Pioneer SC-LX81 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 25 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 494
    Newcomer tomstra3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble lx81 til nettverk

Sitat Opprinnelig postet av edolsen
    Har fått lx81 i hus og mitt store ønske var å spille av musikk fra en usb hd som er koblett til pc i nettverket mitt, har nå holdt på i 2 dager uten hell :cry:
    Det ser ut som den finner noen mapper som ligger på publikk i pc'en, men ikke usb hd'en
    Hadde vert fint med hjelp, jeg er ikke sikker på om det er noe spesielt jeg må sette opp på lx81 eller om det er noe galt med nettverk oppsettet mitt
    Har du prøvd å installere en eller annen dnla/upnp støttet server-software? Som f.eks tversity TVersity - Home eller PS3Mediaserver ps3mediaserver - Google Code

Benyttet disse i utgangspunktet for å streame musikk/video til ps3, men fungerte også supert til lx81:-D Desverrre så støtter de ikke, som jeg vet streaming av flac. Der måtte jeg gå for en annen løsning

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomstra3
    Har du prøvd å installere en eller annen dnla/upnp støttet server-software? Som f.eks tversity TVersity - Home eller PS3Mediaserver ps3mediaserver - Google Code

Benyttet disse i utgangspunktet for å streame musikk/video til ps3, men fungerte også supert til lx81:-D Desverrre så støtter de ikke, som jeg vet streaming av flac. Der måtte jeg gå for en annen løsning

Skal sette meg litt inn det og prøve, tror helst det er noe med oppsettet i Vista som jeg har missforstått
    Har også dukket opp flere problemer.... har brukt HMG en del med nett radioene, fungert fint lenge, men nå virker det som om tuneren låser seg på den stasjonen jeg åpner først? Hvis jeg blar meg tilbake i menyen for å finne en ny radio stasjon og starter denne, skjer det ingen ting. Den første stasjonen bare spiller videre......:roll:
    Har forsøkt en total reeset av hele tuneren å satt den opp på nytt, uten att dette hjelper....? Noen med samme problem/erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Nå kal jeg lage litt "uro i vannet". Driver å ser etter ny receiver og har selvfølgelig sett på lx-81. Men setter jeg lx81 og lx71 opp mot hverandre og sammenligner di to er det svært lite som skiller disse. Lurer derfor, er den vært di exstra pengene. Vet dette setter "følelser" i noen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Nå kal jeg lage litt "uro i vannet". Driver å ser etter ny receiver og har selvfølgelig sett på lx-81. Men setter jeg lx81 og lx71 opp mot hverandre og sammenligner di to er det svært lite som skiller disse. Lurer derfor, er den vært di exstra pengene. Vet dette setter "følelser" i noen.
    whathifi.com har testet begge, mener det er "endel" forskjell i favør av lx81. Du får lese testene for hva de er verd, sikkert også mange andre som har meninger om dette. Men de færreste har hørt begge i hjemlige omgivelser.... Selv har jeg en lx81 og angrer ikke et sekund - men har heller aldri hørt 71

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Sitat Opprinnelig postet av Otern
    whathifi.com har testet begge, mener det er "endel" forskjell i favør av lx81. Du får lese testene for hva de er verd, sikkert også mange andre som har meninger om dette. Men de færreste har hørt begge i hjemlige omgivelser.... Selv har jeg en lx81 og angrer ikke et sekund - men har heller aldri hørt 71
    Da jeg sammenligner på pioneer norge, er det egentlig bare 10W per kanal, en hdmi utgang som er forskjellen på disse. Det synes jeg ikke er verdt di 2000 exstra. Kansje jeg er litt gnien, men di er greit å bruke på et annet element i oppgraderingen. Noen som har noen kommentarer.:smile:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en centerhøytaler (min første) i går. Så Die Hard 4 på blu-ray og det funket utmerket. All stemmebruk gikk igjennom centerhøytaleren.

Imidlertid fikk jeg problemer da jeg koblet opp Get-boksen (HDMI), da hører jeg svake forvrengte stemmer i fronthøytalerne. Lyden i centeren høres greit ut og jeg må helt inntil frontene for å høre ulydene.

Jeg prøvde først Auto Surround, da fikk jeg ikke lyd i centeren i det hele tatt.

Så prøvde jeg "Dolby Pro Logic II" og "DTS NEO:6 Cinema modus" da fikk jeg svak og forvrengte stemmer i fronthøytalerne. Men centeren virket normal.

"DTS NEO:6 Music modus" da får jeg like sterk stemme i center som i fronthøytalerne.

Som sagt min første center, så jeg er rimelig fersk på dette her.

Noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørdt begge å valgte selv LX71. Høytalere og ikke minst rom og kilde har jo like mye å si....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yess yess da var endelig LX81 forsterkeren min i hus etter venting siden januar :O! Ser vedlig bra ut foreløpig. og har fått koblet opp alt å fått det til åvirke men har et problem! Jeg har fiber fra Lyse Energi, men sliter litt med å få TV Lysedekoderen til å virke gjennom forsterkeren : /.

Jeg får bilde osv, men når den loader og prikkene kommer opp på skjermen stopper den på den 3 grønne prikken og da forsvinner bildet. Jeg har hatt problemer med det samme før, men da var det bare å endre oppløsningsinnstillingene på hovedmenyen til boksen. Kan det være at forsterkeren har noen bilde instillinger jeg må endre? Jeg har iallfall prøvd på dette, men kom ikke inn i menyen som heter Video parameter der slike instillinger foretas. Men fikk bare meldingen "Cannot Select" ><

Har foresten min BDP-LX71 koblet opp på "BD" Inngangen, lyse/motorola dekoder på HDMI 1,Koffert HTPC analogt på CD, tven er koblet med inn i HDMI OUT. Det er vel det utstyret som er koblet opp mot 81'n.

noen som vet hva som er feilen :P?! takker for hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nok kraft???

Effektforbruk (i bruk / standby) 330 W / 0.5 W

Holder det med 330 watt?
    Det høres lite ut. Eller har jeg misforstått?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Effektforbruk (i bruk / standby) 330 W / 0.5 W

Holder det med 330 watt?
    Det høres lite ut. Eller har jeg misforstått?
    se post 109 i denne tråden (ca. side 6)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP

ingen som har peil?

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sc lx 81

Hvordan opplever dere denne som musikk formidler?
    Hvurderer å gå fra ren stereo og videre til surr.
    Men i første omgang vil den i så fall bli brukt i 2 kanaler.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjolnir
    Hvordan opplever dere denne som musikk formidler?
    Hvurderer å gå fra ren stereo og videre til surr.
    Men i første omgang vil den i så fall bli brukt i 2 kanaler.
    Nå bruker jeg min kun til surround, men den fikk god kritikk i Hjemmekino.

Klippet og limt fra Hjemmekino nr. 1/2009

"Lyttepanelet er enstemmige i sin oppfatning
    av SC-LX81. Den er en svært god
    musikkformidler. Musikken har tempo
    og driv, den er svært detaljert og
    dynamisk, men ikke minst høres
    det både nøytralt og distinkt ut.
    Jeg tror ingen ville reagert hvis
    man hadde tatt innmaten fra
    denne forsterkeren og puttet inn
    i kabinettet til et dyrere produkt,
    for de musikalske kapasitetene
    Pioneer SC-LX81 fremviser er
    langt bedre enn hva prisen skulle
    tilsi. Allikevel er vi ikke fremmed
    for tanken på at det kan bli litt
    tøft for mange."

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har en lx 81 hjemme til test nå, gikk fortere en jeg hadde trodd,

Men hvordan stiller man om til at den skal takle 6ohms høytaler, husker ikke helt dette, og orker ikke å rive opp bruksanvisningen.

På forhånd takk

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjolnir
    Hei har en lx 81 hjemme til test nå, gikk fortere en jeg hadde trodd,

Men hvordan stiller man om til at den skal takle 6ohms høytaler, husker ikke helt dette, og orker ikke å rive opp bruksanvisningen.

På forhånd takk
    PÅ LX51 så¨holder du inne "speakers" knappen mens du slår på forterkeren - regner med det er det samme på lx81!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kortsluttet hdmiutgang???

Da jeg har på lx81 og skal se på prosjektor kommer det bare et grønt blinkende bilde. Prosjektoren leter hele tiden. Dette skjedde da jeg satt på lx81 i stad. Har ikke koblet noe bak. Lyd signalet kommer frem, for det er lyd der, man altså et blinkene grønt bilde. Koblet hdmi rett på spilleren og da kom det bilde. Noen som har noen forslag.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke til å endre til 6ohm.. noen med LX 81 som kan fortelle hvordan man gjør det?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Fikk ikke til å endre til 6ohm.. noen med LX 81 som kan fortelle hvordan man gjør det?
    Da har pioneer forandret litt på dette siden ax serien.
    Får ta kontakt med pio på mandag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntest lx81 funger bra til musikk. kjører stortsett i pure directe.

skal det være nødvendig å stille inn forstrkeren til motsanden i høytalerene da? mine dali mentor er 6 ohm. hadde 4 ohms høytalere før. har aldri justert noe sånnt. vil tro at forsterkeren merker dette selv.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problem med å få lyd og bilde til å gå smuud fra htpcen.

Har fått satt 50hz 1080p og bildet er bra nå. Men når jeg skal ta inn lyd via coax til samtidig som bilde via hdmi blir det krøll.

Er lyd i ca 2 sek før den kuttes ut.. bildet er fortsatt der, noen som vet hvorfor??

Side 10 av 25 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •