Pioneer SC-LX81 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 25 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 494
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sideburn
    2:At forsterkeren settes over til TV/SAT så snart jeg slår på både TV og forsterker samtidig
    Hvis du slår av HDMI-control vil den antakelig ikke gjøre dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvis du slår av HDMI-control vil den antakelig ikke gjøre dette.
    Ja, men jeg ønsker jo å ha HDMI-kontrollen i drift. Virker meningsløst at jeg ikke skal få konfigurere selv hva slags inngang TV-en er på....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke på HDMI kontroll på. Ga opp hele opplegget å kjører uten HDMI kontroll selv så kan jeg definere sånn som jeg vil. Eneste som funker med HDMI kontroll er HDMI 2 som er satt bil BD utfra hva jeg har funnet ut.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg skal sjekke dette. Tror vel egentlig ikke det er høyttalerne, da de har vunnet test etter test.
    Står den bare på direct så er alt av DSP og EQ fortsatt aktivt, men på pure direct er det avslått, og da bør du jo ubehandlet lyd - noe som i utgangspunktet
    ikke bør låte spesielt mye flatere og kjedeligere enn andre forsterkere du har hatt i hus.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei!!!=)
    Eg er ferd med å skal kjøpe meg ny PIONEER forsterker å har bestemt meg for LX81.

Å så lurer eg på om noen av dere som har dene forsterkeren bruker den på GODE HIFI høytalere klarer den å drive di GÅTT (å vist dere har testta Biampen vorda blei de da???
    (Eg skal snart hente mine nye Focal Electra 946 høytalere! De er derfor eg lurer på om denne er krafti nokk???

På forhon TAKKER eg for all hjelp å info eg kan få!!!=)

Mvh.geir h H

EDITERT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg bruker min til å drive et par Pioneer S-3EX. Dette synes jeg fungerer helt strålende. Jeg har ikke biampet, men deler på 80 hz og lar subbene ta resten. Mvh JanTore

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...at enkelte ganger når forsterkeren slås på, så kommer det en svært høy og ubehagelig "digital" knitring i høyttalerne, før forsterkeren slår seg av igjen. Alle tilkoblinger er sjekket, og jeg får ingen feilmelding fra forsterkeren. Dette har skjedd 5-6 ganger tidligere, men nå sist slo den seg av hele tiden. Etter å ha koblet fra strømmen og ventet litt, fikk jeg den på igjen. Klarer selvsagt ikke å fremprovosere feilen nå..........
    Noen som har opplevd dette, eller har noen formening om hva det kan være? -Feil på forsterkeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ADHD:-)
    Hei!!!=)
    Eg er ferd med å skal kjøpe meg ny PIONEER forsterker å har bestemt meg for LX81.

Å så lurer eg på om noen av dere som har dene forsterkeren bruker den på GODE HIFI høytalere klarer den å drive di GÅTT (å vist dere har testta Biampen vorda blei de da???
    (Eg skal snart hente mine nye Focal Electra 946 høytalere! De er derfor eg lurer på om denne er krafti nokk???

På forhon TAKKER eg for all hjelp å info eg kan få!!!=)

Mvh.geir h H

Har drevet Energy Veritas 2.4i med LX71 å den dro de opp til 0 på volum skalaen uten tegn til forvregning o.l. ALDRI hatt så kontroll og stram bass på de før på så høye volum med reciver så den driver det meste. De er relativt glade i effet. 85 DB i følsomhet å dipper på 3.6 OHM.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ADHD:-)
    Hei!!!=)

Jeg biamper B&W 804s med denne, og kan ikke klage på hverken kvalitet eller kvantitet
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest i mange tester at lx81 er mye bedre enn lx71. Stemmer dette? Spesifikasjonene er ganske like...?

Vil det være bedre anvendte penger å gå for lx71, og heller bruke pengene f.eks på ekstra effektforsterker eller noe annet?

Til slutt lurer jeg på hvorfor ikke AVSHOP bare selger 71, og ikke 81 som tidligere.

på forhånd takk:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett dette, men synes som deg at det virker litt merkelig. Jeg vil tippe det ikke er store forskjeller i lydkvalitet her, så du kan nok trygt kjøpe 71 hvis du ikke trenger de ekstra funksjonene som finnes på 81.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis det virkelig ikke er store forskjeller i prestasjoner på 71 og 81, så blir det vanskelig å ta magasiner som "whatHifi" seriøst.

Jeg mister helt tiltroen til de som bedriver tester, og hva med de andre produktene de tester? For så godt som alle som har hørt begge recieverne her på forumet, mener at man ikke hører forskjell.

Har hele tiden trodd at 81 har vært langt bedre enn 71, men men....Ikke nå lenger.:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre det enda vanskelige så varier LX71 og 81 fra tidlig produksjon å senere produksjonsmodell-vistnok. Et blad oppgav at det var stor forskjell på en LX81 de hadde til test(tidlig serie nr) å en senere modell produsjonsmodell de fikk til ny evaluering.

Så kommer hvor heldig en er med "tolleransene" på hver enkelt del i forsterkern. Dette er jo helt vanlig på alt fra tver og til biler-ingen produkter er 100% helt like i en og samme serie/modell vil ALTID være små avvik så fremt ikke alle deler blir fysisk målt til hver forsterker...

Derfor er det nok teoretisk mulig å få en LX71 som er bedre enn dårlig LX81 og vica verca. Har selv ikke hørdt stor forskjell på LX71 og LX81 som en kompis har å gikk for LX71.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har peiling på om det er mulig å få vekk skjermvisningen av lydnivået som kommer opp hver gang jeg justerer lyden på LX71.
    Synes det er i veien for bilde.

Har Pio. KRP-500A.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått problem med at jeg ikke får inn internett radio lenger. virket tidligere. noen som har vært borti dette?
    har internett og router fra telenor.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. jeg har cdspiller koblet til med analoge kabler til cd inn på reciveren. er det noen som vet om det bare er i pure direct signalet går utenom reciverens da-omformer, eller er det spilleren som konveterer signalet i stereo mode også?
    litt greit å vite visst en har dyr cd spiller.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    hei. jeg har cdspiller koblet til med analoge kabler til cd inn på reciveren. er det noen som vet om det bare er i pure direct signalet går utenom reciverens da-omformer, eller er det spilleren som konveterer signalet i stereo mode også?
    litt greit å vite visst en har dyr cd spiller.
    Det er nok bare i pure direct ja. Men det er en god da-konverter i denne forsterkeren, så du kan jo vurdere å kjøre digitalt fra cdspilleren din. Ikke sikkert lyden blir noe dårligere. Og da blir du ikke på samme måte "tvunget" til å kjøre pure direct.
    --
    Thorbjørn

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo
    noen her som bruker 2 subwoofere på sin lx71/81? jeg har 81 men får ikke sub nr 2 til å spille på multi channel inn subwoofer tilkoblingen, trodde det skulle gå an å skru den på inne på menyen men finner ikke noe om det, må jeg da kjøpe splitter til pre-out subwoofer tilkoblingen som jeg bruker på sub nr 1?

det som er så rart at når jeg kobler skrur på forsterkeren så kommer standby lyset på på subben mens når jeg skrur forsterkeren av igjen skrur den seg på.
    så det virker nesten som om det skal gå på en måte....

anyone???

å hvilke dolby bruker dere?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    multi channel in er for INN signal, ikke UT.
    multi channel in brukes når du tilkobler dvd/bd spiller el.
    Kjøp splitter og kjør begge subwooferene fra Pre out subwoofer.
    Jeg kjører selv 3 subber fra samme utgangen, går kjempefint.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg gjør dette å spiller høyt skjer det noe løye når jeg skrur ned lyden igjen. det går ca 3-4 sekund så kommer det røde OVER lyset på i 1-2 sekunder så slokker det igjen. jeg lurer da på om det trekker for mye strøm av strømnettet og at det er det forsterkeren fanger opp??? ingen kutting av lyd eller noe, det er som sagt etter jeg skrur ned.

men hva dolby modus bruker dere?

Side 12 av 25 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •