Pioneer SC-LX81 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 25 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 494
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei. Jeg bruker to subber og y-splitt på min LX81. Skal ikke være påståelig, men jeg tror du må opp et hakk for å få 2 sub utganger.
    Mvh Jan Tore

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    når jeg gjør dette å spiller høyt skjer det noe løye når jeg skrur ned lyden igjen. det går ca 3-4 sekund så kommer det røde OVER lyset på i 1-2 sekunder så slokker det igjen. jeg lurer da på om det trekker for mye strøm av strømnettet og at det er det forsterkeren fanger opp??? ingen kutting av lyd eller noe, det er som sagt etter jeg skrur ned.

men hva dolby modus bruker dere?
    Du skal ikke bruke multichannel inn, men sub pre out!

Skru på analog att, da slutter OVER å blinke i display! Det er det analoge innsignalet som må dempes, har ikke noe med strømtrekk å gjøre

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    For å gjøre det enda vanskelige så varier LX71 og 81 fra tidlig produksjon å senere produksjonsmodell-vistnok. Et blad oppgav at det var stor forskjell på en LX81 de hadde til test(tidlig serie nr) å en senere modell produsjonsmodell de fikk til ny evaluering.

Så kommer hvor heldig en er med "tolleransene" på hver enkelt del i forsterkern. Dette er jo helt vanlig på alt fra tver og til biler-ingen produkter er 100% helt like i en og samme serie/modell vil ALTID være små avvik så fremt ikke alle deler blir fysisk målt til hver forsterker...

Derfor er det nok teoretisk mulig å få en LX71 som er bedre enn dårlig LX81 og vica verca. Har selv ikke hørdt stor forskjell på LX71 og LX81 som en kompis har å gikk for LX71.
    Regner da med at de siste produsert er bedre enn de som er produsert tidligere? Bestilte med nettop en. Skulle tro de siste bugs var fiksa nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle skal være like nå. Var en veldig tidlig test modell.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Du skal ikke bruke multichannel inn, men sub pre out!

Skru på analog att, da slutter OVER å blinke i display! Det er det analoge innsignalet som må dempes, har ikke noe med strømtrekk å gjøre

hei, takker for svar.
    jeg bruker sub pre out. men prøvde den andre mulitchannel inn får å se om i menyen om det sto at denne kunne forandres til sub2 pre out eller noe.
    bruker y-ledd nå.

analog innsignal som må dempes? er der den A.ATT bak skyveluken i fjernkontrollen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang analog att så er det nok det ja! vet ikke hvordan fjernkontrollen på denne moddellen er, men det er denne funksjonen som fjerner "over" i displayet hadde samme problemet selv!

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble ganske mye slappere lyd da jeg skrudde på a-att knappen, dempet lyden mange hakk... hvordan kan dette ha seg? lyttenivået som før var på 30 er nå på 15...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slappere lyd blir det ikke, men den blir lavere! Dette er fordi du demper inngangssignalet på spilleren slik at den ikke vrenger og "over" blinker..
    Signalet blir renere og ergo er det bare å skru opp! Du kan skru langt over på + siden da!

Akkurat samme som min! uten så er det ganske høyt på - 20, men med an att på så må jeg ned i ca - 12 for samme db nivå, ingenting galt! Bare å kjøre på!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    ble ganske mye slappere lyd da jeg skrudde på a-att knappen, dempet lyden mange hakk... hvordan kan dette ha seg? lyttenivået som før var på 30 er nå på 15...
    Har du noen analoge innganger i bruk nå som du koblet det riktig da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Har nå bestilt ein cl lx81 pioneer fra soundgarden i bergen da dei ikkje hadde den på lager.Og det var og jubileumstilbud denne uken på denne til 16.995.har også bestilt pioneer bdp 320 til 3990.-.....

Har til nå brukt denon avr 2807 + 2 effektforsterkere vincent sp 331 til front b&w 604s3 og sp-996 til center.... Har 5.1 oppsett med bowers & wilkins 600 serien. Har små bakhøytallere 601 s3 og stor center,store fronter 604s3 og asw 600 sub....

På torsdag rauk vincent sp 331 150 watt stereo effektforsterker.Brant ein del inni

So no skifter eg til cl lx81.tenkte å kun bruke denne uten effektforsterkere.Forenkle det litt og bytte ut playstation 3 som bd spiller og ha dedikert spiller bdp 320.

Trur dere at eg vil merke stor forskjell på lyd og bilde? No når vincentn rauk so har eg koblet alle høytallere til denonen ( 7x110 watt)... Synest det ble litt tilbakeholdent uten effekt forsterkere ( til og med "gamlo" og dama merket forskjell)

Vil cl lx drive høytallerene bra uten bruk av effektforsterkere? Kan jo koble den som virker til centeren? DEn e mono og på 125 watt.Men lxen klarer kanskje bedre jobb? Har forstått det slik at det reele på lxen er 7x140 watt?

Ser litt film,men går mye i bluray konserter og vanlig cd + spotify og.Er den bra på musikk.Eveentuelt justere noe? På denonen so må eg slå av romkorreksjonen ( audessy) da denne suger på musikk.Blir tamt og flatt :/ Men bra uten den på....

Blei litt langt dette.Men er so redd for at når recevier og bd spiller er koblet opp so merker eg ikkje forskjell kontra det oppsetet eg har nå ( blir samme høytallere som før da) Har foresten pdp 5090 tv,so litt kult å ha recevier,Bd,og tv fra pioneer.Men det har ingen tin g å si bortsett fra design da vil eg tru....

Han fra soundgarden sa foresten at lx81 som var kampanje pris på var eit bedre kjøp en den nye lx82 da det lydmessig var ingen forskjell.Han hadde selv lx 81,og sa at det var bedre å bruke 17 på lx81 og 4-5 tusen på dedikert spiller da ps3 var dårlig på hd lyd da den dekodet det internt.da fikk eg bedre ut av det prismessig enn å kjøåe lx82 til 22.000,som han meinte at den ikkje var verdt 5 tusen i forskjell

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps: høytallerne mine er 8 ohm.... har det noe å si?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uten å ha hørt denon en din så vil jeg tro at det låter bedre med Pioneeren. Den er endel kraftigere.
    Om den låter bedre enn med vincent tør jeg ikke mene noe om !

Men Pioneeren har fått veldig skryt for effekten!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. gratulerer med ny forsterker. jeg har ikke hørt b&w høytalere eller denon, men tror nok du vil merke det er mer krefter i lx-81.den har mange muligheter.visst du syntes den låter litt tamt på musikk kan du lagre et eget oppsett eller flere som du bruker til musikk.f.eks justere opp bassen litt i eq. les bruksanvisning og prøv deg litt frem. evt. prøv med vinsent på ene høytaleren og hør om det er noe særlig forskjell.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker og bukker

takker for svar

Kan prøve når forsterkeren er i hus med vincent på centeren og høre om det er forskjell med eller uten.Det var bra tips. B&W 604 s3 er en ganske krevende høyttaler har eg forstått.For å få full utbytte burde den ha 200 watt seies det,men da blir det dyrt Håper på at lx81 klarer seg uten effektforsterker.Nå skal jo dette brukes i middels stor stue,so behovet for effektforsterker er jo sikkert meir behov for i hjemmekinorom/STOR stue vil eg tro.Det eg håper er at eg ikkje savner noe i forhold til tidligere oppsett.

Dere som bruker lx81 på store høytallere uten effektforsterker.låter det bra ved høgt volum,eller merkes det at det blir anstrengende ved høgt volum? Krever mer effekt?

Har dere også erfaringer med ps3 kontra bd spiller på lyd delen?

Skal sjekke bruksanvisningen,når forsterker og pårøve å tweake litt angående musikk lyd.... Men er nok mange her på forumet som er bedre enn meg på dette området.Så kommer nok til å spørre meira om tips og råd

Men om pioneeren hadde vært bedre med vincent sp331 så vil det vel uansett låte bedre enn denon 2807 med vincent sp331? Denonen er jo fra 2006 meine eg.Så det må jo være store forbedringer siden da.Spesielt på hd lyd delen Nå vil vel receiveren dekode hd lyden siden eg kommer til å sende som bit stream...

PS: Vincent hadde litt "lys" lyd eller ka eg skal seie.Kanskje litt for lys.Og no når eg kun kjøre denonen so vart bassen litt tam... Er pioneeren futt i når det gjelder bass?

Eg gler meg veeeeeldigt til torsdag.... Blir laaaaaange dager framover.hehe.... 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincenten er en bra sak og har mye krefter. Det kan jo hende det er en bagatell å fikse den. Brant du en del deler inni, eller mente du én (1) del?

Gratulerer med ny receiver!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vincent

[QUOTE=CavaleraRules]Vincenten er en bra sak og har mye krefter. Det kan jo hende det er en bagatell å fikse den. Brant du en del deler inni, eller mente du én (1) del?

Gratulerer med ny receiver![/QU

Takker :-D

Er ein del attmed av/på knapp.såg ein chip som var brennt.Var fattern som såg på den da han har jobbet litt med elektriske ting før.Han trudde det var av/på knappen som var gåen,og at han kun koble slik at nåe eg tok i ledningen so slo den seg på.men den gangg ei :/ var litt meir avansert.Åpnet ein boks attmed power knappen,og der var det ein brent chip,osv. Har sikkert vært for dårlig kjøling.Men dei siste ukene,har eg merket ein rar knitre lyd akkurat når eg har slått den på.... Ja den er jo ganske kraftig.2 x 150 watt.Men skal jo vere kraftig lx og.Står 7x190 watt,men har forstått det slim at det reelle er 7x140 watt. Den lille mono vincent sp 996 er på 125 watt,så spørst om det er point i å bruke den på lxen.Men skal no prøve å se eller rettere sagt høre.Hehe....

kommer nok til å sende vincenten inn på reperasjon.Hadde den ikkje røket,so hadde eg nok ikkje kjøpt ny receiver og bd spiller.Men har leeenge vert sugen på rendyrket hd receiver og dedikert bdd spiller.Så hell i uhell Vart litt lettere å overtale dama nå.Selvom hun er godt fornøyd med å kun bruke denonen.... Hehe....

Vet du/noen om hvor mye slik reperasjon hvil koste ca av effektforsterker? Bor i nørheten av bergen,so blir jo å sende til østlandet.sikkert dyr frakt.Må kontakte neby hifi.men blir ikkje reparert nedt enda.Først blir det penger på soundgarden først

Er spent på lxen og uten effektforsterker

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umulig å vite hvor mye det koster før man har oversikt over skadene.

Vincentene har sikkert like stor strømforsyning (til 2 kanaler), som Pioneeren har (til 7). Nå er vel ikke det sammenliknbart siden Pioneer har ICE, men dog.

Hor gammel er Vincenten? Hvis den er mer enn 5 år, ville jeg hørt med Dalens hvis du ikke har noen i nærheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klarer ikkje vente mer.vil ha forsterker nåååååå... hehe

PS:

Og ikkje minst spent på stereo lyd og bluray musikk konsterter imed dts hd 96/24bit......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er ca 3 år meine eg.Trur du td noen som driver med avanserte elektriske ting kan klare slikt? Da har eg kanskje ein mulighet med ein som kan levere den inn på arbeidsplassen sin der dei har elektrisk avdeling for avanserte greier...

Nå er det mulig at eg senere ein gang,dersom eg ikkje er heilt fornøyd,prøver meg på ein 200 watts effektforsterker av rotel eller nad eller noe,da 604s3 for først utnyttet potensialet fullt ut ved dette.Og vincentn er jo litt lys.Er vel pga at det er rørforsterker... men er ikkje noe ekspert på dette området.... Hehe 8)

Men no er eg kanskje blitt litt kresen i det siste,so årøver å roe meg litt ned.hehe.Håper lxen er mer enn nok både for ører og lommebok ikkje minst

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kommer til å bli possitivt overrasket over SC LX81, kjører min på pio sine S-3EX høyttalere og den har ingen problem med å drive dem uansett volum. God lyd som overgår de gamle midgardblokkene mine.
    Tror du må investere i et ganske så dyrt effekttrinn før det skal bli noen større merknad.
    Har testet med hegels H200 men synes 81 gjør en like bra jobb i mitt rom. Hegels H4 SE derimot er et effekttrin som jeg skal kjøpe når julenissen kommer med penger.

Side 13 av 25 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •