Skal ha meg nytt anlegg hjemme.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha meg nytt anlegg hjemme.

Heisann

Kan ikke se en avdeling for (komplette) hjemmekino løsninger.

Så derfor lager jeg en tråd på dette for min egen del.

Jeg får meg en Samsung BD-P2500 til jul og skal ha meg et pent anlegg til stuen.

Det jeg har i dag er:
    Canal Digital HD PVR dekoder koblet til via 1 av 4 hdmi kontakter på tvét mitt.
    Pioneer receiver.
    Xbox 360(Chippet) koblet til mitt Samsung LE-40a656(tror det er rett)via RGB utgang på 1080p.
    Har et Jamo sett på Pioneerén som spiller veldig bra i min litt lille leilighet.

Tenkte jeg skulle kjøpe det anlegget som var testvinner nå sist på Tv2 hjelper deg.

Det fra Sony altså

Men.......Hva ser jeg på spesifikasjonene?bare dritt kodeker eller?jeg vil jo selvfølgelig fullt utnytte min nye BD player liksom

Noen som kan anbefale noe bedre som har de nye lydkodekene? Dette bør spille bra.....Og helst ikke mer enn det Sony anlegget koster...Det bør jo også se litt bra ut

Håper på gode og positive svar...

Ble medlem i dag

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til dette forumet

Ta en titt på denne tråden her:

http://avforum.no/forum/generelt-aud...-logikken.html

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Da lurer jeg på om du skal kikke på denne tråden:http://avforum.no/forum/generelt-aud...-logikken.html

Ser ut som du trenger flere innganger for HDMI en den klarer.

Edit: Ble vist slått på målstreken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å lese testen av disse i Hjemmekino 10/2008 som akkurat er ferdig:

http://www.lavpris.net/art-8.asp?id=21

Alltid interessant med produkter som synes å gi mye for pengene..

Tråd her:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...6000-a-15.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for kjappe svar:)

Heisann igjenTakker for kjappe svar, men jeg nevnte vel ikke at jeg hadde problemer med for få hdmi innganger eller utganger. Jeg sa bare at den hjemmekinopakken, ikke støtter hd formatene som er på BD-P2500.

Derfor lurer jeg på om noen vet om et annet hjemmekinoanlegg som har støtte for disse hd lydsporene...

Håper på flere og gode svar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Samsung Bluerayspilleren har jo innebygd dekoding av HD-lyd. Så lenge du kan sende signaler mellom Bluerayspiller og receiver via HDMI så skal det ikke være noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se der ja:)

Tusen takk for at du henvendte deg til problemet mitt

Så, det vil si at dette hjemmekino anlegget vil kunne spille av ukomprimert lydspor fra min BD-P2500? så da kan dette låte bra til slutt?Vet ikke om dette anlegget vil ta imot 2 fiber kabler med lyd jeg, men skal ha Xboxén tilkoblet via Fiber og Canal Digital boksen via Fiber eller Coaxial. Og så ta video signalet fra Samsungen til tvét og lyden fra Bd-P2500én via Hdmi til sony anlegget (DAV-DZ860W) Tror du dette vil gå?eller drømmer jeg???

Tusen takk for bra svar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok, såg dette no...

Fordømmrade drittanlegg...Ikke HDMI inngang...Da holder ikke dette til mitt bruk...Søren...Noen som har noe annet anlegg å anbefale? Det skal ikke koste skjorta...Det gidder jeg ikke. Men vil ha bra lyd. Skal se pent ut...Skal nemlig kjøpe nytt og pent tv møbel fra Ikea...Vil ikke ha så mye store bokser liksom...Det blir liksom så stygt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du bare skal bruke søke funksjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok vurdert Yamaha 663 eller Onkyo 606 receiver.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiiianh
    Fordømmrade drittanlegg...Ikke HDMI inngang...Da holder ikke dette til mitt bruk...Søren...Noen som har noe annet anlegg å anbefale? Det skal ikke koste skjorta...Det gidder jeg ikke. Men vil ha bra lyd. Skal se pent ut...Skal nemlig kjøpe nytt og pent tv møbel fra Ikea...Vil ikke ha så mye store bokser liksom...Det blir liksom så stygt...
    Jeg skjønner godt jeg, at du vil ha kvalitet, utseende, bra lyd og alle de nyeste standardene Men jeg tror kanskje at en slik totalpakke vil koste deg noe mer enn ditt budsjett. Ikke meningen å strø salt i såret.

Men tror ikke det er mange lappene ekstra før du får noe bra, uten at jeg er helt oppdatert på det segmentet vi snakker om.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Ville nok vurdert Yamaha 663 eller Onkyo 606 receiver.
    Meget godt forslag. Jeg har selv en Yamaha 663 som mitt 'andre' anlegg og den er så ny at den har alle de nye lydformatene + fullt surround og en del 'futt'. Kanskje en idè, men altså 'litt' dyrere Og vi snakker nå kun recieveren. Høyttalere i tillegg..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for alle gode svar:)

Jeg tror jeg da eventuelt går for en nyere Pioneer forsterker...Er fornøyd med min Pioneer receiver, men trenger jo inngangene og de nye formatene. Trenger jeg en nyere receiver med hd formatene for å kunne spille av blu ray ukomprimert???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger først og fremst en nyere receiver for å få HDMI inn og ut. Dekoder får du som sagt i Blueray-spilleren. Selv ble jeg veldig fornøyd med PS3 som dekoder HD-lyd og sender signalene ferdigbehandlet via HDMI til receiveren.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiiianh
    Jeg tror jeg da eventuelt går for en nyere Pioneer forsterker...Er fornøyd med min Pioneer receiver, men trenger jo inngangene og de nye formatene. Trenger jeg en nyere receiver med hd formatene for å kunne spille av blu ray ukomprimert???
    Ja, for å kunne spille av de nye 'ukomprimerte' formatene så trenger du en nyere reciever. Som Yamaha 663 eller en rekke andre på markedet nu. Husk; PS3 kan per dags dato ikke levere annet enn PCM formatet når det gjelder HD-lyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker...

Pcm signal og slikt har jeg ikke greie på...Vil egentlig ha et pent anlegg, med tynne høyttalere og en bra sub som går dypt. Og må da ha 2x Fiber inngang og 1x Hdmi inngang. Kan forsåvidt ha 3 Fiber innganger, da trenger jeg ikke Hdmi inngangen. Bør ikke koste mer enn 4500kr. Vil ha fet lyd av min nye BD player...Hvorfor skal det være umulig å få alt jeg vil ha til denne prisen? Noen som kan gi meg veldig gode forslag på dette, så hadde jeg blitt veldig glad...Orker ikke å lange ut 10 000kr for et nytt anlegg akkurat no...Nett kjøpt bil(A3 S-Line 07mod), Mac, Samsung LE-40a656, HDPVR decoder fra CD, Nokia e71 og Samsung BD-P2500.

Noen som vil og kan hjelpe?Har ikke så altfor god peiling på dette...

Tusen takk på forhånd:twisted: :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •