Yamaha RX-V1800 og sub i 2.1 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V1800 og sub i 2.1 oppsett

Jeg har nevnte forsterker, XTZ 99.26 høyttalere og XTZ 99 W10.16 sub.

Er det noen som vet hvordan man får tvunget forsterkeren til å kjøre 2.1 og ikke 2.0? Når jeg bruker min Xbox 360 til å spille eller se DVD er det liv i suben, men dersom jeg spiller musikk er det ganske labert, nesten helt dødt.

På displayet til recieveren står det typisk symboler for "L" og "R", men ingenting som indikerer at suben får signal. Dette endrer seg ikke under film/gaming. Det virker som recieveren selv velger hvor den vil sende signaler alt etter hva den blir matet med. Jeg vil overstyre dette.

Jeg har letet i manualen og prøvd diverse, er det noen som har erfaringer med dette?

Alle ideér og tips mottas med takk.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar nå at det er noenlunde samme meny som på min. Hvis du går inn i menyen der du velger om Front, center, Surround osv skal være "small" eller "Large". Her inne skal det stå: "Bass" og valgene står mellom "Both, SW eller Front". Mens du hører på musikk, helst med litt dypbass, så prøver du de tre ulike og hører hva du liker best.

Jeg har prøvd dette på min, og ble svært overrasket da bassen var nesten fraværende når valget sto på både SW og Front.
    Bare på Both var dypbassen der. Det kan ha noe med mine ht å gjøre, da de har innebygget aktiv sub?(Bruker ikke sub utenom disse) Vet ikke.. synes det var rart i hvert fall.. Det virket nesten som sub-elementene ikke var med når jeg valgte Front og SW.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg står bass på both og det trøkker som f her.subben er alltid med uansett hvilke innstillinger jeg bruker eller hva jeg ser på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant forresten denne tråden på RX-V1900:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...r-problem.html

Og her står svaret på mitt problem. Crossover var satt til 40 Hz, og min 10" har dårlig trykk under 40 Hz noe naboene nok er glade for.

Etter å ha fulgt rådene med å sette fronthøyttalerne til "small" og crossover til 80 Hz så ble det trøkk.

Kan og nevne at XTZ 99.26 spiller helt ned til 40 Hz, dog uten særlig trøkk. Har testet dette med lydmåler fra jobben (jobber med akustikk).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •