Tenker på ny elektronikk!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tenker på ny elektronikk!

Hei!

Da har tiden for HD-lyd kommet for fullt, og jeg er sugen på noe "nytt".
    Jeg har nå muligheten for å kjøpe Harman/Kardon AVR 745 til rett under 8 000 kr, og med en TU970 (DAB-radio) til samlet rett over 10 000.

Men dette er den "gamle" modellen, ikke den nye med lys i skillet av det grå og sorte på venstresiden.

Er dette ett godt kjøp, eller bør jeg "spare" litt til, og heller kjøpe Pioneer VSX LX-51 ?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe ny. Yamaha og rx-v1900 og flere merker kommer med HD recivere i pris klassen 8000,- til 12000,- . Og disse har både bra spec og lyd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer VSX LX-51 fikk jo strålende kritikk i Lyd & bilde. Yamaha rx-v1900 blir testet i neste hjemmekino som er ute om noen dager. Begge ligger vel omtrent likt i pris.

Test av Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Hvorfor ikke kjøpe ny. Yamaha og rx-v1900 og flere merker kommer med HD recivere i pris klassen 8000,- til 12000,- . Og disse har både bra spec og lyd.
    Alt er nytt, jeg liker ikke å kjøpe brukt. (Vet aldri hvordan forrige eier behandlet utstyret sitt.)

Pioneer'en koster 8995 på Netshop, så til den prisen er det jo ett "røverkjøp".
    RX-V1900 er spennende den også, men er den "bra nok" ? (Oppløsning i mellomtone, osv, ser hva Lyd & Bilde skriver om Yamaha generelt i de 2 siste testene sine.)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk avr 745 er en bra forsterker med skikkelig trøkk, kan trygt anbefales.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan desverre ikke se en eneste god grunn til å kjøpe hk'en du nevner. Jeg har selv hatt endel erfaring med denne og det hersker ingen tvil om at dette VAR et forbasket godt produkt i sin tid. Problemet er bare at dette var for en god stund tilbake og til tross for godt med muskler og et tøft lydbilde er denne recieveren greit gammel. Jeg sjekket profilen og utstyret ditt, og jeg bommer vel ikke veldig mye om jeg antar at du har lyst til å kjøpe deg en blu ray spiller etterhvert, kanskje bytte ut ps2 med ps3? Fremtiden er high def og avr745 er et fallossymbol som rett og slett ikke er klar for de nye formatene. Legg så til at dagens recievere rundt 8-9k har et langt livligere lydbildet, flere finesser, flere tilkoblinger osv så er regnestykket en enkel sak: du vil garantert få mer igjen for penga om du investerer i en av dagens hd klare recievere enn hk'en.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jeg kan desverre ikke se en eneste god grunn til å kjøpe hk'en du nevner. Jeg har selv hatt endel erfaring med denne og det hersker ingen tvil om at dette VAR et forbasket godt produkt i sin tid. Problemet er bare at dette var for en god stund tilbake og til tross for godt med muskler og et tøft lydbilde er denne recieveren greit gammel. Jeg sjekket profilen og utstyret ditt, og jeg bommer vel ikke veldig mye om jeg antar at du har lyst til å kjøpe deg en blu ray spiller etterhvert, kanskje bytte ut ps2 med ps3? Fremtiden er high def og avr745 er et fallossymbol som rett og slett ikke er klar for de nye formatene. Legg så til at dagens recievere rundt 8-9k har et langt livligere lydbildet, flere finesser, flere tilkoblinger osv så er regnestykket en enkel sak: du vil garantert få mer igjen for penga om du investerer i en av dagens hd klare recievere enn hk'en.
    Jeg har ikke oppdatert på en stund, har fått meg både blu-ray spiller og XTZ "folkesubb" (Oppdaterer i "skrivende stund".)

Jeg er enig i det du sier, at den er gammel. Og det er jo egentlig grunn nok til å styre unna, da utviklingen i bunn og grunn går så fort at det som er "state-of-the-art" idag, er vel utrangert i morgen.

Jeg er interessert i Pioneer VSX-LX51, noen som har erfaringer med denne?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen erfaringer med Pioneer ?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pioneer VSX-LX51 er drit kul for og si det mildt...Den har en mye tøffere klangkarrakter enn HK AVR 355.. Og den spiller tøffere over hele linja..har hørt den spille både musikk og film, og den klarer dette med STÅ KARRAKTER.. Har hørt den spille med det nye HIGH END settet til JBL, noe denne klarte utmerket.Og for en lyd i senteren den leverer..trollbindende rett og slett. Skikkelig virkelighetstro. Hadde jeg skulle gått for en reciver idag, så hadde det nok blitt den ja..Pen og se på er den også.. Lurer på om den har vært innom Air Studios i London også, men dette er jeg litt usikker på...Det er ihvertfall en knall spiller i mine ører....Så LØP Å KJØP!!:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde H/K745 en liten periode, men det var et klart løft i lyden å gå over til Yamaha. Av de nevnte kandidater ville jeg satt 745 nederst på lista
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, gikk fra H/K til Yamaha.

Et løft i lyden, med musikalske egenskaper

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk selv fra en eldgammel Harman Kardon AVR4000 (som jeg elsket) til en Harman Kardon AVR 255 og ved DVD avspilling ble jeg mildt sagt blåst bort. Har enda ikke testet Blu-ray.
    Skal ikke si så mye om stereo da jeg spiller for det meste MP3 filer :| men det første jeg merket der var at subben fikk nytt liv.

Harman Kardon har utmerket design.

Edit: Her testes den mot noen andre recievere i mellomklassen.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Noen erfaringer med Pioneer ?
    Jeg har en VSX-LX70 som jeg er veldig fornøyd med, en perfekt match til Infinity Kappa høytalerene som jeg har.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg har en VSX-LX70 som jeg er veldig fornøyd med, en perfekt match til Infinity Kappa høytalerene som jeg har.
    Høres spennende ut - Men LX70 er vel enda hakket hvassere ?

Tror nok jeg skal spare opp litt midler (har akkurat kjøpt hus, må ta det litt rolig fremover..) også shoppe inn forsterker når jeg har fått spart opp.
    Blir nok en VSX-LX51, ettersom den holder seg innenfor mitt allerede sprengte budsjett.

Takker for alle svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •