H/K DPR2005 - kraftig susing i venstre surroundkanal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K DPR2005 - kraftig susing i venstre surroundkanal

Jeg har en H/K DPR2005 som jeg kjøpte brukt og overhalt av radioreparatør for et års tid siden. Ikke koblet den opp i 5.1 før nå. Da er det en kraftig suselyd i venstre surroundhøyttaler. Har testet med forskjellige kabler, og det er samme problemet over hele linja. Har også testet høyttaleren og det er ikke den som lager lyden.

Hva kan være galt? Bare å kaste på dynga og kjøpe nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Soundgarden her i byen i går og spurte hva det kunne være. Ble anbefalt å sjekke om det ikke kunne være manglende galvanisk skille på signalkabel fra kabelTV-nettet som var årsaken.
    Koblet fra kabeltv, dro ut strøm til TV og kabelmodem etc men fremdeles susing i venstre bakhøyttaler.
    Så da blir det vel å koble den ned og sende inn til reparasjon.
    Den er bare 3 1/2 år gammel, så etter kjøpsloven så bør det vel gå an å få dette på "garanti"...de på Soundgarden skulle iallefall søke det for meg.
    Håper bare jeg finner originalesken en plass i rotet, eller så blir det heftige greier å få pakket ordentlig inn.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantien er vel bare på 3 år hvis ikke H/K gir noen form for utvidet garanti. Reklamasjonsretten er 5 år. Rart at de foreslo galvanisk skille når det bare er støy på en av utgangene. Henger ikke helt på greip.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, stusset litt på det jeg også, og spurte om nettopp det.
    Men han mente det iallefall var verdt et forsøk før jeg sendte den inn til rep.

Ja, reklamasjonstiden er 5 år, har før fått reparert ting som er ment å vare mer enn det ene året mange elektronikksjapper opererer med som garantitid.
    Skal iallefall søke rep dekket, og om jeg må betale et par tusen for det så er jeg uansett så fornøyd med forsterkeren at det er verdt det i mine øyne.

Men når forsterkeren bare er 3 1/2 år gammel så bør det gå å få dekket rep innenfor reklamasjonstiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •