LFE Input???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: LFE Input???

Newcomer Endrewj sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Arendal
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LFE Input???

Hei. jeg satt og studerte den intergrerte forsterkeren som er bakpå subben min. Så kunne jeg set det var èn rød ingang det stod (LFE INPUT). Hva er dette?. Vist jeg setter rød RCA kabel inn på denne ingangen så blir det høyere lyd men høres ut som det går uten noe bass filter :? .
    Noen som kan forklare hva denne er til?. om den evt kan brukes til noe "Fornuftig". Hadde jeg ikke vist bedre ville jeg tro det var en egen ingang til og koble fra "delefilter" som er på forforsterkere og rett til subben. Vist ikke kunne det virke som ideèlt til hjemmekino.
    Endrewj

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Endrewj
    Hei. jeg satt og studerte den intergrerte forsterkeren som er bakpå subben min. Så kunne jeg set det var èn rød ingang det stod (LFE INPUT). Hva er dette?. Vist jeg setter rød RCA kabel inn på denne ingangen så blir det høyere lyd men høres ut som det går uten noe bass filter :? .
    Noen som kan forklare hva denne er til?. om den evt kan brukes til noe "Fornuftig". Hadde jeg ikke vist bedre ville jeg tro det var en egen ingang til og koble fra "delefilter" som er på forforsterkere og rett til subben. Vist ikke kunne det virke som ideèlt til hjemmekino.
    Er en inngang som brukes når du kobler en surroundreciever til subben (med LFE utgang som alle surroundrecievere har). Da "routes" signalet forbi filteret i subforsterkeren og man setter delefrekvens i recieveren. Da gjenngis .1 sporet på (2.1), (5.1) og (7.1) inspillinger kun i subben, og man får bedre justering / kalibreringsmuligheter. Low Frequency Effekts.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Arendal
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar

Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Er en inngang som brukes når du kobler en surroundreciever til subben (med LFE utgang som alle surroundrecievere har). Da "routes" signalet forbi filteret i subforsterkeren og man setter delefrekvens i recieveren. Da gjenngis .1 sporet på (2.1), (5.1) og (7.1) inspillinger kun i subben, og man får bedre justering / kalibreringsmuligheter. Low Frequency Effekts.
    Ok. Så det smarteste vil være og kjøpe en surround forsterker vist jeg vil ha enda litt ekstra utav subben?
    Endrewj

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil i tilfelle kun få tilgang til et eget mikset spor for subben der dette er kodet inn på platene dersom du kjører en surroundforsterker med LFE ut.

Ut over dette er det ingen andre forbedringer ut over det å kunne stille delefrekvens og benytte deg av forsterkerens innebygde kalibrering dersom surroundforsterkeren støtter dette.

Du vil ikke automatisk få høyere, sterkere eller bedre bassrespons av å gi subbe LFE-mikset signal fremfor vanlig inngangssignal fra Pre-out slik som i dag. Du må i tilfelle benytte deg av overnevnte muligheter for å selv forbedre responsen.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Arendal
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Du vil i tilfelle kun få tilgang til et eget mikset spor for subben der dette er kodet inn på platene dersom du kjører en surroundforsterker med LFE ut.

Ut over dette er det ingen andre forbedringer ut over det å kunne stille delefrekvens og benytte deg av forsterkerens innebygde kalibrering dersom surroundforsterkeren støtter dette.

Du vil ikke automatisk få høyere, sterkere eller bedre bassrespons av å gi subbe LFE-mikset signal fremfor vanlig inngangssignal fra Pre-out slik som i dag. Du må i tilfelle benytte deg av overnevnte muligheter for å selv forbedre responsen.
    Ok. Hva funker da best. Bruker vanlig RCA kabel fra sub og in til forsterker. Eller kjøre fra sub og rett inn på pc?. Alt av film musikk osv går kun ifra pc. som det står nå er det kabel fra pc til forsterker, Er det like greit og bare bruke samme teknikken på subben også?. Eller vil jeg få bedre kvalitet av og strekke kabel til forsterker?
    Endrewj

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Endrewj
    Ok. Hva funker da best. Bruker vanlig RCA kabel fra sub og in til forsterker. Eller kjøre fra sub og rett inn på pc?. Alt av film musikk osv går kun ifra pc. som det står nå er det kabel fra pc til forsterker, Er det like greit og bare bruke samme teknikken på subben også?. Eller vil jeg få bedre kvalitet av og strekke kabel til forsterker?
    Ruting av signalet uten omveier er alltid best. (Lydkvalitetsmessig)

Men du må jo innom forsterkeren for å kunne justere volumet samtidig med resten av HT dine.

2 velplasserte fronter med sub (2.1) er ikke til å kimse med. Det er svært mye enklere å få til å spille bra enn et 5.1 oppsett. Bruker man tid på plassering av HT og demper førsterefleksjonene i rommet oppnår man gode 3D effekter med 2.1, så fremt man sitter i sweetspot. Med 2.1 oppsett er det vanskelig å få god lyd for flere enn 1 person, så fremt rommet ikke er veldig stort med stor avstand til HT.

Ha kablene slik du har koblet det. Er det noe du savner vil jeg anbefale deg å søke forumet; "plassering av høyttalere" & "kalibrering av sub" :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •