo på lavt / normalt nivå. Så jeg legger nok vekten av min vurdering her. Skal en spille opp til fest er kanskje onkyoen best. Vi snakker om ganske høy lyd når jeg spilte høyt over.

Ellers lx71 notat:
    Musikk hørtes bedre ut i pure audio enn stereo.

Film ikke testet enda. Skal teste en del mer musikk også. Meste kommer vel til å skje i helga

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    hyrbis. vet du hviken dac som sitter i lx-81?
    (..)
    Vet ikke hvilken, er vel kanskje Wolfson som nevnes her, det er hvertfall en 192 kHZ/24-bit DAC, og 24bit er visst veldig viktig leser jeg i de andre DAC-trådene på dette forumet, så da er den helt sikkert bra

Tror du trygt kan kjøre digitalt til forsterkeren og dermed bruke hvilkensomhelst CD/DVD-spiller som kilde.

Forskjellene dine mellom stereo og pure direct er vanskelig å kommentere. Hvilke ting har du aktivert i Pioneeren? Standing Wave Control? Phase Correction? EQ? Alle disse tingene kan være aktivert i stereo men slås av i pure direct - og vil gi forskjell i lyden.

Selv har jeg Phase Correction og S-curve påslått når jeg lytter til musikk og kjører dermed i stereo og ikke pure direct. Har ikke finlyttet ekstremt men klarer ikke uten videre å høre forskjell på stereo og pure direct hvis jeg deaktiverer alt av kretser i stereo (dvs har av s-curve-phase correction, eq, etcetc)
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På høyt nivå er onkyoen mer kontrollert (spesielt med tanke på bass). Pioneer blir veldig lys i toppen når en spiller høyt. Nesten på grense til mekanisk. Virker ut som Pioneer begynner å slite med andre ord / gå tom for krefter / mister litt kontroll når en spiller høyt, kontra onkyo som beholder kontrollen over høyttalerne og bare vil at du skrur opp mer.
    en ICE-forsterker vil i utgangspunktet vrenge styggere når du drar den for langt. Så da må du nesten holde deg innenfor nivået det høres noenlunde pent ut. Ønsker du på jevnlig basis å spille høyere enn dette så er den ikke kraftig nok til ditt bruk.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det høres litt klinisk ut på høyt nivå kan være mcacc som gjør. sjekk hvilke verdier den setter, på mine har den justert opp diskant nivået veldig, og som kjent er ikke dette musikkvennlig på høyt volum. Jeg pleier røfft å se hvilke verdier som mcacc gjør mest med og halvere dette ca. Spesielt i toppen!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ICE-forsterker vil i utgangspunktet vrenge styggere når du drar den for langt. Så da må du nesten holde deg innenfor nivået det høres noenlunde pent ut. Ønsker du på jevnlig basis å spille høyere enn dette så er den ikke kraftig nok til ditt bruk.
    Takker for tipset . Har vel bare blitt vant til Onkyoen sine enorme krefter.

Ellers fikk jeg sett sett litt film. Nå har jeg riktignok ikke sett samme film på 805en. Dro i gang "The Broken" på bluray med dts hd master. Wow. Tror nok lx71 er betraktelig bedre på film enn 805. Jeg har også skrudd av den plus saken i menyen som skal fremheve stemmer bare så det er sagt.

Så langt

Film lx71>805
    lav musikk lx71>805
    medium musikk lx71>805
    høy musikk 805>lx71

Har ikke testet blu-ray konserter. Har spilt Celine Dion sin endel på onkyoen. Skal ta å teste den en dag på Pioneern.

Side 15 av 25 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •