For høye ben på forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For høye ben på forsterker

Hei,
    Har kanskje en litt spsiell problemstilling.

Nettopp fått meg en Harmon Kardon AVR 147 forsterker (var på tilbud hos Komplett).

I produkt spesifikasjonen stod det at den var 16,5 cm høy, men når jeg får den er den 16,7 cm høy. Det betyr at jeg ikke får den inn i stereo benken slik jeg hadde tenkt.

Det ville blitt trangt på toppen, men det er godt med plass på siden og bak forsterkeren for utluftning. Kunne det blitt et problem?

Føttene på forsterkeren er 1,5 cm høye.

Eksisterer det føtter som er mindre, slik at jeg får forsterkere inn eller er det kanskje mulig å fjerne dem helt og ha et annet underlag under forsterkeren? Eller er dette kanskje ikke å anbefale?

Blir i såfall nødt til å returnere forsterkeren og kjøpe en lavere en.

Takk for hjelp

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med den, men min forsterker (NAD) har ivertfal lufting på toppen.
    Viktig og ikke sperre for lufting

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forsterker trenger luftsirkulasjon fra bunnen til toppen for å ikke gå varm.
    Det er ikke en god ide å fjerne bena, eller plassere den i benken du nevner da varmen stiger og nødvendigheten for utlufting logisk nok er størst i overkant av forsterkeren.

Å returnere forsterkeren kun basert på størrelse høres drastisk ut. Har du ingen andre plasseringsmuligheter eller møbler som kan gjøre nytten?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg TROR ikke det er veldig skadelig å ta av de litt store bena og så sette på noen litt mindre - noen tykke møbelknotter el.lign.
    MEN, viktig MEN:
    det forutsetter at du borer endel luftehull i plata der forsterkeren står og i plata over forsterkeren. Bor/sag opp noen større hull og finn noen passende plast/metallskiver du legger rundt hullene hvis du er nøye på det estetiske.

SIRKULASJON slik Gwandarion skriver, er det viktigste.

Se bildene fra Scrooge sin stereobenk her:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1041630

så ser du de hullene han har laget i selve benken - helt til høyre i "1.etasje"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •