Pioneer SC-LX81 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 494
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    den er ca 3 år meine eg.Trur du td noen som driver med avanserte elektriske ting kan klare slikt? Da har eg kanskje ein mulighet med ein som kan levere den inn på arbeidsplassen sin der dei har elektrisk avdeling for avanserte greier...

Nå er det mulig at eg senere ein gang,dersom eg ikkje er heilt fornøyd,prøver meg på ein 200 watts effektforsterker av rotel eller nad eller noe,da 604s3 for først utnyttet potensialet fullt ut ved dette.Og vincentn er jo litt lys.Er vel pga at det er rørforsterker... men er ikkje noe ekspert på dette området.... Hehe 8)
    1: Hvis den er 3 år kan det være reklamasjon. Start i butikken der den er kjøpt. Bør være 1. steg da det er gratis.

2: De trenger sikkert skjema hvis de ikke har det.

3: Ikke sikkert at Rotelen oppleves kraftigere, men hvis du synes den er lys så må du høre deg frem. Jeg synes ikke den var lysere enn RB-1090.

4: Det at den har rør i inngangsdelen skal normalt gjøre den mørkere, ikke lysere.

EDIT: Sorry for OT. Gertost: Vi diskuterer på feil sted nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vincent

Hehe... Du har helt rett... Er nok feil tråd angående vincent.... :razz:

Ps: Har fiklet litt inni den,så garantien er nok røket :/

Tar gjerne imot tips angående innstillinger andre har gjort angående musikk i stereo og hd 5.1...... :razz: som eg kan begynne med,og så rote litt selv.... hehe .......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alabama
    Sc-LX81 ble hentet igår og utifra det lille jeg har fått prøvd den, så er den merkbart bedre enn VSX-AX4ASi som jeg hadde før. B&W 604s3 fikk et helt klart løft med denne (syns jeg). Skjønner nå godt at denne har fått mye skryt.
    Hei!

du har vel hadt denne ein stund nå.Hvordan synest du kombinasjonen 604s3 og lx81 fungerer? Er det behov for effektforsterker i tillegg? Har du bi-ampet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx81

Hei!

Har nå bestemt meg for å sende inn den ødelagte vincent sp 331 2 x 150 watt effektforsterker.Og bruke den på kommende lx81

Men det eg lurer på er følgende:

Hvilken gevinst er det lydmessig å gå for lx81 når eg bruker effektforsterker i tillegg? Hifiklubben meinte det ikkje ville bli samme stereo lyd/like bra lyd musikk,visst eg tok bort effektforsterkeren og brukte kun ein litt dyr og kraftig reciever.Dei meinte det beste var å gå for ein middels forsterker til ca 8000 og bd til 6000 (begge fra denon) og bruke vincenten i tilleg.Da vil eg få utbytte av hd lyd,og få bedre lyd fra bluray men samtidig beholde den gode stereo lyden.Og bedre bilde enn ps3.....

Egentlig kunne eg gått for ein billig pioneer reciever med alle hd formatene og ein grei bd spiller og fått alikavel ganske bra lyd pga effektforsterkeren..

Eller er det mange andre ting å tenke på som gjør lx81 til ein bra kombo sammen med effektforsterker.Går utifra at effektforsterkern vil gi litt ulik lyd ved kobling til forskjelige recievere????

Går nok for lx81,men prøver å rettferdigjøre ovenfor meg selv at eg får utnytte dens potensiale i oppsettet mitt selv med effektforsterker.Kjipt vist eg ikkje vinner noe på komboen lx81 og vincente alla vincenten og billigere reciever :-?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Går nok for lx81,men prøver å rettferdigjøre ovenfor meg selv at eg får utnytte dens potensiale i oppsettet mitt selv med effektforsterker.Kjipt vist eg ikkje vinner noe på komboen lx81 og vincente alla vincenten og billigere reciever :-?
    Litt av poenget med å kjøpe LX81 forsvinner jo hvis du ikke bruke effektdelen i den. Den er nesten like kraftig som vincenten din, så egentlig hadde du ikke trengt effektforsterker i det hele tatt.
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår du venter & tester når boksen er i boks!

Benytter selv lx81 i biamp modus mot Pio S-3EX, spiller rimelig engasjerende både i stereo og surround. Er vel større forskjell mellom de ulike receiverne enn bare effektdelen, Denon og Pio har i tillegg forskjellig lydfilosofi.

Les testen i Hjemmekino av lx81, god beskrivelse av lyden.

Men forstår du får litt lopper i blodet av ventetiden ...du har en liten aha opplevelse i vente .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er nå vel for-forstreker delen i lx-81 en del bedre enn i de rimelige reciverene.så jeg tror du får bedre lyd med kun lx-81 enn en reciver til 5000 kr og vincent. visst du kjøper lx-81, og får ordnet vincentså er det bare å prøve om det er noe forskjell.vincent er nok ikke så vanskelig å få solgt visst du føler du ikke trenger den.da vet du i allefall hva lx-81 er god for.evt. kansje du ikke trenger effekt på senter.
    jeg har lx-81,og fikk i dag en emotiva xpa-2 2x250w effekt forsterker. kjøpte den for jeg har lyst å sjekke om det er nødvendig med effekttrinn.skal få testet ut til helgen tenkte jeg. visst jeg ikke føler det er noe forskjell komme jeg sikkert til å selge den. er ikke nødvendig å ha mest mulig bokser i tvbenken visst det spiller like bra uten uten.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Foreslår du venter & tester når boksen er i boks!

Benytter selv lx81 i biamp modus mot Pio S-3EX, spiller rimelig engasjerende både i stereo og surround. Er vel større forskjell mellom de ulike receiverne enn bare effektdelen, Denon og Pio har i tillegg forskjellig lydfilosofi.

Les testen i Hjemmekino av lx81, god beskrivelse av lyden.

Men forstår du får litt lopper i blodet av ventetiden ...du har en liten aha opplevelse i vente .
    Prøvde å lese testen,men må vere medlem Kanskje på tide eg blir det.Hehe :-D

Ja er kjedelig med desse loppene... Hehe..... Er noen seige timer på jobb og heime nå.Har lest litt på forskjellige andre tester og ser at lx81 utmerker seg på stereo.Må vel nesten handle noen kabler på torsdag og biampe den.Vet du hvor mye den yter i 2 ch visst ein biamper den? 5.1 oppsett?

Akkurat nå er "nja,skeptisk" og har lave forventinger.Er kanskje ein fordel,da eg kanskje havner i audio nirvana på torsdag

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx81

Sitat Opprinnelig postet av axl
    nå er nå vel for-forstreker delen i lx-81 en del bedre enn i de rimelige reciverene.så jeg tror du får bedre lyd med kun lx-81 enn en reciver til 5000 kr og vincent. visst du kjøper lx-81, og får ordnet vincentså er det bare å prøve om det er noe forskjell.vincent er nok ikke så vanskelig å få solgt visst du føler du ikke trenger den.da vet du i allefall hva lx-81 er god for.evt. kansje du ikke trenger effekt på senter.
    jeg har lx-81,og fikk i dag en emotiva xpa-2 2x250w effekt forsterker. kjøpte den for jeg har lyst å sjekke om det er nødvendig med effekttrinn.skal få testet ut til helgen tenkte jeg. visst jeg ikke føler det er noe forskjell komme jeg sikkert til å selge den. er ikke nødvendig å ha mest mulig bokser i tvbenken visst det spiller like bra uten uten.
    Begynner å bli litt plassmangel her og under tv benken :-D Mulig cd spilleren må ofrast,dersom pioneer pdb 320 gjør ein like bra jobb til cd.Grunnen til at eg lurer på dette med effektforsterker er at eg vil at det skal vere bra i stereo og musikk.Og da hjelper vel det ofte med litt ekstra watt/strøm for bedre lyd og for å kunne drive store fronthøytallere.B&W 604s3 er vistt ganske krevende av seg Hadde egentlig lyst å klare meg med kun 1 kraftig receiver,og sleppe bruk at effektforsterker.Pga plassmangel og forenkle det litt.Nå skal det jo sies at eg bruker hjemmekinoen i ein liten stue i eit murhus ( med dårlig akkustik pga lytt/ekko ),så det har jo sine begrensninger hvor mye utbytte eg får av ei STORT anlegg 8) Men mye vil ha mer.... Hehe...

Eg husker den dagen eg koblet opp vincenten til denonen som er på 7x110 watt.Fikk ikkje noen aha-opplevelser da.Selv om det var stor forskjell på denoen og vincenten strøm og vatt.Ble nesten litt skuffa.Men nå når den er defekt og eg må kjøre alt på denonen så merker eg at noe mangler Er litt mer tilbaketrukkent nå.Ikkje samme trøkk/luftighet,osv..... Men vincentn er jo større enn denonen,så det blir spennende å høre....

Effekt på centeren tenkte eg å kutte ut da den er på berre 125w.Den føler eg ikkje noe særlig forskjell på pr idag.Og der trur eg lx81 vil gjøre ein bedre jobb....

emotiva xpa-2 2x250w effekt forsterker vil vel bli rått tenker eg Du har store fronter? Du må skrive på sia her etter helgen,ka du synest.Om det var verdt det,eller om effekten er unødvendig.Det tar vel ikkje skade med effektforsterker,men hadde vært gøy om lx81 klarte seg fint uten.Håper ivertfall at den klarer seg uten vincenten og at det er 0 forskjell med denne på 8) Da blir det salg av den

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Litt av poenget med å kjøpe LX81 forsvinner jo hvis du ikke bruke effektdelen i den. Den er nesten like kraftig som vincenten din, så egentlig hadde du ikke trengt effektforsterker i det hele tatt.

Det er det eg har tenkt myeeee på.Ved bruk av effektforsterker,så kunne eg jo egentlig gått for ein billigere reciever..... Alla pioneer..... Er lei denon etter å hadt det i snart 12 år.Men denon er kjempe det.Men gøy med noe nytt og friskt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lufting

Ps: Trenger lx81 mye lufting for ikkje å gå varm :-? Tv benken er litt liten og har behov for dei få hyllene som er for å få plass til alt.Har eit ikea benk.Hat tatt vekk glass skyve dørene foran og platen bak..... 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Bruker du B&W804 på din lx81 uten hjelp av effektforsterker? Og hvodan synest du det fungerer???? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en SC-LX81 i går (ikke koplet opp ennå), men slik jeg forstår det så er ICE teknologien slik at den ikke vil gå varm i det hele tatt, i tillegg til at den kun trekker 330W sammenliknet med f.eks VSX-LX52 som trekker 410W ennå 81'en er en mye kraftigere receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det med stømforbruket skal du ikke se så mye på, det er gjennomsnitt forbruk. men bruker vel litt midre strøm enn en transistor forsterker da det er bedre utnyttelse i ice at mer går til effekt til høytalerene, og mindre til varme. den blir litt varm, men det er ikke mye. i forhold til min gamle h&k avr 8500 er det stor forskjell i varmen. jeg har 2,5 cm klaring over forsterkeren, og det fungerer fint.kjennr jo at platen over blir litt varm, men ikke noe problem.tipper det er snakk om ca 40 grader.
    visst jeg ikke husker feil så ble lx-81 målt til 2x154w og 7x120w i 8ohm, så den er nokså potent.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Axl: tror faktisk det var 2*180 i stereo og 7*140! men det er mulig dette var i 4ohm så la det være usagt
    Uten tvil er dette en veldig potent forsterker! Kamerat av meg som bruker denne på rf 7 og de har stygge dipper ned i 2 ohm, uten at Sc lx 81 så mye som anstrenger seg!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thøgers
    Jeg kjøpte en SC-LX81 i går (ikke koplet opp ennå), men slik jeg forstår det så er ICE teknologien slik at den ikke vil gå varm i det hele tatt, i tillegg til at den kun trekker 330W sammenliknet med f.eks VSX-LX52 som trekker 410W ennå 81'en er en mye kraftigere receiver.
    LX81 utnytter nok strømmen mye bedre ja. Mindre tap. Men at den er voldsomt kraftig er nok en annen sak. SC-07 er den amerikanske utgaven av lx81:

Pioneer Elite SC-07 A/V Receiver:
    HT Labs Measures
    HT Labs Measures

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 120.9 watts
    1% distortion at 150.5 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 106.1 watts
    1% distortion at 135.2 watts

Analog frequency response in Pure Direct mode:
    –0.08 dB at 10 Hz
    –0.01 dB at 20 Hz
    +0.30 dB at 20 kHz
    –1.58 dB at 50 kHz

Analog frequency response with stereo signal processing:
    –1.40 dB at 10 Hz
    –0.40 dB at 20 Hz
    +0.29 dB at 20 kHz
    –2.40 dB at 50 kHz

This graph shows that the SC-07’s left channel, from CD input to speaker output with two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1 percent distortion at 148.5 watts and 1 percent distortion at 182.2 watts. Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distortion at 236.4 watts and 1 percent distortion at 301.6 watts.

Response from the multichannel input to the speaker output measures –0.07 decibels at 10 hertz, –0.01 dB at 20 Hz, +0.30 dB at 20 kilohertz, and –1.57 dB at 50 kHz. THD+N from the CD input to the speaker output was less than 0.006 percent at 1 kHz when driving 2.83 volts into an 8-ohm load. Crosstalk at 1 kHz driving 2.83 volts into an 8-ohm load was –100.72 dB left to right and –101.73 dB right to left. The signal-to-noise ratio with 2.83 volts driving an 8-ohm load from 10 Hz to 24 kHz with “A” weighting was –105.07 dBrA.

From the Dolby Digital input to the loudspeaker output, the left channel measures –0.02 dB at 20 Hz and +0.20 dB at 20 kHz. The center channel measures –0.01 dB at 20 Hz and +0.22 dB at 20 kHz, and the left surround channel measures –0.01 dB at 20 Hz and +0.21 dB at 20 kHz. From the Dolby Digital input to the line-level output, the LFE channel is +0.01 dB at 20 Hz when referenced to the level at 40 Hz and reaches the upper 3-dB down point at 117 Hz and the upper 6-dB down point at 120 Hz.—MJP

Onkyo 805 f eks setter lx81 i skyggen når det kommer til effekt:

Home Theater: Receivers
    ---------------------------------------------------------------------------------------

HT Labs Measures: Onkyo TX-SR805 A/V Receiver

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1 percent distortion at 162.0 watts
    1 percent distortion at 184.5 watts

All channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1 percent distortion at 120.4 watts
    1 percent distortion at 151.7 watts

Analog frequency response in Pure Audio mode:
    –0.07 dB at 10 Hz
    –0.02 dB at 20 Hz
    –0.03 dB at 20 kHz
    –0.24 dB at 50 kHz

Analog frequency response with signal processing:
    –0.34 dB at 10 Hz
    –0.12 dB at 20 Hz
    –0.43 dB at 20 kHz
    –38.47 dB at 50 kHz

This graph shows that the TX-SR805’s left channel, from CD input to speaker output with two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1 percent distortion at 181.8 watts and 1 percent distortion at 212.3 watts. Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distortion at 327.6 watts and 1 percent distortion at 369.0 watts.

Response from the multichannel input to the speaker output measures –0.07 decibels at 10 hertz, –0.02 dB at 20 Hz, –0.03 dB at 20 kilohertz, and –0.23 dB at 50 kHz. THD+N from the CD input to the speaker output was less than 0.004 percent at 1 kHz when driving 2.83 volts into an 8-ohm load. Cross-

talk at 1 kHz driving 2.83 volts into an 8-ohm load was –90.08 dB left to right and –87.96 dB right to left. The signal-to-noise ratio with 2.83 volts driving an 8-ohm load from 10 Hz to 24 kHz with “A” weighting was –108.17 dBrA in Pure Audio mode.

From the Dolby Digital input to the loudspeaker output, the left channel measures –0.02 dB at 20 Hz and –0.31 dB at 20 kHz. The center channel measures –0.02 dB at 20 Hz and –0.33 dB at 20 kHz, and the left surround channel measures –0.02 dB at 20 Hz and –0.32 dB at 20 kHz. From the Dolby Digital input to the line-level output, the LFE channel is +0.11 dB at 20 Hz when referenced to the level at 40 Hz and reaches the upper 3-dB down point at 96 Hz and the upper 6-dB down point at 116 Hz.—MJP

Kilde for målinger: Home Theater: Home Page

LX81 er alikevel høyt anbefalt på deres anbefaling. Går nå selv fra 805 til lx71 som jeg får i morra. Er litt spent pga den store nedgang i effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx81

Har sett at denon har kommet med nye modeller og spesielt 4310 skal vere meget bra til stereo....Noen som har erfaring angående denon kontra pioneer?

Og passer pioneer til bowers & wilkins?

Berre 2 dager til den ankommer hus nå

Ifølge soundgarden kommer eg til å merke store forskjeller i Hd lyden i forhold til tidligere oppsett.Og den ska kunne drive relativt store høytallere.Må sies at min nåværende denon 2807 7x110 watt klarer fint å drive 5.1 oppsettet mitt (2 store B&W 604s3 i front).men blir litt angstrengende på høgt volum.Så det må nok merre krutt til.Og det satser eg på at lx81 gir.... 8)

Denonen kom ut på markedet i mai 2006 meine eg og lx81 for eit år siden??? Så det er jo nesten 2,5 års forskjell.Så rekner med det er store forskjeller.Håper jo på "wow" faktor angående lyd..... Synest fortsatt at eg får fin og god lyd fra 2807 (spesielt hd og heilt "ok" på stereo)

Dere andre som har lx81,hvordan synest dere den er til stereo?

Og er den bra fremtidsrettet??? Har jo vært på markedet 1 år no,men det er vel fortsatt eit bra kjøp med tanke på pris,konkurrenter,og valuta for pengene???

Masser sikkert fælt nå,men er ikkje kver dag ein handler for 21 tusen (receiver og bd spiller) :-D

Ps:Bd spilleren pioneer 320 skulle foresten gi eit løft i bildet kontra ps3,spesielt på dvd... På lyd delen har eg forstått det slik at så lenge det sendes ut som bitstream,så er det recieveren det kommer anpå. 0 forskjell lyd billig bd spiller og dyr bd spiller....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste lyd fordel du får med den bluray spillern er jo når du spiller av stereo fra cd vel? Den støtter jo ikke multi kanals pqls. Så det er vel cd lyden som får et løft med den blu-ray spillern i kombinasjon med lx7x/lx8x receiver...

Når du ser dvd sender den jo ac3/dts lyd til forsterkern for decoding alikevel.

I alle fall slik jeg har forstått den pqls saken.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Eneste lyd fordel du får med den bluray spillern er jo når du spiller av stereo fra cd vel? Den støtter jo ikke multi kanals pqls. Så det er vel cd lyden som får et løft med den blu-ray spillern i kombinasjon med lx7x/lx8x receiver...

Når du ser dvd sender den jo ac3/dts lyd til forsterkern for decoding alikevel.

I alle fall slik jeg har forstått den pqls saken.
    Men eg får jo sendt ut HD lyd formatene som bitstream gjennom hdmi.Og det skal jo vere tapsfritt.Og så tar recieveren og dekoder,istedenfor spiller.Og det skal visst gi best hd lyd... Lyden på vanlig dvd er ikkje so nøye for min del,da det går mest i BD

Ps3 er nødt til å dekode selv og sende over som lpcm/mpcm,og det skal ikkje vere like bra,da ein kan tape litt signal.Og at lyden også påvirkes av hvor gode deler som er brukt i maskina.Rekner med komponentene i ps3 ikkje er av beste sort.... Lx81 kan vel ikkje motta multikanals pqls,eller?Og hva er egentilg dette og hva har det å si for lyden?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multikanal-PQLS er i øyeblikket kun mulig med kombinasjonen BDP-LX52 og SC-LX72/82.

PQLS er Pioneers proprietære løsning for "jitterfri" overføring via HDMI, dvs. at signalet blir bedre i tidsdomenet.

Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •