Liten DVD-receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten DVD-receiver?

Er det noen som har tips til DVD-receiver som får plass i et skap som er 33cm dypt? Den skal drive et par små designhøytalere og må ha utgang for sub. Jeg vil også ha HDMI.
    Takker for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvalget er jo noe begrenset. Den første jeg kom til å tenke på var Teac, men den er 36cm dyp.

NAD Viso holder målet på 33cm.
    Hjemmekino - DVD-receiver | Hi-Fi Klubben: NAD VISO TWO DVD-receiver

Har du forresten beregnet plass til kabler bak? Bygger fort noen cm de også..

Ellers finnes det jo endel microanlegg med dvd-spiller. Men felles for de fleste er vel at de kommer til kort rent kvalitetsmessig. De fleste mangler også sub-utgang.
    Dette kanskje?
    ELGIGANTEN / PANASONIC DVD Microsystem, HDMI, 1080P, USB, 160Watt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skapet er vel ca 35 cm tilsammen så må kanskje beregne litt mer en 2 cm til kabler ja...
    Har sett på noen av de micro anleggene ja, men blir litt laber kvalitet... også trenger jeg jo ikke høytalerne som følger med.
    men takk for tipsene!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på Yamaha, de holder jo god kvalitet. Mangler vel HDMI men har sub-utgang.
    Fyndbörsen - Hemelektronik på Internet sedan 1997

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips

Hei!

Jeg kjøpte dette Elkjøp - HTS3164 på Elkjøp. Bygger 33,2cm i dybden, men har slike fargekodede Easy-Fit koblinger bak som ikke tar store plassen. Kommer med masse små høyttalere, men det går jo an å klippe og skjøte litt kabel. Det kommer ihvertfall jeg til å gjøre så jeg får koblet opp mine Jamo Graphic som fronter. Denne har HDMI og oppskalering. For å bruke egen sub må du klippe ledning og bruke høynivå. Min spiller står i stuen og da jeg kjøpte den var den på tilbud til 998,-, som er heller billig for en DVD-receiver.

NB! Dersom du skal koble til eksterne kilder så bare glem denne, her er det vel kun stereo inn via phono :-(

Lykke til i jakten !

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tormy
    Hei!

Jeg kjøpte dette Elkjøp - HTS3164 på Elkjøp. Bygger 33,2cm i dybden, men har slike fargekodede Easy-Fit koblinger bak som ikke tar store plassen. Kommer med masse små høyttalere, men det går jo an å klippe og skjøte litt kabel. Det kommer ihvertfall jeg til å gjøre så jeg får koblet opp mine Jamo Graphic som fronter. Denne har HDMI og oppskalering. For å bruke egen sub må du klippe ledning og bruke høynivå. Min spiller står i stuen og da jeg kjøpte den var den på tilbud til 998,-, som er heller billig for en DVD-receiver.

NB! Dersom du skal koble til eksterne kilder så bare glem denne, her er det vel kun stereo inn via phono :-(

Lykke til i jakten !

Hei.. Lurer på hvor fornøyd du er med denne receiveren og evt høyttalerne? Jeg kjøpte nemlig dette minianlegget for å ha det på soverommet når det var åpningsdag på Lefdal i Ålesund for den latterlige summen av kr 695.- Tror nok ikke det er så voldsomt til lyd i det, men spiller vel sikkert bra nok på soverommet, og det er jo små høyttalere som ikke tar plass i det hele tatt.. Så, har du noe info om åssen dette funker i bruk? (Har nemlig ikke pakket det ut ennå...)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til soverommet gir det nok mere enn nok lyd. Jeg har slått av alle kritiske sanser når jeg bruker det, hos meg skal det KUN gi litt mere lyd enn det TV klarer til vanlig og også gi meg mulighet til å sette på radio når ungene krever barnetimen el.l.

Så langt fungerer det bra, blir litt "bass" av subwoofer og de medfølgende høyttalerne spiller ikke ille. DVD spiller det helt fint og jeg kjører oppskalering til 720p på mitt 37" Tatung med akseptabelt resultat.

Det finnes ikke tonekontroll å stille på, kun forhåndsinnstilte modus. Jeg bruker "Party" da det høres best ut hos meg, og da kjører jeg 2.1 siden jeg ikke vil henge opp fullt surround i stuen.

Det er ikke akkurat mange alternativer til 695 kr for radio, forsterker, høyttalere og DVD-spiller, så pakk opp og prøv! :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tormy
    Til soverommet gir det nok mere enn nok lyd. Jeg har slått av alle kritiske sanser når jeg bruker det, hos meg skal det KUN gi litt mere lyd enn det TV klarer til vanlig og også gi meg mulighet til å sette på radio når ungene krever barnetimen el.l.

Så langt fungerer det bra, blir litt "bass" av subwoofer og de medfølgende høyttalerne spiller ikke ille. DVD spiller det helt fint og jeg kjører oppskalering til 720p på mitt 37" Tatung med akseptabelt resultat.

Det finnes ikke tonekontroll å stille på, kun forhåndsinnstilte modus. Jeg bruker "Party" da det høres best ut hos meg, og da kjører jeg 2.1 siden jeg ikke vil henge opp fullt surround i stuen.

Det er ikke akkurat mange alternativer til 695 kr for radio, forsterker, høyttalere og DVD-spiller, så pakk opp og prøv! :-)

Som sagt, så er det jo ikke mye en får i disse dager for 695.-, og heller ikke for 1495.- som denne pakken egentlig koster... Tror det nok skal bli greit.. Ja, det blir liksom ikke det samme med disse passive subbene..

Nå må jeg bare på jakt etter en 37-42" flatskjerm til soverommet.. Var da som f... at jeg solgte min gamle 42" plasma når jeg oppgraderte til 50" på stua da.. Fikk jo ikke mye for den, og den kunne jo gjort tjeneste på soverommet.. grrrrrrr

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du finner noe her:

hjemmekinosystem - hverdagsrom og soverom SAMSUNG

Tar jeg ikke helt feil fikk feks ht-qx100 mye bra omtale.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort ett røverkjøp... Fått meg tak i en helt grei 42" plasma brukt til å ha på soverommet... Til en MEGET hyggelig pris Hmm... Blir vel to hjemmekinoprofiler snart.. Må vel lage en liten en for soverommet også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •