Receiver til Monitor Audio RS6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til Monitor Audio RS6

Hei!

Jeg har bestilt et par Monitor Audio RS6 hos Hifi Huset. I dag har jeg en Marantz SR5200 receiver. Står ovenfor et par valg:

- Om jeg skal kjøpe RSLCR i tillegg til RS6 nå, og beholde Marantzen frem til jeg får råd til å kjøpe ny receiver, eller kjøpe RS6 og en ny receiver nå, og vente med RSLCR.

Hvis jeg skal kjøpe receiver nå, har jeg maks 5000 å bruke. Alternativene jeg vurderer er Yamaha RX-V663, Onkyo 606, Pioneer 1018 og Denon 1909.

Hvis jeg venter, tenkte jeg å gå opp en klasse der jeg vurderer Onkyo 806, Yamaha RX-V863, Pioneer LX60.

Noen anbefalinger? Trenger jeg mer kraft for å drive RS6 oppsettet(satser på fullt 5.1 oppsett etterhvert, men vil bruke Dynavoice F6 som bakhøytalere så lenge) enn det Marantzen kan levere?

Og hvis jeg først skal bytte receiver, bør jeg gå for noe kraftigere enn 5000kr klassen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du vil bli overrasket over hvor mye kraft det er i 5.000 kroners klassen. Yamaha 663 feks. hadde en god del krefter. RS6 er jo og lettere å drive enn feks. en del B&W. Ulempe med Onlyoen er at den ikke har utgang for effektforsterker. Anbefale deg å kjøpe 663 og så effektforsterker senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har komplett RS6 5.1 drevet av en Pioneer VSX 1015, og det fungerer bra. Trodde kanskje Pioneer ville bli for lyst, men har testet dem med min Harmann Kardon 970 stereo forsterker (varm og muskuløs), og den overmannet dem fullstendig og låt bare innestengt.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte forrige lørdag Denon AVR 1909 utifra pris og muligheten til å gå for NAD Viso Two hvis det skulle vise seg å ikke holde mål.

Ut av boksen høres det ut som om den har greit med krefter osv, det låter bra osv og hakket bedre enn min gamle NAD T743 som skulle oppgraderes.
    Bedre romfølelse også.

Etterhvert tok jeg meg tid til å kjøre Audyssey romkalibreringen og målte 5 punkter langs sofaen.

STJERNEKLAFF !

Hadde ikke trodd det skulle være så stor forskjell utifra at jeg bare kjører med to fronthøyttalere - men nå er lyden opp et par klasser minst. Detaljert fin diskant som ikke er i nærheten av å være slitsom - bare luftig og fin. Videre skikkelig trøkk i bånn - det var her den justerte mest opp. Det er på grensen til å være for svulstig - men jeg liker det !

Kjører nå fast i Dolby II Music og Audyssey på hele tiden og det er ganske avhengighetsskapende. Dette er gir meg assosiasjoner til varmekabler kontra kaldt parkettgulv. Ahhhhh... 8) Her er det bare å synke tilbake å nyte musikken.

Dette MÅ være tidenes budsjettkjøp på receiver-fronten akkurat nå!

Tanken på Viso Two er nå ettertrykkelig parkert - den har jo ikke romkorreksjon, ei heller oppskalering via HDMI osv!

Denon AVR-1909 review - whathifi.com

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •