Pioneer SC-LX81 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 25 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 494
    Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    syntest lx81 funger bra til musikk. kjører stortsett i pure directe.

skal det være nødvendig å stille inn forstrkeren til motsanden i høytalerene da? mine dali mentor er 6 ohm. hadde 4 ohms høytalere før. har aldri justert noe sånnt. vil tro at forsterkeren merker dette selv.
    KAn være veldig lurt å gjøre det, grunnen til det er at forsterkeren blir mer presset grunnet den lave impedansen, i 4 ohm må forsterkeren levere nesten dobbelt med krefter i forhold til i 8 ohm.

Men kom til å tenke på at siden dette er Ice monduler så er kanskje dette ikke nødvendig.Men blir det kjøp for meg så skal jeg kontakte pioneer og høre med dem. Skal gi beskjed her da

Newcomer Bassn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Fikk ikke til å endre til 6ohm.. noen med LX 81 som kan fortelle hvordan man gjør det?

Heisann, denne er jo oppgitt med: Impedans ved utgangsnivå 6 ohm så dette er ikke noe du trenger tenke på.
    Har forresten denne selv og er kjempefornøyd.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassn
    Heisann, denne er jo oppgitt med: Impedans ved utgangsnivå 6 ohm så dette er ikke noe du trenger tenke på.
    Har forresten denne selv og er kjempefornøyd.
    Takk for svaret

Håper den snart kommer på lager, stor forskjell mellom 255 og LX 81...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en sånn på vei til meg også. Blir spennende å se hvordan denne funker biampet til mine B&W 804s. Kan jeg klare meg uten effektforsterker mon tro?
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat koblet opp min nye LX71 forsterker, og kavde meg gjennom bruksanvisningen, men et par ting jeg lurer på.

Kjører Dali 8008 høytt som har 4 ohm, er det noen steder jeg skal velge dette på forsterkere eller gjør den det automatisk?

En annen ting:

Når jeg kjører bluray via min PS3 får jeg bare DolbyDigital og DD + PL2 når jeg kjører bak kanalene siden ejg kjører 7.1, skulle ikke dette dukke opp som Dolby True HD?

Samme problem med HD-DVD der står det bare pcm + PL2, har Toshiba EP30 som også støtter DolbyTrueHD.

Kjører begge med bitstream og med hdmi.

Noen jeg har gått glipp av? Håper på noen oppmuntrende tips der

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Har akkurat koblet opp min nye LX71 forsterker, og kavde meg gjennom bruksanvisningen, men et par ting jeg lurer på.

Kjører Dali 8008 høytt som har 4 ohm, er det noen steder jeg skal velge dette på forsterkere eller gjør den det automatisk?

En annen ting:

Når jeg kjører bluray via min PS3 får jeg bare DolbyDigital og DD + PL2 når jeg kjører bak kanalene siden ejg kjører 7.1, skulle ikke dette dukke opp som Dolby True HD?

Samme problem med HD-DVD der står det bare pcm + PL2, har Toshiba EP30 som også støtter DolbyTrueHD.

Kjører begge med bitstream og med hdmi.

Noen jeg har gått glipp av? Håper på noen oppmuntrende tips der
    Mener å ha lest her inne at du ikke får opp dolby true hd o.l i displayet når du kjører fra ps3 - kun pcm! Når det gjelder 4ohm's innstilling får du ikke valgt mellom annet enn 6 og 8 ohm. Det gjør du ved å holde inne speakersknappen mens du slår på on off knappen! Sett den på 6 ohm,og kjør på!

Er du fornøyd ellers??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kongeforsterker til film, det er hvertfall helt sikkert - går min gamle Denon 3805 en høy gang! Tonnevis med trøkk uten å bli ubehagelig, og superbra samspill mellom alle kanalene!

Til musikk er jeg litt skuffet over at det funker såpass dårligtil musikk med resultatet etter full auto MACC. Altfor flatt og kjedelig. Heldigvis kan jo alt overstyres manuelt. Har nå resatt alt av full band EQ untatt en demping ved 125hz (som jeg har redusert noe), men standing wave control og full band phase control er fortsatt på. Nå låter det høvelig bra til musikk også! Mye ryddigere lydbilde med phase control og reduksjon av basspeaks enn når man kjører med MCAAC av.

Absolutt en potent forsterker til både musikk og film dette! Med tanke på at jeg kommer fra Electrocompaniet AW250 må det vel være være godt skussmål at jeg nok kommer til å trives med denne også til musikk.

Så foreløpig førsteinntrykk og terningkast blir vel noe slikt:

Brukervennlighet: 6/10
    (må fikle manuelt for å få MCAAC til å låte bra på musikk)

Musikk: 8/10
    (samme som over. pure direct låter bra - men når man først har MCAAC tilgjengelig må man bruke dette, og få enda bedre lyd!)

Film: 10/10
    (fantastisk!)

EDIT: Utvider denne litt med det jeg skrev på et annet (engelsk) forum, dette låter veldig bra til musikk også, ikke bare til kino denne forsterkeren! - Nedenstående bør prøves av andre også hvis dere kjører denne forsterkeren på musikk og kjører enten pure direct eller med standardresultatet fra MCAAC!

for music I'm now running standing wave control on (which have correctly reduced three low frequency peaks I knew was in my room from earlier manual measurements) and full band phase on, but have reset most of the EQ-settings done by MCAAC. It had reduced a peak at 125hz, which I have kept, but I reduced it form -6.5dB to -3.5dB, otherwise it sounded too lean. The rest of the band I have reset to 0dB - as I found that I liked the original in room sound signature of my speakers better than what MCAAC percieved as flat response.

The pioneer also sounds a bit bright to me, so I have activated X-curve with a 0.5dB curve. I've also increased the subwoofer channel level by 3dB.

It now sounds balanced, with proper bass response, neutral mids and highs without being too bright. The overall sound is much cleaner, with better timing and tighter bass now than when switching everything off by going to pure direct.

So to conclude I think the DSP features does a really good job at cleaning up the soundstage and helping with a few low frequency issues - but it seems that the middle / upper bands is best left alone. (At least with my B&W 804s speakers and my ears )
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Mener å ha lest her inne at du ikke får opp dolby true hd o.l i displayet når du kjører fra ps3 - kun pcm! Når det gjelder 4ohm's innstilling får du ikke valgt mellom annet enn 6 og 8 ohm. Det gjør du ved å holde inne speakersknappen mens du slår på on off knappen! Sett den på 6 ohm,og kjør på!

Er du fornøyd ellers??

Som Hybris sier her er denne forsterkeren helt fantastisk på realistisk lydgjengivelse av lyder. Så forleden Signs på BD og selv om denne filmen ikke er direkte skummel sånn sett kjennte jeg at jeg grøsset litt rett og slett som en reaksjon på de utrolig naturtro lydene mht omgivelsene der jeg kjører 7.1 syste, Var fantastisk gøy å oppleve det.

Gikk fra Yamaha RXV1700, men må si LX71 er fryktelig avansert, veldig mye å sette fingrene i her ;-)

En annen ting. Når jeg kjører spill på ps3 (iallefall WipeoutHD) står det PCM i display (selv om da dette er slått av og satt som datastrøm/bitstream)

Men når jeg kjører Bluray filmer står det bare DD + PL2 movie som ikke er reing 7.1 surround som jeg forventet å få fra bluray!

samme med HDDVD der står det DD + PL2 movie der jeg har slått av PCM siden jeg mente det var riktig. hmmmm merkelig.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Kongeforsterker til film, det er hvertfall helt sikkert - går min gamle Denon 3805 en høy gang! Tonnevis med trøkk uten å bli ubehagelig, og superbra samspill mellom alle kanalene!

Til musikk er jeg litt skuffet over at det funker såpass dårligtil musikk med resultatet etter full auto MACC. Altfor flatt og kjedelig. Heldigvis kan jo alt overstyres manuelt. Har nå resatt alt av full band EQ untatt en demping ved 125hz (som jeg har redusert noe), men standing wave control og full band phase control er fortsatt på. Nå låter det høvelig bra til musikk også! Mye ryddigere lydbilde med phase control og reduksjon av basspeaks enn når man kjører med MCAAC av.

Absolutt en potent forsterker til både musikk og film dette! Med tanke på at jeg kommer fra Electrocompaniet AW250 må det vel være være godt skussmål at jeg nok kommer til å trives med denne også til musikk.

Så foreløpig førsteinntrykk og terningkast blir vel noe slikt:

Brukervennlighet: 6/10
    (må fikle manuelt for å få MCAAC til å låte bra på musikk)

Musikk: 8/10
    (samme som over. pure direct låter bra - men når man først har MCAAC tilgjengelig må man bruke dette, og få enda bedre lyd!)

Film: 10/10
    (fantastisk!)

EDIT: Utvider denne litt med det jeg skrev på et annet (engelsk) forum, dette låter veldig bra til musikk også, ikke bare til kino denne forsterkeren! - Nedenstående bør prøves av andre også hvis dere kjører denne forsterkeren på musikk og kjører enten pure direct eller med standardresultatet fra MCAAC!

for music I'm now running standing wave control on (which have correctly reduced three low frequency peaks I knew was in my room from earlier manual measurements) and full band phase on, but have reset most of the EQ-settings done by MCAAC. It had reduced a peak at 125hz, which I have kept, but I reduced it form -6.5dB to -3.5dB, otherwise it sounded too lean. The rest of the band I have reset to 0dB - as I found that I liked the original in room sound signature of my speakers better than what MCAAC percieved as flat response.

The pioneer also sounds a bit bright to me, so I have activated X-curve with a 0.5dB curve. I've also increased the subwoofer channel level by 3dB.

It now sounds balanced, with proper bass response, neutral mids and highs without being too bright. The overall sound is much cleaner, with better timing and tighter bass now than when switching everything off by going to pure direct.

So to conclude I think the DSP features does a really good job at cleaning up the soundstage and helping with a few low frequency issues - but it seems that the middle / upper bands is best left alone. (At least with my B&W 804s speakers and my ears )

Fint og høre at du ble fornøyd :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kunne du forklart dette litt nærmere for en som ikke trykker på forsterkeren hver dag? Jeg har en '81 og opplever lyden på samme måte som deg. Film er storveis, men musikk blir flatt og kjedelig. Jeg trodde kanskje det var mine KEF XQ40 som ikke leverte, men etter å ha lest ditt innlegg, ser jeg jo at jeg kanskje må justere lyden på forsterkeren først.
    Det jeg lurer på, er hvordan du gjør dette. Lager du ett oppsett for film og ett for musikk? -I så fall; hvordan?

Jeg har et annet spørsmål også: Jeg kjører HDMI mellom '81-en og min Pioneer 50". Når jeg slår på TV og receiver samtidig fra fjernkontrollen til receiveren, så kommer det en tekst i TV-en som sier "audio forandres". Receiveren går da fra HDMI1 (som er riktig) til TV/AV. Dette er ganske irriterende, da jeg både må sette receiveren tilbake til HDMI1, men også endre lydoppsett (advanced til Neural THX). -Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt dette?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irreterte meg over det samme som deg , med at den slo seg over på "tv" .

Du kan gå inn på menyen og skifte "memory" , der kan du forandre navnet på dem også , til f.eks film og musikk . Husker ikke helt i hode hvordan alt fungerte , uten å ha forsterkeren/menyen foran meg . Men det er frykteligt lett alt om du bare sette deg ned og leser igjenom manualen .

Når det kommer til kalibrering og bruk av EQ osv må nok hybris hjelpe deg .

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sideburn
    Kunne du forklart dette litt nærmere for en som ikke trykker på forsterkeren hver dag? Jeg har en '81 og opplever lyden på samme måte som deg. Film er storveis, men musikk blir flatt og kjedelig. Jeg trodde kanskje det var mine KEF XQ40 som ikke leverte, men etter å ha lest ditt innlegg, ser jeg jo at jeg kanskje må justere lyden på forsterkeren først.
    Det jeg lurer på, er hvordan du gjør dette. Lager du ett oppsett for film og ett for musikk? -I så fall; hvordan?
    Hei, dette er litt halvkomplisert å forklare på en god måte, men hvis du sjekker i bruksanvisningen under data management (tips, last ned manualen i pdf fra pioneer sine sider så kan du søke og bla litt raskere) så vil du se at du har seks forskjellige "lagringsplasser" for oppsettet for den lydkorreksjonen forsterkeren lagret når du kjørte auto MCAAC. Sannsynligvis er den du nå har laget lagret på plass nummer 1, så da kan du kopiere denne til f.eks plass nummer 2 eller 4 - slik at du har en identisk kopi du kan leke med, mens du fortsatt har originalen trygt lagret på nummer 1 (denne kan du dermed fortsatt bruke til film)

Før jeg forklarer videre / gir deg tips om hva du skal forsøke lurer jeg på følgende - hvordan synes du musikk låter når du setter forsterkeren på pure direct?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, dette er litt halvkomplisert å forklare på en god måte, men hvis du sjekker i bruksanvisningen under data management (tips, last ned manualen i pdf fra pioneer sine sider så kan du søke og bla litt raskere) så vil du se at du har seks forskjellige "lagringsplasser" for oppsettet for den lydkorreksjonen forsterkeren lagret når du kjørte auto MCAAC. Sannsynligvis er den du nå har laget lagret på plass nummer 1, så da kan du kopiere denne til f.eks plass nummer 2 eller 4 - slik at du har en identisk kopi du kan leke med, mens du fortsatt har originalen trygt lagret på nummer 1 (denne kan du dermed fortsatt bruke til film)

Før jeg forklarer videre / gir deg tips om hva du skal forsøke lurer jeg på følgende - hvordan synes du musikk låter når du setter forsterkeren på pure direct?
    Hei!
    Jeg fant faktisk ut av dette ved å trykke litt selv på forsterkeren. Jeg har nå laget meg et eget oppsett som jeg synes spiller mye mer engasjert enn auto-oppsettet.
    Til ditt spørsmål om PD: Da synes jeg den spiller flatt og kjedelig.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sideburn
    Hei!
    Jeg fant faktisk ut av dette ved å trykke litt selv på forsterkeren. Jeg har nå laget meg et eget oppsett som jeg synes spiller mye mer engasjert enn auto-oppsettet.
    Til ditt spørsmål om PD: Da synes jeg den spiller flatt og kjedelig.
    Du er sikker på at du er på pure direct og ikke direct? På pure direct så er all DSP avslått, så hvis det spiller flatt og kjedelig da bør du vel begynne å mistenke høyttalerne dine igjen
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men er det noen som vet om pioneer kommer med en arvtaker til sc-lx81 i nær fremtid??

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oxymo
    Litt off topic, men er det noen som vet om pioneer kommer med en arvtaker til sc-lx81 i nær fremtid??
    en gang til høsten mener jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer i høst og vil hete LX72 og LX82. Ikke de helt store forskjellene men noen.

1 HDMI i front+2 HDMI ut på LX71 også+Full IPod styring samt multi kanal PQLS er vel de største "nyhetene". Ser ut som Ice modulene o.l. blir akkurat som før og at det ikke blir noe PLIIZ med høytalere fremme som valg så ser ingen grunn til å bytte selv ihvertfall-stor fornøyd med LX71.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig litt pussig dette at romkorreksjonen default låter ganske dårlig på musikk. (har opplevd det samme på både denon og yamaha tidligere, men det har vært modeller som er noen år gamle nå, trodde kanskje det hadde kommet lenger nå)

Leste en liten test av den største pioneerrecieveren (den til 64,000kr eller hva den koster), og den hadde nøyaktig samme problemet. Litt spesielt synes jeg. Folk som ikke tør / gidder eksperimentere litt risikerer jo å tro at forsterkeren låter dritt til musikk til tross for at det ikke er tilfelle.
    --
    Thorbjørn

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig litt pussig dette at romkorreksjonen default låter ganske dårlig på musikk. (har opplevd det samme på både denon og yamaha tidligere, men det har vært modeller som er noen år gamle nå, trodde kanskje det hadde kommet lenger nå)

Leste en liten test av den største pioneerrecieveren (den til 64,000kr eller hva den koster), og den hadde nøyaktig samme problemet. Litt spesielt synes jeg. Folk som ikke tør / gidder eksperimentere litt risikerer jo å tro at forsterkeren låter dritt til musikk til tross for at det ikke er tilfelle.
    Jeg gir min tilslutning Hybris!

Jeg har ennå ikke klarte å justere den automatisk romkorreksjonen bra i etterkant. Når jeg spiller musikk blir lyden flat og kjedelig, med lite trøkk og fylde. Resultatet er at jeg slår av romkorreksjonen når jeg spiller ordinær musikk, og velger kun ordinær stereo (enten Stereo, Direct eller Pure Direct, alt ettersom).

Jeg registrerer flere anbefalinger ved å juster EQ, men så langt har ikke dette blitt vellykket for min del, ihvertfall ikke i nærheten av ordinær stereo. Må sannsynligvis eksperimentere litt mer :-)

iMars

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på at du er på pure direct og ikke direct? På pure direct så er all DSP avslått, så hvis det spiller flatt og kjedelig da bør du vel begynne å mistenke høyttalerne dine igjen
    Hei!
    Jeg skal sjekke dette. Tror vel egentlig ikke det er høyttalerne, da de har vunnet test etter test.
    Det som plager meg mer akkurat nå, er to ting:
    1:At enkelte ganger når forsterkeren slås på, så kommer det en svært høy og ubehagelig "digital" knitring i høyttalerne, før forsterkeren slår seg av igjen. Alle tilkoblinger er sjekket, og jeg får ingen feilmelding fra forsterkeren. Dette har skjedd 5-6 ganger tidligere, men nå sist slo den seg av hele tiden. Etter å ha koblet fra strømmen og ventet litt, fikk jeg den på igjen. Klarer selvsagt ikke å fremprovosere feilen nå..........
    2:At forsterkeren settes over til TV/SAT så snart jeg slår på både TV og forsterker samtidig

Side 11 av 25 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •